jaka powinna byc kompresja??

Postprzez zajefajny1234 » 9 maja 2008, 18:29

witam.
Chcialem zapytac jaka jest min.kompresja w tych mazdach,bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11.Czy miesci sie w normie ta 11 czy juz nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez Seventh_Star » 9 maja 2008, 20:07

Stan normalny -12,8 /bar/, minimum 10,1 z tym, że różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 bar
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez zajefajny1234 » 9 maja 2008, 20:12

a jesli przekracza to co to moze oznaczac?
bo u mnie przekracza i to az o dwa bary:(
dodam jeszcze,ze mam zalozona instalacje gazowa-sekwencja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez Seventh_Star » 9 maja 2008, 20:19

Raczej coś nietypowego – mogą być zapieczone pierścienie olejowe, może być pęknięty któryś z pierścieni. Bez zajrzenia raczej nie da się tego ustalić na 100% ...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez jarekj82 » 10 maja 2008, 16:58

zajefajny1234 napisał(a):bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11


oj czuje, że za jakiś czas będzie remoncik...
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez Pioteq25 » 10 maja 2008, 17:20

Kompresja może uciekać przez zawory dodatkowo wypalane gazem. Zapewne przed założeniem gazu silnik nie doczekał się regulacji luzów zaworowych. Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GofNet » 11 maja 2008, 17:59

     Pierścienie olejowe, to nie, bo kolega nie napisał, że bierze mu olej. Nie mniej jednak może to być:
– pęknięty pierścionek (Seventh_Star),
– rysa/rysy na gładzi cylindrycznej,
– podstawione zawory (Pioteq25), co jest chyba najłatwiejsze i najtańsze do sprawdzenia i "naprawienia". Wiele zależy, jak długo taki stan jest. Im dłużej, tym gorzej, bo wtedy mogą się wypalić zawory i/lub – co gorsze – gniazda zaworowe.

     Najlepiej jechać na "rutynową" regulację zaworów (płytki) i po niej ponownie dokonać badania kompresji. Jeśli zawory były jednak podstawione, będzie to samo, to albo już się wypaliły zawory/gniazda, albo faktycznie któryś z pierścionków zakończył swój żywot. Wtedy to już tanio nie będzie...

     W przypadku wypalonych zaworów, naprawa nie jest droga, bo jedynie w rachubę wchodza uszczelki pod dekiel, głowicę, dolot i wydech, termostat, no i niezbędne (uszkodzone) zawory. Dodatkowo płytki regulacyjne, może uszczelniacze (gdy jednostka z rana puszczała dymki) i lekkie planowanie głowicy. W sumie za dobre części zapłacisz poniżej 500zł. Niestety robota nie jest tania...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Ponoć w ASO regulacja zaworów w Z5 kosztuje 500zł – nie potwierdzałem tego.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez zajefajny1234 » 13 maja 2008, 20:40

a ile powinien wynosic luz zaworowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez GeedieZ » 13 maja 2008, 21:40

Podepnę się pod temat:

Ostatnio byłem na kotroli ciśnienia w cylindrach i mechanik pokazał mi jakąś karteczkę mówiąc krótko: wszystko idealnie. Czy to jest możliwe na silniku, który kopci co nie miara i zużywa masakryczne ilości oleju? Miałem wtedy wlany moto-doktor, jesli to ma znaczenie.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 14:38
Posty: 21
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1996'

Postprzez Seventh_Star » 14 maja 2008, 10:18

zajefajny1234 napisał(a):a ile powinien wynosic luz zaworowy?


Zimny silnik:
– wlot 0,25-0,31 mm
– wylot 0,25-0,31 mm
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez Artiks » 14 maja 2008, 10:54

Pioteq25 napisał(a):Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika
he he puenta dnia <lol> GeedieZ, koprecha będzie, bo masz wywalone pierścienie zgarniające a nie uszczelniające, kompresyjno-zgarniające.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez zajefajny1234 » 17 kwi 2009, 16:59

czy na pewno luz zaworowy moze miec takie wachania a nie powinien wynosic stala wartosc? czyli np.wlot 0.25 a wylot 0.31??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez bzzyczek » 17 kwi 2009, 19:44

Na wlocie i wydechu ustawia sie takie same wartości tolerancja od 0,25 do 0,31. Jak chcesz stałą wartość ustaw wszystke zawory na 0,27 i będzie najlepiej.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez zajefajny1234 » 2 maja 2009, 11:06

a jak juz jestem tutaj w tym temacie to moze ktos powiedziec jak sie ustawia ten luz zaworowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez Mariusz1988 » 2 maja 2009, 14:59

a jaka powinna być kompresja w 1.8 16v??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323