Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez MR.PETER » 6 cze 2008, 15:04

Witam! ja rowniez jestem ich posiadaczem,niestety z fabrycznymi amortyzatorami.. Jezdzi sie nawet ok.myslalem ze bedzie gorzej.Auto fajnie wygląda ,niestety trzeba uwazac na dziury,bo potrafi niezle huknąc. Czy ktos z Was może mi polecić jakie amorki bedą odpowiednie do spręzyn -40mm ?? .bo pewnie te za dlugo nie wtrzymają :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez marcinkosky » 6 cze 2008, 22:29

ja do JAMEXow -30mm dalem amorki KAYABy, normalne... musze powiedziec ze jest wszystko ok.
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez pawelMX6 » 6 cze 2008, 23:07

Ja już odkładam pieniądze na sprężyny bo po prostu nie mogę już tak jeździć <lol> Pytanie do posiadaczy tych sprężyn w MX-6 – jaka jest różnica w komforcie w porównaniu do serii? Obecny komfort bardzo mi odpowiada i nie chciałbym za wiele stracić na nim... taczkami już się najeździłem i starczy mi w tej dziedzinie (VW Polo oraz rajdówka 126p) ale jest za wysoko obecnie, zdecydowanie za wysoko....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Loczek » 10 cze 2008, 23:35

pawelMX6 napisał(a):ale jest za wysoko obecnie, zdecydowanie za wysoko....

Bedzie sie super kleił drogi, bedziesz wyzywał na poprzecznych nierownmosciach drogi ale to normalne, zakladaj i nie marudz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez michasiek » 15 cze 2008, 19:03

W sobotę przy użyciu wujka SpooN\'a założyliśmy do mojej MX-3ki spręzyny Jamex -45mm.
Autko stoi na oryginalnych felgach i oponkach Yokohama 205/55/15 (z tego co pamiętam)
i nie odczuwam żadnego dyskomfortu w jeździe.

Generalnie jestem zadowolony :) Warto było wydać 400zł, bo wygląda znacznie lepiej :)
Za jakiś czas felusie 17\" albo 18\" i już całkiem będzie kosmos ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Docent D » 6 lip 2008, 15:42

Czy do wymiany sprężyn jest potrzebna jakaś tajemna filozofia? <lol>

Właśnie przymierzam się do zmiany i szukam jakiś infomacji na ten temat... Czy a się to zrobić w zaciszu przydomowego garażu? Jest jakaś poradnik na forum (szukalem, ale ślepota nie boli)? :)

Aha po zmiane sprężyn trzeba jechać na ustawianie zbieżności?


Dzięki za wszelkie info.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Gość » 6 lip 2008, 17:08

Docent D napisał(a): Czy a się to zrobić w zaciszu przydomowego garażu?
a dlaczego nie ??
musisz mieć ściągacze do sprężyn i kilka browarków :P ...reszta opisu tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40079
Gość
 

Postprzez Docent D » 6 lip 2008, 20:25

KEEL napisał(a):
Docent D napisał(a): Czy a się to zrobić w zaciszu przydomowego garażu?
a dlaczego nie ??
musisz mieć ściągacze do sprężyn i kilka browarków :P ...reszta opisu tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40079

Dzięki KEEL <piwo>
Prace przewiduje na weekend więc tak czy siak browar bedzie :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez michasiek » 7 lip 2008, 09:35

my ze SpooNem ściągaczy do sprężyn nie mieliśmy, ale bez nich to rzeźba.
Nie polecam zabierać się bez nich do pracy bo rozbierzesz i nie złożysz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Docent D » 7 lip 2008, 16:15

michasiek, ok :)

W takim razie co może mi się jeszcze przydać? Nie chce rozebrać połowe zawieszenia i nagle się okaże, że nie mam czegoś istotnego i nie mam czym po to pojechać ;)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Gość » 7 lip 2008, 18:43

Docent D sprawdź czy dadzą się odkręcić łączniki stabilizatora z tyłu...
Gość
 

Postprzez michasiek » 7 lip 2008, 20:06

przy wyciąganiu i wkładaniu kolumny mcpersona uważaj, żeby nie wyciągnąć sobie półośki hehe :) tak było w moim przypadku ;] wypadła półośka z przegubu i 2 godziny wkładaliśmy ze SpooNem ją spowrotem ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Docent D » 8 lip 2008, 21:25

KEEL, na razie tylko przeczyscilem wszystkie śruby szczotą drucianą na wiertarce i "zalałem" WD-40. Do soboty jeszcze ze 2-3 razy tak zrobie... może nie będzie problemów.


Poniżej fota przedniej zawiechy:

Obrazek

Tak się przyglądałem... i czy nie wystarczy odkręcić tylko tych dwóch zaznaczonych śrub zeby wyjąć całego McPersona? Wygląda jakby dało się wysunąć obok?


Aha. Jak wypiąć tą zapinkę od przewodu hamulcowego?



Dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez qbass » 9 lip 2008, 00:07

Docent D napisał(a): czy nie wystarczy odkręcić tylko tych dwóch zaznaczonych śrub zeby wyjąć całego

Oczywiście, że wystarczy. Ewentualnie należy odkręcić przewód od czujnika ABS, jeśli jest do niego przykręcony. A zapinę wyciągasz kombinerkami/obcęgami, lub po prostu młoteczek i śrubokręt.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez michasiek » 9 lip 2008, 08:13

wystarczy odkręcić te 2 śruby, które zaznaczyłeś + śruby mocowania amorka od góry.
Przy wyciąganiu kolumny mcpera musisz uważać tylko, żeby za mocno wyginać resztą która zostanie czyli piastą, tarczą itd. Z kumplem przy wyciąganiu mcpera stawaliśmy na tarczy żeby chciała w ogóle drgnąć no i wtedy wypadła półośka z zabezpieczeniem z całego przegubu... i tu się kupa zaczęła :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Docent D » 9 lip 2008, 08:22

qbass, nie mam ABS'u.

Dzięki chłopaki za podpowiedzi :) <piwo>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Docent D » 13 lip 2008, 13:36

ORI vs JAMEX


[jakie?]

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Dragi » 13 lip 2008, 17:28

czyli panowie do jamexow amorki kayaba ?takie ktore on stosuje do Ge ? czy jakies specjalne Kayaby musza byc ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 21:55
Posty: 92
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 '98 GF
2.0 + LPG

Postprzez Docent D » 16 lip 2008, 21:26

Tył ładnie usiadł, niestety przód już mniej, ale i tak jest różnica... na plus oczywiście :)
Ogólnie jestem zadowolony... jest twardo, ale myślałem, że będzie gorzej.
A jak to teraz Madzia w zakręty wschodzi... mmmm malinka :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez marcinkosky » 16 lip 2008, 23:35

Docent D napisał(a):A jak to teraz Madzia w zakręty wschodzi... mmmm malinka


hehe jak inni zwalniaja w zakretach to Ty dodajesz gazu ;) skad ja to znam :P
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje