Problemy z moca silnika

Postprzez lukaszp » 23 cze 2008, 11:39

Iktorn92 napisał(a):no i w koncu nowy EGR i teraz juz smiga 210km/h

Po co kupować nowy – ZAŚLEPIĆ. I dolot będzie czysty jak spaliny nie będą szły na ssanie.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Iktorn92 » 23 cze 2008, 12:34

Ja za to nie placilem wiec jak dla mnie moze byc nowy :P ale wykrecic mozna wymyc mozna i zaslepic mozna i wtedy tez bedzie git <jupi>
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Riki » 23 cze 2008, 15:20

Iktorn92 napisał(a):no i w koncu nowy EGR i teraz juz smiga 210km/h


gratuluje ;)

powiem szczerze.... mnie osobiście te prędkości maksymalne bardzo nie interesują :P (wole zakres 70-160km/h) ale wczoraj byłem w trasie (Wawa-Skarżysko Kam.) i korzystając ze świetnej pogody i praktycznie zerowego ruchu na obwodnicy Białobrzeg w 4os + klima GFka poleciała 200km/h (i grubość wskazówki) ;) mialem 200 i myślalem ze to koniec... heh jechała dalej ale musiałem już hamować (test robiony jadąc w stronę wawy, Ci co znają ten odcinek drogi
wiedzą że tam jest deko pod górkę) reasumując jestem zadowolony :D

Pozdrawiam :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ternyk » 30 cze 2008, 08:30

Właśnie jestem po czyszczeniu dolotu i IC oraz regulacji zaworów, efekt – czuć róźnicę !! !! !! Mogę potwierdzić, że taka operacja przywraca moc w DiTD. Dzięki też osobom z forum, które zdały swoje relacje (podrukowałem trochę i zaniosłem znajomemu mechanikowi :)).
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez maliniak1000 » 2 lip 2008, 01:19

Witam wszystkich. Siedzę od 4 godzin i oczy mnie już bolą a nie widzę podobnego przypadku więc postanowiłem rozpocząć nowy temat. Moja premacy odmawia posłuszeństwa. Pali normalnie na pół obrotu bez względu na to czy ciepła czy stała tydzień. Na luzie płynnie wchodzi na obroty. W momencie wrzucenia biegu i próby ruszenia z miejsca auto zaczyna szarpać i skacze jak żabka.Tak jakby przez chwile łapała moc i słabła. Trzeba umiejętnie manewrować na półsprzęgle i wkręcać na 3-4 tyś obrotów żeby w ogóle ruszyć z miejsca. Szcególnie miłe w godzinach szczytu na światłach :( Jak powoli rozpędzę autko i jade na małym gazie jest w miarę , w momencie kiedy dodaje troche więcej gazu zaczyna szarpać jak nie dostawała paliwa. I tak na każdym biegu poza wstecznym. przy 20 km/h i przy 120 km/h.Bosh servce w Elblągu potrzymał auto 2 tygodnie, pożyczali podobno komputer z serwisu Mazdy i się poddali. Nie wiedzą o co chodzi. Dzisiaj byłem w serwisie mazdy w Olsztynie. Stwierdzili , że podobno z pompy cieknie paliwo i po wiązce idzie do komputera, do skrzynki bezpieczników i gdzieś jeszcze. Kiedyś miałem już taką premacy która nie paliła jak nagrzał się silnik. Oczywiście skończyło się w Mabi, wymiana czujnika za 1700 zł plus robocizna 4700 zł ! Czy znowu musze tam trafić ? W serwisie dowiedziałem się właściwie tyle ,że cieknie mi pompa wtryskowa i już. Ale dlaczego auto się tak zachowuje tego już nie wiem ? czy pompa jest zabrudzona ? czy może wyciekające paliwo zawilgotniło przewody lub styki ? a może komputer ?
maliniak1000
 

Postprzez lukaszp » 2 lip 2008, 08:10

TCV (czujnik odpowiedzialny za kąt wtrysku) zapewne cieknie, ale o tym już było dużo pisane.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Iktorn92 » 2 lip 2008, 08:38

Jeżeli jest tak jak mowia to: ściagasz prawy prog (jest chyba tak samo jak w 626 <glupek2> ) i ogolnie plastiki z pasażera strony podlogi pozniej wykladzine odchylasz ile mozesz i odkrecasz ta balche, 4 sroby nr 10 i juz wiesz czy jest tak jak mowia ze zalewa ci kompa...a co do niego jest chyba na tyle szczelny ze nic mu nie bedzie ;)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez MarekW » 2 lip 2008, 10:34

Z tego co wiem to komputer NIE JEST SZCZELNY i jak cieknie TCV to moze po przewodach dostac sie ropa do wnetrza kmpa i wtedy to dopiero zaczynaja sie problemy .. bylo na forum (ostatnio).
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez maJster » 2 lip 2008, 11:20

Być może masz zabrudzoną pompę wtryskową. Zanim zaczniesz cokolwiek z nią kombinować proponuję zastosować STP DIESEL (kupisz na stacjach paliw) wlać całość i zatankować ok 30 litró ON....Wyskocz na trasę i pociągnij go do 140 km/h przez jakieś 10 – 20 km....Zasys ON z czynnikiem czyszczącym STP powinien przeczyścić całość...Miejmy nadzieję że pomoże......( oczywiście zrobisz jak zechcesz....).
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Issues » 6 lip 2008, 14:44

A mojemu maleństwó przeszwło gubienie mocy przy wyższej prędkości <jupi> wnerwilem sie i dalem jej ostro w pi...e <killer>, problem zniknął tak szybko jak sie pojawił :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 19:42
Posty: 50
Skąd: Łochów
Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.

Postprzez maJster » 8 lis 2008, 21:55

Jestem na etapie zmiany turbiny....bo stara już puszcza olej do IC i dalej. Zamontowana turbina ma oznaczenia VJ30/RHF4/RF4F firmy IHI. Taka turbina jest montowana też w Mazdach 6. Wypatrzyłem też turbinę też firmy IHI ale z oznaczeniem VJ32. Pytanie moje.....Czy ta turbina też pasuje do Mazdy 626 ?

Drugie pytanko.....Czy zaślepienie EGR nie uszkodzi silnika lub turbiny ?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Riki » 8 lis 2008, 22:03

maJster ile masz tego oleju w dolocie?

maJster napisał(a):Czy zaślepienie EGR nie uszkodzi silnika lub turbiny ?

Nic nie zaszkodzi :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maJster » 8 lis 2008, 22:07

Noooooo.....jakbym wymontował gumowe połączenie z IC to by się troche wylało......notorycznie cieknie właśnie z tego połączenia....na EGR-ze też się już pojawił olej
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Madzia626DiTD110ps » 9 lis 2008, 00:07

Witam wszystkich, pisałem juz o swoim problemie w poście o przepływomierzu ale nie uzyskałem zadowalającej odpowiedzi. Nie mam porównania jak chodzą inne 626 110 ps dlatego moja prośba do wszystkich z okolic oleśnicy lub wrocka azeby mógł sie spotkac ze mną i porównac osiągi z inną, dostosuje sie czasowo, więcej info na PW
Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 17:36
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps

Postprzez xANDy » 9 lis 2008, 22:01

Riki napisał(a):maJster ile masz tego oleju w dolocie?

Najpierw zrób procedurę z zaślepieniem wlotu odmy przed turbiną (a samą odmę puść gdzieś "pod pokład"). Czasem rodzaj oleju mocno wpływa na zbieranie się go w wężach od IC.

Turbina w silniku RF3/4 ma stałą geometrię łopatek (zawór byepass), zaś turbina w M6 ma zmienną geometrię. Może moje dane są błędne (to też jest możliwe), ale uważam, że nie są wymienne – identyczny jest natomiast sterownik podciśnieniowy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 9 lis 2008, 22:14

xANDy napisał(a):Turbina w silniku RF3/4 ma stałą geometrię łopatek (zawór byepass), zaś turbina w M6 ma zmienną geometrię.

RF4F ma zmienna geometrie lopatek turbosprezaki Rozwiazanie identyczne jak w mazdzie 6
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 9 lis 2008, 22:24

Wiesz – miałem w ręku ROZEBRANĄ turbinę od RF4.
Ma byepass i stałą geometrię, chyba...... że dana sztuka była już przez kogoś przerobiona.

Mam chyba nawet zdjęcia od niej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 10 lis 2008, 01:30

Każde DiTD ma turbinę stałogeometryczną.. różnice w modelu RF3/4F polegają na tylko i wyłącznie innym wastegate (i jest już na podciśnieniu)


xANDy napisał(a):Najpierw zrób procedurę z zaślepieniem wlotu odmy przed turbiną (a samą odmę puść gdzieś "pod pokład"). Czasem rodzaj oleju mocno wpływa na zbieranie się go w wężach od IC.


<spoko> podpisuję się pod tym...

P.S
Na wiosnę rozbieram cały dolot.. być może zostanie deko zmodernizowany.. na pewno zaślepię odmę i sprawdzę jak teraz wygląda EGR...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MAZVAGTECH » 10 lis 2008, 11:30

Riki napisał(a):Każde DiTD ma turbinę stałogeometryczną.. różnice w modelu RF3/4F polegają na tylko i wyłącznie innym wastegate (i jest już na podciśnieniu)
No to dziwne bardzo bo ja mialem DiTD i z 2001r i miala turbine o zmiennej geometrii lopatek
xANDy napisał(a):Wiesz – miałem w ręku ROZEBRANĄ turbinę od RF4.
Moze byly takie i takie Ja mialem 110kM. Sterowanie lopatkami bylo identyczne jak mazdzie 6
maJster napisał(a):VJ30/RHF4/RF4F firmy IHI
To jest turbina o zmiennej geometrii lopatek
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Ukman » 10 lis 2008, 18:22

czytając te posty zaczynam myslec o tym zeby zabrac sie za swoją 6tke . Jakis czas temu zatraciła troszke mocy ... nie wiem dlaczego ale wczesniej miala baaardzo duzo mocy potem troche spadło ... Zaslepie EGR wyczyszcze intercooler generalnie kupiłem forte diesel Treatment zobaczymy czy cos pomoze :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6