trzęsie silnikiem słychać syczenie i tyrkocze-usterki już wyjaśnione

Postprzez Adaś » 20 maja 2008, 14:45

Tak jak obiecałem poniżej link, z którego można ściągnąć mój film – ponieważ waży 55mb nie wrzucałem na żaden serwis, bo za długo by to trwało. Do obejrzenia wymagany jest QuickTime Player

W rzeczywistości tego buczenia aż tak bardzo nie słuchać jak na filmie + dodatkowo nie słychać syczenia zaciąganego powietrza przez podciśnienie, które zatykam na filmie :)

http://www.sendspace.pl/file/YkMilOVx/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ines » 20 maja 2008, 14:51

Adaś-tez nagrałam swój silniczek jest na pierwszej stronie :D posłucham twojego i zobacze jak chodzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Adaś » 20 maja 2008, 15:00

ines napisał(a):tez nagrałam swój silniczek jest na pierwszej stronie

widziałem, ale ja nie mam cierpliwości do ładowania na serwisy żeby każdy mógł obejrzeć w przeglądarce:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Briareos » 20 maja 2008, 15:00

Ojej... ten silnik był zimny? Bo mój BP też chodzi jak mała sieczkarnia zaraz po odpaleniu, ale ciepły to właściwie tylko głośno szumi...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez ines » 20 maja 2008, 15:05

Briareos-silniczek już ciepły,na pierwszym filmiku moze jeszcze niedogrzany ale pozostale juz na rozgrzanym i chodzi jeszcze głosniej :(
:( a tak cichutko chodził kiedys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Sebcio V6 » 20 maja 2008, 17:42

Moim zdanie nie został wymieniony napinacz.Miałem coś takiego u siebie i okazało się że napinacz był "mieki"i luzował pasek a póżniej pasek przeskoczył.
KL-ZE to Potęga.....a jaki Głośik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2005, 18:01
Posty: 15
Skąd: Mogilany k/Krakowa
Auto: Mazda 323F 95r 2,5 KL-ZE

Postprzez ines » 1 cze 2008, 00:46

oddałam ją w dobre ręce i po rozkręceniu silniczka wszystko sie wyjaśniło co jest przyczyną zaczne od najmniejszego problemu:
w serwisie gdzie wymieniałam rozrzad żle złozyli obudowe i niewiem jakim cudem ale była zgnieciona i pasek ocierał,dlatego było słychać szum,nastepnie jak wymieniali mi pompe wody to zamontowali mi z paprochami w środku:]układ chłodzenia cały zapowietrzony,wąż pod wpływem ciśnienia strasznie był twardy i napompowany.
najgorszy problem to taki że jak mechanik zobaczył do silnika to załamka gdyz było tam czarno :( silnik został przegrzany a nigdy niemiałam wyzszej temperatury jak połowe wskaznika :( resztki starego oleju masakra czarna maż i skorupa.szkoda tylko że sprzedajacy nie uprzedził mnie o pękniętej pompie wody.podejrzewam ze silniczek przegrzałam wracając z niemiec 1000 km.choc niepokazywał mi wysokiej temperatury.również poprzedni właściciel jeżdził na złym oleju.problem taki że mam do wymiany głowice :( jest luz teraz niepamietam jak ta część sie nazywa ale jest niewymienna bo jest razem z głowicą.i wałek mi latał,dlateko wydawał taki klekot.mam tylko nadzieje że uda mi sie znależć używaną głowice :( wtedy koszta wszystkiego nie będą najgorsze.dół silniczka jest oki tylko z góra trzeba zrobić :( madzia nie kopci i niezabiera oleju i to dobra nadzieja że będzie dobrze.prócz tego co wymieniłam nic nie jest uszkodzone ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Briareos » 1 cze 2008, 01:19

No to niefajnie masz <głaszcze>
Wiesz że masz 2 głowice na tym silniku? Masz obie do wymiany czy tylko jedna się pokrzywiła? Ze wskaźnikiem temperatury to jest tak że on pokazuje "coś", tzn. temp. chłodziwa na termostacie zwykle (albo w jego okolicy). Jak układ się zapowietrza to często następuje blokada któregoś kanału i lokalne przegrzanie – wskaźnik tego nie pokaże.
Nie wiem czy kupisz osobno niezbędne części, więc rozglądaj się też za całym silnikiem... Wydatek większy, ale czytałem gdzieś że w KFie obieg oleju jest dość długi i jak był syf to się mogły kanały przytkać. Jak smarowanie panewek szlag trafi to będzie trzeba i tak nowy dół kombinować... zresztą, niech mechanik najpierw zajrzy gdzie się da. Może nie jest tak źle jak mówi, trochę nafty i będzie czysty :)
Acha, i skoro pasek rozrządu przycierał to może warto by znowu wymienić. Tzn. tylko pasek, reszta by została.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez ines » 1 cze 2008, 02:32

Briareos-tylko jedna głowica do wymiany i nie jest ona pokrzywiona,wyrobione są łoza trzymajace wałek rozrządu głowicy i ich nieda sie zrobić,jest luz i wałek lata.dlatego musze wymienić głowice :( dół silnika jest wpoządku.i nie pasek ocierał tylko koło zębate :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez marcinasss82 » 1 cze 2008, 15:06

ines napisał(a):dokładnie drży,z tym że te drgania przechodza po całym samochodzie.ktoś mi mówił o zaworach ale ja niewiem czy w mojej madzi można je regulować ręcznie,bo jeżeli nie to podobno trzeba wymienić wszystkie i wielkie koszta z tym związane smutny


Też mi trzęsie silnikiem na luzie a jeśli dodam gazu powyżej 1100obr to już nie drży i muszę wymieniać zawory.
Najlepiej sprawdź ciśnienie na zaworach i wtedy się dowiesz czy to przez zawory tak trzęsie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 19:35
Posty: 27
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 2.0 v6

Postprzez Adaś » 1 cze 2008, 17:34

marcinasss82 napisał(a):Najlepiej sprawdź ciśnienie na zaworach i wtedy się dowiesz czy to przez zawory tak trzęsie

trochę spóźniony zapłon ma kolega, juz jest diagnoza 3 posty wyżej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Sebcio V6 » 1 cze 2008, 18:06

Ines jakby coś to mam głowice i oddam tanio i jeszcze troche części
KL-ZE to Potęga.....a jaki Głośik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2005, 18:01
Posty: 15
Skąd: Mogilany k/Krakowa
Auto: Mazda 323F 95r 2,5 KL-ZE

Postprzez marek » 1 cze 2008, 18:40

ines tak jak Briareos mówi – jak zrobisz górę to zaraz dołem przepłynie bo mimo że teraz jest ok to pierścienie nie dadzą rady utrzymać wyższego ciśnienia – dlatego zrób całość – koszta większe ale będziesz miała spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kubi2410 » 1 cze 2008, 20:03

marcinasss82 napisał(a):Też mi trzęsie silnikiem na luzie a jeśli dodam gazu powyżej 1100obr to już nie drży

mam tak samo z drżeniem

Adaś napisał(a):trochę spóźniony zapłon ma kolega, juz jest diagnoza 3 posty wyżej język

jak to sie reguluje i jakie są koszty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Shadow1701 » 26 gru 2008, 22:42

podobnie miałem.zmieniłem uszczelkę wyregulowałem zawory sprawdziłem potem cisnienie sprezania ustawiłem zapłon przerwy na swiecach nowe kable zresetowałem kompa i chula jak ta lala tylko teraz jak zima jest to nie pali za pierwszym machnieciem ale to musze leciutko przyspieszyć iskre i gra :D <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323