Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Summit » 10 maja 2008, 17:48

magicadm napisał(a):Bardzo mnie ciekawi, czy "szczęśliwi posiadacze" CITD wrócą do tego silnika i/lub będą przynajmniej mogli się tak pozytywnie wypowiadać jak ja o DITD

Szczerze, po zrobieniu 10kkm w tym samochodzie, niezależnie od kosztów nie chcę już nigdy jeździć benzyną. No chyba że będzie to 3l V6 ponad 200 KM, w automacie. Poniżej tego, wolę mój traktor.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 18:34

brii napisał(a):Sposobem na pozbycie się problemu jest wymiana koła na zwykłe zamachowe i sprzęgło na sprzęgło z tłumikiem drgań.

Jest sporo artykułów na necie o tym zabiegu. Kilka firm robi takie zestawy dedykowane pod dwumasówki
Summit napisał(a):niezależnie od kosztów nie chcę już nigdy jeździć benzyną

3mam za słowo :) i oczywiście wytrwania w postanowieniu życzę
PS
To samo mówiłem 3 lata temu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez brii » 10 maja 2008, 21:00

Jest sporo artykułów na necie o tym zabiegu. Kilka firm robi takie zestawy dedykowane pod dwumasówki

Jest tylko jeden problem – salon nie chce wstawić takiego zestawu (samochód na gwarancji) a szlag mnie trafił po tym jak przeczytałem, że w kilka osób miało tak, że 3 razy wymieniali dwumasówkę i sprzęgło zanim wstawili taki zestaw <killer>
Ten samochód ma jeździć a nie stać – po to się kupuje nowy samochód, żeby nie mieć problemów przez pierwsze kilka lat eksploatacji a tu taki klops <killer>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 22:29

brii napisał(a):salon nie chce wstawić takiego zestawu (samochód na gwarancji)

Trudno, musisz się przemęczyć w luksusie dwumasówki do końca gwarancji... :|
Chyba, że wcześniej sami zrobia taką akcję serwisową :)

PS
Do Mondeo w benzynie od 2.0 też to ładują :|


Z innej beczki....Czy ktoś słyszał o NOSie w M6???
Tak bym sobie może założył, coby komuś noska utrzeć...
Ostatnio edytowano 10 maja 2008, 22:42 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zdzich44 » 10 maja 2008, 22:36

magicadm napisał(a):Do Mondeo w benzynie od 2.0 też to ładują :|


Wczoraj podczas odbioru samochodu po wymianie rozrządu widziałem pierwszy raz w życiu padnięte koło dwumasowe. :D Pochodziło z Rovera 75 2.0 V6 – benzyna. Samochód chyba z 2000 roku, zapomniałem zapytać o przebieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 22:45

zdzich44 napisał(a):2.0 V6 – benzyna

Kurcze....6 cylindrów i koło dwumasowe??? Troszkę przeginają.

Zaczynam dochodzić do wniosku, że 2M padaja tylko w benzynach, zapewne z powodu zbyt małego momentu :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zdzich44 » 10 maja 2008, 22:47

magicadm napisał(a):Zaczynam dochodzić do wniosku, że 2M padaja tylko w benzynach, zapewne z powodu zbyt małego momentu :|


2.0 ma 185Nm, wersja 2.5 KV6 ma 240Nm, koło pochodziło ze słabszego więc może masz rację. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez brii » 11 maja 2008, 10:26

magicadm napisał(a):Kurcze....6 cylindrów i koło dwumasowe? Troszkę przeginają.

To w Subaru przeginają bardziej – boxer i kołodwumasowe <killer>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 11 maja 2008, 12:24

briimiałem na myśli kwestię tłumienia drgań, ktore w V6 są teoretycznie mniejsze niż w 4 garowkach
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez brii » 11 maja 2008, 16:05

magicadm napisał(a):briimiałem na myśli kwestię tłumienia drgań, ktore w V6 są teoretycznie mniejsze niż w 4 garowkach

Silnik boxer 4-cyl ma mniejsze drgania niż V6 czy V8, pod względem wyważenia można go konfrontować z V12 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 11 maja 2008, 17:20

brii napisał(a):Silnik boxer 4-cyl ma mniejsze drgania

Przyspieszanie i zwalnianie waly korbowego w zalezności od cyklu pracy to drgania przenoszone na układ napędowy i karoserię – być może z powodu płaskiego ułóżenia cylindrów boxer mniej drga na karoserii, bo na skrzynię chyba idzie to samo co w zwykłęj rzędówce
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez brii » 11 maja 2008, 17:36

magicadm napisał(a):Przyspieszanie i zwalnianie waly korbowego w zalezności od cyklu pracy to drgania przenoszone na układ napędowy i karoserię – być może z powodu płaskiego ułóżenia cylindrów boxer mniej drga na karoserii, bo na skrzynię chyba idzie to samo co w zwykłęj rzędówce

Mylisz się kolego – poczytaj na hondapl o drganiach i wyważeniu silników :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 11 maja 2008, 18:19

brii napisał(a):Mylisz się kolego

Czy my napewno mówimy o tych samych drganiach?
Ty masz na myśli drgania przenoszone na karoserię i wyważenie silnika – tutaj boxer faktycznie jest lepszy.
W jednostach 4-cyl stosowane są czasem wałki wyrównowazające, które niwelują te drgania.

Natomiast niejednorodną prędkość wału korbowego, spowodowaną faktem, ze silnik zwalnia podczas sprężania i przyśpiesza w czasie suwu pracy to inny temat i tutaj sam układ cylindrów raczej niewiele wniesie. Raczej ich liczba, układ wykorbień na wale korbowym i masa koła zamachowego, która im większa – tym silnik mnie daje "w d." tłumikom drgań w zespole sprzęgła i reszcie przeniesienia napędu. Niestety – masa kola zamachowego nie może być za duża – bo powoduję zmiejszenie szybkości wkręcania się silnika na obroty.

Napewno te drgania są powiazane ze sobą w jakimś stopiniu, ale moim zdaniem płaski układ cylindrów w boxerze nie ma wpływu na "zaburzenia" prędkości kątowej wału korbowego – stąd ta dwumasówka :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 11 maja 2008, 21:43

A co do tematu wiodącego...czyli ET czy ON
Zarzucano mi, że wymyślam usterki w CITD...
Czy macie coś przeciwko temu bym w wolnych chwilach tutaj wrzucał fragmenty usterek jakie spotkały CITD? Będę wpisywał tylko takie, które jednoznancznie zdiagnozowano.
Mam oczywiście elementy, którymi się różnią te dwa samochody – czyli silniki, zasilanie, przeniesienie napędu.
Oczywiście w ramach "rewanżu" zapraszam na wyszukiwanie usterk benzyn. Zrobimy ranking
1 wyjąca turbosprężarka (w sumie nieistotny drobiazg)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50744
Gruad napisał(a): serwis ocenił jej stan jako super, po 500 km zdechy wtryski.

PS
Nadal wyje turbina
2 Problem układu smarowania przyklejony – czekam na podobny dla ET – (tylko L8 i LF, L3 jest...podejrzane :D – sorki Macieju)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
Skoro "przyklejony", napewno nie jest to jednostkowy przypadek
3...Pomożecie??? Tutaj liczęs na pomoc Moderatorów – bo nikt lepiej nie czyta FORUM :)


Osoby, które kusi moment (obrotowy) na moment (że niby zaraz się skończy lub coś zepsuje) – będzie wiedział lepiej co i jak...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 11 maja 2008, 22:29

magicadm napisał(a):A co do tematu wiodącego...czyli ET czy ON
Zarzucano mi, że wymyślam usterki w CITD...
Czy macie coś przeciwko temu bym w wolnych chwilach tutaj wrzucał fragmenty usterek jakie spotkały CITD? Będę wpisywał tylko takie, które jednoznancznie zdiagnozowano.
Mam oczywiście elementy, którymi się różnią te dwa samochody – czyli silniki, zasilanie, przeniesienie napędu.
Oczywiście w ramach "rewanżu" zapraszam na wyszukiwanie usterk benzyn. Zrobimy ranking
1 wyjąca turbosprężarka (w sumie nieistotny drobiazg)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50744
Gruad napisał(a): serwis ocenił jej stan jako super, po 500 km zdechy wtryski.

PS
Nadal wyje turbina
2 Problem układu smarowania przyklejony – czekam na podobny dla ET – (tylko L8 i LF, L3 jest...podejrzane :D – sorki Macieju)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
Skoro "przyklejony", napewno nie jest to jednostkowy przypadek
3...Pomożecie??? Tutaj liczęs na pomoc Moderatorów – bo nikt lepiej nie czyta FORUM :)


Osoby, które kusi moment (obrotowy) na moment (że niby zaraz się skończy lub coś zepsuje) – będzie wiedział lepiej co i jak...

Nie jestem zatwardziałym fanem diesla ( obecną M6 w dieslu kupiłem okazyjnie przypadkiem ). Jestem jednak bardzo zadowolony. Nie wypowiadam się na temat M6 w benzynie, bo nią nie jeżdżę i póki co mnie to nie interesuje. Ty uparcie usiłujesz zdołować diesla choć nim nie jeździsz, więc również nie powinno Cię to interesować. NIe bardzo wiem co chcesz osiągnąć? Statystycznie benzyny psują się mniej od diesli bo są mniej skomplikowane, to oczywista oczywistość i co z tego? W podpisie masz że kupiłeś samochód ze zrypanymi reflektorami, ja kupiłem z dobrymi i jestem do przodu, bo nie muszę ich wymieniać i co o czymś to świadczy? Zajmij się swoją Szóstką a nie rozpisuj się na temat usterek które Ciebie nie dotyczą. Teraz Cię dowartościuję: masz zajebistą benzynkę o super osiągach i zerowej awaryjności. Żaden diesel Cię nie dogoni, bo wcześniej się rozkraczy. Nieco zgorzkniałą minę na stacji benzynowej przy tankowaniu swojej Szóstki i przy wyprzedzaniu ( sorki – próbie wyprzedzania ) w trasie – szybko poprawiasz sobie czytając dział "Diesel". "Przyjdzie na was pora!" – myślisz w duchu. "Przy najmniejszej awarii zapłacicie Mi za policzek na CPN-ie!" I już się lepiej czujesz..?.
Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez zdzich44 » 11 maja 2008, 22:40

Pawnik napisał(a):"Przy najmniejszej awarii zapłacicie Mi za policzek na CPN-ie!"

Szóstka magicadm pali 8l NoPb/100km w mieście :D

_________________
sypie mi się koło dwumasowe... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Pkoli » 11 maja 2008, 22:55

zdzich44 napisał(a):Pawnik napisał:
"Przy najmniejszej awarii zapłacicie Mi za policzek na CPN-ie!"


Szóstka magicadm pali 8l NoPb/100km w mieście


Taa wiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez Maciej Loret » 11 maja 2008, 23:11

cytat:
Szóstka magicadm pali 8l NoPb/100km w mieście

zdzich44 napisał(a):50% jazda i 50% parking ...


Nie powstrzymuj się, szczególnie przed przypomnieniem sobie matematyki, klasa chyba trzecia... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zdzich44 » 11 maja 2008, 23:25

Jego Wielceupierdliwość zauważył zanim skasowałem... cóż za refleks. :D
GRATULUJĘ
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez magicadm » 11 maja 2008, 23:32

Pawnik
Chyba zupełnie nie rozumiesz idei tego Tematu.
Nie powstał on po to by ktoś mógł się chwalić swoim autem (na to jest dział "Nasze Mazdy"), tylko by czytając opinie innych wybrać świadomie to co potrzebuje.
Zarzucono mi, że wymyślam usterki CITD. Więc chciałem zrobić "zestawienie" – nawet nie na ilość usterek, ale ich różnorodność i śledzić przyczyny, przebieg i koszty naprawy.
I nie piszcie, że każdy jest dorosły, super doinformowany itp – bo wtedy Forum by było zbędne i nikt by nie pytał o nic.

Najwraźniej ktoś się boi, że "król jest nagi" :| W sumie jak miałem DITD to też mnie irytowało jak ktoś się czepiał tego silnika.
Skoro to jest temat – diesel czy benzyna, to czemu nie wolno pisać o usterkach jakie wystąpiły? Skoro Wy nie macie problemów to super. Ja też mogę zatęsknić za dieslem, Wasze opinie będą dla mnie bardzo cenne.
Uważam, ze diesel MAAZDY jest jednym z najlepszych jakie aktualnie robią, ale to nie znaczy, że nie mogę napisać, że benzyna jest lepsza. Ale to Was strasznie boli.
Reflektory mam "popsute" jak większość z nas wszystkich – nie działa poziomowanie i odbłyśniki sa zakurzone.
PS
Nie wiedziałem, że w benzynie montują inne lampy – dzięki za uwagę :) – nie będę szukał od DIESLA (co znacznie zawęzi obszar poszukiwań...nie pytaj czemu :D )
PS2
Masz autko? Nie chcesz sę podzielić uwagami na jego temat? Więc nie złość się, że ktoś inny to robi.
Większość ludzi przed kupnem auta staje przed wyborem silnika. Trzeba mu pomóc. Za wszelką cenę :D

Co do mojego autka...powiem tyle...od momentu kupna:
-zmienilem opony (benzyna chyba "chętniej drze gumy – więc jest jakiś minus ET) 1200zł
-zmieniłem olej, filtry (oleju, powietrza i kabinowy) 250zł
-nie zmienilem paska rozrządu ( bo mam łańcuch) 0zł
– nie wyregulowałem zaworów (w ET nie jest tak łatwo i tanio jak w CITD – tutaj regulujesz płytkami co chyba 120 tys km – podobno to drogie i pół silnika do rozebrania ) Ponieważ podobno tego nikt nie robi w benzynie – odpuszczam narazie 0zł
-wsadziłem czujnik parkowania 200zł
-wyczyściłem laser w CD 8zł
-skleiłem pęknięcie na szybie 50zł
-nasmarowałem wielowypust 12zł
i nic więcej.
Teraz leję paliwo i śmieję się jak dziecko do zniżającego spalanie komputera pokładowego. Dokładnie to samo robię na stacji paliw – TRIP computer i nalewak są w zmowie <glupek2> tak samo zeznają.
Dodam, że jeszcze nie dostałem mandatu za tamowanie ruchu, a fotoradary na mojej trasie nie zostały przeskalowane na karanie za zbyt wolna jazdę hahaha Po mieście mocy nie brak, a w i trasie sobie radzi.
Czytajac zachwyty – uzasadnione zresztą – co do momentu obrotowego CITD, ktoś odniesie wrażenie, że każde auto, które go wyprzedza jest na ON :|

Gdybyście przeczytali ten TOPIC od początku, zauważylibyście, ze skłaniałem się w kierunku diesla. Nawet się kłóciłem z Maciejem L na temat jego wyższości. Długo szukałem autka. Kolejne rozczarowania podczas oglądania "bezywpadkowych" aut na rynku wtórnym zaczęły mnie irytować. Autka powypadkowe walone przodem, składane byle jak, z cofanym licznikiem itp Masakra.
Zupelnie przypadkowo trafiłem na ogłoszenie mojej M6. Była blisko domu, satysfakcjonująco mnie wyposażona...tylko ten silnik....1.8 120KM czyli dno kompletne. Pojechałem oblookać jak to jeździ. 4 osoby na pokładzie. Silnik wyje, buczy ale radzi sobie przyzwoicie – w końcu nie robili go idioci tylko MAZDA. Cena była arakcyjna – więc kupiłem. Po kilku kilometrach jazdy stwierdziłem, że osiągi tego silnika na moje potrzeby są akceptowalne. Oczywiście 2.0 byoby dużo lepsze. A jak ktoś juz naprawdę "musi" być pierwszy (cokolwiek by to znaczyło) – jest 2.3 i V6 :)

Wszyscy mamy świetne autko – jest nim M6
Traktujmy ten temat mniej osobiście – bo w końcu nikt z nikim gadać nie będzie chciał :)
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, 23:39 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto