Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DeadlY » 8 cze 2008, 11:05

gregorb napisał(a):Jaki jest producent i model tej anteny ?

zaraz sprawdze bo nie pamietam:) ale w niedziele na kacu przed meczem...to moze potrwac ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 8 cze 2008, 11:09

mr_t napisał(a):(...) Obiegowe opinie mówią o niesamowitej wręcz awaryjności francuzów (ja sam wcześniej miałem Renówkę). Tylko że francuzy z którymi miałem doczynienia nie sypały się(...)

moich 2 braci pracuje w citroenie mowią o tych samochodach "ogóry" ;–) naprawde nie wiem z jakiego powodu ;–) a tak w ogole to nie kupuje sie samochodow na F...... Fordow, Fiatow i francuskich ;–) :D pewnie mnie uzytkownicy takich samochodow zlinczuja ale to tylko taki zarcik ;–)

Moze ktos mi polecic w 3miescie jakis serwis albo mechanika bo musze pojechac z moja trojeczka a nie za bardzo sie orientuje gdzie jej krzywdy nei zrobia ;–) bede wdzieczny za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 8 cze 2008, 16:09

gregorb napisał(a):Jaki jest producent i model tej anteny ?

SIRIO karbonowo –.... cos tam ;p samochod mam na parkingu i nie mam kluczykow za jakis czas napisze wiecej ale ta antena jest troszke za krotka tak z 1,5 metra by sie przydala ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez sroka » 8 cze 2008, 21:54

mr_t napisał(a):Mam 14 tys. Problem jest z 2 i 1. Niestety nieraz nie chce wejść szybko 2, jest to max wkurzające jak potrzebuję szybko włączyć się do ruchu i tracę cenne sekundy bo 2 nie chce wejść. Generalnie przy Maździe nauczyłem się że potrzebuję więcej wolnego żeby włączyć się do ruchu. No i nieszczęsna redukcja do 1 przy korkach, mimo upływu km nadal nie wchodzi. W sumie to specjalnie się nie szarpię przy tym, wole stanąć i wrzucić 1 niż rozwalić skrzynię biegów.


Z zainteresowaniem czytam kolejne posty mr_t. Mam zupełnie inne wrażenia po dwóch miesiącach jeżdżenia moją trójką. Żadnych kłopotów ze skrzynią, jedynką zsynchronizowana idealnie, wchodzi podczas toczenia się bez problemu, dwójką – też wchodzi idealnia. Skrzynia fajna, precyzyjna, z krótkimi przełożeniami. Jeśli jedynka ci nie wchodzi, kiedy auto się toczy, to jest to po prostu usterka i jedź z tym do serwisu.
Co do zawieszenia – twarde, ale ja akurat takie lubię. Za to zakręty/łuki mogę brać ok. 20-30 km szybciej niż poprzednim autem.
Pozdrawiam, Sroka
Jeśli nie wiesz, jak się zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie. Antoni Słonimski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2008, 08:42
Posty: 10
Auto: Mazda 3 MZR 1,6 2008

Postprzez sroka » 8 cze 2008, 22:39

mr_t napisał:
Już kilka razy samochód dosyć niebezpiecznie uciekł mi tyłem, w tym 2x stanął bokiem. Tył wyrzuciło na zewnątrz łuku skontrowałem i chciałem dodać gazu żeby wyciągnąć przód – wtedy nagle TCS się obudziło i mi przyhamowało przednie koła, chwilę później stałem bokiem w miejscu.
////
Jazda spod świateł... no właśnie. Światła, długa prosta, lekko pod górkę a dalej most. Meganem pod mostem jechałem max 170, mazda troche ponad 160...


