Wolno rozwijana prędkość obrotowa.
1, 2
Zakładam nowy temacik bo niewiedziałem gdzie to wkleić.
Niedawno kupiłem mazdę 323F 2,0 DiTD, 2000r. Sprowadzona. Podobno jakiś czas stała nieużywana. Wszystko by było ok ale niepokoi mnie jedno czy wszystkie silniki DiTD tak pomału wkręcają się na obroty? Bo w przypadku mojego samochodziku idzie to bardzo opornie. Mam w domu jeszcze Carismę TD i w przypadku porównania rozwijania prędkości obrotowych to różnica jest ogromna. Czy to normalne? Ewentualnie co mogę zrobic?
Niedawno kupiłem mazdę 323F 2,0 DiTD, 2000r. Sprowadzona. Podobno jakiś czas stała nieużywana. Wszystko by było ok ale niepokoi mnie jedno czy wszystkie silniki DiTD tak pomału wkręcają się na obroty? Bo w przypadku mojego samochodziku idzie to bardzo opornie. Mam w domu jeszcze Carismę TD i w przypadku porównania rozwijania prędkości obrotowych to różnica jest ogromna. Czy to normalne? Ewentualnie co mogę zrobic?
Ostatnio edytowano 5 maja 2008, 19:21 przez Guma88, łącznie edytowano 1 raz
Guma88 napisał(a):co mogę zrobic?
Na pewno zapoznać się z regulaminem działu i poprawnie nazwać temat.
Guma88 sprawdź dolot i przeczyść go, od tego chyba trzeba zacząć, nic nie kosztuje a może pomóc, i sprawdź od razu jego szczelność, czasami potrafią węże pękać pomiędzy turbiną a kolektorem
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Guma88 – może byś jednak napisał kilka bardziej konkretnych danych – na przykład teoretyczny przebieg, model silnika, zachowanie kontrolki świec żarowych oraz elastyczność na V biegu. Wtedy można o czymś rozmawiać.
Zazwyczaj do kraju sprowadzane są te auta, których oni nie umieją naprawić albo nie opłaca im się.
Zazwyczaj do kraju sprowadzane są te auta, których oni nie umieją naprawić albo nie opłaca im się.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja mam ta sama mazdke, tylko rok mlodsza, 120tkm przebiegu i tez to zauwazylem... z tym ze ciezko mi oceniac, bo sie z civica przesiadlem ktory darl na 2-gim biegu kapcie wiec mysle ze chyba tak ma byc. Zeby tym wutkiem dobrze pojechac trzeba zawczasu przygotowac sobie obroty, bo jak chcialem dynamicznie przyspieszyc w miescie to mnie jakis tdi seat shit myknal :/
civic4gen 4ever
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona
- Od: 15 mar 2008, 21:13
- Posty: 28
- Auto: 323f 2.0 TD 2001r.
2000 rpm jak jest na obrotomierzu to już nasze autka zaczynają zdrowo ciągnąć i tak jest do 3000rpm.
Ja uważam że powyżej 3000 nie ma sensu kręcić tego silnika.
Zresztą wystarczy popatrzeć na wykres max momentu obrotowego i wszystko jasne.
Ja uważam że powyżej 3000 nie ma sensu kręcić tego silnika.
Zresztą wystarczy popatrzeć na wykres max momentu obrotowego i wszystko jasne.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Moja Mazda ma jakieś 123tys. km za sobą. Wszystkie kontrolki zachowują się normalnie. Podobno stała trochę bo poprzedni właściciel pod koniec nią nie jeździł. I tak jak pisze kolega
tiacocstoe jest problem, aby ją szybko zebrać. Żeby ruszyć szybko np. spod świateł to najpierw ją trzeba wkręcić na obroty, a potem dopiero puszczać sprzęgło. Samochodem nie szaleję bo szczerze mówiąc mi go szkoda, ale czasem przydałoby się żeby się szybciej zebrała a tu nie ma takiej możliwości. Jeżdząc VW TDI albo Carismą TD widać ogromną różnicę
tiacocstoe jest problem, aby ją szybko zebrać. Żeby ruszyć szybko np. spod świateł to najpierw ją trzeba wkręcić na obroty, a potem dopiero puszczać sprzęgło. Samochodem nie szaleję bo szczerze mówiąc mi go szkoda, ale czasem przydałoby się żeby się szybciej zebrała a tu nie ma takiej możliwości. Jeżdząc VW TDI albo Carismą TD widać ogromną różnicę
wybierz się na spot i zobacz jak inne ditd chodżą będziesz miał porównanie, , zapraszam do nas nad soline, ja będę
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Szczerze mówiąc chętnie bym właśnie się wybrał i zobaczył ale mnie czas nie puszcza. Jak by było w Krakowie to prędzej by mi się udało. A nie ma ktoś DiTD w okolicach Krakowa?? Chciałbym zobaczyć jak się zachowuje
na pewno jest tylko się nie ujawnia
ja ostatnio robiąc trasę stalowa rzeszów widziałem 5 mazd 6 w klubie z tego regionu nie mamy ani jednej
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
nie ma co deliberowac. xAndy napisal pomiar elestycznosci na V od 80 do 120 km/h, ewentualnie 0-100 km/h.warto zwrocic uwage na jakosc paliwa szerokosc opon i cisnienie w nich. pomiar zrob na tym samym odcinku przy jazdzie raz w jedna i w druga.
Pomiar usrednic i jak wyjdzie od 1 do 14 sek to jest normalnie.
Pomiar usrednic i jak wyjdzie od 1 do 14 sek to jest normalnie.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Guma88 napisał(a):bo za nic nie mogę usłyszeć turbiny
otwórz okno, ja bez tego też prawie nie słyszę
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Samochodem nie szaleję bo szczerze mówiąc mi go szkoda, ale czasem przydałoby się żeby się szybciej zebrała a tu nie ma takiej możliwości
turbodziurawiec w tym kpciuchu to norma
pal sprzeglo, krec do 4k i bedzie sie zbierac
slabo nadal ale jednak lepiej
inaczej – kapelusz mode on
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):turbodziurawiec w tym kpciuchu to norma
No coś mi tu nie pasuje.... wyjątkowo mała jest turbodziura w tym modelu... Chyba sam musisz wyczyścić IC... Guma88 może mieć po prostu zapaskudzone filtry (powietrza, paliwa), zapchany IC, dziurawy dolot, padnięte wężyki od sterowania (brak poczucia turbo)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a bardzo mozliwe. myslalem tez o problemie wastegate valve czy jak to sie w mazdzie zwie. na razie nic nie robilem i na biezaco stosowalem w/w technike jazdy z jakims tam powodzeniemxANDy napisał(a):wyjątkowo mała jest turbodziura w tym modelu... Chyba sam musisz wyczyścić IC...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Guma88 – masz gumowe uszy? Zrób test, który napisał Ci kolega rexwolf i wtedy można o czymkolwiek rozmawiać. Na razie zamknę chyba tę dyskusję bo do niczego nie prowadzi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości