Wymiana piór – calych wycieraczek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Nightal » 20 mar 2008, 18:42

Witam mam pytanie, ostatnio chcialem odkrecic cale wycieraczki, by wymienic je na nowe, te niestety zniszczyla korozja, po odkreceniu srub ktore znajduja sie pod zaslepkami nie moglem ich wyciagnac, co jest powodem, moze powinnem od sirodka sie do tego zabrac, przy tylniej klapie podobnie, prosze o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez Majlo » 20 mar 2008, 20:25

Po odkręceniu śruby powinna zejść. Ja ostatnio odkręcałem bo chciałem obniżyć. Zeszła bez problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Nightal » 21 mar 2008, 08:29

Nie bardzo rozumiem, co chciales obnizyc? piszesz ze tobie udalo sie bez problemu, ja natomiast przy tylniej wycieraczce mialem spore problemy i niestety nie udalo mi sie tego zrobic, tak jakby cos od wewnatrz blokowwalo, moze jakis silniczek ktory wprawia w ruch ta wycieraczke?

pomozcie, jak sie do tego zabrac.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez Majlo » 21 mar 2008, 12:04

Ja z przodu odkręcałem... Chciałem obniżeć wycieraczkę bo "na postoju" była trochę za wysoko i to mi się nie podobało. A może Ci się zapiekła. Rwij na siłę i nie przejmuj się nic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez karambol » 21 mar 2008, 14:09

WD-40 i troche siły ostatnio też sie męczyłem ale zeszło
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 21:28
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 323F 1.8 BA '96

Postprzez Nightal » 22 mar 2008, 11:03

Mam jeszcze pytanko, czy moge gdzies np. w norauto kupic takie cale piora, czy szukac na szrotach albo w serwisie, jak to wyglada, czy moze najlepiej na nowe pomalowac stare? pozdrwiam. i dziekuje za pomoc
Krzysztof
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2007, 14:05
Posty: 29
Skąd: Stęszew
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16v 96r.

Postprzez _adamczu_ » 22 mar 2008, 11:52

[quote="Nightal czy moge gdzies np. w norauto kupic takie cale piora, czy szukac na szrotach albo w serwisie,
Krzysztof[/quote]

witam też mam podobny problem. poprzedni właściciel mojej madzi powyginał ramiona wycieraczek bo kupił za długie pióra, w dodatku okleił je jakąś badziewiastą świecącą folią. Tak więc zastanawiam się nad wymianą ramion. pytanie tylko czy występują one w zamienniku czy raczej tylko używany oryginał

pozdr
_adamczu_
 

Postprzez _adamczu_ » 22 mar 2008, 11:56

[quote="Nightal czy moge gdzies np. w norauto kupic takie cale piora, czy szukac na szrotach albo w serwisie,
Krzysztof[/quote]

witam też mam podobny problem. poprzedni właściciel mojej madzi powyginał ramiona wycieraczek bo kupił za długie pióra, w dodatku okleił je jakąś badziewiastą świecącą folią. Tak więc zastanawiam się nad wymianą ramion. pytanie tylko czy występują one w zamienniku czy raczej tylko używany oryginał

pozdr
_adamczu_
 

Postprzez kryniu9 » 5 lip 2008, 17:40

Witam mam podobny problem.Na pewno ramiona schodzą??Nie trzeba ich odkręcać od środka(silniczka)?????
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez tekkenfan » 5 lip 2008, 22:40

nie wystarczy odkręcić nakrętki ze śrób (nic od środka nie trzeba odkręcać) i jak nie będzie chciało zejść to psiknij wd40 odciągnij wycieraczke od szyby i wykonój krótkie ruchy w różne strony. Wszystko powinno zejść bez używania siły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piter99 » 6 lip 2008, 10:26

Miałem podobnie...Trochę jakiegoś preparatu ( WD-40, Double TT-ten jest wg.mnie lepszy), poczekaj 10 min i przy odrobinie perswazji ;) na pewno zejdzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 10:25
Posty: 10
Skąd: Krosno
Auto: BA KF '96

Postprzez kryniu9 » 6 lip 2008, 10:54

Dziękuje Panowie :) Jutro spróbuje.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez tekkenfan » 6 lip 2008, 11:46

Tylko pamiętaj nic na siłe bo połamiesz mechanizmy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Kufel » 6 lip 2008, 18:04

mozesz najpierw po odkreceniu i odgieciu wycieraczek sprobowac docisnac to krotkie ramie co jest przed sprezyna. Ramie moglo troche zablokowac sie na wieloklinie. Tak jak ktos juz wczesniej napisal: krotkie, stanowcze acz z wyczuciem ruchy i powinno zejsc bez problemu.

Co do samych wycieraczek: w FeuVert sa takie niby valeo silencio tylko montoeane na normalne raniona za jkaies 30 zl/szt. Mam takie i sa naprawde [tiiit]. Zadna predkosc im ie straszna i slicznie zbieraja. Polecam
Jest ryzyko – jest zabawa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 00:25
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm

Postprzez mel7 » 7 lip 2008, 21:21

Wycieraczki najlepiej pomalować czarnym matowym lakierem w spreju. Ja tak zrobiłem. Efekt – jak nowe. Oczywiście wcześniej należy oczyścić powierzchnie.
Mario
Początkujący
 
Od: 3 lip 2008, 22:08
Posty: 4
Auto: 323F(BA),1.5 16V,1996 rok

Postprzez kryniu9 » 7 lip 2008, 22:00

A jest możliwość zespawania ramiona? bo zostało złamane a ciężko dostać orginalna część!
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323