Uwielbiam takie posty, nigdy nie wiem – śmiać się, czy płakać. Sądzę, że autor najwyraźniej jest słabym kierowcą, bo dobrzy kierowcy po polskich drogach nie jeżdżą 160-170 km/h. Po prostu mają wyobraźnię. A może ten most od Meganki to słynny wiadukt z ”górką Zientarskiego” na Puławskiej w Warszawie (po tym tragicznym wypadku nareszcie zlikwidowano ten garb)? Nie dziwię się, że auto kierowane przez osobnika bez wyobraźni staje bokiem (dobrze, że na tym się skończyło).
Drodzy moi, pozwólcie, że wystąpię w roli ”Wujka Dobrej Rady”. Dociskając w polskich warunkach gaz do dechy, ryzykujecie życie własne i innych ludzi. Nie życze sobie, żeby mr_t ryzykował moje życie w celu testowania swoich aut i chwalenia się tym na forach. Przepraszam za obcesowość, ale bezmyślność niektórych kierowców jeży włosy na głowie.
Pozdrawiam, Sroka
Jeśli nie wiesz, jak się zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie. Antoni Słonimski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2008, 08:42
Posty: 10
Auto: Mazda 3 MZR 1,6 2008

Postprzez mcbeth » 9 cze 2008, 09:25

sroka napisał(a):Z zainteresowaniem czytam kolejne posty mr_t. Mam zupełnie inne wrażenia po dwóch miesiącach jeżdżenia moją trójką.

Twoja '3' to 1.6 benzyna. Jego, to 2.0 diesel. Zupełnie inny silnik, skrzynka, rozkład mas.
O '3' z silnikiem 1.6 w tym wątku pisałem ja – miałem ją jako autko zastępcze przez 3 tygodnie.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez sroka » 9 cze 2008, 10:00

mcbeth napisał(a):
sroka napisał(a):Z zainteresowaniem czytam kolejne posty mr_t. Mam zupełnie inne wrażenia po dwóch miesiącach jeżdżenia moją trójką.

Twoja '3' to 1.6 benzyna. Jego, to 2.0 diesel. Zupełnie inny silnik, skrzynka, rozkład mas.
O '3' z silnikiem 1.6 w tym wątku pisałem ja – miałem ją jako autko zastępcze przez 3 tygodnie.


Słusznie, masz rację. Ale jednak nie są to zupełnie inne auta. Jeśli nie wchodzi jedynka, to jest to po prostu usterka, niezależnie od skrzyni i mocy silnika.
POzdra, Sroka
Jeśli nie wiesz, jak się zachować, na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie. Antoni Słonimski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2008, 08:42
Posty: 10
Auto: Mazda 3 MZR 1,6 2008

Postprzez pabl0 » 9 cze 2008, 10:49

sroka napisał(a):Nie życze sobie, żeby mr_t ryzykował moje życie w celu testowania swoich aut i chwalenia się tym na forach. Przepraszam za obcesowość, ale bezmyślność niektórych kierowców jeży włosy na głowie.



sroka w pelni się z Tobą zgadzam, też sobie tego nie życzę. Polskie drogi się do tego nie nadają. Tym bardziej że z postów mr_t można wywnioskować co do charakteru jazdy kierowcy. Gdzieś w innym wątku napisał że opony zimowe starczają mu na 1-2 sezony ... no comments ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Maciej Loret » 9 cze 2008, 13:57

pabl0 napisał(a):[...]w pelni się z Tobą zgadzam, też sobie tego nie życzę. Polskie drogi się do tego nie nadają. Tym bardziej że z postów mr_t można wywnioskować co do charakteru jazdy kierowcy. Gdzieś w innym wątku napisał że opony zimowe starczają mu na 1-2 sezony ... no comments ...


Być może macie rację... Być może... Zużycie opon nie zależy tylko od sposobu jazdy, ale również od zastsosowanych materiałów i warunków na drodze. A to, że ktoś jeździ trochę szybciej, nie musi oznaczać, że jeździ mniej bezpiecznie. Więcej, powierzyłbym niektórym znajomym kierownicę przy prędkości znacznie wyższej niż sam bym pojechał na konkretnym odcinku drogi.
Odnosnie nadawania się, oczywiście są miejsca, gdzie prędkość 200km/h w odpowiednich warunkach nie musi być niebezpieczna.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pabl0 » 9 cze 2008, 14:14

Zgadzam się chociaż w Polsce takich miejsc gdzie można bezpiecznie "przycisnąć" jak na lekarstwo.
A jeżeli kogoś stawia bokiem to znaczy że nie było to odpowiednie miejsce i nie dostosował prędkości/stylu jazdy do warunków..
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez mariusz75 » 9 cze 2008, 16:54

witam mam pytanie
co oznacza termin BK przy mazdzie3
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 15:34
Posty: 23
Skąd: Łódz
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 2004r

Postprzez kocio » 9 cze 2008, 19:53

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=oznaczenia

Póki jest jeden typ nadwozia to chyba nie znaczy nic szczególnego.. Kiedyś myślałem, że to sedan..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez mr_t » 10 cze 2008, 15:17

pabl0 napisał(a):
sroka napisał(a):Nie życze sobie, żeby mr_t ryzykował moje życie w celu testowania swoich aut i chwalenia się tym na forach. Przepraszam za obcesowość, ale bezmyślność niektórych kierowców jeży włosy na głowie.

sroka w pelni się z Tobą zgadzam, też sobie tego nie życzę. Polskie drogi się do tego nie nadają. Tym bardziej że z postów mr_t można wywnioskować co do charakteru jazdy kierowcy. Gdzieś w innym wątku napisał że opony zimowe starczają mu na 1-2 sezony ... no comments ...

Jeśli Ci to poprawi humor to na letnich oponach też jeżdżę do dwóch sezonów (a i nie zawsze aż tyle, często przednia oś na 1 sezon) i co z tego? Kupuje zawsze opony z miękkiej gumy, przeważnie topowe modele o "sportowym" zacięciu dla danego rozmiaru z Michelin i po prostu tyle mi wytrzymują i ani mnie to ziębi, ani parzy. Poza tym "sezon" dla jednego to 5 tys., a dla innego to 20 tys. km.

A Wy tacy święci jesteście? Zawsze zgodnie z przepisami? To gratuluje, jest Was pewnie 2 w całym kraju. Jeżdżę powyżej dozwolonych prędkości jak każdy kierowca w tym kraju. Tyle, że może trochę szybciej niż przeciętny kierowca. A czy aż tak szybko – ten most którego ktoś się uczepił – nie raz jadąc tam 150-160 byłem wyprzedzany przez innych, więc nie jestem jedynym – wiem, to mnie nie usprawiedliwia, ale szczerze mówiąc mam to gdzieś, bo nie szukam usprawiedliwienia. Poza tym jeżdżę od 10 lat, rocznie ok. 40 tys. km i nie miałem nigdy żadnego wypadku. Więc aż tak źle ze mną nie jest. I ostatni "argument" – jednym samochodem na jednej drodze można jechać "bezpiecznie" 150, a innym na innej 50 będzie ryzykowne. Pojęcie "bezpieczna prędkość" jest idiotyzmem, bo każda prędkość może zabić.

Tak czy inaczej wątek dotyczy Mazdy 3, jej zachowania się na drodze i tego jak się ona prowadzi, a nie mojego stylu jazdy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 10 cze 2008, 15:29

mr_t napisał(a):Tak czy inaczej wątek dotyczy Mazdy 3, jej zachowania się na drodze i tego jak się ona prowadzi, a nie mojego stylu jazdy.

Kolegom chodziło (chyba) o to, że osoby nie potrafiące jeździć samochodem w sposób jaki przewidział producent nie są zbyt obiektywnymi recenzentami...
...a Ty chyba wymagasz najwyraźniej zbyt wiele od tego autka :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 10 cze 2008, 18:45

DeadlY napisał(a):(...) a tak w ogole to nie kupuje sie samochodow na F...... Fordow, Fiatow i francuskich ;–) :D

Powiedział fan marki która należy do Forda, ma w sobie trochę podzespołów z Forda i z francuskich (PSA) samochodów też.


sroka napisał(a):Żadnych kłopotów ze skrzynią, jedynką zsynchronizowana idealnie, wchodzi podczas toczenia się bez problemu, dwójką – też wchodzi idealnia

Ehm, a od kiedy to do 1,6 dają 6-biegów skrzynkę?

