Rycerz napisał(a):Czy moze ktos ma jakis pewny sposob zdiagnozowania czy to napewno uszczelka a moze cos innego??
tego raczej nie da sie sprawdzic tak latwo.Zrob taki tescik.Otworz maske i po prawej stronie masz zbiorniczek od plynu chlodniczego.Ma on trzy wezyki.Jeden z przodu gruby,drugi z lewej stronie na dole do glowic.Tych nie ruszaj.Ma jeszcze trzeci spod korka i ide do denka w tym samym zbiorniczku.Wyczep go na dole a gore pod korkiem pozostaw.Dolej plynu pod korek i zamknij go.Wykrec wszystkie swiece i przygotuj sobie jakas dobra latarke oraz pompke do roweru z koncowka do pompowania pilek.Naloz ta koncowke na wezyk od zbiorniczka i napompuj pompka cisnienie w uklad chlodniczy do ok.1 atm(dobrze jakby byl jakis manometr na pompce).Utrzymuj to cisnienie i przy pomocy latarki patrz w otwory po swiecach.Plyn znajdziesz na denku ktoregos tloka i wiesz wszystko.Jednak ja bym sciagnal obie glowice,dal uszczelki,wymienil uszczel trzonkow zaworowych i oczywiscie glowice do splanowania i sprawdzenia.
Rycerz napisał(a):i jeszcze jedno pytanie do Waldiiego czy da sie taka operacje wymiany uszczelek glowic zrobic bez wyciagania silnika?
Polak potrafi

A powaznie to sie da.Chyba bedzie potrzeba przesuniecia silnika w strone akumulatora.Z gory i z dolu bez problemow.Jedynie co to troche ciasno bedzie przy rozrzadzie.Z dolu odkrec rozpurke i masz dojscie do rur podkolektorowych(kolektory wydechowe zostaw i nie zapomnij o wypieciu sond).Z gory kolektor ssacy masz idealne dojscie od gory ale z tylu kolektora po prawej stronie masz jeszcze plytke laczaca kol. z glowica(jedna srubka chyba na klucz 12).A z boku to paski wypad,klima,alternator,pompa wspomagania oraz poduszka silnika.Pozniej oslona paska rozrzady,kopyto poduchy,kolo pasowe,kolo pompy wodnej,rolki oraz oslona paska rozrzadu od strony glowic.Rob zdjecia,bo sie przydadza.Sortuj srubki,bo jest masa.Zwroc szczegolna uwage jak sa zlozone te oslony paska rozrz. od strony glowic,bo jest maly myk.Po tym wszystkim sciagasz glowice i dalej juz z gorki.Uwazaj przy przykrecaniu glowic,zeby sie zawor nie oparl o tlok.Wbrew wszystkim informacja na forum to silniki K serii sa kolizyjne.Powodzenia