Mazda 626 GF FP '97 us, gwint by Góral

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Góral97 » 30 mar 2016, 15:11

Żarówki jak dobrze pamiętam jakieś k5000 z brico :D ale świecą o wiele lepiej niż wcześniejsze . O kole również nie będę dyskutować wsadzone to co miałem i tyle. Mam kupca ale co ja mam kupić wtedy innego to nwm :( Patrze po stronach Niemieckich bo mam możliwość kupna tam może doradźcie jakiś model jakie et żeby to ładnie siadło i jaka szerokość największą tu wejdzie ? :D
Łapcie jakieś fotki sory trochę nie wyraźne ciemno i robione tel :
Załączniki
20160330_194709.jpg
20160330_194641.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez Góral97 » 10 kwi 2016, 09:08

Małe zainteresowanie :/
Wczoraj wymieniłem olej z filtrem (233500k)
Załączniki
20160409_162545.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez rafał88 » 10 kwi 2016, 09:33

Jak zdjecia robione parówką to nic dziwnego :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dominator » 10 kwi 2016, 11:14

Czemu taki gesty olej? Silnik już kaplica?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez DamianoV6 » 10 kwi 2016, 11:31

Lepiej sobie samemu wymienić bo mechanik wleje na 100% 10W xD jak nie ma kartki... Lepiej wlać ten 5W i niech sobie weźmie ten litr czy nawet 2 na 8k km niż lepić silnik 10W
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Beny » 10 kwi 2016, 11:55

Ale macie misje z tym straszeniem oliwa 10w40 <glupek2> Kupił wleje i silnik sie nie rozpadnie.Miałem Vke bez remontu i 250tys na liczniku,6 lat lałem 10w/40 i nic sie nie zalepiło :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dominator » 10 kwi 2016, 12:01

Może i być tak. Jednak silnik lepiej pracuje na 5W, więc patrzył bym również pod tym kątem. I jeszcze jedna rzecz..fp i fs lubią się zapiekać na kiepskim oleju, kl nie miał takich przypadłości, prędzej się zatrze ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Góral97 » 10 kwi 2016, 12:11

Trochę uszczelniacze puszczają musze w wolnej chwili zabrać się za to . A olej taki wlany bo wcześniej też był taki jeździ dobrze dużo nie ubywa 50k prawie zrobiłem na 10W40 i nie widzę żeby silnik stracił na mocy czy inne skutki ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez rafał88 » 10 kwi 2016, 12:38

Na mocy nie bedzie tracił ale wkoncu pierscieni sie tak zalepią ,ze bedzie brał jak zły :P Fabryka dawała 5w30 to po co to zmieniać????
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Góral97 » 11 kwi 2016, 08:56

Ktoś już wcześniej zalał go 10w40 wiec był by sens przejść na 5w30 ? Toć to by piło pewnie strasznie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez rafał88 » 11 kwi 2016, 09:02

Chyba kpisz :P Mnostwo ludzi przeszło na 5w30/40 i nie ubywa wcale wiecej a nawet mniej, bo lepiej taki olej utrzymuje film olejowy i ma lepsze własciwosci smarujace. Ja nawet nie zastanwiałbym sie tylko lał 5w30/40 a napewno silnikowi to nie zaszkodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Góral97 » 11 kwi 2016, 13:00

Dobra zalane co zalane nie ma co drążyć dalej tematu .. ;)
Mam problem z jednym amortyzatorem wylał się i zaczą stukać i teraz moje pytanie czy warto regenerować gdzie można to zrobić i jakie ceny ? Czy szukać znow używanych ale nie wiadomo ile to pośmiga .. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez sadek1893 » 11 kwi 2016, 17:10

Co do oleju, moja Madzia jest od ponad 20 lat u nas i od początku miała zalewany 10W40, najpierw Quaker State, przez Penzoil, kończąc na Agip'ie na którym ja przejąłem auto i jeżdżę dalej na nim. Z silnikiem nie dzieje się nic, fakt jest faktem, że oleje 0W-5W, czyli syntetyki mają lepsze właściwości smarne, wyższą lepkość, utrzymują film olejowy zapobiegając "rozruchowi na sucho", ale dobry półsyntetyk też będzie spełniał swoje zadanie. Będąc kiedyś z tatą w serwisie Mazdy w Łodzi, lata temu jak w mojej okolicy mechanicy bali się dotknąć wszystkiego co japońskie, mechanik powiedział "Oby temu silnikowi nie zabrakło oleju, to będzie jeździł, a jak się mu wymieni po 10 kkm to przejeździ Pana i Pana dzieci" ( co się potwierdza :D ). Nie chce podważać opinii, ale dobry 10W wcale nie jest taki ostatni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:22
Posty: 65
Skąd: Rdutów / LDZ
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16v 1993r
V40 1.9 dCi '02
Xsara 1.4 Pb '02

Postprzez Adoz » 11 kwi 2016, 17:58

Dokładnie tak, u mnei w rodzinie też tyle mazd się zjeździło i robiły duże przebiegi i każda była zalana 10w40 i nigdy nic się nie działo.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 518 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez Góral97 » 21 kwi 2016, 00:01

Witam . Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworow (trochę się pociła ) – elring . Pokrywa była strasznie zabrudzona w osadzie (wszystko oczyszczone ) nie wiem to wina oleju czy po prostu taki przebieg juz i norma ? A i są do kupienia takie kółka co myślicie lepsze by były wejdą ? Et35 8j i oponki 215/40/17
Załączniki
20160420_160507.jpg
20160420_155031.jpg
20160420_160302.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
20160420_160319.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez Góral97 » 4 maja 2016, 21:52

Sory za pp ale małe zainteresowanie .. :/

Macie może jakiś dobry i sprawdzony sposób na odpowietrzenie układu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez DamianoV6 » 4 maja 2016, 22:50

tzn.? o czym mówisz dokładnie?
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Góral97 » 4 maja 2016, 23:25

Czy przy wlewaniu płynu, można usunąć z układu później powietrze jest gdzieś jakiś odpowietrznik ? Bo mam taki problem ze przed parownikiem jest płyn a za nim i w nim już nie ma jest zimny od gazu .. zdejmuje wąż za parownikiem coś po pluje zrobi się ciśnienie większe zakładam i przez jakiś czas jest wszystko w porządku .. Po kilku rundach temp. Wzrasta włącza się wentylator, parownik zimny gaz odłącza i jak odkręce korek od chlodnicy to czuć zimny płyn .. Może to pompa wody wysiada ? Co poradzicie? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Postprzez DamianoV6 » 4 maja 2016, 23:27

moim zdaniem termostat pada..
pompa robi obieg ale z przyczyn które mówisz to nie otwiera się termostat...
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Góral97 » 4 maja 2016, 23:38

Dobra kupie i wymienię termostat może pomoże. Ale to by było normalne że przy wyższych obrotach temp maleje do normy a jak wrzucę na luz czy jade na niższych obrotach to wzrasta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:26
Posty: 50
Skąd: Warmińsko-mazurskie
Auto: Mazda 626 gf 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: faflak i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy