DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)
Oferuję:
– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela , w tym:
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa
Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.
Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7
Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.
Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:
– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:
– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.
Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076
Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
Przy wszystkich autach (poza moim ) priorytetem na równi z zadowoleniem właściciela jest bezpieczeństwo przeprowadzonych modyfikacji
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/
– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela , w tym:
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa
Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.
Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7
Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.
Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:
– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:
– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.
Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076
Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
Przy wszystkich autach (poza moim ) priorytetem na równi z zadowoleniem właściciela jest bezpieczeństwo przeprowadzonych modyfikacji
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/
Ostatnio edytowano 17 lis 2015, 21:09 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
Poszukiwany poszukiwana szczegóły: viewtopic.php?f=495&t=168781&p=2973365#p2973365
Jako swego rodzaju nowość w ofercie pojawił się eko-tuning. Skierowany jest przede wszystkim do posiadaczy amerykańskiej wersji CX-7, chociaż mogą z niego skorzystać również właściciele europejskich wersji CX-7 oraz Speedów i MPSów nie szukający więcej mocy tylko poprawy ekonomii.
Ostatnie wieści od klienta mówią o obniżeniu zużycia paliwa w amerykańskiej wersji A/T AWD z ponad 20l/100 na 16,5l/100.
W przypadku MPSów "doniesiono" mi o różnicach na poziomie 2l/100km.
Oczywiście różnice te uzależnione są od stylu jazdy właściciela i nie zawsze osiągną 4l/100.
Ostatnie wieści od klienta mówią o obniżeniu zużycia paliwa w amerykańskiej wersji A/T AWD z ponad 20l/100 na 16,5l/100.
W przypadku MPSów "doniesiono" mi o różnicach na poziomie 2l/100km.
Oczywiście różnice te uzależnione są od stylu jazdy właściciela i nie zawsze osiągną 4l/100.
Amerykanie już dłubią w ScyActive i mają znaczne postępy...
Ba nawet chwalą się osiągami w silnikach NA... typu LF, L3, L5 czyli silnikach z naszych mazd...
Masz może również takie możliwości?
Pewnie chętnych by było wielu...
Ba nawet chwalą się osiągami w silnikach NA... typu LF, L3, L5 czyli silnikach z naszych mazd...
Masz może również takie możliwości?
Pewnie chętnych by było wielu...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Amerykanie już dłubią w ScyActive i mają znaczne postępy...
Ba nawet chwalą się osiągami w silnikach NA... typu LF, L3, L5 czyli silnikach z naszych mazd...
Masz może również takie możliwości?
Pewnie chętnych by było wielu...
Właśnie udało mi się sfinalizować negocjacje w sprawie nawiązania wspólpracy z OVTuned, zatem rozszerzam ofertę o praktycznie wszystkie N/A poza 3.0 V6
Lista obsługiwanych aut:
Mazda3 (1.6NA, 2.0NA, 2.3NA, 3.0) 1st generation [all markets]
Mazda3 (1.6NA, 2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda3 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) 3rd generation [all markets]
Mazda5 (Premacy) (2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda6 (1.8NA, 2.0NA, 2.3NA) 1st generation [all markets]
Mazda6 (1.8NA, 2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda6 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) 3rd generation [all markets]
Mazda MX-5 (1.8NA, 2.0NA) 3rd generation [all markets]
Mazda RX-8 (SE3P) 2003-2011MY+ [all markets]
Mazda2 (1.3NA, 1.5NA) 3rd generation 2007+ [all markets]
Mazda CX-5 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) [all markets]
Ostatnio edytowano 22 wrz 2015, 09:39 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
No to wyglada, ze mozna juz wszystkie Mazdy dlubac...
user Forum Fiend
user Forum Fiend
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?
Według zapewnień OVTuned szczególnie podatne są Skyactiv'y, ale pozostałe również mają odczuwalne przyrosty.
Dostałem wykres 2.0MZR tylko niestety nie znam na razie zakresu modyfikacji jakie były w nim przeprowadzone, jak się dowiem to podam wynik
Ok, chętnie zobaczę.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):Ok, chętnie zobaczę.
Co ślepemu po oczach W mailu mam, że przyrosty dla 2.0 i 2.3 są na poziomie 10-15KM dla 2.5 15-25KM
A masz może jakieś dane dla 1.6 MZR z 3?
Najlepiej byłoby zobaczyć wykresy, bo wartości maksymalne w sumie mówią niewiele – zważywszy, że moce są osiągane dla 6000 rpm i więcej.
Najlepiej byłoby zobaczyć wykresy, bo wartości maksymalne w sumie mówią niewiele – zważywszy, że moce są osiągane dla 6000 rpm i więcej.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi911 napisał(a):A masz może jakieś dane dla 1.6 MZR z 3?
Najlepiej byłoby zobaczyć wykresy, bo wartości maksymalne w sumie mówią niewiele – zważywszy, że moce są osiągane dla 6000 rpm i więcej.
Nie ma wykresu. Mat obiecuje 8-12 hp przy w pełni seryjnym aucie.
Dopisano 11 mar 2015 10:06:
DISItune napisał(a):Mr_Bartek napisał(a):Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?
Według zapewnień OVTuned szczególnie podatne są Skyactiv'y, ale pozostałe również mają odczuwalne przyrosty.
Dostałem wykres 2.0MZR tylko niestety nie znam na razie zakresu modyfikacji jakie były w nim przeprowadzone, jak się dowiem to podam wynik
2.0 MZR z dolotem i wydechem po strojeniu przyrost łączny 25KM
Ciekawe co by u mnie teraz dało się zrobić mechanicznie jest dolot , porting , wydech cały 2.25 cala ?
Wgrany nowy soft do ecu ( jakaś poprawka mazdy ) który skasował poprzednie dłubanie .
Wgrany nowy soft do ecu ( jakaś poprawka mazdy ) który skasował poprzednie dłubanie .
z robieniem sobie nadziei poczekaj aż skończymy z 2.0 SkyActive, bo na razie z 2.5 SkyActive nie poszło jak obiecywali...
tam nie ma obiecanych przyrostów póki co
Eksperymenty z Twoim ECU sam Ci odradzałem
Eksperymenty z Twoim ECU sam Ci odradzałem
Profesjonalizm, miła obsługa i bardzo dobry kontakt. Tak trzymać
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Rafał_ napisał(a):Profesjonalizm, miła obsługa i bardzo dobry kontakt. Tak trzymać
Staram się, dzięki
Wypadałoby tu wspomnieć, że w chwili obecnej oferuję odblokowanie silników SkyActiv 2.0 120KM do mocy 165KM. Modyfikacja jest w 100% bezpieczna, polega na usunięciu programowych ograniczeń z ECU, którymi wersja 165 jest zdławiona do 120 a tak naprawdę do ~140
Możliwość dalszego zwiększenia mocy tych jednostek powinna być dostępna już niedługo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość