Mazda 323f rok 95` przy 6500 obrotów zaczyna przerywać??

Postprzez Śliwa » 8 lip 2005, 21:02

cwaniaq napisał(a):Szkoda mi tej madzi...


Zgadzam się z tobą cwaniaq :(
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:18
Posty: 75
Skąd: Świecie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v `93r.

Postprzez b2 » 8 lip 2005, 21:20

buehehehe
to się nadaje do hp!!
silnik 1.5 R4 i pytanie co przerywa przy 6500 rpm.. no bo jebnę, hahaha hahaha hahaha człowieku, mi w dwulitrowym V6 zbija przy 7 krpm hahaha hahaha hahaha
czym jeździłeś wcześniej – motorynką, że nie wiesz co to jest obrotomierz i po co on jest ?? zarżnąłeś ją w tydzień czy w dwa? hahaha hahaha


Śliwa napisał(a):
cwaniaq napisał(a):Szkoda mi tej madzi...


Zgadzam się z tobą cwaniaq :(


ja także :|
Ostatnio edytowano 8 lip 2005, 21:33 przez b2, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez ravo » 8 lip 2005, 21:26

b2 napisał(a):zarżnąłeś ją w tydzień czy w dwa? hahaha hahaha

ehehe a juz sa 2 takie posty na forum w tuningu i tu :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Mumin » 8 lip 2005, 22:00

tomekrvf napisał(a):Niech sie kolega nie martwi... Mam manuala do Z5 :D


Ooo, a czy mógłbyś go udostępnić? Na priv oczywiście jeśli można – mooomin@poczta.onet.pl
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez GofNet » 9 lip 2005, 00:00

fazzi napisał(a):(...) Oczywiście auto nie zyskuje już mocy wraz ze wzrostem obrotów ale mimo to zawsze osiągnie większą prędkość i przy zmianie biegu na wyższy przebędziemy większą odległość w tym czasie, co podczas wyprzedzania ma czasami duże znaczenie.
Należy rozpatrzeć tutaj dwie sprawy:

Po pierwsze silnik nie zyskuje na mocy, ani na momencie obrotowym po przekroczeniu swojego maksimu. Ba. Napiszę coś jeszcze. Większość silników po przejściu przez punkt maksymalny (zazwyczaj inny dla mocy i momentu obrotowego) traci na mocy i momencie obrotowym. Specjaliści wtedy mówią, iż silnik dostaje zadyszki :|
Proponuję zerknąć na wykresy mocy i momentu obrotowego a wiele się wyjaśni.

Obrazek

Jak widać na wykresie, maksymalna moc i moment obrotowy silnika drastycznie spadają po przekroczeniu magicznego maksimum. Moc przy 6.000 obrotów jest taka sama, jak przy 4.900 obrotów. Na wykresie nie zaznaczono dalszego przebiegu, jednak przedłużając charakterystykę widzimy, iż przy 6.500 obrotów mamy moc wynoszącą około 78KM, czyli 10KM mniej, niż wynosi maksymalna moc dla tego silnika – ekwiwalent prędkości obrotowej na poziomie 3.900 obrotów na minutę, czyli już nawet poniżej maksymalnego momentu obrotowego.
Podobnie jest również i w przypadku maksymalnego momentu obrotowego. Właściwie to nawet jeszcze gorzej. Maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest przy 4.000 obrotów na minutę. Przy 6.000 obrotów silnik ma taki moment obrotowy, jak przy 1.000 obrotów na minutę. Wygląda dosyć przerażająco i to właśnie trzeba sobie uświadomić.

Po drugie należy mieć świadomość niebezpieczeństwa dociągania silnika do takich obrotów podczas wyprzedzania. I nie chodzi tu o możliwość uszkodzenia jednostki napędowej, lecz o bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu. Dlaczego? Na to pytanie pośrednia odpowiedź już padła w pytaniu z pierwszego postu inicjującego niniejszy temat. Jeśli wyprzedzamy zestaw (ciągnik siodłowy + naczepa), który zazwyczaj ma długość kilkunastu metrów i nie zmieniamy biegów, tylko po zredukowaniu na mniejszy depczemy silnik na maksa, to w połowie przeprowadzania manewru wyprzedzania okazać się może, iż dokręcimy silnik do prędkości obrotowej, przy której następuje odcięcie zapłonu. Skutkiem powyższego silnik zacznie się dusić, straci moć, zaś auto nie tylko przestanie przyspieszać, lecz także nieco zwolni, zasiewając ziarno paniki w umyśle kierowcy (co się dzieje, zdążę, nie zdążę, może zahamować i się schować, może odbić na lewo i położyć się w rowie...). Więcej w tym punkcie wyjaśnień chyba już nie musze składać.

Jaki jest wniosek z punktu pierwszego? Ano taki, iż silnik dynamiczniej przyspieszy po zmienie biegu na wyższy przy prędkości obrotowej 5.500 (przy maksymalnej mocy), gdyż po zmianie biegu prędkość obrotowa silnika powinna oscylować blisko maksymalnego momentu obrotowego silnika, co zapewnia największą dynamikę i elastyczność pracy silnika i co daje nam możliwość najefektywniejszego przeprowadzenia manewru wyprzedzania.

Z punktu drugiego zaś wniosek jest taki, iż jeśli nam życie miłe i chcemy mieć maksymalną kontrolę nad pojazdem i pragniemy bezpiecznie zaplanować manewr oraz przewidzieć ewentualne możliwości i jego skutki, to nie powinniśmy zbliżać się do granicy prędkości obrotowej, przy której następuje odcięcie zapłonu.

Poza tym najzwyczajniej w Świecie szkoda silnika. A te silniki (z rzędówek) wcale nie należą do najtańszych przy remontowaniu. Wcale również nie są najtrwalszymi jednostkami napędowymi Mazdy.
Przy tak wysokich obrotach znacznie zwiększa się zużycie paliwa, oleju silnikowego, oraz samego silnika, w którym dochodzi do bardzo dużych przeciążeń, przy których najbardziej cierpią:
<czytaj> korbowody
<czytaj> panewki
<czytaj> pierścienie
<czytaj> głowica (zwłaszcza wałki, krzywki, zawory, itp.)
<czytaj> również paski – im większe obroty silnika, tym paski szybciej się obracają, więc i szybciej zużywają.
<czytaj> no i oooczywiście skrzynia biegów.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez cwaniaq » 9 lip 2005, 09:38

GofNet napisał(a):Należy rozpatrzeć tutaj dwie sprawy:

A ty co ? Redaktor naczelny jakiejś gazety motoryzacyjnej ? :P
W morde, tyle napisać. ;) Ale taka jest cała prawda.
Moim zdaniem ten temat w ogóle jest bezsensowny...
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez GofNet » 9 lip 2005, 14:03

cwaniaq napisał(a):A ty co ? Redaktor naczelny jakiejś gazety motoryzacyjnej ?
Blisko hahaha hahaha hahaha

Pisuję na kilku forach. Ci, którzy zaglądają tu często wiedzą, że niekiedy nachodzi mnie wena twórcza i pisuję obszerne wywody. Jednak nigdy nie jest to lanie wody, a jedynie fakty, dane techniczne i zazwyczaj przydatne porady. Na FORUM znajdziesz więcej tego typu referatów, znacznie dłuższych, niż powyższy. Chociażby ten, dotyczący wymiany termostatu <ganja>
<czytaj> Wymiana termostatu
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 9 lip 2005, 14:59

GofNet napisał(a):Pisuję na kilku forach

Na których?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 9 lip 2005, 16:32

<czytaj> FRIKO (jestem/byłem tam moderatorem, ale forum zostało zhakowane i obecnie nie działa) – ponad tysiąc postów z czego kilkaset ciekawych (porady, rozwiązania, skrypty JavaScript, PHP, kody HTML, itp.)
<czytaj> ELEKTRODA – dosyć długo, ale mało pisuję (w dziale: Usterki Samochody)
<czytaj> FELEKTR – zawęzilem się do dywagacji na temat liczników elektrycznych.
<czytaj> Oooczywiście MazdaSpeed – jak wiadomo info o Mazdzie :–)
Jeszcze w jednym FORUM jestem, ale bardzo, bardzo mało tam zaglądam (choć jestem współmoderatorem), gdyż FORUM niemal się nie rozwija oraz jest monotematyczne (avatary, bannery, itp. – trochę mało, jak na poświęcenie czasu na następne FORUM o tak wąskim profilu).

Friko było moim oczkiem w głowie, ale zostało zhakowane przez bodaj francuską grupę hakerów i od tego czasu administrator dał sobie spokój. A szkoda.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 09:32

Nie bojcie sie nie katuje mojej madzi :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 12:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez GofNet » 11 lip 2005, 10:45

luki5051 napisał(a):Nie bojcie sie nie katuje mojej madzi
Nie, nie. Ależ wcale. Każdy przecież wie, że dociąganie silnika do 6.500 obr./min. nie jest katowaniem... :]
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Śliwa » 11 lip 2005, 12:51

GofNet napisał(a):Nie, nie. Ależ wcale. Każdy przecież wie, że dociąganie silnika do 6.500 obr./min. nie jest katowaniem...


hahaha hahaha hahaha hahaha <spoko>
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:18
Posty: 75
Skąd: Świecie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v `93r.

Postprzez Piotr Wozniak » 11 lip 2005, 14:03

Friko było moim oczkiem w głowie, ale zostało zhakowane przez bodaj francuską grupę hakerów i od tego czasu administrator dał sobie spokój.


Na pohybel zabojadzkim hakerom. Podejrzewam, ze sie odgrywaja na milosnikach prawdziwych samochodow ze wzgledu na watpliwa jakosc ich rodzimej produkcji ;)

Generalnie, tej biednej Madzi o ktorej jest ten watek na pewno nie kupie. A podejrzewam, ze juz niedlugo, jak zacznie palic olej z Pb pol na pol, bedzie na sprzedaz, zadbana oczywiscie. ;)
Luki, wez sobie do serca co kolega GofNet pisze bo to prawda, prawda i tylko prawda. Kazdy Ci sie tu pod tym podpisze. Moze jeszcze wszystkie pierscienie cale i Madzia Cie jeszcze kocha :D

pozdrawiam
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 16:21

Ja tylko na luzie probowalem osiagac takie obroty,nigdy na takich nie jezdzilem, mam rozum jeszcze!! <diabełek>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 12:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2005, 16:24

Dobra, dobra... Jakby tylko raz Ci odcial to bys nie zakladal nowego watku
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 16:30

Mam mazde od niedawna i wystraszyłem sie czemu tak sie dzieje dlatego zalozylem ten watek <klotnia>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 12:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez spec » 11 lip 2005, 16:35

luki5051 napisał(a):Mam mazde od niedawna i wystraszyłem sie czemu tak sie dzieje dlatego zalozylem ten watek <klotnia>


wow , urzekła mnie ta historia , masz 1,5 spora buda, a chcesz by śmigała jak 2,0?????????????????? <glupek2> <glupek2> <glupek2> ja nie rozumiem po co ty ją tak kręcisz<szok> , ja tam nie wiem czy jakiś mój samochód kiedyś odcinał bo nigdy nie sadziło mi na dekielek , ale cóż Twoje auto twoje na remont pieniądze...
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez Piotr Wozniak » 11 lip 2005, 17:12

Mam mazde od niedawna i wystraszyłem sie czemu tak sie dzieje dlatego zalozylem ten watek

Hehe, ale "odciecie" jest w kazdym samochodzie z wtryskiem. To nie patent Mazdy. :)

Spokojnie, zywa reakcja klubowiczow spowodowana jest uczuciem jakim dazy swoje samochody wiekszosc z nas. :)
Dbaj o Magde a jak nie dbasz to sie tym tutaj nie chwal ;)

Pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez luki5051 » 11 lip 2005, 17:22

Koncze wątek bo widze ze chcecie mnie zabic.Dzieki za wyjasnienia i pozdrawiam wszystkich mazdomanikaków
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 12:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez GofNet » 12 lip 2005, 01:09

Hola, hola. Nie tak szybko. Jak już zacząłeś ten wątek, to teraz trzeba go kontynuować hahaha hahaha hahaha
luki5051 napisał(a):Ja tylko na luzie probowalem osiagac takie obroty,nigdy na takich nie jezdzilem, mam rozum jeszcze!
Nie wiem, czy wiesz, ale to nie ma znaczenia, czy kręcisz silnik na obciążeniu czy też na luzie. Ba, napiszę więcej. Na gazie, gdy nie działa odcięcie (przy większości tanich instalacji) kręcenie na luzie jest znacznie bardziej zgubne, niż przy obciążeniu. Po prostu tak wysokie obroty nie służą cywilnym silniką. Dlaczego? Przeanalizuj to:

Do komory spalania dostaje się mieszanka paliwowo-powietrzna. Zsynchronizowany z rozrządem i wtryskami aparat zapłonowy podaje iskrę, wywołując prawdziwą eksplozję kontrolowaną. Podczas nagłego zapłonu mieszanki dochodzi do wybuchu w komorze spalania. Nagle rozpętuje się piekło. Chmura drobnych kropelek mieszanki zapalając się gwałtownie zmienia swoją objętość pod wpływem temperatury. A nie jest ona mała. Benzyna w komorze spalania osiąga temperaturę do 1100 stopni C. Gaz uzyskuje temperaturę do 200 stopni C większą.
Zapalona materia prze do przodu, cisnąc na wszystkie występujące po drodze przeszkody, szukając ujścia z tej diabelnie gorącej atmosfery. Sprawne zawory, dzięki swojej budowie nie mają prawa wypuścić na zewnątrz nawet odrobiny płonącej substancji. Podczas wybuchu są nawet jeszcze bardziej dociskane do gniazd zaworowych.
Jedyną możliwą stroną ujścia powstałego po wybuchu ogromnego ciśnienia oraz temperatury jest ulegająca naporowi powierzchnia tłoka, który uszczelniony pierścieniami nie pozawala na przemknięcie się niepostrzeżenie piekielnej mieszanki bokiem. Ciśnienie gwałtownie wciska, wręcz wbija tłok w stronę wału korbowego. Cała siła naporu ciśnienia przenoszona jest przez powierzchnię tłoka na korbowód, który przekazuję ją na wał napędzający pozostałe elementy silnika spalinowego. Znaczącą ilość energii odbierają również panewki, które mogą nie wytrzymać takiego naporu. Mogą się po prostu obrócić i pozamiatane.
Przy bardzo wysokich obrotach silnika, skrajnie wysokiej temperaturze oraz prącym ciśnieniu na pozór mocne i odporne elementy układanki mogą nie wytrzymać naporu. Efektem panujących sił może dojść do wyrwania tłoku z korbowodu, złamanie korbowodu, uszkodzenia rozrządu, zaś w skrajnych przypadkach nawet wybicie dziury przez korbowód w bloku silnika.
Należy dodać, iż silnik jest przystosowany do wysokich temperatur i występujacego tam nadmiernego ciśnienia i obciążeń, ale podczas wysokich obrotów silnika a właściwie ruchu posuwisto-zwrotnym tłoków przy istniejących niekorzystnych warunkach pracy i powstających przy tym dodatkowo przeciążeniach niestety cały system może się rozpaść.

Producenci pojazdów spalinowych z układamie wtryskowymi celem zabezpieczenia silnika przed niekorzystnymi przeciążeniami wprowadzili układ odcinający zapłon przy ustalonych obrotach, przy których silnik i tak nie posiada szczytowych osiągów. Niestety instalacje gazowe (nie dotyczy najnowszych instalacji) pierwszej, drugiej, i bodaj trzeciej generacji ze względu na sposób współpracy z układem zasilania w mieszankę nie posiadają takiego odcięcia. Efektem tego jest możliwość kręcenia silnika do oporu. Nie raz już na forum czytałem, że ktoś, mimo świadomości większej temperatury spalania gazu, kręcił silnik do 9.000 – 10.000 obrotów na minutę, który mógłby dojść do 7.500 – 8.000 obrotów na minutę na benzynie, gdyby zdjęta była blokada. Można sobie tylko wyobrazić, jak wyglądają gładzie tulei cylindrów w takim silniku.

Z pół roku temu czytałem na jakimś forum, że gość postawił poldolota z gazem na suporkach i wcisnął na piątce, ile fabryka dała. Po kilku sekundach zagrało pod maską i silnik zgasł. Jak otworzył maskę, to z przerażenia niemal padł. Silnik po prostu się rozsypał.

Wracając jednak do tematu... Oczywiście wiem, że japońskie Mazdy są trwałe i twarde, ale nawet najbardziej niezawodne auta/silniki są niczym, kruszynką, płatkiem śniegu, zapałką w starciu z głupotą... :| :| :|
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323