Po ostatnich obserwacjach wydaje mi się, że te problemy powoduje "bieg wsteczny". Tj. on jest za jedynką, żeby go wrzucić trzeba wcisnąć gałkę od skrzyni biegów, być może drążek po prostu gdzieś tam haczy o ten mechanizm i musi trochę czasu minąć zanim się tam po prostu coś wytrze, wyrobi etc. i będzie gładko chodzić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 11 cze 2008, 00:30

mr_t napisał(a):Powiedział fan marki która należy do Forda, ma w sobie trochę podzespołów z Forda i z francuskich (PSA) samochodów też.

nalezy do grupy moze troche ma wspolnego nawet musi troche miec ale jak tak duzo wiesz na ten temat to moze napiszesz co ma z forda i francuskich nie liczac plyty podlogowej, chetnie sie dowiem o tym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Summit » 11 cze 2008, 07:57

pabl0 napisał(a):sroka w pelni się z Tobą zgadzam, też sobie tego nie życzę. Polskie drogi się do tego nie nadają.

Panowie przesadzacie trochę. Jak ktoś jeździ dużo to zjeździ opony w jeden sezon. Koniec kropka. A jak jeździ dużo to zdarzają mu się podbramkowe sytuacje. Nie zna się każdej drogi w kraju i zdarza się czasem że w niektóre zakręty wchodzi się na granicy przyczepności. Komu się nie zdarza, ten nie jeździ, albo jeździ raz dziennie w mieście do roboty.
mr_t napisał(a):A Wy tacy święci jesteście? Zawsze zgodnie z przepisami?

Dokładnie, Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem. Ja się nie wychylam.
pabl0 napisał(a):Zgadzam się chociaż w Polsce takich miejsc gdzie można bezpiecznie "przycisnąć" jak na lekarstwo.

Niedługo będzie jeszcze mniej. Wczoraj w dzienniku chwalili się że będzie 1500 nowych fotoradarów, a systemem będzie zarządzał centralny komputer, który sprawi że 100% sfotografowanych dosięgnie kara. Nie pojeździmy sobie już.
mr_t napisał(a):Powiedział fan marki która należy do Forda, ma w sobie trochę podzespołów z Forda i z francuskich (PSA) samochodów też.

Składana jest w Japonii i to jest zasadnicza różnica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez mr_t » 11 cze 2008, 13:14

Summit napisał(a): Jak ktoś jeździ dużo to zjeździ opony w jeden sezon.

Poza tym dla różnych ludzi w różnych chwilach opona staje się zużytą. U mnie staje się jeśli w letniej oponie bieżnik ma 3mm głębokości a w zimowej 4, chyba że wcześniej zauważam że nie trzyma się za dobrze w zakrętach, czy też przy hamowaniu. Wtedy opony wywalam i kupuje nowe niezależnie od tego ile temu je kupiłem. Stare zazwyczaj biorą ode mnie za free znajomi i jeżdżą sezon, albo dwa.

Summit napisał(a):Niedługo będzie jeszcze mniej. Wczoraj w dzienniku chwalili się że będzie 1500 nowych fotoradarów, a systemem będzie zarządzał centralny komputer, który sprawi że 100% sfotografowanych dosięgnie kara. Nie pojeździmy sobie już.

Czytałem dziś na necie. Pocieszające (przynajmniej dla mnie) jest to iż z uwagi na fakt nie wystawiania tych mandatów przez policjantów (ma to być pod nadzorem ITD) kierowca nie będzie karany punktami karnymi, bo to może tylko policja. W zamian za to mandaty będą wyższe o ok. 50% od tych policyjnych.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Summit » 11 cze 2008, 14:47

mr_t napisał(a):kierowca nie będzie karany punktami karnymi, bo to może tylko policja

Serio? To jedna z lepszych wiadomości jakie ostatnio mnie doszły. Z punktami u mnie cienko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez mr_t » 11 cze 2008, 15:12

Tutaj jest króciutki artykuł o tym.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... ow,1125943
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323