FOTORELACJA – Remont silnika KF

Postprzez waldii » 11 maja 2008, 22:38

Adaś napisał(a):waldii respekt, w Ornecie porównamy jak chodzą wyremontowane KFy, z tym że mój już 65tyś po remoncie:)

no zobaczymy,ja juz dzisiaj pierwsza jazde probna w Borsku na lotnisku zaliczylem :D


Hazu napisał(a):Myślę że koszty by Ci się zwróciły naprawy tego dymiącego problemu.

no tak poprawie,moj silniczek nie kopcil tylko padly panewki ale reszte tez przy okazji zrobilem


Hazu napisał(a):Słychać było głośno silnik (stukanie) na wyższych obrotach przed remontem?

na niskich cisza,na wysokich cisza tylko miedzy 2500 do 3000 obr/min niezbyt glosne stukanie


Adaś napisał(a):Hazu uważasz, że teraz każdy po tej fotorelacji poleci do garażu wyremontować silnik samemu?
Dla przeciętnego użytkownika to jest czarna magia, a taką fotorelację można obejrzeć jako ciekawostkę. Na tym forum jest niewiele osób które zrobiły by coś takiego samemu, tym bardziej szacunken dla waldiiego

dokladnie tak jak mowisz Adas.Ten silnik to paranoja.Sama ilosc srubek przeraza.Ten remont to tyle roboty jakby sie trzy rzedowki zrobilo.Masakra.
waldii
 

Postprzez sps-snipers » 11 maja 2008, 22:45

Wielki szacun i podziw dla kolegi.Na sama myśl rozbierania V6 robi mi sie :D Demontaz zawiecha,rozrzadu.Koszmar podziwiam kolege za naprawde extra robote.Wiekszosc ludzi na forum nawet swiec nieumie pewnie wymienic wiez,niezdaja sobie sprawy ile pracy cie to kosztowało.Szacunek <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez waldii » 11 maja 2008, 22:59

sps-snipers napisał(a):Wiekszosc ludzi na forum nawet swiec nieumie pewnie wymienic wiez,niezdaja sobie sprawy ile pracy cie to kosztowało.Szacunek

a dzieki.W koncu to tylko dwa tygodnie bez domu :| od 4 do 18 za kółkiem i dalej do 23 przy madzi.Masakra,po dwoch tygodniach bylem zgon ale efekt jest <jupi>
waldii
 

Postprzez Davit » 13 maja 2008, 17:19

gratulacje kawał doskonałej roboty dla Madzi i dla forum w dokumentacji. <ganja>
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez ROMAN-R87 » 13 maja 2008, 18:49

waldii moze podejmiesz sie remontu mijej v-ki? :D
ile sobie zyczysz za robocizne? :]
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Grzyby » 13 maja 2008, 19:04

Kapalusz z głowy waldii :)
Piękna robota <spoko>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ines » 13 maja 2008, 20:43

<uklon> pieknie to zrobiłeś,uznanie za wytrwałość i solidność ;) ech,gdybym była facetem i potrafiła,takie serducho rozebrać i złożyć :( uszczelki mi troszke puszczają z pod głowicy i coś tyrkocze w silniczku :(
jeszcze raz wielki podziwwaldii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez waldii » 14 maja 2008, 22:02

he he jeszcze raz dzieki :]


ROMAN-R87 napisał(a):waldii moze podejmiesz sie remontu mijej v-ki?
ile sobie zyczysz za robocizne?

miljoon pjńcet sto dziewieńcet :P Z mila checia byl sie zabral za fałki ale braki czasowe na to nie pozwalaja.Moze w przyszlym wcieleniu :D
waldii
 

Postprzez kinki » 15 maja 2008, 09:34

waldii pikna robotka.
w Ornecie moze moj wyremontujemy? tyle osob to powinno pojsc szybko :P
a w razie "w" to mam linke holownicza w bagazniku <lol>
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez shady » 17 maja 2008, 21:35

waldii uklon w Twoja strone :)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez yama » 18 maja 2008, 12:35

fajna fotorelacja czapka z glowy za wysilek :)
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez marcinkosky » 18 maja 2008, 13:05

kawal dobrej roboty :)

BratCukierka napisał(a): że też mu się chciało


wlasnie za to Go podziwiam. Ja do najprostrzych rzeczy przy aucie zabieram sie kupe czasu. a co by bylo jak bym mial wieczorami przez 2 tygodnie grzebac przy silniku non stop to pewnie po 1 dniu zacholowal bym go do mechaniora hahaha . poprostu mam LENIUCH STYLE hahaha
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Rycerz » 18 maja 2008, 16:41

Witam!

