czy to pompa paliwa ???

Postprzez thunder-c » 2 lis 2007, 20:06

witam!
ostatnio madzia nie chciala jezdzic na benzynie tzn dluzszy czas jakies 3 miesiace ale odpalalem ja bez problemu przez ostatni tydzien troche gorzej na biegu jałowym chodzila chwilke i przerzucalem na lpg na wysokich obrotach podczas jazdu jak wziołem na paliwo to jeszcze jechala brakowalo jej mocy jak wciskałem pedał gazu i słabła ,dzis wymieniłem filtr paliwa (myślalem ze tu cos nie gra) po wymianie nie chce odpalic (kreci jak glupia) wiec zdejmuje przewod paliwowy przy wtryskach i właczam zapłon a tutaj sucho,myśle filtr zapchany wiec rozłaczam przewod przed filtrem i załaczam zapłojn tez sucho wiec zdejmuje tylna kanape i odłaczam przewody przy wylocie pompy paliwa w srodku auta tez sucho po właczeniu zapłonu . Pompa paliwa powinna dawać paliwo po właczeniu zapłonu ? czy jest jakiś sposob żeby ja sprawdzic inaczej ? moze jakis przewod elektryczny sie rozłaczył? albo to coś innego?
prosze o pomoc za każda radę będę bardzo wdzięczny
Ostatnio edytowano 2 lis 2007, 20:31 przez thunder-c, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Sokool » 2 lis 2007, 20:19

Popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez thunder-c » 3 lis 2007, 14:00

dzis wymontowałem pompe bo podejrzewam ze to ona sie spaliła i teraz chcialbym ja podłaczyć wyjeta na chwilke do akumulatora zeby zobaczyć czy rzeczywiscie jest padnieta tylko nie wiem który kabel na + niebieski czy czarny?? i jaka pompe kupić nowa podróbe czy uzywany zamiennik ?? jak to pompa to w nowej zrobie sobie przełącznik żeby ja rozłaczac po przerzuceniu na lpg ma ktoś coś takiego jak sie sprawdza??
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez marek » 3 lis 2007, 14:36

nie podlaczaj pompy na sucho do aku bo jak jeszcze dziala to przestanie :D

lepiej zostaw pompe w zbiorniku, odlacz wezyki paliwowe, i zakrec rozrusznikiem zobacz czy leci benzyna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez thunder-c » 3 lis 2007, 18:41

odłaczałem przewody w jak pompa była w zbiorniku i właczałem zapłon (swiecące kontrolki) i nic sucho przekręcilem nawet raz rozrusznikiem i tez sucho a paliwko powinno byc podawane chyba juz po włączeniu zapłonu?? tak mi sie wydaje ? a chce podłaczyc na chwilunie dosłownie 2 sekundy do akumulatora mysle ze to jej nie spali o ile wogole zyje jeszcze tylko jaki kabel idzie na + któż mi to powie?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez marek » 3 lis 2007, 19:27

A pytanie zasadnicze – bezpiecznik oraz przekaźnik sprawdzałeś? Masz napięcie na kostce przy pompie?

A sprawdzić gdzie + a gdzie – jest prosto, potrzeba tylko próbnik 12V. Podłączasz jeden koniec próbnika pod masę (buda) i sprawdzasz oba przewody. Na jednym próbnik się zaświeci, to będzie "+".

Pompa włącza się na sekunde-dwie w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji ACC (zapalają się kontrolki) Powinno być słychać wtedy przekaźnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez thunder-c » 3 lis 2007, 19:58

bezpiecznik to ten ktory nie jest w skrzynce z bezpiecznikami? tylko zabezpieczajacy pompe paliwa doczepiony na jakims przewodzie ? jesli to ten to jest oki,przekaźnik nie wiem gdzie on sie dokładnie znajduje i jak wyglada ale słychac cos (ciche ciągłe buczenie) po przekreceniu kluczyka do momentu zapalenia sie kontrolek , a czy jest napięcie na kostce przy pompie tego nie wiem ale jutro zobaczy mi to brejdak miernikiem.
ale napiecie powinno byc caly czas na kostce po właczeniu kontrolek? aha i jeszcze jedno pytanko czy jesli wskaznik poziomu paliwa dziala to chyba napiecie na kostce powinno byc bo tam przeciez tez jest cala aparatura ktora mierzy poziom benzynki w baku ,mam racje czy sie myle?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez marek » 3 lis 2007, 20:04

thunder-c napisał(a):bezpiecznik to ten ktory nie jest w skrzynce z bezpiecznikami?


bezpiecznik jest bodajże w skrzynce (FUEL chyba oznaczony)
Przekaźnik jak sądzę jest tam gdzie w MX-3 czyli na tunelu środkowym za radiem, koło komputera.

thunder-c napisał(a):ale słychac cos (ciche ciągłe buczenie) po przekreceniu kluczyka do momentu zapalenia sie kontrolek


??

powinno być tak: przekręcasz kluczyk w pozycje ACC, zapalaja sie kontrolki, prztyknięcie przekaźnika, pompa pracuje przez 1-2s (buczenie pompy powinno być słychać), po chwili przekaźnik znowu pstryknie i pompa przestaje pracować.

thunder-c napisał(a):mam racje czy sie myle?


mylisz się ;)
zasilanie wskaźnika jest niezwiązane z zasilaniem pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez thunder-c » 3 lis 2007, 20:47

oki sprawdziłem bezpieczniki sa oki, wtej chwili mam wyjeta pompe wiec nie slychac jej pracy zreszta jak byla wlozona to tez nie pracowala co do tego przekaznika to nie zlokalizowałem go sprobuje zrobic to jutro za dnia po przekreceniu kluczyka w pozycje acc slychac jakis dzwiek ciagly ciche buczenie nie wiem co to jest zawsze myslalem ze to pompa paliwa ale teraz juz wiem ze to nie ona bo jej nie ma :) nie wychwytuje natomiast prztykniecia przekażnika ale jak mam wyjeta pompe czy on powinien sie załaczac?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez marek » 3 lis 2007, 21:07

thunder-c napisał(a):jak mam wyjeta pompe czy on powinien sie załaczac?


tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez thunder-c » 4 lis 2007, 18:49

witam! a wiec obwod na pompie jest czyli nie spalona raczej :) , ale cos malo pradu podaje do kostki po właczeniu zaplonu jakies szczatkowe napiecie dobralem sie do tego przekaznika to ten co marek pisal po prawo troche przykrecony jest ?nie slychac zeby sie załaczal,aha i jakie powinno byc napiecie w kostce przy pompie wydaje mi sie ze cos kolo 12 mam racje czy sie myle?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 4 lis 2007, 19:13

czy jest jakis inny bezpicznik od pompy paliwa czy ten w skrzynce oznaczony fulel inj ??
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 4 lis 2007, 20:43

pompa paliwa niestety jest padnieta niby na mierniku wskazywalo ze oki tzn obwod byl zamkniety ale po podłaczeniu do akumulatora bezposrednio nic cisza nie załacza sie :( ,druga sprawa przekaznik niby sie nie załacza jak przekrecam kluczyk na pozycje ACC ale po wyjeciu nie widze zeby byl jakis spalony czy cos takiego i po podłaczeniu niektórych stykow do akumulatora (robił mi to brejdak miernikiem) dziala wiec wyglada na to ze prad nie dochodzi do przekaznika wiec moze bezpiecznik tylko ktory jest za to odpowiedzialny bo w skrzynce tej pod maska sa oki ,czy jest jakas inna skrzynka z bezpiecznikami albo gdzie znajduje sie ten bezpiecznik i jak jest oznaczony??
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 8 lis 2007, 00:09

odswierzam troszeczke temat ponawiajac pytanie gdzie znajduje sie bezpiecznik odpowiedzialny za pompe paliwa i jak jest oznaczony??
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 9 lis 2007, 20:43

a wiec oki :) zabieram znowu glos dominujac ten temat chce poprawic siebie i kolege marka w tym co pisalismy wyzej bo nie wszystko jest poprawne a wiec:
1.kontrolki zaswiecaja sie w pozycji ON a nie ACC
2.przekaznik a wiec i pompa paliwa załacza sie dopiero po przekreceniu kluczyka w pozycje start czyli uruchamianiu i właczaniu rozrusznika
3.pompa paliwa nie jest zabezpieczona bezpiecznikiem w skrzynce oznaczonym fulel inj,tylko zabezpieczona jest cewka przekaznika bezpiecznikiem 10 A o znaczonym st sign
wiec nie sprawdzajcie napiecia na kostce po właczeniu zapłonu bo go nie bedzie poprostu :P
ja juz zrobilem madzie lata jak glupia:))
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Davit » 14 maja 2008, 21:50

thunder-c czyli wymieniłeś jednak pompę paliwa? jaka kupiłeś i za ile?
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Davit » 14 maja 2008, 21:50

edit
Ostatnio edytowano 1 wrz 2008, 16:39 przez Davit, łącznie edytowano 1 raz
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Rafal84 » 29 sie 2008, 18:42

Witam mam takie pytanko mam mazde 323 BG 1,3 16v i po przekręceniu kluczyka do pozycji acc wlacza mi sie pompa paliwa a le chodzi na bierzaco i sie nie wylacz tak ma byc?
Rafal84
 

Postprzez Rafal84 » 29 sie 2008, 18:45

Witam mam takie pytanko mam mazde 323 BG 1,3 16v i po przekręceniu kluczyka do pozycji acc wlacza mi sie pompa paliwa a le chodzi na bierzaco i sie nie wylacz tak ma byc?
Rafal84
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323