Zmiana bębnów na tarcze – możliwe?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomekjorda » 13 paź 2008, 14:36

Tak jak w temacie koledzy czy możliwe jest przejście z bębniaków na tarcze? Co trzeba kupić i zmienić – podajcie okolicznościowy koszt takiego zabiegu ;D Pozdro
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 15:13
Posty: 8
Auto: MX 3 1,6 16V DOHC 94r

Postprzez EndrYou » 13 paź 2008, 15:10

400zł kpl. cały zawias od 1,8 z dobrymi tarczami, tylko założyć :)

napewno potrzebujesz :tarcze, jarzma zacisków, zaciski ,przewody chamulcowe
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 12:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez tomekjorda » 13 paź 2008, 15:46

Wielkie dzieki za szybką rade :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 15:13
Posty: 8
Auto: MX 3 1,6 16V DOHC 94r

Postprzez PatMx » 18 lis 2009, 18:52

Witam

Posiadam mazde mx-3 która z tyłu posiada hamulce bębnowe, chciał bym wymienić na tarcze. Widziałem taką konfiguracje w mx-3 z 95r 1.6 dohc.

Czy wymaga to większych przeróbek ? Jaki był by koszt tej operacji ?

Pozdrawiam :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez loockas » 19 lis 2009, 00:43

PatMx pogadaj z realski'm. Z tego co kojarze zmieniał w 323 bębny na tarcze. Wydaje mi się, że sprawa nie jest trudna. Sam o tym myślałem.

Tak na marginesie... Masz elektryczne szyby w tej swojej maździe i elektrycznie regulowane reflektory?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez PatMx » 19 lis 2009, 03:38

loockas napisał(a):PatMx pogadaj z realski'm. Z tego co kojarze zmieniał w 323 bębny na tarcze. Wydaje mi się, że sprawa nie jest trudna. Sam o tym myślałem.

Tak na marginesie... Masz elektryczne szyby w tej swojej maździe i elektrycznie regulowane reflektory?


Dzięki za info.

Tak mam z tym że regulacja reflektorów nie działa, coś jest nie podłączone lub zepsute ponieważ zamiast je regulować góra dół to lekko podskakują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez Sunrise » 19 lis 2009, 12:50

PatMx napisał(a):zamiast je regulować góra dół to lekko podskakują.

Pewnie ząbki ktore sa odpowiedzialne za unoszenie sie zjechaly :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez piwo » 19 lis 2009, 15:50

przekaldasz cala tylna belke z zawiasem i heblami i po problemie.cena pewnie tyle co nic.dobrze poszuaksz to za darmo ci dadza to co bedzie potrzeba, bo troche tego juz jest na szrotach,latka leca.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez PatMx » 20 lis 2009, 15:11

Dzięki za przeniesienie tematu ;)

Chyba tak zrobię z tą belką, niegłupi pomysł.

A co do tych ząbków to oleje sytuacje, mam zamiar zmienić reflektory – niech tylko stanieją ;)
Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez marcin_klimek15 » 21 lis 2009, 00:25

Mam mazde mx-3 z 95 roku i wszystkie hamulce mam tarczowe. Od czego to zależy jakie są?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 23:25
Posty: 17

Postprzez piwo » 21 lis 2009, 13:18

w efciach bg to w zaleznosci od wersji silnikowej i czy posiadal samochodzik abs czy nei posiadal.a w mx3 nie wiem jak to bylo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marcin255 » 21 lis 2009, 15:32

Dlaczego,skoro zestrojone jest hamowanie jak jest ,chcecie zmieniać fabrycznie ustawiona ,wyważoną,wybadaną ,przetestowana siłę hamowania? Jaka macie pewność , że po zmianie siły hamowania z 40 tył 60 przód na 50 tył i 50 przód lub jeszcze gorzej 60 tył 40 przód nie zabijecie się?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez loockas » 21 lis 2009, 19:59

piwo napisał(a):w efciach bg to w zaleznosci od wersji silnikowej i czy posiadal samochodzik abs czy nei posiadal.a w mx3 nie wiem jak to bylo.


w MX-3 podobnie. V6 miały wszystkie tarcze. B6 SOHC czyli przed liftem, miały bębny w wersjach bez ABS. Nie wiem jak to było w poliftowych.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Suloo » 21 lis 2009, 22:15

loockas napisał(a):B6 SOHC czyli przed liftem, miały bębny w wersjach bez ABS. Nie wiem jak to było w poliftowych.

w poliftowych tez mozna bylo trafic bebny w wersji bez abs
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez PatMx » 22 lis 2009, 02:45

marcin255 napisał(a):Dlaczego,skoro zestrojone jest hamowanie jak jest ,chcecie zmieniać fabrycznie ustawiona ,wyważoną,wybadaną ,przetestowana siłę hamowania? Jaka macie pewność , że po zmianie siły hamowania z 40 tył 60 przód na 50 tył i 50 przód lub jeszcze gorzej 60 tył 40 przód nie zabijecie się?


Dlatego pytam, chociaż wg mnie nie zmieniło by nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez loockas » 22 lis 2009, 10:32

PatMx napisał(a):chociaż wg mnie nie zmieniło by nic.


Nie wiem jak tam ze skutecznością hamowania. Jeździłem obiema wersjami i wg mnie hamują bardzo podobnie. Wiadomo dla pewności należałoby zrobić testy w tych samych warunkach, w pełni sprawnymi autami itd. Za tarczami na pewno przemawia kwestia eksploatacji. Dużo przyjemniej i łatwiej wg mnie bawić się z tarczami, klockami z niż szczękami i bębnami.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez piwo » 22 lis 2009, 20:11

bebny nie maja gorszej skutecznosci hamowania.wada jest raczej mala odpornosc na przegrzanie.ale w lekkich autach na tyle to nie gorzi.stad w wielu autach takie heble.z bebnami chyba ciezej sterowac absem stad w autach z absem chyba zadko mozna spotkac bebny.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez loockas » 22 lis 2009, 23:38

piwo napisał(a):z bebnami chyba ciezej sterowac absem stad w autach z absem chyba zadko mozna spotkac bebny.


Też mi się tak zawsze wydawało. Szczególnie na przykładzie BG czy EC gdzie ABS występował tylko na tarczach. W 323f BA wszystkie 1.5 mają bębny i większość z nich ma ABS (jak nie wszystkie).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez marcin255 » 22 lis 2009, 23:39

dużo jest aut z abs i bebnami z tyłu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Jacek176 » 22 lis 2009, 23:54

loockas napisał(a):BG czy EC gdzie ABS występował tylko na tarczach

Nie tylko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323