Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Hoyrac » 10 maja 2008, 18:46

Cześć powiem tak ... każdy mechanik w swoim mniemaniu zna się najlepiej i to na wszystkim !!! a na forum możesz poczytać co z tego później wynika ... byłem w kilku warsztatach, które zaopatrywały się tylko w JC i każdy mechanoir twierdził że nie ma lepszych zamienników od tych z JC ... jak jest naprawdę każdy z nas wie :D ja poszedłem za radą Qbassa i kupiłem zestaw:
Pierścienie TP [Teikoku] , pełen zestaw uszczelek z uszczelniaczami (TACOMA) Zrobiłem szlif gniazd oraz planowanie, acha zrobiłem jeszcze rozrząd (paski napinacz rolka i sprężynka) plus pasek do klimy i alternator.Za wszystkie części zapłaciłem około 850 zł z przesyłką w HIPOLU POLECAM (zamawiasz do 17:00 to rano następnego dnia masz na wycieraczce :P). To jest najlepszy w/g mnie zestaw naprawczy jaki można obecnie dostać (poza oryginalnym ale nawet nie chcesz wiedzieć ile kosztują same pierścienie <szok>) POCZYTAJ NA FORUM TEMAT PIERŚCIENIE Robiłem wszystko w BOSCHU bo ma dobrą renomę , policzyli mnie ciut więcej niż w zwyczajnym warsztacie ale chyba było warto.
Efekt -dymienie zredukowało sie do minimum, jeszcze trochę jest ale może to tylko ja widzę bo to taka moja fobia :P Żona mówi że nie dymi (a żony mają zawsze racje ;)) Trochę bierze oleju ale do 5 tys. podobno ma prawo – nie wiem czy brała wcześniej bo mam ja od miesiąca.
Rada – przed zakupem części radził bym zrobić pomiar cylindrów jeśli masz progi, owale itd nie ma sensu wydawać kasę. Jeśli nie ma dramatu i silnik zdrowy a masz tylko zapieczone pierścienie to bym zrobił mały lift motora :D i śmigał dalej. Jednak licz się z tym że tak czy owak minimum tydzień będziesz bez furki :( A i nie fajnie jest sprzedawać furę na ciepłym silniku :D bo wcześniej czy później znajdą Cię – wiesz o czym mówię (piszę) (żart)
POZDRAWIAM Hoyrac
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez ram » 10 maja 2008, 20:08

Za wszystkie części zapłaciłem około 850 zł z przesyłką

Coś mi się nie chce wierzyć – że tylko tyle razem z rozrządem. Wymienione części rozrządu w dobrym zamienniku to min. 400 zł (przynajmniej w moim silniku).
Poza tym, na stronie Hipola nie znalazłem producenta o nazwie Teikoku.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hugo » 10 maja 2008, 20:41

ram napisał(a):Wymienione części rozrządu w dobrym zamienniku to min. 400 zł (przynajmniej w moim silniku).
Sam napinacz do silnika FS kosztuje 400 zł.
Hoyrac napisał(a):Pierścienie TP [Teikoku]
Można wiedzieć ile kosztowały?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ram » 10 maja 2008, 21:49

Hugo napisał(a):
ram napisał(a):Wymienione części rozrządu w dobrym zamienniku to min. 400 zł (przynajmniej w moim silniku).
Sam napinacz do silnika FS kosztuje 400 zł.
Za wymianę rozrządu niespełna dwa lata temu w silniku FP zapłaciłem nieco ponad 600 zł (części i robocizna).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hoyrac » 11 maja 2008, 13:56

Koledzy ... chcecie wyśle wam skan faktury – możecie też zadzwonić do HIPOLA :

PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI 130
PIERśCIENIE TP [Teikoku] 170
KOMPLET USZCZELEK TACOMA 270
SPRężYNKA 17
NAPINACZ NSK 186
ROLKA PROWADZąCA 46
PASEK KLINOWY 25
RAZEM ZA SAME TEILE :) 844 BRUTTO OCZYWIśCIE

Pewnie że można fundnąć se napinacz za 400 i oryginalne pierścionki za 1100 :)
Znalazłem też te same pierścienie (TP) w Dąbrowie Górniczej po 290 :/ i jeszcze 5 dni na sprowadzenie kazali czekać.
W/g tego co czytałem i co pisali wyjadacze z forum to HIPOL ma raczej dobre zamienniki, polecili dokładnie to co fachowcy z forum... aha mają jeszcze jakieś CTI (albo jakieś tam – niby tez japońskie ale sprzedawca odradził, Jaksa również) Obsługa pierwsza klasa – tak jak pisałem czas od zamówienia do doręczenia to 16 h !!! REWELACJA Jednym słowem POLECAM
Ostatnio edytowano 11 maja 2008, 18:40 przez Hoyrac, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez Hugo » 11 maja 2008, 14:02

Hoyrac napisał(a):PIERśCIENIE TP [Teikoku] 170
Śmieszna cena. Trzeba o nich pomyśleć. W ogóle ceny śmiesznie niskie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ram » 11 maja 2008, 17:25

Hugo napisał(a):
Hoyrac napisał(a):PIERśCIENIE TP [Teikoku] 170
Śmieszna cena.

Faktycznie, śmieszna. Tylko czy ta cena nie równa się jakość.
W ogóle ceny śmiesznie niskie.
Jeśli chodzi o rozrząd, to zapłaciłem tylko nieco więcej (ale 2 lata temu).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez ram » 11 maja 2008, 17:29

Hoyrac napisał(a):Rada – przed zakupem części radził bym zrobić pomiar cylindrów jeśli masz progi, owale itd nie ma sensu wydawać kasę.
A u Ciebie to zrobili, skoro piszesz że troszkę jeszcze dymi i wcina olej? Jeśli pierścienie nowe i cylindy w porządku to nie powinno.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hoyrac » 11 maja 2008, 19:02

Z tego co słyszałem i czytałem na forum to olej może łykać do 5 tyś.(niestety nikt się nie wypowiedział ile max może mi wciąć na "dotarciu") na razie nie robie dramatu,widzę też że troszkę kapie z miski więc będą musieli to poprawić. (Po nocy plamka wielkości 5 zł) a co do kopcenia to tak jak już wspominałem tylko ja to widzę ... dymu tyle co z papierosa <lol> zostawiam ją teraz pod blokiem wiec to też może być i para. Rożnica jest ogromna ... zobaczę co dalej.Silnik ma 124 tysie i poprzednik (debil) zalał minerałem ale ogólnie silnik nadawał się jeszcze na lifta z głowicą również było OK, wspomnieli tylko że dawno takiej "twardej" głowicy nie robili <co?>

Poniżej ostatnie wyniki z analizy spalin

CO 0,03 % vol
CO2 15,27 % vol
HC 68 ppm vol
O2 0,03 % vol
współczynnika LAMBDA 1,047

Z tego co słyszałem nie jest źle, ale jak ktoś zna się na analizie to bardzo proszę o słowo w tym temacie !!!!!!
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez ram » 11 maja 2008, 22:32

Ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie – czy u Ciebie sprawdzono owalizację cylindrów PRZED decyzją o wymianie pierścieni i uszczelniaczy?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hoyrac » 12 maja 2008, 10:07

Tak, sprawdzili – na szlif jeszcze czas ... myślisz że swędzi mnie bezsensowne wydanie 800 stów na teile ??
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez ram » 12 maja 2008, 15:04

Hoyrac napisał(a):Tak, sprawdzili – na szlif jeszcze czas ... myślisz że swędzi mnie bezsensowne wydanie 800 stów na teile ??

Raczej 440, bo rozrząd to inna bajka – nie ma związku z dymieniem. Ciekaw jestem jednak jakości tych pierścieni. Bo z autorytatywnych wypowiedzi wynika, że nie ma już dobrych zamienników. No i branie oleju – powinno być, jeśli już, zupełnie minimalne.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Grzyby » 12 maja 2008, 15:10

ram napisał(a):No i branie oleju – powinno być, jeśli już, zupełnie minimalne.

u mnie nie brał nic – a przynajmniej ja nie widziałem ubytków
Przed robotą to zupełnie inna bajka <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bartek. » 12 maja 2008, 15:13

Na pierścieniach Teikoku Andreass remontował X6 i z tego co mi pisał jest elegancko. Ja tez je bedę montował.
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez Hoyrac » 12 maja 2008, 22:47

ram ... jeśli sugerujesz się tylko ceną (niska cena niska jakość) pierścieni TP to nie szukaj ich w HIPOLU, znajdź sobie sklep który ma 6 pośredników i 300 % marże zapłacisz około 900 zł i będziesz miał drogie wypaśne PIERŚCIONKI KTÓRE NA PEWNO DŁUŻEJ CI POSŁUŻĄ NIŻ TE ZA 170 hahaha

ram napisał(a):Bo z autorytatywnych wypowiedzi wynika, że nie ma już dobrych zamienników


QUE ?? RADA : użyj szukajki Jaksa wypowiadał się na ich temat kilka razy i uważam że zna się na temacie nie tylko od strony teoretycznej... :]


Ale skoro autorytety mówią że nie ma – ja bym nie dyskutował

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez ram » 12 maja 2008, 23:28

Hoyrac napisał(a):ram ... jeśli sugerujesz się tylko ceną (niska cena niska jakość) pierścieni TP to nie szukaj ich w HIPOLU, znajdź sobie sklep który ma 6 pośredników i 300 % marże zapłacisz około 900 zł i będziesz miał drogie wypaśne PIERŚCIONKI KTÓRE NA PEWNO DŁUŻEJ CI POSŁUŻĄ NIŻ TE ZA 170 hahaha
Oprócz hahaha masz cos konstruktywnego do powiedzenia?
Hoyrac napisał(a):
ram napisał(a):Bo z autorytatywnych wypowiedzi wynika, że nie ma już dobrych zamienników
QUE ?? RADA : użyj szukajki Jaksa wypowiadał się na ich temat kilka razy i uważam że zna się na temacie nie tylko od strony teoretycznej... :]Ale skoro autorytety mówią że nie ma – ja bym nie dyskutował
No i nie dyskutuj. Podpierasz sie Jaksą, który mi niedawno napisał:
Jaksa napisał(a):Nie mozna powiedziec ze wymiana pierscieni pomoze w 100% ..... wszystko zalezy od gładzi ,owalu cylindra .... miałem juz przypadki gdzie w GF=ce był tak duzy owal ze nie było sensu pchac kasy w szlify ( nowe tłoki i t d ) zadecydowalismy o wymianie silnika , cena silnika z dobrego zródła wynosi od 1600 do 2400 za sztuke , klient zakupił sobie silnik z anglika za 1500 zł , zamontowalismy i....... zrobił juz 20 tysiecy i nic ,zero brania oleju ,zero dymienia ..... aha silnik miła 130 tysiecy km. wiec sam widzisz jak sie naprawia te silniki poza tym nie ma juz dobrych czesci w zanienniku ( nie podejmuje sie tego robic ) oryginały to kosmos , liczyłem raz klientowi czesci + robote = chyba z 6 tysiecy zł
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Hoyrac » 13 maja 2008, 09:53

ale pisał również że wsadzał już TP i są dobre ... i nie znalazłem żadnego posta w którym źle pisano o TEIKOKU ale skoro jesteś przekonany że nie ma DOBRYCH ZAMIENNIKÓW to wystarczy zamówić oryginalne masz KONSTRUKTYWNĄ ODPOWIEDŹ :D
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez ram » 13 maja 2008, 11:18

Przeczytaj uważnie moją pierwszą wypowiedź w tym wątku. Oczekiwałem opinii, bo nie ma tu jednej dobrej recepty. Najwyżej mniejsze zło. Znam Twoje stanowisko lecz nie może ono być popdstawą do szybkiej decyzji. Masz za słabą podstawę by twierdzić cokolwiek: użytkujesz auto od miesiąca, a po remoncie przejechałeś niewiele. Po co najmniej kilkunastu tysiącach km bedziesz mógł powiedzieć, że U CIEBIE pomogło lub nie. I to nie da zadnej gwarancji, że ta sama operacja w innym aucie da ten sam efekt. Dla mnie dyskusja z Tobą jest zakończona – bo co może jeszcze wnieść.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Grzyby » 13 maja 2008, 11:24

Panowie – wystarczy tych emocji.
Zakończcie proszę tą nic nie wnosząca dyskusję.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ram » 13 maja 2008, 11:46

Grzyby napisał(a):Zakończcie proszę tą nic nie wnosząca dyskusję.
Właśnie to zrobiłem :–)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6