ditd gaśnie jak jest ciepło

Postprzez francuz » 7 lip 2008, 18:23

Witam !!! Kupiłem od Sboard-a mazde 626 ditd z 98 r. Autko jest super . Zadbane w srodku , przebieg chyba nie jest orginał ale w którym samochodzie sprowadzonym jest. Wszystko fajnie pięknie gdyby nie to, że na wolnych obrotach mi gaśnie. Ale nie zawsze . Nie wiem czy jest w tym jakaś przyczyna ale jak jest do 20 stopni na zewnątrz wszystko gra. Równa praca silnika i wogle cacy . Problem się zaczyna od 24 stopni na zewnatrz. Obroty falują . No ale prawdziwa jazda zaczyna się od 27 stopni. Gaśnie na każdych światłach. Nie wiem czy jedno z drugim ma jakieś powiązanie ale do 2300 obr/min to autko nie jedzie. Elastyczność na V biegu od 80 – 120 to 26 s. Chyba troszkę za dużo :( . Wcześniej jeździłem MX-5 może dlatego mi sie wydaje ze się muli . Sboard czyscił IC 1,5 roku temu myślicie że znowu jest zapchany? ( jedna rura od IC poci sie chyba ojejem czy podobną do oleju mazią). Tankuję na Shell-u z tego co wiem Sboard też starał się tankować na dobrych stacjach . Prosze o podpowiedz co to może byc . Acha wczesniej diesla nie posiadałem niewiem czy podczas uruchamiania na zimno powinno włączać się ssanie ( bo u mnie nie ma ) muszę lekko dodac gazu tak ok.2000 obr./min i potem wszystko ok. inaczej zgaśnie .
Z góry dzieki
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez radekbialy » 7 lip 2008, 18:52

moze czujnik temperatury oszukuje i pompa zle dawkuje paliwo.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Iktorn92 » 7 lip 2008, 19:13

Wymień wszystkie filtry szczegolnie paliwa na Knechta... Pozniej zalej go dobra ropa z dodatkami i pojedziej zrob z 300 km tak ostro cisnac i zobacz powinno byc lepiej jezeli nie to faktycznie moze czujnik temp....ale skoro pokzauje 24stopnie to raczej jest ok... ;)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez francuz » 7 lip 2008, 20:35

dzieki za pomoc w tym tygodniu tak zrobie . Napisze czy pomogło . A co z tym ssaniem . Na zimno powinien wchodzić na wyzsze obroty czy odrazu powinien trzymać 800 obr./min ??
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez Iktorn92 » 7 lip 2008, 20:36

od razu 800 przynajmniej moj tak ma:) Chyba w tych nowszych dieslach nie ma ssania ;]
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez xANDy » 10 lip 2008, 09:39

Popraw temat na zgodny z regulaminem.

Pompa sama zajmuje się "ssaniem". Nie ma żadnych przełączników.
Warto sprawdzić co dzieje się z okablowaniem przy pompie i czujniku temp. bloku silnika (on może wprowadzać zakłócenia).

Rury od IC pocą sie same z siebie (norma).
Elastyczność masz bardzo kiepską, bo powinno być ok 14 sek. I nie jest to kwestia zamulenia IC chyba, że jeździł non stop bez filtra powietrza – zresztą ten również sprawdź w jakim jest stanie i jakiego rodzaju (patrz poradnik).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez francuz » 10 lip 2008, 18:10

Dzięki za odpowiedź i podpowiedź xANDy . Wymieniłem filtry i paliwa i powietrza . Jest troszkę lepiej ale poczekam do weekendu bo ma być bardzo ciepło a tylko wtedy mi gasł jak było powyżej 26 stopni . Elastyczność hmmmm..... cały czas kiepawo :( No i spalanie :( Warszawka 20% w korkach i ledwo sie mieści w 7.5 litrach . Tak naprawdę to 7.6 l/100 km. Chcę poznać najpierw wasze opinie zanim oddam do jakiegos mechaniora który będzie mi kazał wymienić pół silnika z osprzętem. No chyba ze jakoś się umówimy na oględziny silnika i będziecie w stanie " zoperować " go :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez thomass » 10 lip 2008, 23:55

witaj.zrob tylko jedno odepnij kable od czujnika temp.jak na odpietych bedzie ok.to zle POMPA DO KOSZA. te typy to maja.jak bedzie to samo to ok,nie wydasz duzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez francuz » 11 lip 2008, 17:33

Eloo . Odłączyłem czujnik temp. i jest to samo czyli : po wymianie filtrów i powietrza i paliwa polepszyło się o tyle , że już wogle nie gaśnie :) Dziś po 16.00 pokazywało mi 30 stopni na zewnątrz. Obroty na postoju lekko falowały ale ani razu nie zgasł.( Zobaczymy co się będzie działo przez weekend ) . Dzięki wszystkim za pomoc z tą sprawa. Jeszcze prosiłbym o pomoc w sprawie osiągów i spalania . Z góry dzięki.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez xANDy » 11 lip 2008, 22:13

Chyba czeka Cię sprawdzenie gruntowne czujników i elektryki – bo to co piszesz oznacza koniec głowiczki rozdzielaczowej w pompie. Na 95%

:|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thomass » 11 lip 2008, 23:55

Endy ma racje.te typy to maja.po200000 km siada POMPA.ja przy odpaleniu wypinam kabel od czujnika.na cieplym ma problemy a na goracym wogole nie zapali.na zimnym jest ok.gowno nie auto.mazda tylko w benzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez francuz » 12 lip 2008, 06:10

Mi pali po jednym obrocie. Czy zimna czy ciepła. Polatam jeszcze pare dni i zobacze co sie bedzie działo. w sumie to po wymianie filtrów problem gaśnięcia znikł ( jak jest bardzo gorąco to obroty lekko falują ) . Nadal pozostaje problem dużego spalania i słabej mocy . Ale coś z tym zrobie przy waszej pomocy :) P.S. autko jest Super !!!
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez xANDy » 12 lip 2008, 09:28

francuz napisał(a):Nadal pozostaje problem dużego spalania i słabej mocy
To mi pachnie akurat nie tylko samą pompą ale nieszczelnościami w obrębie dolotu (szczególnie sprężonego powietrza).
francuz napisał(a):w korkach i ledwo sie mieści w 7.5 litrach
– po Warszawie tak jest – po Poznaniu sporo mniej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 12 lip 2008, 10:11

bello napisał(a):te typy to maja.po200000 km siada POMPA


ciekawa teoria... :| moja ma już blisko 193tkm i pompa jak i cale autko chodzi jak zegarek....



bello napisał(a):gowno nie auto


moze choć deko kultury?


bello napisał(a):mazda tylko w benzynie.


to sprzedaj traktora i kup "bęzynę" :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez francuz » 13 lip 2008, 09:31

Witam . Jestem dziś na działce więc mam trochę miejsca. Posprawdzałem wszystkie rurki i przewody w obrębie dolotu – są ok. Natomiast zauważyłem ciekawą rzecz : Zawór EGR nie reaguje na dodanie gazu. Po uruchomieniu silnika zostaje w pozycji otwartej i lekko faluje. Natomiast jak dodam gazu jest cały czas otwarty. Zamyka się dopiero po zgaszeniu silnika . Zaślepiłem go blaszką. No i po sprawdzeniu : zapalam autko zawór się otwiera a po dodaniu gazu się zamyka .Jazda testowa ..... i 80-120 5-bieg 26 s :( POOOMOOOCYYYY
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez otiks » 13 lip 2008, 09:52

To nie EGR będzie przyczyną zmulenia auta, EGR jak widać pracuje prawidłowo, posprawdzaj jeszcze dokładnie przewody podciśnieniowe.
Jak wygląda przyspieszenie na rożnych biegach w tych samych zakresach obrotów?
Brak elastyczności masz tylko na 5 biegu czy np na 4 w tym samym zakresie obrotów też masz słaby ciąg?
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez francuz » 13 lip 2008, 10:17

Słaby ciąg jest taki sam na różnych biegach . od 80 – 120 na 4 biegu 14 s. Od 60- 100 na trzecim jest 10 s.
Jeździłem kolegi 626 ditd i miał dziurawą rurę do IC a i tak do 2000 obr/min szła lepiej niż moja powyżej 2000 obr/min było to samo jak u mnie ( moze trochę u mnie jest lepiej ) Elastyczność na 5 biegu była taka jak u mnie.
u mnie autko nie jedzie wogule do 2500 obrotów potem ciągnie ale na pewno swojej mocy nie osiąga
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez francuz » 13 lip 2008, 11:54

Pojadę jeszcze jutro do elektrowni na sprawdzenie elektryki. xANDy ,Riki , otiks zobacze czy wykaze jakieś błędy elektroniki. Jak nie to w Was siła :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez francuz » 13 lip 2008, 13:27

Ale chyba coś jest z EGR jak furka troche pojeździ i się bardzo rozgrzeje to na luzie EGR jest w pozycji otwartej i lekko faluje . No i w tym samym czasie oczywiście obroty falują . A jeżeli problem tkwi w pompie paliwa? To ile kosztuje nowa? Czy można ja naprawiać? Czy opłaca się kupić ze szrotu ? pozrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 21:11
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98 r

Postprzez otiks » 13 lip 2008, 16:49

EGR jest sterowany podciśnieniem więc do sprawdzenia masz układ podciśnienia i solenoidy. Egr otwiera lub zamyka dostęp spalin do kolektora dolotowego, jeśli jest źle sterowany i otwiera i zamyka się cały czas to komp cały czas będzie miał sygnały o zmieniającej się mieszance i będzie to korygował, jesli w tym samym momencie znowu ERG zmieni mu ilość spalin dostarczanych do dolotu to komp znowu skoryguje skład mieszanki. To może być przyczyną pływających obrotów na biegu jałowym.
Brak mocy na wysokich obrotach może też być spowodowany niedziałającym zaworem wastegate na turbinie, sprawdź jak zachowuje się ten zawór, czy nie jest zablokowany w jednej pozycji.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6