Niedlugo czeka mnie podobna operacja tyle tylko ze z sama gora. A problem mam taki. Nadmiernie znika mi gdzies plyn chlodniczy napewno nie z wezy i laczen to dokladnie sam sprawdzilem. A i do mechanika oddalem zeby tez zbadal ta sprawe. I stwierdzil ze to podkladka pod glowica tylko ktora i tu bol trzeba odrazu 2 wymienic bo nie wiadomo jak sie trafi. Plynu ubywa mi srednio 1,5l na 100km duzo. Kolega mi podpowiedzial ze przy uszkodzonej uszczelce glowicy plyn teraz juz u mnie woda ma zapach spalin i faktycznie tak jest. Czy moze ktos ma jakis pewny sposob zdiagnozowania czy to napewno uszczelka a moze cos innego?? i jeszcze jedno pytanie do Waldiiego czy da sie taka operacje wymiany uszczelek glowic zrobic bez wyciagania silnika?

Z gory dziekuje za jaka kolwiek pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez Rycerz » 18 maja 2008, 19:53

<nauka>
Ostatnio edytowano 20 maja 2008, 11:31 przez Rycerz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 18 maja 2008, 22:52

Rycerz napisał(a):Czy moze ktos ma jakis pewny sposob zdiagnozowania czy to napewno uszczelka a moze cos innego??

tego raczej nie da sie sprawdzic tak latwo.Zrob taki tescik.Otworz maske i po prawej stronie masz zbiorniczek od plynu chlodniczego.Ma on trzy wezyki.Jeden z przodu gruby,drugi z lewej stronie na dole do glowic.Tych nie ruszaj.Ma jeszcze trzeci spod korka i ide do denka w tym samym zbiorniczku.Wyczep go na dole a gore pod korkiem pozostaw.Dolej plynu pod korek i zamknij go.Wykrec wszystkie swiece i przygotuj sobie jakas dobra latarke oraz pompke do roweru z koncowka do pompowania pilek.Naloz ta koncowke na wezyk od zbiorniczka i napompuj pompka cisnienie w uklad chlodniczy do ok.1 atm(dobrze jakby byl jakis manometr na pompce).Utrzymuj to cisnienie i przy pomocy latarki patrz w otwory po swiecach.Plyn znajdziesz na denku ktoregos tloka i wiesz wszystko.Jednak ja bym sciagnal obie glowice,dal uszczelki,wymienil uszczel trzonkow zaworowych i oczywiscie glowice do splanowania i sprawdzenia.


Rycerz napisał(a):i jeszcze jedno pytanie do Waldiiego czy da sie taka operacje wymiany uszczelek glowic zrobic bez wyciagania silnika?

Polak potrafi :P A powaznie to sie da.Chyba bedzie potrzeba przesuniecia silnika w strone akumulatora.Z gory i z dolu bez problemow.Jedynie co to troche ciasno bedzie przy rozrzadzie.Z dolu odkrec rozpurke i masz dojscie do rur podkolektorowych(kolektory wydechowe zostaw i nie zapomnij o wypieciu sond).Z gory kolektor ssacy masz idealne dojscie od gory ale z tylu kolektora po prawej stronie masz jeszcze plytke laczaca kol. z glowica(jedna srubka chyba na klucz 12).A z boku to paski wypad,klima,alternator,pompa wspomagania oraz poduszka silnika.Pozniej oslona paska rozrzady,kopyto poduchy,kolo pasowe,kolo pompy wodnej,rolki oraz oslona paska rozrzadu od strony glowic.Rob zdjecia,bo sie przydadza.Sortuj srubki,bo jest masa.Zwroc szczegolna uwage jak sa zlozone te oslony paska rozrz. od strony glowic,bo jest maly myk.Po tym wszystkim sciagasz glowice i dalej juz z gorki.Uwazaj przy przykrecaniu glowic,zeby sie zawor nie oparl o tlok.Wbrew wszystkim informacja na forum to silniki K serii sa kolizyjne.Powodzenia
waldii
 

Postprzez Rycerz » 20 maja 2008, 11:29

Dziekuje za odpowiedz. Bardzo kuszaca jest mysl aby zrobic to samemu prawde mowiac nigdy jeszcze nie oddawalem auta do mechanika zawsze radzilem sobie sam. Chodz byty to auta nie tej klasy. Musze sie nad tym zastanowic bo praca nie pozwala mi i brak czasu a nad tym trzeba troche posiedziec. Nie wyglada to strasznie po odkreceniu osprzetu silnik jak silnik wal i tloki nic nowego. Z ta pompka fajny sposob tyle ze po zakreceniu korka nie nadmucha sie nic do srodka bo zawor zwrotny nie pozwoli trzeba by bylocos podlozyc pod niego by sie nie domknol.

Tego troche nie rozumie ,,Chyba bedzie potrzeba przesuniecia silnika w strone akumulatora''

I jaka jest kolejnosc dokrecania srub glowicy czy jak juz dostane komplet uszczelek to bedzie tam napisane? i czy docierales zawory sam czy zrobili to przy planowaniu glowic?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 20 maja 2008, 21:19

Rycerz napisał(a):Z ta pompka fajny sposob tyle ze po zakreceniu korka nie nadmucha sie nic do srodka bo zawor zwrotny nie pozwoli trzeba by bylocos podlozyc pod niego by sie nie domknol.

sorki moj blad.Zapomnialem napisac,ze dwa korki od plynu musisz zamienic ze soba miejscami,ten drugi jest bez zaworka.


Rycerz napisał(a):Tego troche nie rozumie ,,Chyba bedzie potrzeba przesuniecia silnika w strone akumulatora''

zrozumiesz jak bedziesz wykrecal sruby od rozrzadu,a kilkanascie ich tam jest :]


Rycerz napisał(a):jaka jest kolejnosc dokrecania srub glowicy czy jak juz dostane komplet uszczelek to bedzie tam napisane?

ja dokrecalem standardowo,na krzyz od srodka i na koniec rządkami.Na moich uszczelkach nie bylo kolejnosci chociaz w 626 jak dlubalem to byla.


Rycerz napisał(a):czy docierales zawory sam czy zrobili to przy planowaniu glowic?

ja sie sam pobawilem,po co maja inni zarabiac :P
waldii
 

Postprzez Rycerz » 21 maja 2008, 13:18

Wybacz ze mecze cie tak pytaniami. Czy jak zrobie sama gore czy dolu mi nie sadzie. Moja maszyna pobiera tak z 0,5l oleju na 70 dni nie wiem ile to kilometrow nie zapisalem sobie ostatnio a jezdze duzo. I czy dalo by sie zmienic pierscienie bez wyciagania silnika? Jakie jest twoje zdanie. Jednak bede robil to sam cena u mechanika ktora mi powiedzial i to tez nie dokonca poprostu mnie zabila, jakis szleniec <glupek2> .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 23 maja 2008, 20:43

Rycerz napisał(a):czy dalo by sie zmienic pierscienie bez wyciagania silnika?

nie trzeba wyciagac silnika do zmiany pierscionkow.Nawet warto by bylo to zrobic tylko licz sie z tym,ze troche wiecej jest roboty w vałce dlatego
Rycerz napisał(a):cena u mechanika ktora mi powiedzial i to tez nie dokonca poprostu mnie zabila, jakis szleniec .
waldii
 

Postprzez Rycerz » 18 cze 2008, 22:23

witam!

mam pytanie z jakim momentem dokreca sie sruby korbowodow? nigdzie nie moge tego znalezc. jednak w mojej madzi walnnela uszczelka glowicy glowica druga na tloku srodkowym planowanie glowicy i dotarcie zaworow zrobione szczelnosc sprawdzona. bede zmienial tez i pierscienie tylko zatrzymalem sie na tych korbowodach. jesli ktos wie to prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron