Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Summit » 18 maja 2008, 03:35

Jaksa napisał(a):bo z DPF-em nie kupie mazdy

Nie dziwię się. Też nienawidzę kiedy ktoś eksperymentuje moim kosztem.

BTW Co zrobiłeś z "trójką"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Maciej Loret » 18 maja 2008, 08:35

Jaksa napisał(a):[...]wpienia mnie jednak ruszanie ( w CR depniesz i odjezdzasz ) troszku inny moment , mysle ze jednostka 2,3 byłaby ok


Pierwsze primo. To raczej benzynową 2.0 depniesz i odjeżdżasz – najlepiej weź stoper i zmierz oba autka.
Drugie primo. Pomiędzy 2,3 a 2,0 raczej wielkiej różnicy nie będzie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Riki » 18 maja 2008, 11:07

Jaksa napisał(a):z DPF-em nie kupie mazdy


ja również........ jak najdłużej będę wystrzegał się tego "wynalazku"... wole zwykłego klekota w M6..



Maciej Loret napisał(a):To raczej benzynową 2.0 depniesz i odjeżdżasz – najlepiej weź stoper i zmierz oba autka.


Maciej Loret chyba mylisz pojęcia... Jaksa miał na myśli sam moment ruszenia.. w benzynie musisz dodać więcej gazu niż w dieslu.. (trzeba wprowadzić go na wyższe obroty) trochę inna technika która wymaga przyzwyczajenia..

CiTD rusza bardzo sprawnie z miejsca jednak DiTD ma jeszcze lepszy start gdy np. chcemy podjechać pod krawężnik lub ruszamy pod górkę.. ten silnik potrzebuje minimalnej ingerencji prawej nogi kierowcy :P


Maciej Loret napisał(a):najlepiej weź stoper i zmierz oba autka.


w codziennej eksploatacji "jeździsz na stoper"? tj non stop pod red line? :D

Przy normalnej jeździe w mieście moment obrotowy na prawdę się przydaje... a jak chcesz się pościgac spod świateł (czego nie popieram..) to klekot w szóstce też daje radę ;)

Maciej Loret napisał(a):Pomiędzy 2,3 a 2,0 raczej wielkiej różnicy nie będzie.


wolę już 2.0... (przynajmniej nie ma problemu z "braniem oleju") ale Panowie.. każde R4 to jeden.... ;) 3.0 V6 jedzie <diabełek>
ale wiadomo coś za coś... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zdzich44 » 18 maja 2008, 11:21

Maciej Loret napisał(a):
Jaksa napisał(a):[...]wpienia mnie jednak ruszanie ( w CR depniesz i odjezdzasz ) troszku inny moment , mysle ze jednostka 2,3 byłaby ok


Pierwsze primo. To raczej benzynową 2.0 depniesz i odjeżdżasz – najlepiej weź stoper i zmierz oba autka.


Wg testów znalezionych w necie:
0-50km/h 2.0 141KM 3.1s, słabszy CD 121KM 3.5s i odpowiednio
0-100km/h 10.1s, 10,5s
Tak mówią liczby a wrażenia subiektywne są nieco inne. ;)
Ponadto diesel przy 50km/h i 100km/h jest cichszy o 3dB. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez brii » 18 maja 2008, 12:10

Riki napisał(a):w benzynie musisz dodać więcej gazu niż w dieslu.. (trzeba wprowadzić go na wyższe obroty) trochę inna technika która wymaga przyzwyczajenia..

Nieprawda – zależy jak posługujesz się sprzęgłem :)

zdzich44 napisał(a):Wg testów znalezionych w necie:
0-50km/h 2.0 141KM 3.1s, słabszy CD 121KM 3.5s i odpowiednio
0-100km/h 10.1s, 10,5s
Tak mówią liczby a wrażenia subiektywne są nieco inne.
Ponadto diesel przy 50km/h i 100km/h jest cichszy o 3dB.

Odczucia z jazdy dieslem naprawdę dają wrażenie znacznie silniejszego samochodu, dopóki obok nie stanie benzyna o podobnej mocy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jaksa » 18 maja 2008, 13:55

bartosz51 napisał(a):, masz już 3 (mazdy)
Trójką jezdzi juz nowy własciciel
bartosz51 napisał(a):Jakąś zajefajną niebieską szóstkę na olsztyńskich blachach na "stole operacyjnym" mieliście
A to czasem nie Twoja ? <lol> Fotki robiłem przez parę dni , wybrałem te ktore widziałes , byc moze Twoja szóstka sie załapała ( ładna sztuka ) jak masz cos przeciwko to daj znac – podmienię fotkę na inną .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bartosz51 » 18 maja 2008, 15:34

Jaksa napisał(a):A to czasem nie Twoja ? łoł Fotki robiłem przez parę dni , wybrałem te ktore widziałes , byc moze Twoja szóstka sie załapała ( ładna sztuka ) jak masz cos przeciwko to daj znac – podmienię fotkę na inną


Wprost przeciwnie, bardzo mi miło. ;)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Maciej Loret » 18 maja 2008, 17:21

Riki napisał(a):Jaksa miał na myśli sam moment ruszenia.. w benzynie musisz dodać więcej gazu niż w dieslu.. (trzeba wprowadzić go na wyższe obroty) trochę inna technika która wymaga przyzwyczajenia..


Kilka razy miałem "przyjemność" jeździć Octavią TDi i Mondeo TDCi. Dwa czy trzy razy mi zgasły przy próbie ruszenia na skrzyżowaniu. Kiedy udało mi się zgasić silnik benzynowy nie pamiętam. Nie licząc nauki jazdy...

Riki napisał(a):w codziennej eksploatacji "jeździsz na stoper"?


W mieście nie kręcę powyżej 5krpm, a zwykle nawet 4krpm nie przekraczam, chyba, że stoję pierwszy na światłach na lewym pasie. Wtedy ruszam dynamiczniej, żeby zrobić miejsce następnym...

Riki napisał(a): tj non stop pod red line? :D


W trasie zdarza się. W Alfie to było dobre, że wówczas nie trzeba było zmieniać biegów i przy 7100rpm wskakiwał następny bieg. W Maździe mniej często, bo trzeba biegi zmieniać, ale zdarza się.

Riki napisał(a):wolę już 2.0... (przynajmniej nie ma problemu z "braniem oleju")


Jakiś udokumentowany przypadek? Bo tu na Forum żadnego nie spotkałem...

Riki napisał(a):ale Panowie.. każde R4 to jeden.... ;)


Zgadza się. To największy minus silnika 2,3...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fazer72 » 18 maja 2008, 19:01

A ja mam 2.3 i nie narzekam, momentu kupa i mocy też pod dostatkiem :D no i pali mniej niż 3.0 V6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Riki » 18 maja 2008, 19:15

Maciej Loret napisał(a):Kilka razy miałem "przyjemność" jeździć Octavią TDi i Mondeo TDCi. Dwa czy trzy razy mi zgasły przy próbie ruszenia na skrzyżowaniu.


TDi jeździ bardzo przyjemnie... (start, ruszanie) chociaż charakterystyka tego silnika zbytnio mi nie podchodzi... jadąc autem z VAG-u z tym silnikiem mam wrażenie ze kucyki pod maska sa jakieś... wirtualne? :| urywa łeb przy 1600-3000 a potem nagle masz wrażenie że silnik zaczyna hamowac cale auto <lol> w Maździe nie masz takiego "spontana" <lol> poniżej 2000obr/min ale od 1500 jedzie ładnie i w miarę równo aż do czerwonego pola obrotomierza :] (łagodniejsza charakterystyka silnika, która mi osobiście bardziej odpowiada)
TDCi Forda (głównie jednostka o mocy 130KM) "słynie" z niełatwego startu... wielokrotnie słyszałem negatywne opinie o tym silniku jeśli chodzi o ciąg od dołu i sam start silnika... sam prowadzilem takie auto i to potwierdzam... a moze to tylko kwestia przyzwyczajenia? pewnie tak co nie zmienia faktu ze na codzien jest to bardzo denerwujace i tutaj wole juz chyba oslawione TDI <lol>



Maciej Loret napisał(a):7100rpm

Maciej Loret napisał(a):W trasie zdarza się.


w trasie preferuję ciszę... i tutaj diesel bije na łeb silnik benzynowy

zdzich44 napisał(a):diesel przy 50km/h i 100km/h jest cichszy o 3dB


+ błogi moment obrotowy... daje przyjemne warunki podróży ;) (nie wspomne o spalaniu..)
redukcje 5->3b i pałowanie pod czerwone pole obrotomierza.... lubię :D ale na dłuższą metę... staje się to męczące :)


Maciej Loret napisał(a):Jakiś udokumentowany przypadek?


Jest to znany problem.... opieram się na opinii ASO. Chyba nawet kiedyś Jaksa opisywał ten problem..


Maciej Loret napisał(a):Bo tu na Forum żadnego nie spotkałem...

a ile "mamy" tych silników na forum? raptem kilka sztuk..

P.S
Kiedyś obiecywałem sobie ze nie wezmę udziału w tym fascynującym temacie :D ale jakoś tak wyszło :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 18 maja 2008, 19:35

Wg. idealną sprawą jest połączenie diesla ze skrzynią automatyczną – przy manualnej zakres pracy silnika jest dla mnie za wąski ;)

I mam info odnośnie subarowego koła dwumasowego – serwisy przez które przeszło już kilkanaście Legacy z tą usterką bez oporu wstawiają zwykłe zamachowe + sprzęgło z tłumikiem drgań – znudziło ich to, że po ~roku klienci znowu wracają ;)
Tak więc czeka mnie wycieczka do Krakowa :]

BTW – nikt z Subaru nie potrafi wyjaśnić na czym polega "właściwe użytkowanie układu przeniesienia napędu z kołem dwumasowym" – wiecie może jak to powinno wyglądać? Bo dodam, że w serwisie w Częstochowie i w Katowicach stwierdzili, że trwałość układu z dwumasówką jest taka sama jak zwykłego pod warunkiem "właściwego użytkowania" i dlatego nie chcą wkładać normalnego zamachu. Pytam tak na zaś ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 18 maja 2008, 20:25

brii napisał(a):Bo dodam, że w serwisie w Częstochowie i w Katowicach stwierdzili, że trwałość układu z dwumasówką jest taka sama jak zwykłego pod warunkiem "właściwego użytkowania" i dlatego nie chcą wkładać normalnego zamachu

To chyba oni powinni Tobie powiedzieć :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 18 maja 2008, 21:14

bartosz51 napisał(a):Wprost przeciwnie, bardzo mi miło
<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brii » 18 maja 2008, 22:15

magicadm napisał(a):To chyba oni powinni Tobie powiedzieć

No nie potrafili zdefiniować co znaczy "właściwe" ;)
Dłuuugo się dopytywałem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 18 maja 2008, 22:35

brii napisał(a):No nie potrafili zdefiniować co znaczy "właściwe

Cokolwiek by nie powiedzieli – mogłoby odwrócić się przeciwko nim :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Summit » 19 maja 2008, 02:07

Riki napisał(a):w trasie preferuję ciszę... i tutaj diesel bije na łeb silnik benzynowy

Nawet więcej niż na głowę. Jak miałem benzynę to trasa kojarzyła mi się z permanentnym hałasem. Teraz jest mcisza i relaks.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Jaksa » 19 maja 2008, 10:09

Summit napisał(a):kojarzyła mi się z permanentnym hałasem
Zgadzam sie ze diesel jest cichszy .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bartek1986 » 19 maja 2008, 12:11

A od czego jest radio <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez zdzich44 » 19 maja 2008, 12:31

Bartek1986 napisał(a):A od czego jest radio <lol>


RAdio/CD służy do czerpania przyjemności z muzyki a nie do zagłuszania wycia silnika. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez domin1979 » 19 maja 2008, 13:11

Jaksa, a co to widzę? 6 CiTD 136 PS / M6 2.0 Benz.?
Jak wypada benzyna na tle traktora? Żona teraz M6 będzie śmigać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto