Emerytowany dyrektor Castrol -Nowe oleje szkodzą silnikom

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez aphazel » 25 cze 2008, 23:46

To mi przypomina historię programistyczną: swego czasu Bjarne Stroustrup – twórca C obiektowego, znanego raczej jako C++ wyznał w wywiadzie, że zwykłe blokowe ANSI C sprawdzało się znakomicie i nie było potrzeby wprowadzania żadnych obiektów. Do tego szybki, sprawny i przejrzysty kod. Sam miód. Dlaczego więc wymyślono C++? Żeby programiści mieli jak zarobić na chleb. W C pisało się szybko i prosto, w C++ przy złożonych strukturach kod tworzy się o wiele wolniej, jest wiele pułapek, skomplikowane to na tyle, żeby programista odpowiednio długo mógł dłubać i na rodzinę zarobić. Myślicie, że gdzie leży awaryjność Windy? Właśnie u podstaw w złożonej strukturze kodu obiektowego. TAKIE SĄ FAKTY.

Dlatego jestem gotów hmmm... zaryzykować <faja>

Oczywiście wymiana filtrów obowiązkowa i regularna. W samym artykule nie ma nigdzie, że należy olać filtry. Nawiasem mówiąc jest masa przykładów z życia (nie tylko z motoryzacji), że sprzęty działają lata praktycznie bezobsługowo, jeśli tylko pilnuje się filtrów. No zobaczymy. Uwaga brii o automatach pomogła mi podjąć decyzję, hehe.

Winetou twierdzi, że na nowym oleju silnik chodzi cicho i równo, a na starym klepie. To kwestia oleju? Czy kwestia filtra? Ilu z was wymienia regularnie filtry bez wymiany oleju?
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez STEffAN » 26 cze 2008, 00:27

Jako doświadczony programista sie nie zgodzę.
Bjarne mówił o przeszłości, to rozwój przemysłu wymusił obiektowe zabawki.

Proste, małe programy faktycznie szybciej i łatwiej pisze się w C, nie trzeba projektować klas itd...

Natomiast do dużych projektów, C++ ze swoją obiektowością, umożliwia lepsze zaplanowanie i zaprojektowanie całości. Dzięki czemu już w fazie projektowej rozwiązuje sie sporą liczbę problemów.
Już wiele razy hermetyzacja kodu umożliwiła sprawne dokończenie projektu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez brii » 26 cze 2008, 08:40

aphazel napisał(a):To mi przypomina historię programistyczną: swego czasu Bjarne Stroustrup – twórca C obiektowego, znanego raczej jako C++ wyznał w wywiadzie, że zwykłe blokowe ANSI C sprawdzało się znakomicie i nie było potrzeby wprowadzania żadnych obiektów. Do tego szybki, sprawny i przejrzysty kod. Sam miód. Dlaczego więc wymyślono C++? Żeby programiści mieli jak zarobić na chleb. W C pisało się szybko i prosto, w C++ przy złożonych strukturach kod tworzy się o wiele wolniej, jest wiele pułapek, skomplikowane to na tyle, żeby programista odpowiednio długo mógł dłubać i na rodzinę zarobić. Myślicie, że gdzie leży awaryjność Windy? Właśnie u podstaw w złożonej strukturze kodu obiektowego. TAKIE SĄ FAKTY.

To też za daleko idące uogólnienie – C++ nie jest może cudem ale przy duuuużych projektach łatwiej zapanować nad obiektami niż nad kodem bez nich, fakt że momentami potrafi być upierdliwy ;)
Wina awaryjności współczesnego oprogramowania leży moim zdanie w:
– podjeściu, że program trzeba wydać na czas (niekoniecznie przetestowany)
– z powodu jego gigantycznej złożoności (stopień skomplikowania programów przed erą C++ był zupełnie inny, długość kodu była makabrycznie mniejsza).
– kompletnej nieodpowiedzialności producenta (warunki licencji)

aphazel – eksperyment ciekawy, osobiście nie polecam, ale z chęcią zobaczę skutki.
Jak już to będziesz robił to przepłukaj silnik jakąś płukanką konkretnie i zalej dobry syntetyk.
Ciekaw jestem efektów :) Przypuszczam, że do 30 000 – 50 000km napewno nie będzie problemów.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez aphazel » 26 cze 2008, 10:08

No to przykład. Na temat C i C++ możemy podyskutować w osobnym temacie, bo się nam tu straszny offtop zrobi. <faja>

Co do eksperymentu, to jestem zdecydowany. Dziennie robię 90km plus minus 10, więc chyba nie będzie tak tragicznie z czekaniem na wyniki. :)
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez qbass » 26 cze 2008, 10:19

Tylko przy sprzedaży nie pisz, że olej zmieniany regularnie hahaha :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez aphazel » 26 cze 2008, 10:24

Bez obaw, w razie czego kupię drugiego i będę miał niezły magazyn lokalny części zamiennych, hehe. Poza silnikiem ofcoz. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez brii » 26 cze 2008, 10:35

W sumie jak 5 razy nie zmienisz oleju to zostanie Ci kasa na drugi silnik ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 26 cze 2008, 13:10

aphazel napisał(a):Uwaga brii o automatach pomogła mi podjąć decyzję, hehe.

No. Skrzynia a silnik to dokładnie to samo... <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 26 cze 2008, 13:26

Sokool – w automacie też wcale olejowi nie jest łatwo – skrzynia automatyczna działa "nieco" inaczej niż zwykła... Z resztą zobaczymy co się stanie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 26 cze 2008, 14:19

Sokool – w automacie też wcale olejowi nie jest łatwo – skrzynia automatyczna działa "nieco" inaczej niż zwykła...

Dalej jednak w skrzyni panują niższe temperatury, olej w skrzyni nie jest rozcieńczany benzyną...

brii napisał(a):Z resztą zobaczymy co się stanie

Przy pełnym syntetyku prawdopodobnie nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 26 cze 2008, 14:23

Sokool napisał(a):olej w skrzyni nie jest rozcieńczany benzyną...

Kolegi to nie dotyczy – jeździ na LPG :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 26 cze 2008, 14:38

aphazel żal mi Twojego silnika......... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez fox11 » 26 cze 2008, 19:44

STEffAN napisał(a):Ale taki prom by zasuwał jakby mu zapodali 7k rpm na wirniku...

raczej nie, jak przedmówcy zauważyli ze względu na kawitacje śruba kręciła by się w mniej więcej bańce gazu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez fox11 » 26 cze 2008, 20:01

aphazel – Myślę że silnik jeśli nie będzie żyłowany długo pojeździ na syntetyku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Deltom » 26 cze 2008, 21:00

brii napisał(a):są skrzynie automatyczne w których oleju się nie wymienia...

Znam paru takich co też tak twierdziło... tyle że później tego żałowali.
W skrzyni podczas pracy następuje zużycie elementów, syf ten po jakimś czasie zapycha elementy sterujące, chłodnicę i skrzynia nie ma prawa pracować poprawnie. Jeżeli skrzynia pracuje normalnie i bezawaryjnie faktycznie można oleju nie zmieniać, ale to można stwierdzić tylko zmieniając olej po oględzinach jego stanu- taki paradoks...

Mam kilkunastoletniego Opla Combo z silnikiem diesla od Isuzu. Wymienia się w nim olej co 7,5tyś km. przy prawidłowej eksploatacji silniki przeżywają bardzo długo. Jak go kupowałem miał trochę ponad 100tyś km , wymieniłem olej mineralny, filtry i wszystko co trzeba po zakupie. Przejechałem na tym oleju przez gapiostwo jakieś 16tyś. i dopiero jak silnik zaczynał dziwnie pracować przypomniało mi się o oleju, stan był dobry więc wielkich szkód nie narobiłem. Jak wymieniałem olej to zlałem z miski rzadką zupę która śmierdziała jak mazut. Teraz zmieniam regularnie co 7,5tyś przejechałem ponad 60tyś i silnik chodzi bardzo dobrze, olej oprócz tego że jest czarny ma prawidłową konsystencje i nie śmierdzi...

Syntetyki może nie zmieniają właściwości smarnych, ale z minerałami nie radzę testować... ;)
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez brii » 26 cze 2008, 21:42

Znam paru takich co też tak twierdziło... tyle że później tego żałowali.
W skrzyni podczas pracy następuje zużycie elementów, syf ten po jakimś czasie zapycha elementy sterujące, chłodnicę i skrzynia nie ma prawa pracować poprawnie. Jeżeli skrzynia pracuje normalnie i bezawaryjnie faktycznie można oleju nie zmieniać, ale to można stwierdzić tylko zmieniając olej po oględzinach jego stanu- taki paradoks...

Pewnie nie czytałeś mojego wątku o skrzyni automatycznej w Lagunie II V6 – producent nie przewidział w niej możliwości wymiany oleju, więc nie ma jak wymienić... Skrzynia jeździ z mocnym silnikiem baaaardzo długo bez awarii mimo tego, że niekiedy dostaje po dupsku ;)

Deltom napisał(a):Syntetyki może nie zmieniają właściwości smarnych, ale z minerałami nie radzę testować...

Co do mineralnych to potwierdzam – szybko robi się z nich zupa – 10 000km bym na nich nie przejechał, ale w nowoczesnych silnikach nawet przy 50 000km dobry syntetyk nie wygląda na zmęczony.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Deltom » 26 cze 2008, 21:59

brii napisał(a):producent nie przewidział w niej możliwości wymiany oleju

Renault to jest zupełnie inna bajka, oni mają czasem bardzo dziwne pomysły.
Pewnie dobrze wiesz że ta skrzynia nie jest bezawaryjna, przy usterce już się jej nie naprawia i pozostaje wymiana.

brii masz rację z syntetykami, jest tylko jeden warunek- praca bez nadmiernego zużycia elementów ciernych. Jeśli podczas pracy pojawiają się opiłki to nawet najlepszy olej nie da rady i zużycie będzie się pogłębiało aż do uszkodzenia silnika. I tu nasuwa się pytanie jak stwierdzić stan zużycia bez wymiany oleju i sprawdzenia jego stanu??
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez aphazel » 26 cze 2008, 22:12

Na początek zmienię olej, żeby zobaczyć faktycznie, jak wygląda, a potem będę eksperymentował, jeśli prognoza będzie pomyślna. Aktualnie mam wg książki serwisowej Mobil 1 0W40 zalany w styczniu br. i przejechane na nim 17k km.

No ale... rozmyślając o tym wszystkim doszło mi pytanie techniczne, dość laickie, ale jednak: filtr oleju da się zmienić bez spuszczenia oleju? czy jak się go wykręci, to olej będzie sikał? Bo jeśli będzie sikał, to stawia całą akcję pod znakiem zapytania.
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez Deltom » 26 cze 2008, 22:16

aphazel napisał(a):czy jak się go wykręci, to olej będzie sikał?

do góry nie poleci, zleci najwyżej to co jest w kanalikach i nie zdążyło ściec wcześniej.
trzeba będzie najwyżej uzupełnić stan.

aphazel Odważny jesteś jak chcesz tak przetestować swoje auto.
Ja bym tak nie ryzykował.
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez brii » 26 cze 2008, 23:18

Deltom napisał(a):Pewnie dobrze wiesz że ta skrzynia nie jest bezawaryjna, przy usterce już się jej nie naprawia i pozostaje wymiana.

I tu Cię znowu zdziwię – przekopałem temat tych skrzyń baaaaardzo wnikliwie i wychodzi na to, że jej awaryjność jest znikoma (napewno nie większa niż przeciętych skrzyń automatycznych i dużo mniejsza niż Mazdowskich), a usterki da się usunąć – wtedy właśnie po rozbebeszeniu skrzyni da się wymienić filtr oleju, zalać świeży – przy generalnej naprawie i skrzynia śmiaga nadal (ponoć są to okolice 250 000km).

Deltom napisał(a):brii masz rację z syntetykami, jest tylko jeden warunek- praca bez nadmiernego zużycia elementów ciernych. Jeśli podczas pracy pojawiają się opiłki to nawet najlepszy olej nie da rady i zużycie będzie się pogłębiało aż do uszkodzenia silnika. I tu nasuwa się pytanie jak stwierdzić stan zużycia bez wymiany oleju i sprawdzenia jego stanu??

Po to są filtry a w nich wkłady z magnezem żeby łapać opiłki ;)

aphazel napisał(a):filtr oleju da się zmienić bez spuszczenia oleju? czy jak się go wykręci, to olej będzie sikał?

Wyleci tylko troszkę – zdecydowana większość zostanie w misce i obiegu.

Deltom napisał(a):aphazel Odważny jesteś jak chcesz tak przetestować swoje auto.
Ja bym tak nie ryzykował.

Po kalkulacji kosztów wychodzi na to, że warto zaryzykować – tak jak pisałem wcześniej – oszczędność na pięciu wymianach oleju = drugi silnik B6.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto