Nie odpala, dziwny dźwięk z okolic kolektora na włączonym zapłonie

Postprzez Dejw » 25 gru 2013, 13:41

Instrukcję do mazdy czy lpg?
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 25 gru 2013, 13:58

lpg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 25 gru 2013, 14:19

Udało się uruchomić awaryjny tryb lpg. Niestety auto nie odpala nawet na gazie. Czyli winny jest zapłon? Da radę samemu ustawić wg. schematu czy lepiej do mechanika skoczyć?
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 25 gru 2013, 14:28

Kurde dziwne to jest. A daj mu plaka zjesc troche ciekawe czy zlapie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 25 gru 2013, 14:49

Gdzie tym psiknąć? Do rury filtra powietrza?
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 25 gru 2013, 14:51

Najlepiej bezposrednio do przepustnicy ale nie duzo zeby nie wywalilo. Kurde najlepiej jakby na swiece popatrzyl jakie sa. masakra tak na odleglosc pomoc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 25 gru 2013, 14:57

Świece są wilgotne, więc wnioskuję, że paliwo dochodzi. Przewody wymienione na NGK, iskra jest, filtr powietrza nowy Knechta, komputer błędów nie wykazał. Popróbuję jeszcze z tym sprayem, chyba tak czy inaczej czeka mnie wizyta u mechanika. Czekam jeszcze na paczkę z nowymi świecami i filtrem benzyny bo dawno nie wymieniałem więc nie zaszkodzi.

Słychać, że Mazda chce załapać ale nie może.

Dzięki za zainteresowanie, będę w wolnych chwilach coś sprawdzał, czytał i znowu sprawdzał, aż może znajdę przyczynę. Na chwilę obecną życzę Wesołych Świąt.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 25 gru 2013, 15:06

To aparat pewnie zdycha. ciezko powiedziec.
Dzieki i wzajemnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 26 gru 2013, 09:49

jak ci przyjdą świece to zmniejsz szczeline z 1.1 na 0.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Daro_GST » 26 gru 2013, 12:58

a może przepływomierz????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez Dejw » 26 gru 2013, 14:29

Ale czy wtedy komp nie wywaliłby błędu związanego z przepływomierzem? Podpiąłem się do kostki Diagnostic i żadnego błędu mi nie pokazało.

Dodam jeszcze, że przed usterką obroty na jałowym falowały, a gdy silnik nie był rozgrzany dobrze auto potrafiło szarpnąć na drugim biegu.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 26 gru 2013, 14:40

Hmm, no fakt. Ale tez ciezko powiedziec ze to wlasnie nie przeplywomierz. iskra jest, paliwo tez. Troche wrozenie i droga eliminacji. Ale nie da rady inaczej, jakby komp wyplul jakis blad to sprawa duzo mnie skomplikowana. Zagladnij do przeplywki czy jest w niej drucik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 26 gru 2013, 16:52

Przepływomierz w porządku. Sprawdziłem właśnie.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez Przemek323c » 26 gru 2013, 22:23

Odlacz calkiem instalacje lpg. Bez przeplywomierza pali za 2 razem. Jak wyglada iskra ?
Przemek323c
 

Postprzez Dejw » 26 gru 2013, 22:54

Wystarczy bezpiecznik wyjąć od instalacji lpg?
A co do iskry to sprecyzuj jak możesz bardziej swoje pytanie.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez Przemek323c » 26 gru 2013, 23:48

Teoretycznie wystarczy wyjac bezpiecznik, w praktyce roznie to moze byc. Najpewniej odpiac i zaslepic wezyki z kolektora do wtryskiwaczy i sterowania podcisnieniowego reduktora.

Co do iskry to ciezko opisac, ale mam nadzieje ze wiesz jak wyglada prawidlowa.
Przemek323c
 

Postprzez Daro_GST » 27 gru 2013, 12:16

jeżeli jest iskra to wszystkie usterki czujników silnika typu czujnik położenia wału, spalania stukowego ... bym wykluczył czyli pozostaje paliwo i powietrze. Świece mokre jak kolega pisze czyli paliwo odpada. Przepływomierz sprawny czyli powietrze odpada.... hmmmm.... a paliwo to kolega ma w baku??? bo już takie przypadki znam gdzie pływak się zaciął klient wymienił prawie pół silnika, a wystarczyło 5 litrów benzyny wlać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez rafał88 » 27 gru 2013, 12:34

Ale kolega pisal ze autko padlo w trakcie jazdy na lpg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dejw » 27 gru 2013, 12:49

Dokładnie. Mazda padła jak już była na gazie. Paliwo na pewno jest. Mnie niepokoi jedynie to buczenie z okolic silnika krokowego. Na 100% nie było wcześniej tak głośnego dźwięku.

Podłączyłem się dziś z ciekawości jeszcze raz do kostki diagnostic. o dziwo dziś pokazał mi się błąd.
1 dłuższe a później 2 szybkie mignięcia . Czy to błąd czujnika położenia przepustnicy?

Jakie dalsze kroki mam podjąć? Przeczyścić początkowo przepustnicę i krokowca?


Znalazłem źródło tego "buczenia". Jest to element silniczka krokowego. Co to dokładnie jest? Bo chyba muszę to wymienić.
Załączniki
CAM00584.jpg
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 27 gru 2013, 18:28

No jest krokowy, ale skoro Ci wywala blad 12 to czujnik polzenia przepustnicy jest albo zle ustawiony albo zwalony. Nie masz z kim podmienic przepustnicy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323