czy to pompa paliwa ???
Strona 1 z 1
witam!
ostatnio madzia nie chciala jezdzic na benzynie tzn dluzszy czas jakies 3 miesiace ale odpalalem ja bez problemu przez ostatni tydzien troche gorzej na biegu jałowym chodzila chwilke i przerzucalem na lpg na wysokich obrotach podczas jazdu jak wziołem na paliwo to jeszcze jechala brakowalo jej mocy jak wciskałem pedał gazu i słabła ,dzis wymieniłem filtr paliwa (myślalem ze tu cos nie gra) po wymianie nie chce odpalic (kreci jak glupia) wiec zdejmuje przewod paliwowy przy wtryskach i właczam zapłon a tutaj sucho,myśle filtr zapchany wiec rozłaczam przewod przed filtrem i załaczam zapłojn tez sucho wiec zdejmuje tylna kanape i odłaczam przewody przy wylocie pompy paliwa w srodku auta tez sucho po właczeniu zapłonu . Pompa paliwa powinna dawać paliwo po właczeniu zapłonu ? czy jest jakiś sposob żeby ja sprawdzic inaczej ? moze jakis przewod elektryczny sie rozłaczył? albo to coś innego?
prosze o pomoc za każda radę będę bardzo wdzięczny
ostatnio madzia nie chciala jezdzic na benzynie tzn dluzszy czas jakies 3 miesiace ale odpalalem ja bez problemu przez ostatni tydzien troche gorzej na biegu jałowym chodzila chwilke i przerzucalem na lpg na wysokich obrotach podczas jazdu jak wziołem na paliwo to jeszcze jechala brakowalo jej mocy jak wciskałem pedał gazu i słabła ,dzis wymieniłem filtr paliwa (myślalem ze tu cos nie gra) po wymianie nie chce odpalic (kreci jak glupia) wiec zdejmuje przewod paliwowy przy wtryskach i właczam zapłon a tutaj sucho,myśle filtr zapchany wiec rozłaczam przewod przed filtrem i załaczam zapłojn tez sucho wiec zdejmuje tylna kanape i odłaczam przewody przy wylocie pompy paliwa w srodku auta tez sucho po właczeniu zapłonu . Pompa paliwa powinna dawać paliwo po właczeniu zapłonu ? czy jest jakiś sposob żeby ja sprawdzic inaczej ? moze jakis przewod elektryczny sie rozłaczył? albo to coś innego?
prosze o pomoc za każda radę będę bardzo wdzięczny
Ostatnio edytowano 2 lis 2007, 20:31 przez thunder-c, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
dzis wymontowałem pompe bo podejrzewam ze to ona sie spaliła i teraz chcialbym ja podłaczyć wyjeta na chwilke do akumulatora zeby zobaczyć czy rzeczywiscie jest padnieta tylko nie wiem który kabel na + niebieski czy czarny?? i jaka pompe kupić nowa podróbe czy uzywany zamiennik
jak to pompa to w nowej zrobie sobie przełącznik żeby ja rozłaczac po przerzuceniu na lpg ma ktoś coś takiego jak sie sprawdza??
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
odłaczałem przewody w jak pompa była w zbiorniku i właczałem zapłon (swiecące kontrolki) i nic sucho przekręcilem nawet raz rozrusznikiem i tez sucho a paliwko powinno byc podawane chyba juz po włączeniu zapłonu?? tak mi sie wydaje ? a chce podłaczyc na chwilunie dosłownie 2 sekundy do akumulatora mysle ze to jej nie spali o ile wogole zyje jeszcze tylko jaki kabel idzie na + któż mi to powie?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
A pytanie zasadnicze – bezpiecznik oraz przekaźnik sprawdzałeś? Masz napięcie na kostce przy pompie?
A sprawdzić gdzie + a gdzie – jest prosto, potrzeba tylko próbnik 12V. Podłączasz jeden koniec próbnika pod masę (buda) i sprawdzasz oba przewody. Na jednym próbnik się zaświeci, to będzie "+".
Pompa włącza się na sekunde-dwie w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji ACC (zapalają się kontrolki) Powinno być słychać wtedy przekaźnik.
A sprawdzić gdzie + a gdzie – jest prosto, potrzeba tylko próbnik 12V. Podłączasz jeden koniec próbnika pod masę (buda) i sprawdzasz oba przewody. Na jednym próbnik się zaświeci, to będzie "+".
Pompa włącza się na sekunde-dwie w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji ACC (zapalają się kontrolki) Powinno być słychać wtedy przekaźnik.
bezpiecznik to ten ktory nie jest w skrzynce z bezpiecznikami? tylko zabezpieczajacy pompe paliwa doczepiony na jakims przewodzie ? jesli to ten to jest oki,przekaźnik nie wiem gdzie on sie dokładnie znajduje i jak wyglada ale słychac cos (ciche ciągłe buczenie) po przekreceniu kluczyka do momentu zapalenia sie kontrolek , a czy jest napięcie na kostce przy pompie tego nie wiem ale jutro zobaczy mi to brejdak miernikiem.
ale napiecie powinno byc caly czas na kostce po właczeniu kontrolek? aha i jeszcze jedno pytanko czy jesli wskaznik poziomu paliwa dziala to chyba napiecie na kostce powinno byc bo tam przeciez tez jest cala aparatura ktora mierzy poziom benzynki w baku ,mam racje czy sie myle?
ale napiecie powinno byc caly czas na kostce po właczeniu kontrolek? aha i jeszcze jedno pytanko czy jesli wskaznik poziomu paliwa dziala to chyba napiecie na kostce powinno byc bo tam przeciez tez jest cala aparatura ktora mierzy poziom benzynki w baku ,mam racje czy sie myle?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
thunder-c napisał(a):bezpiecznik to ten ktory nie jest w skrzynce z bezpiecznikami?
bezpiecznik jest bodajże w skrzynce (FUEL chyba oznaczony)
Przekaźnik jak sądzę jest tam gdzie w MX-3 czyli na tunelu środkowym za radiem, koło komputera.
thunder-c napisał(a):ale słychac cos (ciche ciągłe buczenie) po przekreceniu kluczyka do momentu zapalenia sie kontrolek
powinno być tak: przekręcasz kluczyk w pozycje ACC, zapalaja sie kontrolki, prztyknięcie przekaźnika, pompa pracuje przez 1-2s (buczenie pompy powinno być słychać), po chwili przekaźnik znowu pstryknie i pompa przestaje pracować.
thunder-c napisał(a):mam racje czy sie myle?
mylisz się
zasilanie wskaźnika jest niezwiązane z zasilaniem pompy.
oki sprawdziłem bezpieczniki sa oki, wtej chwili mam wyjeta pompe wiec nie slychac jej pracy zreszta jak byla wlozona to tez nie pracowala co do tego przekaznika to nie zlokalizowałem go sprobuje zrobic to jutro za dnia po przekreceniu kluczyka w pozycje acc slychac jakis dzwiek ciagly ciche buczenie nie wiem co to jest zawsze myslalem ze to pompa paliwa ale teraz juz wiem ze to nie ona bo jej nie ma
nie wychwytuje natomiast prztykniecia przekażnika ale jak mam wyjeta pompe czy on powinien sie załaczac?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
witam! a wiec obwod na pompie jest czyli nie spalona raczej
, ale cos malo pradu podaje do kostki po właczeniu zaplonu jakies szczatkowe napiecie dobralem sie do tego przekaznika to ten co marek pisal po prawo troche przykrecony jest ?nie slychac zeby sie załaczal,aha i jakie powinno byc napiecie w kostce przy pompie wydaje mi sie ze cos kolo 12 mam racje czy sie myle?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
pompa paliwa niestety jest padnieta niby na mierniku wskazywalo ze oki tzn obwod byl zamkniety ale po podłaczeniu do akumulatora bezposrednio nic cisza nie załacza sie
,druga sprawa przekaznik niby sie nie załacza jak przekrecam kluczyk na pozycje ACC ale po wyjeciu nie widze zeby byl jakis spalony czy cos takiego i po podłaczeniu niektórych stykow do akumulatora (robił mi to brejdak miernikiem) dziala wiec wyglada na to ze prad nie dochodzi do przekaznika wiec moze bezpiecznik tylko ktory jest za to odpowiedzialny bo w skrzynce tej pod maska sa oki ,czy jest jakas inna skrzynka z bezpiecznikami albo gdzie znajduje sie ten bezpiecznik i jak jest oznaczony??
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
a wiec oki
zabieram znowu glos dominujac ten temat chce poprawic siebie i kolege marka w tym co pisalismy wyzej bo nie wszystko jest poprawne a wiec:
1.kontrolki zaswiecaja sie w pozycji ON a nie ACC
2.przekaznik a wiec i pompa paliwa załacza sie dopiero po przekreceniu kluczyka w pozycje start czyli uruchamianiu i właczaniu rozrusznika
3.pompa paliwa nie jest zabezpieczona bezpiecznikiem w skrzynce oznaczonym fulel inj,tylko zabezpieczona jest cewka przekaznika bezpiecznikiem 10 A o znaczonym st sign
wiec nie sprawdzajcie napiecia na kostce po właczeniu zapłonu bo go nie bedzie poprostu
ja juz zrobilem madzie lata jak glupia:))
1.kontrolki zaswiecaja sie w pozycji ON a nie ACC
2.przekaznik a wiec i pompa paliwa załacza sie dopiero po przekreceniu kluczyka w pozycje start czyli uruchamianiu i właczaniu rozrusznika
3.pompa paliwa nie jest zabezpieczona bezpiecznikiem w skrzynce oznaczonym fulel inj,tylko zabezpieczona jest cewka przekaznika bezpiecznikiem 10 A o znaczonym st sign
wiec nie sprawdzajcie napiecia na kostce po właczeniu zapłonu bo go nie bedzie poprostu
ja juz zrobilem madzie lata jak glupia:))
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Witam mam takie pytanko mam mazde 323 BG 1,3 16v i po przekręceniu kluczyka do pozycji acc wlacza mi sie pompa paliwa a le chodzi na bierzaco i sie nie wylacz tak ma byc?
-
Rafal84
Witam mam takie pytanko mam mazde 323 BG 1,3 16v i po przekręceniu kluczyka do pozycji acc wlacza mi sie pompa paliwa a le chodzi na bierzaco i sie nie wylacz tak ma byc?
-
Rafal84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość