Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017
Co wynika ze zdjęć, które przedstawiłeś?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
jacobs napisał(a):Pewnie chodzi o dziurki którymi płynie olej. To zdjęcie chyba z porównania five'a
Dokładnie tak.
Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi miec wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu. W NC1.8 akurat oliwy trzeba pilnować, jak oka w głowie.
- Od: 9 maja 2014, 10:46
- Posty: 55
szymek mx napisał(a):Tak na przyszłość...zanim kupisz zamiennik, to porównaj z oem.
Doskonale znam temat, ów poradnik też kiedyś czytałem i tak na prawdę nie wynika z niego nic konkretnego... Filtrona założyłem świadomie tak jak i we wszystkich moich poprzednich autach i nigdy nie miałem z nim problemów. Po prostu był najbardziej pod ręką więc wpadł Filtron.
Żeby się nie rozpisywać to można to ująć tak ładnie stwierdzeniem "dla mnie liczy się wnętrze"

Mr_Bartek napisał(a):Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.
podoba mi się ta teoria


no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły

Prawo Marfiego co ma się zepsuć to na pewno się zepsuje kwestia czasu. Osobiście też używałem/używam filtrona i nigdy nie nażekałem
tapnięte z kalkulatora G Flex
tapnięte z kalkulatora G Flex
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
pawcio1017 napisał(a):no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły
Do filtrona ma tylko lub aż tyle:
szymek mx napisał(a):Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi mieć wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu.
Jeżeli uważasz, że nic nie ryzykujesz i oszczędzasz 10zł na filtrze to OK. Twój wybór.
Jeśli zakładasz, że jeżdżąc do ASO, w ciemno dostaje się najlepsze produkty i obsługę dla swojego auta, to możemy już zakończyć dyskusję.
- Od: 9 maja 2014, 10:46
- Posty: 55
szymek mx napisał(a):(...)to możemy już zakończyć dyskusję.
no w sumie to tak, bo to nie dyskusja o olejach... Wracając więc do MXa to zacząłem trochę działać w sprawie spełnienia swojej chorej, zboczonej wizji przednich reflektorów (ma być biało-czarno-pomarańczowo). A więc biało już jest – za sprawą żarówek H7 LED 4generacji (na diodach Philipsa LUXEON MZ LED). Szczerze mówiąc wziąłem je trochę "na próbę", pozostawiając sobie furtkę w postaci możliwości ewentualnego zwrotu. Jednak 9600Lumenów światła i brak wad w postaci złego rozłożenia światła (o które się najbardziej martwiłem) zrobiło na mnie mega wrażenie i stwierdzam, że są one warte tych pieniędzy.
Było jeszcze trochę walki z dopasowaniem pod kolor odpowiednio białego LEDa W5W do pozycji, co widać na zdjęciu. Ale oczywiście Spidi sprostał zadaniu i obecnie już jest idealnie
Tak to mniejwięcej wygląda nocą.
Co do czerni – wnętrze reflektora zostanie polakierowane na czarny mat ale raczej dopiero jakoś bliżej wiosny wraz z polerką "szkieł". Pomarańczowe blinkery miały zostać zrealizowane na podobnej zasadzie jak w mojej byłej trójce czyli poprzez zmianę oprawki i żarówki kierunkowskazu na dwuwłóknową. Jednak zamówione oprawki tak mnie rozczarowały jakością wykonania, że odpuściłem ryzykowanie montażu ich do auta... Jest już plan awaryjny i prawdopodobnie zostanie to zrealizowane na fabrycznej żarówce i oprawce przy użyciu odpowiedniego modułu.

Muszę obczaić te ledy, jestem ciekaw jak w MX to się sprawdza w światłach mijania. Tych, które widywałem dotąd, nie odważyłbym się zamontować u siebie, a tym bardziej wyruszyć na nich w trasę po zmierzchu. Tutaj wygląda to nieźle. Twoje odczucia jakie są? Więcej światła na drodze w użytecznym zakresie niż na tradycyjnych?
Musimy się spiknąć i porównać dla dobra nauki jak wypada to w stosunku do seryjnych ksenonów w tym samym modelu
Musimy się spiknąć i porównać dla dobra nauki jak wypada to w stosunku do seryjnych ksenonów w tym samym modelu
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3198 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Bo te które widywales kosztowały pewnie 30 czy 50zł/szt i nadawały się co najwyżej do wykorzystania jako drl...
W moim odczuciu jest znacznie lepiej niż na żarówkach halogenowych, chociaż w nc i tak nie można było narzekać na seryjne światła. Czy lepiej niż xenon? Tak jak zaproponowales chętnie porównam na spocie pod jakąś ścianą. Wedlug producenta swiatla jest wiecej niz z palnika xenon, w praktyce wedlug mnie jest po prostu porownywalnie. Uważam że barwa mogłaby być jeszcze bardziej zbliżona do seryjnych 4300K to byłoby jeszcze lepiej (bielej), ale niestety ten model w tej generacji zarowki był dostępny tylko w 6000K w związku z czym na białych elementach odblaskowych czy świeżo malowanych pasach widać juz lekko niebieska poswiate...

Na moje ślepe oczy to świecą podobnie do ksenonów, ale jestem sam ciekaw wyniku konfrontacji ściennej 
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(|...
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(|...
czyli te diody swieca lepiej niz halogenowe zarowki h4 za 5zl? gdzies robili test tych philipsow chyba w motorze lub w autoswiecie to w podsumowaniu napisali ze spodziewali sie gorszych wynikow i te diody swieca ciut gorzej niz zwykle halogeny ale tylko troche. dziwne ze u Ciebie jest jasniej.
troche mnie interesuje ten temat bo jezdze duzo noca i kazda poprawa widzenia jest na wage zlota.
troche mnie interesuje ten temat bo jezdze duzo noca i kazda poprawa widzenia jest na wage zlota.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Mogę subiektywnie powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej niż na żarówkach halogenowych. Mam porównanie z xenonem w Maździe 3, ale tak jak zaproponował Adam dla dobra nauki poświęcimy trochę czasu i staniemy pod ścianą z jego NCekiem na fabrycznym xenonie i wtedy może padną bardziej obiektywne opinie.
Co do autoświata to co prawda jeśli już czytam to raczej bardziej ambitną i wiarygodną prasę. Nie mniej jednak zwróć uwagę kiedy przeprowadzali ten test i której generacji żarówek dotyczyły. Ogólnie jeśli będziesz czegoś szukał to najlepiej już 4 generacja (lepsze chłodzenie więc zakładam że i lepsza trwałość) i z założeniem że minimum to 4500Lumenów / żarówkę. No i nie wspominam już, że ewentualne rozważania to tylko przy posiadaniu soczewek...

Co do autoświata to co prawda jeśli już czytam to raczej bardziej ambitną i wiarygodną prasę. Nie mniej jednak zwróć uwagę kiedy przeprowadzali ten test i której generacji żarówek dotyczyły. Ogólnie jeśli będziesz czegoś szukał to najlepiej już 4 generacja (lepsze chłodzenie więc zakładam że i lepsza trwałość) i z założeniem że minimum to 4500Lumenów / żarówkę. No i nie wspominam już, że ewentualne rozważania to tylko przy posiadaniu soczewek...


testowana byla na pewno 4 generacja bo kojarze te tasmy stalowe (miedziane?) do chlodzenia. a ta soczewka to co oznacza? czyli musi byc szklany klosz a pod nim szklane soczewki?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Tak, chodziło mi zwyczajnie o budowę reflektora. Jeśli wsadzać LED to tak jak przy xenonie – tylko w soczewkę. Zwykły odbłyśnik się nie sprawdzi.
Tymczasem powoli przez zimę będziemy zbierać trochę gadżetów co by na wiosnę było co robić
Ciągle myślałem o Vogtlandach, które kiedyś świetnie spisywały mi się w czerwonej. Jednak ostatecznie ze względu na dostępność wybór padł na Eibach Pro Kit E10-55-010-01-22.
Tymczasem powoli przez zimę będziemy zbierać trochę gadżetów co by na wiosnę było co robić


Jak z wiązką światła? rozchodzi się tak jak z halogenu, czy są jakieś ciemne punkty? bo jak tak patrzę , to też bym chętnie coś takiego sobie sprawił
sprawdzałeś może na stacji diagnostycznej? | ważny jest dla mnie ten snop światła żeby nikogo nie oślepiać na drodze, bo jak przed każdym przeglądem mam zmieniać na normalne h1 to nie bardzo mi się uśmiecha :
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości