Polerowanie, malowanie i renowacja felg

Postprzez bajtek-kra » 29 kwi 2009, 22:08

w sumie to nie jest aż tak daleko, ale lepiej by było jakby bliżej ;).

yhym, czyli mówisz żeby ten Scansol zapodac i co potem?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 19:17
Posty: 8

Postprzez oblivion » 29 kwi 2009, 22:19

Na moich poprzednich felgach tak zniszczony lakier odchodził pod samą szpachelką, bez chemii nawet. Tylko tych pajęczyn miałem więcej.

W dużym skrócie: zapodajesz chemię(ściągasz stary lakier) a później kolejno papiery ścierne od najgrubszego np 380 do 2000, zmieniając papier np co 300 na końcu traktujesz alu filcem polerskim+wiertara + np Autosol i kilka kropel spirytusu techn. Połysk gwarantowany.
Wesołej zabawy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez bajtek-kra » 29 kwi 2009, 22:22

tylko jakbym jeszcze miał czas na takie zabawy :(

noi tak jak pisałem to jest imitacja a nie skręcane, a co za różnica by była w polerowaniu rantu?
Ostatnio edytowano 29 kwi 2009, 22:53 przez bajtek-kra, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 19:17
Posty: 8

Postprzez oblivion » 29 kwi 2009, 22:29

bajtek-kra napisał(a):tylko jakbym jeszcze miał czas na takie zabawy :(


Pajko ty zdaje się przyjmowałeś zlecenia na polerkę?
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Pajko » 30 kwi 2009, 09:23

Przedewszystkim lepiej zacząć od 220-320-500-800-1000-1500-2000-2500

Przy ręcznej robocie 2500 ma znaczenie . Później wiertarka i sam autosol , z tym spirytusem technicznym wg mnie nie jest to dobry sposób .

oblivion napisał(a):Pajko ty zdaje się przyjmowałeś zlecenia na polerkę?

przyjmowałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adamos » 30 kwi 2009, 12:56

a w czymś takim to opony lepiej ściągać prawda? bo też mnie czeka taka zabawa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez malkolm » 30 kwi 2009, 13:23

Adamos ja ściągałem, na pewno dokładniej to zrobisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Pajko » 30 kwi 2009, 21:09

j.w
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez bajtek-kra » 1 maja 2009, 14:39

no cóż, jakoś widocznie będe musiał sie przymusic do tego dzieła. chociaż mam obawy o samo wykończenie.

Czyli teraz poraz zakupic scansol papiery i coś do polerki, auto max czy autosol? Kupi tą chemie w krakowie czy raczej na allegro tylko?

I ile czego kupic?


//// w sumie znalazłem na allegro gościa z bochni i krzyczy 150 zł za 4 ranty. tylko troche mało ufny jestem żeby tak zostawiac u kogoś prywatnego felgi :/
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 19:17
Posty: 8

Postprzez NBR » 2 maja 2009, 19:56

u mnie wyszło to jak poniżej – ten typ felg ciężko się poleruje, szczególnie wnętrza bo są bardzo porowate...
nie ma tzw. "lustra" ale niedługo mam nadzieje będzie :)

Obrazek

Obrazek

malkolm Ty u siebie wnętrza pomalowałeś ale nie polerowałeś ich...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez bajtek-kra » 2 maja 2009, 21:33

bajtek-kra napisał(a):no cóż, jakoś widocznie będe musiał sie przymusic do tego dzieła. chociaż mam obawy o samo wykończenie.

Czyli teraz poraz zakupic scansol papiery i coś do polerki, auto max czy autosol? Kupi tą chemie w krakowie czy raczej na allegro tylko?

I ile czego kupic?


//// w sumie znalazłem na allegro gościa z bochni i krzyczy 150 zł za 4 ranty. tylko troche mało ufny jestem żeby tak zostawiac u kogoś prywatnego felgi :/



więc zanim sie zdecyduje czy sam będe je polerował, czy jednak skusze sie i oddam do tego gościa, chciałem zapytac jakie śruby dobrac do tych alu? jakie to ma znaczenie przy wyborze śrub? bo pierścień to wiem że max na fledze np 72mm do min na piaście np 65mm. tylko czy lepiej metalowe czy plastikowe, pełne czy "puste"?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2009, 19:17
Posty: 8

Postprzez malkolm » 3 maja 2009, 09:52

NBR środków nie polerowałem i żałuje że tego nie zrobiłem przed malowaniem, teraz lakier jest matowy, w zimie jeszcze raz będę malował kilkoma warstwami aby pokryć nierówności, i jeszcze raz będę polerował wierzch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez NBR » 3 maja 2009, 10:45

to przy polerowaniu wnętrz użyj grubszego papieru np 120 – też chyba masz te wnętrza porowate...
tylko się zastanawiam czy po polerowaniu lakier będzie się trzymał felgi i nie będzie odprysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez malkolm » 3 maja 2009, 21:27

NBRpo 350 na pewno będzie się trzymał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez NBR » 5 maja 2009, 19:38

malkolm jasne że będzie się trzymał :) ale mi chodzi o spolerowanie tej porowatej części (odlewu) – z tym jest sporo pracy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez malkolm » 5 maja 2009, 19:39

ja jedną taką całą miałem i jakoś sobie z tym poradziłem, na wierzchu też taka porowata była,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Pajko » 7 maja 2009, 10:15

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i kolejne świecidełka z pod naszych rąk .
Felga to AC Shnitzer 17" felgi skręcane trzy częściowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Lucasek » 7 maja 2009, 14:15

A czy ktos kiedys walczyl z pożółkłą (chyba dobrze:P) felga
czyściłem je sporo czasu i nawet zaczeły sie błyszczeć, ale widac żółte ślady, możliwe ze starły sie do podkładu, bo tak to troche wygląda, ktoś wie jak temu zaradzić ?
Są jakieś metody ? Czy zostaje sciągnąć lakier i podkład i polerowac, lub malować po zmatowieniu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Pajko » 7 maja 2009, 20:57

Lucasek fotkę zrób to będziemy coś radzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Lucasek » 7 maja 2009, 21:59

Jutro pstrykne bo dzis za ciemno, mam znajomego z galwanizerii i powiedzial ze odleje mi troszku kwasow, tylko niewiem czy tym nie schromole czego, mowil ze jutro sie naradzi z technologiem i da mi znaka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje