Wysoka temperatura układu chłodzenia
Strona 1 z 1
Moja Madzia po przejechaniu kilku kilometrów szybko łapie temperature( co mnie cieszy) problem tkwi w tym ze mojm zdaniem ta temperaturea jest troche za wysoka, wskaźnik zatrzymuje sie gdzies na 7/10 skali. i bardzo czesto zdaza sie za włacza sie wentylator po przejechniu krótkiego odcinka drogi. i jeszcze jeden problem dotyczy kopcenia po odpaleniu, ale zdarza sie to zadko. Co moze być tego powodem tych sytuacji?? 
-
Daro84
Co do temperatury to na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy i sprawdź poziom płynu chłodniczego. Powinien być pod samym korkiem. Jeśli nie jest dolej i obserwuj czy gdzieś nie ma wycieków. Jeśli płyn jest to wymień termostat.
Co do kopcenia to wada Mazdy, więcej znajdziesz tutaj (miłej lektury):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie+silniku
Co do kopcenia to wada Mazdy, więcej znajdziesz tutaj (miłej lektury):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie+silniku
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście):)
U mnie jest to samo tylko silnik gaźnikowy. Myślałem nawet, że tak ma być. Nawet płyn wymieniłem bo poprzedni właściciel przez 13 lat nie wymieniał ale to nie pomogło. U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje). Może faktycznie termostat się nie otwiera do końca.
- Od: 13 maja 2008, 07:36
- Posty: 21
- Auto: Mazda 626 1.8 91r
Kumpel ma dwulitrówkę GD '89 r. i po zaparkowaniu siedzi zawsze w samochodzie kilka minut z przekręconą stacyjką, żeby wentylator mógł chwilę pochodzic. Inaczej słychac bulgotanie pod maską i strasznie go to przeraża ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
- Od: 5 lip 2007, 19:44
- Posty: 69
- Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG
U mnie podobnie. Odchyla się od pionu o ok. 1 mm.Krzysiek1980 napisał(a):Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście)
Miałem kiedyś taki problem w innym aucie. Do wymiany był włącznik termiczny (czujnik) wentylatora w chłodnicy. Po prostu miał wewnętrzne zwarcia.tomom napisał(a):U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
U mnie dolna rura dochodząca do chłodnicy jest ciepła – można dotknąć, a górna taka gorąca że nie sposób dotknąć. Czy to jest prawidłowe? Jaki jest obieg z dołu do góry czy odwrotnie? Termostat jest chyba na górze więc sugerował by obieg z góry do dołu.
- Od: 13 maja 2008, 07:36
- Posty: 21
- Auto: Mazda 626 1.8 91r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6