jaka powinna byc kompresja??
Strona 1 z 1
witam.
Chcialem zapytac jaka jest min.kompresja w tych mazdach,bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11.Czy miesci sie w normie ta 11 czy juz nie?
Chcialem zapytac jaka jest min.kompresja w tych mazdach,bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11.Czy miesci sie w normie ta 11 czy juz nie?
- Od: 2 kwi 2007, 12:49
- Posty: 32
- Skąd: wroclaw
- Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3
Stan normalny -12,8 /bar/, minimum 10,1 z tym, że różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 bar
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
a jesli przekracza to co to moze oznaczac?
bo u mnie przekracza i to az o dwa bary:(
dodam jeszcze,ze mam zalozona instalacje gazowa-sekwencja
bo u mnie przekracza i to az o dwa bary:(
dodam jeszcze,ze mam zalozona instalacje gazowa-sekwencja
- Od: 2 kwi 2007, 12:49
- Posty: 32
- Skąd: wroclaw
- Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3
Raczej coś nietypowego – mogą być zapieczone pierścienie olejowe, może być pęknięty któryś z pierścieni. Bez zajrzenia raczej nie da się tego ustalić na 100% ...
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
zajefajny1234 napisał(a):bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11
oj czuje, że za jakiś czas będzie remoncik...
- Od: 26 lis 2007, 23:45
- Posty: 34
- Skąd: Środkowe Pomorze
- Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6
Kompresja może uciekać przez zawory dodatkowo wypalane gazem. Zapewne przed założeniem gazu silnik nie doczekał się regulacji luzów zaworowych. Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika 
Pierścienie olejowe, to nie, bo kolega nie napisał, że bierze mu olej. Nie mniej jednak może to być:
– pęknięty pierścionek (Seventh_Star),
– rysa/rysy na gładzi cylindrycznej,
– podstawione zawory (Pioteq25), co jest chyba najłatwiejsze i najtańsze do sprawdzenia i "naprawienia". Wiele zależy, jak długo taki stan jest. Im dłużej, tym gorzej, bo wtedy mogą się wypalić zawory i/lub – co gorsze – gniazda zaworowe.
Najlepiej jechać na "rutynową" regulację zaworów (płytki) i po niej ponownie dokonać badania kompresji. Jeśli zawory były jednak podstawione, będzie to samo, to albo już się wypaliły zawory/gniazda, albo faktycznie któryś z pierścionków zakończył swój żywot. Wtedy to już tanio nie będzie...
W przypadku wypalonych zaworów, naprawa nie jest droga, bo jedynie w rachubę wchodza uszczelki pod dekiel, głowicę, dolot i wydech, termostat, no i niezbędne (uszkodzone) zawory. Dodatkowo płytki regulacyjne, może uszczelniacze (gdy jednostka z rana puszczała dymki) i lekkie planowanie głowicy. W sumie za dobre części zapłacisz poniżej 500zł. Niestety robota nie jest tania...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Ponoć w ASO regulacja zaworów w Z5 kosztuje 500zł – nie potwierdzałem tego.
– pęknięty pierścionek (Seventh_Star),
– rysa/rysy na gładzi cylindrycznej,
– podstawione zawory (Pioteq25), co jest chyba najłatwiejsze i najtańsze do sprawdzenia i "naprawienia". Wiele zależy, jak długo taki stan jest. Im dłużej, tym gorzej, bo wtedy mogą się wypalić zawory i/lub – co gorsze – gniazda zaworowe.
Najlepiej jechać na "rutynową" regulację zaworów (płytki) i po niej ponownie dokonać badania kompresji. Jeśli zawory były jednak podstawione, będzie to samo, to albo już się wypaliły zawory/gniazda, albo faktycznie któryś z pierścionków zakończył swój żywot. Wtedy to już tanio nie będzie...
W przypadku wypalonych zaworów, naprawa nie jest droga, bo jedynie w rachubę wchodza uszczelki pod dekiel, głowicę, dolot i wydech, termostat, no i niezbędne (uszkodzone) zawory. Dodatkowo płytki regulacyjne, może uszczelniacze (gdy jednostka z rana puszczała dymki) i lekkie planowanie głowicy. W sumie za dobre części zapłacisz poniżej 500zł. Niestety robota nie jest tania...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Ponoć w ASO regulacja zaworów w Z5 kosztuje 500zł – nie potwierdzałem tego.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
a ile powinien wynosic luz zaworowy?
- Od: 2 kwi 2007, 12:49
- Posty: 32
- Skąd: wroclaw
- Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3
Podepnę się pod temat:
Ostatnio byłem na kotroli ciśnienia w cylindrach i mechanik pokazał mi jakąś karteczkę mówiąc krótko: wszystko idealnie. Czy to jest możliwe na silniku, który kopci co nie miara i zużywa masakryczne ilości oleju? Miałem wtedy wlany moto-doktor, jesli to ma znaczenie.
Ostatnio byłem na kotroli ciśnienia w cylindrach i mechanik pokazał mi jakąś karteczkę mówiąc krótko: wszystko idealnie. Czy to jest możliwe na silniku, który kopci co nie miara i zużywa masakryczne ilości oleju? Miałem wtedy wlany moto-doktor, jesli to ma znaczenie.
- Od: 19 lut 2008, 14:38
- Posty: 21
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 1996'
zajefajny1234 napisał(a):a ile powinien wynosic luz zaworowy?
Zimny silnik:
– wlot 0,25-0,31 mm
– wylot 0,25-0,31 mm
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
he he puenta dniaPioteq25 napisał(a):Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika

czy na pewno luz zaworowy moze miec takie wachania a nie powinien wynosic stala wartosc? czyli np.wlot 0.25 a wylot 0.31??
- Od: 2 kwi 2007, 12:49
- Posty: 32
- Skąd: wroclaw
- Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3
a jak juz jestem tutaj w tym temacie to moze ktos powiedziec jak sie ustawia ten luz zaworowy?
- Od: 2 kwi 2007, 12:49
- Posty: 32
- Skąd: wroclaw
- Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3
a jaka powinna być kompresja w 1.8 16v??
- Od: 2 maja 2009, 13:55
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość