– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa
Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.
Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7
Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.
Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=064b6153345e9092b1fa9940d1f09077.jpg)
Wykres porównawczy przed i po:
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=ff11ef575c5ba7fb6e793b16f4b4389a.jpg)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=e9d85065dce32bbf0f54c95509546c29.jpg)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=a0b60064b188a5d58971d05bc4f1db1b.jpg)
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:
– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=3-mps-bl-dw987&i=260cfb10c89d72eacedb8507903405fb.jpg)
Wykres porównawczy przed i po:
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=3-mps-bl-dw987&i=d783a6aa8388892aa56b90bed148ca6d.jpg)
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=4362c8ad846931555f3a940ad92bc1c2.jpg)
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:
– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=4fb2306068d566a4946859d291708bcf.jpg)
Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=6-mps-po&i=30665a84be0eb0dcd8b40c5c52368e52.jpg)
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=8d6ce621b8c11668078a5d358d1c45a9.jpg)
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=b27d1f7881c2ac9ef12914385837745b.jpg)
Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=czasy&i=ba177698ae108d9d1474b6f4769b53ca.jpg)
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=czasy&i=5d1011578488a0017e89800ef2d5043e.jpg)
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076
Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
![Obrazek](http://galeria.disi-tune.pl/zp-core/full-image.php?a=wykresy&i=0aea62efba2cd35b88bea427d03ab6de.jpg)
Przy wszystkich autach (poza moim
![zabki <zeby>](./images/smilies/zeby2.gif)
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/