Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez magicadm » 7 maja 2008, 23:09

Puhcio napisał(a):E czasem trzeba, żeby się samochód nie zamulił

Tutaj chyba chodziło o niekatowanie autka :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 8 maja 2008, 10:10

magicadm napisał(a):
Pkoli napisał(a):Szczerze mówiąc nie rajcuje mnie wyścig z inna szóstką, ponieważ dbam o swoją i nie wciskam nigdy gazu do podłogi.

A za to masz u mnie plusa :)
Jazda moim autkiem sprawia mi taką frajdę, że czasem lubię potoczyć się w kolumnie 90-tką, byle dłużej pokierować :))

A ja jestem zdania, że gdyby auto nie mogło jeździć cały czas na maksa do daliby czerwone pole od 2 tysięcy <lol> Co nie oznacza, że jeżdzę jak szatan, natomiast kwestia "oszczędzania" silnika poprzez jeżdzenie spokojne jest moim zdaniem wątpliwa.
I ja też nie ścigam się z szóstkami. Natomiast lubię innym autom pokazywać miejsce w szeregu :)
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez magicadm » 8 maja 2008, 11:08

Dortann
Katowanie i jazda z przeciążonym to jedno, a rozsądne korzystanie z osiągów i dynamiki to drugie.

Dortann napisał(a):kwestia "oszczędzania" silnika poprzez jeżdzenie spokojne jest moim zdaniem wątpliwa.


No można zagłaskać kotka na smierć :D
W dieslach nawet wskazane jest "przedmuchanie" kolektorków z osadów. Byle tego nie robić na zimnym silniku hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 8 maja 2008, 13:54

Na zimnym silniku to i benzyniaka trzeba oszczędzać. M3 ma taki fajny podświetlany obrotomierz, gdzie czerwona strefa się przesuwa wraz z dogrzaniem silnika.
Ja tylko pisałem, że chcę się przeciwstawić zdaniu "dbam o swoją Madzię i nie cisnę gazu w podłogę" bo ja dbam o moją Madzię i cisnę do oporu b. często.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Summit » 8 maja 2008, 14:59

magicadm napisał(a):Z tego co piszesz wynika, że M6 w dieslu to królowie lewego pasa...tylko coś ich nie widać.. ysz

Jeszcze się w takim razie nie spotkaliśmy <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez magicadm » 8 maja 2008, 15:49

Summit napisał(a):Jeszcze się w takim razie nie spotkaliśmy

Nawet jeśli – to musiałem przeoczyć ten doniosły fakt, lub nie dojrzałem w kupie sadzy oznaczeń 6-tki hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 8 maja 2008, 16:08

Trzeba mu było złośliwcowi z DPFa strzelić, Summit <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 16:28

Dortann napisał(a):Trzeba mu było złośliwcowi z DPFa strzelić, Summit

we wlot powietrza – a jak! <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 8 maja 2008, 16:30

Dortann napisał(a):Trzeba mu było złośliwcowi z DPFa strzelić, Summit

aaaaa kumam, ta dynamiczna jazda to po prostu wymóg wypalania DPF. Wybór faktycznie marny – albo pałujesz na maksa coby się filtr wypalił albo wizyta w ASO :P

Nie moge sie doczekać aż w TVN Turbo jakis złapany na radar kierowca M6 z DPF będzie sie tłumaczył, że jechał za szybko bo filtr wypalał <rotfl>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Globy » 8 maja 2008, 23:44

...albo gonilo go kolo dwumasowe <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 23:46

hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bartek1986 » 9 maja 2008, 00:57

Dortann napisał(a):Natomiast lubię innym autom pokazywać miejsce w szeregu usmiech


Żartujesz? Bo jak nie to jakim samochodom pokazujesz swoją wyższość ?
Mazda 6 jest piękna i tu już jest wyższość :) ale bez przesady.
Czy jest się sens ścigać czymś co ma godzine do setki i nie zostało do tego stworzone?
Ja sam się nie ścigam bo uważam, że nie mam czym :) ale Ciebie bym 15 letnim zagazowanym Fsem objechał hehehehe.


Ps. Cześć Maciej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Grzyby » 9 maja 2008, 08:52

Bartek1986 napisał(a):Czy jest się sens ścigać czymś co ma godzine do setki i nie zostało do tego stworzone?

a kto mówi o 0-100 ?
Taki klekot wciąga FS tłumikiem <lol> przy wyższych prędkościach "od niechcenia" :)
I nie mów mi że nie wiem co piszę – mam jedno i drugie więc wiem dobrze :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 9 maja 2008, 09:25

Grzyby napisał(a):I nie mów mi że nie wiem co piszę – mam jedno i drugie więc wiem dobrze

Trudno sie nie zgodzić, jest jedno ale....nasze drogi, na których jazda z prędkosciami, w których diesel pokazuje dobitnie swoją przewagę jest przynajmniej "niezgodna z przepisami" :)
Więc skoro na większości dróg mamy Vmax 90km/h to trzeba nieźle te przepisy łamać by móc sie "cieszyć" w 100% z diesla.

PS
Kiedy miałem DITD i była konieczność dowożenia dzieciaka do przedszkola ok 1km poważnie brałem pod uwagę kupno małego benzynika do tego celu... Po prostu na tak krótkie trasy diesel sie zupełnie nie sprawdzał – nie było nawet szans na doładowanie akumulatorka... A więc każdemu wg potrzeb – ale tych rzeczywistych, a nie wyimaginowanych w stylu – elastyczność od 120 do 180 km/h – bo kto normalny tak jeździ (poza sporadycznymi ekscesami oczywiście :D )???

Do normalnego i sprawnego przemieszczania się każdy silnik montowany w M6 ma wystarczajace osiągi.
Bartek1986 napisał(a):Mazda 6 jest piękna i tu już jest wyższość

No właśnie, na drodzę swoja "niższą-wyższość" lubią pokazywać "kierofcy" VW Golf i BMW "em-czy" – czyli zwykli zakompleksieni dresiarze....czyżbysmy mieli na forum odłam dresiarski w M6??? hahaha

A co do tego strzału z DPF – o co chodzi??? Czy DPF nie był przypadkiem od tego by mniej kopcił??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Summit » 9 maja 2008, 09:49

magicadm napisał(a):A co do tego strzału z DPF – o co chodzi?pytajnik Czy DPF nie był przypadkiem od tego by mniej kopciłpytajnik?

Dzięki DPF samochód praktycznie wcale nie kopci. Choćbyś nie wiem jak mocno wciskał w gaz. Problem polega na tym, że sały ten syf gromadzi się w filtrze i w pewnym momencie następuje proces wypalania. A wtedy kopci jak cholera.
U mnie zwykle kiedy wypala się DPF, jak najszybciej wyprzedzam najbliższą M6 1.8 i jadę sobie majestatycznie przed nią, coby kłęby dymu doprowadziły kierowcę do szału. Takie tam dieslowskie zboczenie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez magicadm » 9 maja 2008, 09:58

Summit napisał(a):najszybciej wyprzedzam najbliższą M6 1.8

A skąd wiesz, że to nie 3.0 lub inny klekot? No cóż – najwyraźniej właściciele Diesli są jasnowidzami – to na kiedy przewidujesz pierwszą awarię??? hahaha
Summit napisał(a):jadę sobie majestatycznie przed nią

Zwalniasz do 90km/h – co za marnowanie "potencjału" diesla :| – Podobno to autko jest do "sypkiej" jazdy...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 9 maja 2008, 10:00

magicadm napisał(a):w TVN Turbo jakis złapany na radar kierowca M6 z DPF będzie sie tłumaczył, że jechał za szybko bo filtr wypalał


Globy napisał(a):albo gonilo go kolo dwumasowe


hahaha hahaha hahaha hahaha

P.S

Ojj ciekawy wątek :D prośba do modów :D nie sprzątajcie tu :D :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 9 maja 2008, 10:23

magicadm napisał(a):trzeba nieźle te przepisy łamać by móc sie "cieszyć" w 100% z diesla.

no widzisz – nie masz to i bzdury pleciesz :P
Wcale nie trzeba ich "nieźle" łamać – wystarczy lekko nagiąć :)
Zresztą – zależy gdzie/którędy kto jeździ.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dortann » 9 maja 2008, 10:25

magicadm napisał(a):
Grzyby napisał(a):I nie mów mi że nie wiem co piszę – mam jedno i drugie więc wiem dobrze

Trudno sie nie zgodzić, jest jedno ale....nasze drogi, na których jazda z prędkosciami, w których diesel pokazuje dobitnie swoją przewagę jest przynajmniej "niezgodna z przepisami" :)
Więc skoro na większości dróg mamy Vmax 90km/h to trzeba nieźle te przepisy łamać by móc sie "cieszyć" w 100% z diesla.

Wręcz przeciwnie. Wyprzedzanie magicadmów jadących sznurkiem za TIREM z prędkością 70 km/h jest bardzo wygodne dieslem i wybitnie on się do tego nadaje. I robi to lepiej niż 1.8, 2.0 a podejrzewam że nawet 2.3 benzynka.
magicadm napisał(a):No właśnie, na drodzę swoja "niższą-wyższość" lubią pokazywać "kierofcy" VW Golf i BMW "em-czy" – czyli zwykli zakompleksieni dresiarze....czyżbysmy mieli na forum odłam dresiarski w M6??? hahaha

To może ja dres jestem skoro wyprzedzam? Ja po prostu zawsze dynamicznie ruszam ze świateł i osiągam dopuszczalną prędkość a potem mnie mijają właśnie rozmaite pasiaki i inne, których kierownicy zaspali na światłach. Niestety czasem natchnie duch rywalizacji to i trochę dłużej pociągnę ale zawsze w granicach zdrowego rozsądku. Gdybym jeździł 50km/h na wisłostradzie to bym przyniósł hańbę marce Mazda <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez magicadm » 9 maja 2008, 10:46

Dortann napisał(a):To może ja dres jestem skoro wyprzedzam? Ja po prostu zawsze dynamicznie ruszam ze świateł i osiągam dopuszczalną prędkość a potem mnie mijają właśnie rozmaite pasiaki i inne, których kierownicy zaspali na światłach.

Dortann napisał(a):Natomiast lubię innym autom pokazywać miejsce w szeregu usmiech

Jakoś sie to nie pasuje do siebie... Ty nikomu nie pokazujesz niczyjego miejsca w szeregu tylko rozśmieszasz kierowców, którzy wsiedli do auta po to by gdzieś dojechać, niekoniecznie paląc gumę na starcie spod każdych świateł. Tym bardziej, że w klasyfikacji końcowej zostajesz na końcu... (jesteś wyprzedzany). W tej kategorii wiekszość małych benzyniaków Ciebie objeżdża jak chce – tylko tego nie robi – bo po co...

Dortann napisał(a):Gdybym jeździł 50km/h na wisłostradzie to bym przyniósł hańbę marce Mazda

Tam nie da rady jechać 50km/h

PS
Ile wg Ciebie jest ta "dopuszczalna prędkość", którą osiągasz??? Bo na wisłostradzie kawał drogi jest 50-tka... :| Twoje wypowiedzi wzajemnie sie wykluczają chyba, że .... nie jeździsz Wisłostradą :D


...a pokazywanie "miejsca w szeregu" t o ulubiona zabawa "dresów", ale w świetle Twoich wyjaśnień stwierdzam – nie jesteś dresem :)

PS2
Rozumiem, że Zientarski przyniósł chwały marce Ferrari???
Ostatnio edytowano 9 maja 2008, 10:53 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto