Wolno rozwijana prędkość obrotowa.

Postprzez Guma88 » 5 maja 2008, 18:53

Zakładam nowy temacik bo niewiedziałem gdzie to wkleić.
Niedawno kupiłem mazdę 323F 2,0 DiTD, 2000r. Sprowadzona. Podobno jakiś czas stała nieużywana. Wszystko by było ok ale niepokoi mnie jedno czy wszystkie silniki DiTD tak pomału wkręcają się na obroty? Bo w przypadku mojego samochodziku idzie to bardzo opornie. Mam w domu jeszcze Carismę TD i w przypadku porównania rozwijania prędkości obrotowych to różnica jest ogromna. Czy to normalne? Ewentualnie co mogę zrobic?
Ostatnio edytowano 5 maja 2008, 19:21 przez Guma88, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Grzyby » 5 maja 2008, 19:02

Guma88 napisał(a):co mogę zrobic?

Na pewno zapoznać się z regulaminem działu i poprawnie nazwać temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez malkolm2 » 5 maja 2008, 22:20

Guma88 sprawdź dolot i przeczyść go, od tego chyba trzeba zacząć, nic nie kosztuje a może pomóc, i sprawdź od razu jego szczelność, czasami potrafią węże pękać pomiędzy turbiną a kolektorem
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez xANDy » 11 maja 2008, 20:37

Guma88 – może byś jednak napisał kilka bardziej konkretnych danych – na przykład teoretyczny przebieg, model silnika, zachowanie kontrolki świec żarowych oraz elastyczność na V biegu. Wtedy można o czymś rozmawiać.

Zazwyczaj do kraju sprowadzane są te auta, których oni nie umieją naprawić albo nie opłaca im się.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tiacocstoe » 12 maja 2008, 16:48

ja mam ta sama mazdke, tylko rok mlodsza, 120tkm przebiegu i tez to zauwazylem... z tym ze ciezko mi oceniac, bo sie z civica przesiadlem ktory darl na 2-gim biegu kapcie wiec mysle ze chyba tak ma byc. Zeby tym wutkiem dobrze pojechac trzeba zawczasu przygotowac sobie obroty, bo jak chcialem dynamicznie przyspieszyc w miescie to mnie jakis tdi seat shit myknal :/
civic4gen 4ever :>
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona :)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2008, 21:13
Posty: 28
Auto: 323f 2.0 TD 2001r.

Postprzez lukaszp » 12 maja 2008, 22:37

2000 rpm jak jest na obrotomierzu to już nasze autka zaczynają zdrowo ciągnąć i tak jest do 3000rpm.
Ja uważam że powyżej 3000 nie ma sensu kręcić tego silnika.
Zresztą wystarczy popatrzeć na wykres max momentu obrotowego i wszystko jasne.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Guma88 » 22 maja 2008, 16:14

Moja Mazda ma jakieś 123tys. km za sobą. Wszystkie kontrolki zachowują się normalnie. Podobno stała trochę bo poprzedni właściciel pod koniec nią nie jeździł. I tak jak pisze kolega
tiacocstoe jest problem, aby ją szybko zebrać. Żeby ruszyć szybko np. spod świateł to najpierw ją trzeba wkręcić na obroty, a potem dopiero puszczać sprzęgło. Samochodem nie szaleję bo szczerze mówiąc mi go szkoda, ale czasem przydałoby się żeby się szybciej zebrała a tu nie ma takiej możliwości. Jeżdząc VW TDI albo Carismą TD widać ogromną różnicę :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez malkolm2 » 22 maja 2008, 17:51

wybierz się na spot i zobacz jak inne ditd chodżą będziesz miał porównanie, , zapraszam do nas nad soline, ja będę
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Guma88 » 22 maja 2008, 18:13

Szczerze mówiąc chętnie bym właśnie się wybrał i zobaczył ale mnie czas nie puszcza. Jak by było w Krakowie to prędzej by mi się udało. A nie ma ktoś DiTD w okolicach Krakowa?? Chciałbym zobaczyć jak się zachowuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez malkolm2 » 22 maja 2008, 18:23

na pewno jest tylko się nie ujawnia :D ja ostatnio robiąc trasę stalowa rzeszów widziałem 5 mazd 6 w klubie z tego regionu nie mamy ani jednej
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Guma88 » 22 maja 2008, 18:29

A takie pytanie jeszcze, bo za nic nie mogę usłyszeć turbiny, to jest normalne? jest lekki świst jedynie gdy schodzi z obrotów tak około 2000rpm i nic poza tym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez rexwolf » 22 maja 2008, 20:44

nie ma co deliberowac. xAndy napisal pomiar elestycznosci na V od 80 do 120 km/h, ewentualnie 0-100 km/h.warto zwrocic uwage na jakosc paliwa szerokosc opon i cisnienie w nich. pomiar zrob na tym samym odcinku przy jazdzie raz w jedna i w druga.
Pomiar usrednic i jak wyjdzie od 1 do 14 sek to jest normalnie.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez malkolm2 » 23 maja 2008, 02:55

Guma88 napisał(a):bo za nic nie mogę usłyszeć turbiny

otwórz okno, ja bez tego też prawie nie słyszę
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez nightcomer » 23 maja 2008, 05:26

Samochodem nie szaleję bo szczerze mówiąc mi go szkoda, ale czasem przydałoby się żeby się szybciej zebrała a tu nie ma takiej możliwości

turbodziurawiec w tym kpciuchu to norma
pal sprzeglo, krec do 4k i bedzie sie zbierac
slabo nadal ale jednak lepiej
inaczej – kapelusz mode on
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xANDy » 23 maja 2008, 14:06

nightcomer napisał(a):turbodziurawiec w tym kpciuchu to norma

No coś mi tu nie pasuje.... wyjątkowo mała jest turbodziura w tym modelu... Chyba sam musisz wyczyścić IC... Guma88 może mieć po prostu zapaskudzone filtry (powietrza, paliwa), zapchany IC, dziurawy dolot, padnięte wężyki od sterowania (brak poczucia turbo)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nightcomer » 23 maja 2008, 17:54

xANDy napisał(a):wyjątkowo mała jest turbodziura w tym modelu... Chyba sam musisz wyczyścić IC...
a bardzo mozliwe. myslalem tez o problemie wastegate valve czy jak to sie w mazdzie zwie. na razie nic nie robilem i na biezaco stosowalem w/w technike jazdy z jakims tam powodzeniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Guma88 » 24 maja 2008, 21:23

Filterki są wszystkie wymienione. A co do turbinki to pomimo otwartej szyby i chęci do usłyszenia sprężarki to nie mogę dosłyszeć choć małego świstu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez xANDy » 24 maja 2008, 22:14

Guma88 – masz gumowe uszy? Zrób test, który napisał Ci kolega rexwolf i wtedy można o czymkolwiek rozmawiać. Na razie zamknę chyba tę dyskusję bo do niczego nie prowadzi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thomass » 24 maja 2008, 22:28

ANDY ma racje.wyczysc IC a poczujesz roznice.Ja to dzis zrobilem zmiana kolosalna.te auta naprawde daja rare.moja juz ciagnie od 1400 obrtow silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 24 maja 2008, 22:33

ja dopiero teraz slysze turbine/przy 2000 obrotow .po wyczyszczeniu IC.Przed nieslyszalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323