ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez mazdabuyer » 3 sie 2025, 18:02

paweł_TBU napisał(a):Podłącz do gniazda zapalniczki w podłokietniku.


tam kabel nie starcza bo puściłem go w uszczelkach xd Tam na pewno się wyłączy? bo jeśli tak to po prostu dokupię 1m przedłużkę.. w sumie sprawdzę telefonem czy się ładuje

EDIT: Podłączyłem tego "car chargera" który przyszedł z kamerką ale nie działa. Mam wrażenie że nie wchodzi do końca jak powinien. Nie ma zasilania.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2025, 09:18
Posty: 4 (2/0)

Postprzez paweł_TBU » 3 sie 2025, 20:24

Gniazdo zapalniczki na bank się odłącza po zgaszeniu auta więc ew kup inny wtyk do zapalniczki.

Dopisano 3 sie 2025, 19:24:

Gniazdo zapalniczki na bank się odłącza po zgaszeniu auta więc ew kup inny wtyk do zapalniczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 746 (19/39)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez max441 » 3 sie 2025, 21:38

W mojej M3 2019 gniazda USB wyłączają się po wyłączeniu zapłonu z opóźnieniem. Nie pamiętam dokładnie po jakim czasie, ale jest to około 1-2 minut. Miałem kiedyś tak podłączoną kamerę. Gniazdo zapalniczki odłącza się natychmiast.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 126 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez mazdabuyer » 3 sie 2025, 22:19

ok.. zamowie jakis na allegro ale dziwi mnie ze ten adapter z 2 slotami usb ktory przyszedł z kamerką nie pasuje... takie coś mam Midrive CC01

edit:... a dobra xD duża szansa że nie pasuje BO.. auto jest z kanady <glupek2>
Początkujący
 
Od: 28 cze 2025, 09:18
Posty: 4 (2/0)

Postprzez max441 » 4 sie 2025, 02:44

Jeśli auto jest z Kanady, to może trochę zmieniać postać rzeczy.
Wiem, że w wersji USA zasilanie gniazda zapalniczki jest na stałe. Nie wyłącza się razem z zapłonem jak w wersji EU. Czy w przypadku USB jest jakaś różnica, nie wiem.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 126 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez mazdabuyer » 4 sie 2025, 12:54

generalnie niby wyłącza sie zasilanie usb po kilku minutach.. dla mnie bezsens ze nie da się tego zmienić.. w kamercie też na postoju można ustawić ale najkrótszy czas to... 10 minut.. lipa

Będę musiał się przyzwyczaić do podłączania i odłączania i tyle :/
Ogólnie kupiłem pod zapalniczke za 20 zł i jak nie będzie dzialać to chociaż będę miał 3 porty usb a nie 2. Nie ma tragedii.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2025, 09:18
Posty: 4 (2/0)

Postprzez max441 » 4 sie 2025, 13:58

Jak podłączałem kamerkę do portu USB, to korzystałem z czegoś takiego, żeby za każdym razem nie wkładać/wyciągać wtyczki do/z gniazda USB:
https://allegro.pl/oferta/przedluzacz-k ... 3417613994
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 19:04
Posty: 126 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2025, 19:25

mazdabuyer napisał(a):generalnie niby wyłącza sie zasilanie usb po kilku minutach..

Mam wersję USA i dokładnie tak jest , nie ma z tym żadnego problemu – kamerka ( podłączona pod USB w schowku ) nagrywa jeszcze z 2 min po zamknięciu auta i tyle ;)

PS. uzupełnij swój profil o dane auta <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5255 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez michecinski » 2 wrz 2025, 21:27

Palmer napisał(a):Jeśli chodzi o możliwe problemy z tym autem i zamartwianie sie na zapas to powiem tak. Skrzynia w moim aucie trochę szarpie. Potwierdził to Mistrz serwisu z ASO podczas jazdy testowej z moim udziałem. A zaobserwowałem to, kiedy zrobiło się chłodniej (temp. otoczenia +5 °C). Pierwsze kilkaset metrów nierozgrzanym autem i pierwsze zmiany biegów, zwłaszcza z "2" na "3" to wyraźnie wyczuwalne szarpnięcia, które zanikały z biegiem czasu. Dokonano juz dwóch adaptacji skrzyni i nadal brak poprawy. Zobaczymy, co będzie dalej, ale nie wróżę jej dłuższej przyszłości.


Czy ktoś jeszcze miał takie problemy i może powiedzieć czy to się pogłębiło?

Też miałem identyczne problemy, szczególnie w zimie na nierozgrzanym silniku (szczególnie po nocnym postoju na mrozie). Skrzynia szarpała przy zmianie z 2 na 3, albo czasem przy ruszaniu. W ostatni weekend zaliczyłem kilkukrotnego kangura/szarpanie przy ruszaniu (tak jakby za szybko odpuścić sprzęgło w manualu), po przejechaniu dobrego kawałka (na początku wszystko było okej). I martwię się, że będzie się to pogłębiać. Mam 70 tys. przebiegu i w styczniu przy 62 tys. wymieniany był olej (dynamicznie). Auto niestety po gwarancji (tej rozszerzonej też).
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2021, 13:22
Posty: 45 (36/0)
Auto: Mazda 3 BP 2019
Skyactive-G 2.0 AT 122KM
KANJO sedan

Postprzez paweł_TBU » 3 wrz 2025, 10:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 746 (19/39)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez MarcinJ » 25 paź 2025, 17:09

Nie widze tego w instrukcji ani ustawieniach auta. A w sumie nie wiem czy przed przegladem tak bylo. Czy tylna wycieraczka rusza sie wraz w wlaczeniem wstecznego biegu? Oczywiscie przy wlaczonych przednich.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2021, 20:44
Posty: 23 (3/3)
Auto: Mazda 2 2019 90KM Skyactiv
Mazda 3 2024 150KM eSkyactivG

Postprzez chmooreck » 26 paź 2025, 12:09

Nie, wycieraczka tyla jest uruchamiana tylko z manetki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1139 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Palmer » 19 lis 2025, 22:55

Palmer napisał(a):
Jacekq_ napisał(a):Według biuletynu technicznego twoj termostat kwalifikuje się do wymiany. Nie odpuściłbym tematu w Aso wskazowka od temperatury powinna byc prawie na 100. W ASO Lublin prowadzili takie wymiany w ramach gwarancji.
Dopisano 15 Dec 2024, 18:43:
U mnie wskazówka zatrzymywała się na 75 stopniach ale prawdziwa temperatura pokazywana przez forscan to było ok 62 stopni po wymnianie na nowy forscan pokazuje ok 94 stopnie.

Spróbuję ponownie, tym bardziej, że dziś tuż po uruchomieniu silnika, wyświetlił się komunikat: "Usterka wewnętrznej sieci komunikacyjnej pojazdu. Poddaj samochód kontroli przez wyspecjalizowny serwis". Podczas jazdy nic jednak nie budziło moich obaw, poza rzeczoną temp. cieczy chłodzącej.


worn napisał(a):Może zmień ASO jak masz możliwość. Tutaj ewidentnie silnik niedogrzany, więc termostat kwalifikuje się do wymiany. Każda diagnoza ASO, której wynikiem jest "wszystko jest w normie", to totalna bzdura. Dodatkowo widziałem w innym wątku, że stuki w zawieszeniu też Tobie zbagatelizowali...


Wracam z informacją, że w lutym, po trzech miesiącach jazdy samochodem na niedogrzanym silniku i dwóch diagnostykach ASO, po których nie stwierdzono żadnego problemu, dopiero za trzecim razem, przy okazji wymiany modułu telematyki (w związku z usterką wewnętrznej sieci komunikacyjnej pojazdu), serwis potwierdził, że rzeczywiście silnik nie dogrzewa się, za co odpowiedzialny jest wskazywany tutaj termostat silnika. Przed horrendalnymi kosztami wymiany tych dwóch elementów (13.717 zł) uchroniła mnie ubezpieczeniowa gw. serwisowa. Szczegółowy kosztorys na rys. poniżej:

Koszty wymiany termostatu i modulu telematyki.jpg
Rys. Koszty wymiany termostatu silnika i modułu telematyki


Mam ogromną nadzieję, że termostat PYFD1516ZA jest już poprawiony i wolny od wady fabrycznej, o której wspominał Jacekq. Na końcu postu kilka zdjęć termostatu oraz modułu telematyki (o identycznych oznaczeniach), jakie znalazłem w internecie.

Do dzisiaj silnik nagrzewa się prawidłowo, a usterka wewnętrznej sieci komunikacyjnej pojazdu nie wystąpiła ani razu, więc w tym aspekcie naprawę uznaję za udaną.
Od czasu wymiany modułu, z okolicy plastikowej konsoli w podsufitce dochodzą jednak odgłosy telepania i pukania. Nie wiem czy może mieć to z tym związek, czy też zbiegło się to z wystąpieniem kolejnego „świerszcza” w kabinie. Dlatego mam pytanie, gdzie fizycznie znajduje się moduł telematyki.

Wspomnę jeszcze, że przy okazji wizyty została porysowana szybka zegarów:( Tak, jakby technik, nie wiadomo po co i dlaczego, bezrefleksyjnie przetarł ją jakąś ścierką, pozostawiając tłuste mazaje i rysy. Odebrałem samochód wieczorem i w drodze do domu coś już z przejrzystością zegarów nie było w porządku. Zrzuciłem to wówczas na karb zmęczenia. W garażu dobrze się jednak temu przyjrzałem i potwierdziły się moje obawy. Natychmiast wykonałem telefon do ASO. Na prośbę doradcy sporządziłem dokumentację fotograficzną, a po kilka dniach przyszła zgoda na wymianę szybki. Uff.

Szybka_zegarow.jpg
Rys. Szybka zegarów po wizycie w ASO


Zgłosiłem też po raz kolejny niepokojące odgłosy trzeszczenia i skrzypienia, dobiegające od strony przedniego zawieszenia, podczas wykonywania manewrów parkingowych oraz trzeszczenie i drgania z okolic szyb przednich.
Jeżeli chodzi o to pierwsze, to hamulce „zostały zakonserwowane”, cokolwiek to znaczy. Niestety te nienaturalne odgłosy jak były, tak nadal są.
Co do odgłosów z okolic szyb przednich, to poprzednim razem, ku mojemu zdziwieniu, jazda testowa nie potwierdziła moich obserwacji. Poproszono mnie wówczas o dostarczenie dokumentacji w postaci nagrania tych dźwięków celem wysłania raportu do Mazdy. Na dostarczonych przeze mnie próbkach na szczęście wszystko doskonale było słyszalne, więc podczas bieżącej wizyty „podklejone” zostały uszczelki z lewej i prawej strony drzwi. Do tej pory problem nie wystąpił, więc patent ASO działa. Oby jak najdłużej, bo wiosną ostatni przegląd serwisowy z jeszcze aktywną gwarancją Car-Garantie. Wiem, że istnieje możliwość wydłużenia jej jeszcze maksymalnie o rok, ale tylko w pakiecie podstawowym „Mazda na 5!” (bez Plusa). Nie znam jeszcze ceny, ale biorąc pod uwagę wybitną bezawaryjność mojej Madzi, rozsądnym wydaje się z tej możliwości skorzystać.

Termostat_1.jpg
Rys. Przykładowe zdjęcie termostatu silnika nr 1


Termostat_3.jpg
Rys. Przykładowe zdjęcie termostatu silnika nr 2
Załączniki
1.jpg
Rys. Przykładowe zdjęcie modułu telematyki nr 1
3.jpg
Rys. Przykładowe zdjęcie modułu telematyki nr 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 552 (114/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez chmooreck » 20 lis 2025, 07:59

Wielkie dzięki za podzielenie się informacją.,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1139 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez hugo001 » 20 lis 2025, 12:04

Może kolega Palmer rozważy oklejenie szybki szybkościomierza folią przed wymianą w serwisie tak zrobiłem i mam spokój z zacieraniem szybki.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 53 (0/2)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez chmooreck » 20 lis 2025, 13:10

Chyba raczej po wymianie... folia się nie rysuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1139 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Palmer » 20 lis 2025, 15:45

Zrobiłem to oczywiście. ASO zgodziło sie wydać szybkę przed montażem, a ja zleciłem oklejenie w poleconym studiu detailingowym. Mimo, że mieli swobodę w oklejaniu, to jednak aplikacja przysporzyła im mnóstwo kłopotów. Próbowali z foliami dwóch różnych producentów i raczej nie do końca dobrze im to wyszło. Może dlatego nie chcieli za to żadnej kasy, choć zapewniali, że jest tip top. Cóż, folia jest widoczna, a pod nią jakieś niedoskonałości aplikacyjne, ale przynajmniej nie ma już przesadnego certolenia się z tym elementem kokpitu.
Ciekawi mnie, czy samodzielna wymiana takiej szybki jest skomplikowana i wiąże się z ryzkiem połamania jakis zaczepów w desce rozdzielczej i ogólnego osłabienia jej spasowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 552 (114/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez chmooreck » 20 lis 2025, 16:17

Ja moją polerowałem – z dobrym skutkiem. Ręcznie 3 stopniowymi pastami tamiya.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1139 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez hugo001 » 20 lis 2025, 16:41

W moim przypadku zleciłem oklejenie szybki w serwisie przed odbiorem po zakupie i wiem że przy demontażu został uszkodzony zaczep więc musiałem poczekać na nową szybkę -brak kosztów z mojej strony-brak jakiekolwiek niedoskonałości po oklejeniu.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 53 (0/2)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323