trzęsie silnikiem słychać syczenie i tyrkocze-usterki już wyjaśnione

Postprzez kierownik » 14 maja 2008, 13:56

Adaś
a tą od kolektora też trzeba zmieniać przy zmianie tych pod deklem? tam jest metalowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 14 maja 2008, 15:03

dobra,niema co :P nagram dżwiek z silnika i dziś załacze filmik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kubi2410 » 14 maja 2008, 16:15

ines no i odebrałem samochód po regulacji luzów zaworowych i silnik nadal lekko drży i drgania przechodzą na kierownice wiec teraz już nie wiem co próbować robić dalej. Morze ty szybciej dojdziesz co powoduje drgania pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez ines » 14 maja 2008, 16:56

kubi2410-no ja właśnie niewiem czy mam zawory które można wyregulować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez marek » 14 maja 2008, 17:15

ines – u Ciebie się nie reguluje zaworów, są hydrauliczne samoregulatory (HLA) które lubią postukiwać – ktoś kto wie jaki to dźwięk bez problemu rozpozna. Przyczyną ich stukania nie musi być ich uszkodzenie, a sławetny zaworek w pompie oleju oraz sprężyny na wałkach wydechowych – na forum znajdziesz trochę info na ten temat.

co do drgań i ubytku mocy – piszesz że uszczelka pod głowią puszcza ? jeśli tak to przy niewielkiej utracie kompresji wynikłej z uszkodzenia uszczelki pod głowicą będzie silnik telepał i nastąpi utrata mocy.

sprawdź czy pojawia się olej w zbiorniczku wyrównawczym, czy pojawia się olej w płynie chłodniczym, czy któregoś z nich ubywa.

Można się też pokusić o zmierzenie kompresji na każdym cylnidrze- koszt jest nie duży a wynik wiele powie ciekawego, ale może też spowodować palpitacje serca :]

nieszczelności dolotu również należy wyeliminować.

EDIT:

jeśli słychać syczenie skup się najpierw na układzie dolotowym – moze to być nawet któraś uszczelka pomiędzy kolektorem a głowicami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Adaś » 14 maja 2008, 18:36

kubi2410 zwróć uwagę, że ines ma silnik 2.0 V6 i Tobie może co innego się dziać, a w jej Mazdy silniku co innego

kierownik napisał(a):a tą od kolektora też trzeba zmieniać przy zmianie tych pod deklem? tam jest metalowa?

Nie wiem czy trzeba ale jeśli Jaksa tak zrobił to znaczy, że należało to zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez marek » 14 maja 2008, 18:49

jeśli zmienia się uszczelkę pod tylnym deklem to należy zdjąc kolektor i wtedy wskazane jest wymienienie uszczelek pod kolektorem – bo są metalowe i jak się ich nie wymieni to na 90% będą puszczać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Adaś » 14 maja 2008, 19:36

oo i mamy rzeczową odpowiedź :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez ines » 14 maja 2008, 20:10

:) udało mi sie dobrze nagrać silniczek madzi kilka krótkich filmików z głosem.na 2 ostatnich najlepiej słychać to syczenie i klekotanie.musze przyznać że silniczek nie trzęsie sie bardzo a drży i odczuwa sie to na kierownicy i lewarku.jak tylko sie wgrają filmiki, wstawie linki na pierwszej stronie :) mam nadzieje że to coś pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez Mako » 14 maja 2008, 20:15

mimo ze nie mam V6 pod maska mam te same objawy co ines i dzieki za podpowidzenie mi co to moze byc :D
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez kierownik » 14 maja 2008, 20:22

ines
a błędy sprawdziłaś? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 14 maja 2008, 20:25

kierownik-no właśnie co tak znikłeś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kierownik » 14 maja 2008, 20:31

ines napisał(a):kierownik-no właśnie co tak znikłeś


czekałem na Ciebie od 17 do 17:40 tam gdzie się umawialiśmy... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 14 maja 2008, 20:34

kierownik napisał(a):czekałem na Ciebie od 17 do 17:40 tam gdzie się umawialiśmy..

:| no to pieknie,niedogadaliśmy sie.sprawdż gg :]napisałeś gdzie skręcić a co dalej..? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kierownik » 14 maja 2008, 21:40

ines napisał(a):niedogadaliśmy sie

nr domu miałaś, numer tel. też. powiedz lepiej że nie chciałaś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 14 maja 2008, 21:46

kierownik napisał(a):nr domu miałaś, numer tel. też. powiedz lepiej że nie chciałaś

oto chodzi że nic niedostałam na gg :( jakbym mogła nie chcieć dla mojej madzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kierownik » 15 maja 2008, 00:47

po tym co nagrałaś, to słychać go prawie jak mojego diesel'a... w rzeczywistości nie jest aż tak źle... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ines » 16 maja 2008, 00:15

:) powoli zaczynam sprawdzać wasze podpowiedzi :)marek w płynie chłodniczym nie pojawia sie olej,co do nadmiernego jego ubytku hmm?trudno mi powiedzieć bo niewiem w jakim tempie ma on sie zużywac,7 miesiecy temu został wlany 1 litr i w zbiorniczku jest już przy minimum ale jeszcze go nie przekracza ;)
kierownik-dzieki wielkie za poświęcenie czasu mojej madzi <uscisk>
no i sonda lambda na 99% nie działa-czy wie ktoś ile kosztuje i jeżeli są dwie to czy powinnam wymienić dwie czy tylko tą uszkodzoną :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:49
Posty: 600
Skąd: krakow

Postprzez kierownik » 16 maja 2008, 08:16

ines napisał(a):powinnam wymienić dwie czy tylko tą uszkodzoną

tą uszkodzoną :)

kierownik-dzieki wielkie za poświęcenie czasu mojej madzi

nie ma za co – poświęcałem go Tobie, a nie autu ;) tylko uśmiechaj się częściej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Majlo » 16 maja 2008, 15:47

kubi2410 napisał(a):odebrałem samochód po regulacji luzów zaworowych


ile takie coś kosztuje?


a co do syczenia u ojca jakiś czas temu właśnie tak syczało... okazało się że pękł wężyk taki niedaleko odmy, cieniutki i to on wydawał taki dźwięk. A czy w momencie jak się dodaję gazu też syczy czy wtedy przestaje?

kierownik napisał(a):po tym co nagrałaś, to słychać go prawie jak mojego diesel'a


a swap na Z5 wchodzi w grę czy nie bardzo? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323