Metliczny pisk z przednich kół

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marko79 » 10 wrz 2008, 11:29

Witam

Od dłuższego czasu zauważyłem taką sytuacje: po przejechaniu kilkunastu kilometrów (szczególnie jak dużo hamuję) zaczyna się wydobywać spod przednich kół dziwny metaliczny odgłos. Domyślam się że coś nie tak jest z układem hamulcowym ale nie jestem pewien dokładnie co.
Klocki były wymieniane jakiś rok temu, po ściągnięciu koła wszystko na 1 rzut oka wygląda ok. Jedyne co moim zdaniem jest nie tak to nadmiar czarnego pyłu na felgach i kołpakach. Pewnie powstaje ten pył przy tarciu któremu pewnie towarzyszy ten metaliczny dźwięk.

Dodam jeszcze tylko że sprawdzałem podnosząc na lewarku przednie koło że nie ociera nic przy "ręcznym" obrocie.

Proszę o radę co to może być.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez KyRy » 10 wrz 2008, 17:11

moim zdaniem jednak klocki Ci się kończą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Marko79 » 10 wrz 2008, 17:17

klocki były wymieniane troszkę ponad rok temu, pisk pojawił się troszkę później, myślę że jakieś pół roku temu, teraz patrzyłem klocki są jeszcze moim zdaniem w normie.
Pisk ten nie jest taki głośny, przy zamkniętych szybach nie słychać a przy otwartych głównie poniżej 60 km/h, najbardziej na luzie (ale to raczej wynika z tego że wtedy pęd powietrza jest mniejszy no i silnik ciszej pracuje)
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez grodek » 10 wrz 2008, 18:27

czarny pył tak masz racje to wynik tarcia ale klocków o tarcze normalka jedna pyla mniej inne wiecej ten pisk to podejrzewam ze to co u mnie kolesie przy zmianie opon z letnich na zimowe w zeszłym roku niechcący przygieli taka blaszke jaby oslone tarczy od wewnętrznej strony względem auta i ona tak sobie ocierała o tarcze ta blaszka jest dosc miekka i mogl kamien jakis odskoczyc i ja wykrzywic ze piszczy teraz sprawdz to ja tez miałem ten objaw wkurzajacy:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Mass-XXL » 11 wrz 2008, 08:48

A może tarcze hamulcowe mają ranty też będzie słychać metaliczny odgłos :) Rada wyjąć klocki, lekko sfazować ranty i obstukać korozję z rantów tarczy hamulcowej i jest git
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez qbass » 11 wrz 2008, 10:53

Ja również stawiam na blaszaną osłonę tarczy, mogła się delikatnie przygiąć i piszczy.

Auto podnosiłeś "na zimno", czy
Marko79 napisał(a): po przejechaniu kilkunastu kilometrów

?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Marko79 » 12 wrz 2008, 20:20

raczej na zimno, no ale fakt zrobię to samo po krótkiej jeździe
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez Kailen » 18 wrz 2008, 14:41

ja miałem podobny przypadek ale z tyłu (bębny) okazało się ze samo regulator za bardzo wybił i szczeki cały czas tarły cofniecie regulatora naprawiło sprawę:)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323