Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mcbeth » 6 maja 2008, 12:18

misiekwaw napisał(a):Feat napisał:
Turbodziura w silniku 1.6 benzyna? Chyba chodzilo Ci o 1.6 diesel...


chodziło mu dokładnie o to co napisał


Dokładnie tak. Zaskoczył mnie brak tej opiewanej mocy benzynowego silnika na wysokich obrotach. Pokusiłem się nawet o porównanie danych technicznych obu egzemplarzy:
'6' 1560kg, 143KM – 92KM/tonę
'3' 1260kg, 105KM – 83KM/tonę

To jest tylko 10% różnicy ! W dodatku '3' miała pusty bak (rezerwa).

Za to w korku '3' jest prawie 'bezszmerowa' ;) w porównaniu z moim klekotem.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Feat » 6 maja 2008, 17:00

Nie mialem jeszcze okazji jezdzic dieslem za dluzsza mete, ale wydaje mi sie ze zawsze przesiadajac sie z mocniejszego motoru na slabszy czuje sie jakis niedostatek, w sumie normalna sprawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez gregorb » 6 maja 2008, 20:01

mcbeth:Wierz mi, ze w 1.6 diesel jest roznica w porownaniu z 1.6 benzyna :), ja to odczuwam znaczaco w porownaniu z poprzednim autem (1.4 Civic LPG) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mcbeth » 6 maja 2008, 20:42

Feat napisał(a):zawsze przesiadajac sie z mocniejszego motoru na slabszy czuje sie jakis niedostatek,

Ja to rozumiem. Ale dlaczego 10% różnicy w stosunku KM/kg daje tak radykalne różnice w dynamice ? Chyba jednak te benzynowe koniki są jakieś takie chuderlawe ;) .


gregorb napisał(a):Wierz mi, ze w 1.6 diesel jest roznica w porownaniu z 1.6 benzyna

Pewnie taka, jak pomiędzy 2.0 benzyna i 2.0 diesel. :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez DISItune » 6 maja 2008, 21:07

mcbeth napisał(a):
Feat napisał(a):zawsze przesiadajac sie z mocniejszego motoru na slabszy czuje sie jakis niedostatek,

Ja to rozumiem. Ale dlaczego 10% różnicy w stosunku KM/kg daje tak radykalne różnice w dynamice ? Chyba jednak te benzynowe koniki są jakieś takie chuderlawe ;) .


gregorb napisał(a):Wierz mi, ze w 1.6 diesel jest roznica w porownaniu z 1.6 benzyna

Pewnie taka, jak pomiędzy 2.0 benzyna i 2.0 diesel. :)


różnica w dynamice jest dużo mniejsza niż róznica którą odczuwasz na tzw dupohamowni <zeby> w turbodieslu strzał momentu na dole dość mocno zniekształca wrażenie dynamiki, nie mówię że to nie jest przyjemne ale należy brać to pod uwagę ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez mcbeth » 6 maja 2008, 21:49

misiekwaw napisał(a):różnica w dynamice jest dużo mniejsza niż róznica którą odczuwasz na tzw dupohamowni

Raczej porównuję czas czy w ogóle możliwość wyprzedzania innych samochodów, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Działy się rzeczy nie do pomyślenia, gdy jadę '6'. Pod górkę mi uciekali !
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Maciej Loret » 6 maja 2008, 21:58

mcbeth napisał(a):Raczej porównuję czas czy w ogóle możliwość wyprzedzania innych samochodów, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Działy się rzeczy nie do pomyślenia, gdy jadę '6'. Pod górkę mi uciekali !


Kluczowe znaczenie ma tu część "przy wyższych prędkościach". Do "wyższych prędkości" potrzebne są konie mechaniczne.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez gregorb » 6 maja 2008, 22:07

Rozumiem, ze zgodzicie sie ze mna, ze jest znaczaca roznica pomiedzy "sprawnoscia" i zadowoleniem z jazdy silnikami w M3: 1.6 benzyna a 1.6 diesel ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 6 maja 2008, 22:39

gregorb napisał(a):ze zgodzicie sie ze mna, ze jest znaczaca roznica pomiedzy "sprawnoscia" i zadowoleniem z jazdy silnikami w M3: 1.6 benzyna a 1.6 diesel ?
Ja sie zgadzam ..... aczkolwiek przejechałem się benzynką 2.0 w M3 i........fajnie było <lol> ( moze sprzedać diesla? ;) <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gregorb » 6 maja 2008, 22:42

Podejrzewam, ze jakbys pozniej wsiadl do M3 MPS to juz by Cie nikt z niej nie wyciagnal :)

Po prostu to normalne, ze apetyt rosnie w miare jedzenia, ale ja wole dawkowac porcje, zeby sie nie udlawic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 6 maja 2008, 23:04

gregorb napisał(a):Podejrzewam, ze jakbys pozniej wsiadl do M3 MPS to juz by Cie nikt z niej nie wyciagnal
Pewnie tak – człowiek zawsze chce wiecej <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Dortann » 6 maja 2008, 23:47

Silnik 2.0 w trójce jest naprawdę niezły. Też jechałem, bo pomagałem kupić takowe cacko przyjaciółce. Zresztą może to tą dwulitrówką Jaksa się przejechał :)
Na papierze osiagi 2.0 nie wygladają tak nadzwyczajnie ale wrażenie w czasie jazdy jest superowe.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mcbeth » 7 maja 2008, 08:03

Dortann napisał(a):Silnik 2.0 w trójce jest naprawdę niezły.

No właśnie tak mi się wydaje. M3 potrzebuje silnika benzyna 2.0 lub diesla 1.6. Pomyśleć sobie, że sprzedają też wersję 1.4 !!
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Jaksa » 7 maja 2008, 12:03

Dortann napisał(a):Zresztą może to tą dwulitrówką Jaksa się przejechał
Jezdziłem – podobało mi sie :)
mcbeth napisał(a):M3 potrzebuje silnika benzyna 2.0 lub diesla 1.6.
1,6 jezdzi dzieki turbinie co prawda nie powala osiagami ( po miesiącu uzytkowania mogę tak napisac , wolę jednak szostkę <lol> ) to samo pewnie napisac mozna po " oswojeniu sie" z benzynka 2.0 ( nie miałem przyjemnosci dłuzej pojezdzic a jazda testowa zawsze zachwyca bo to cos innego , to tak jak z zoną sasiada hahaha )
mcbeth napisał(a):Pomyśleć sobie, że sprzedają też wersję 1.4
To juz raczej nie powala , dla mnie to chyba jest jakas pomyłka <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 7 maja 2008, 12:10

Jaksa napisał(a):1,6 jezdzi dzieki turbinie co prawda nie powala osiagami


Nie jeździłem autem z tym silnikiem (piszę autem bo nie tylko w "trójkach" siedzi pod maską :D) alee DiTD mu sie nie daje :P (sprawdzone wieelokrotnie na Pugocie 307 sąsiada.... :D)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dortann » 7 maja 2008, 12:53

Co jak co, ale jechać na trzecim biegu 140 km/h to jest to. I tego brakuje mi w mojej szóstce.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mcbeth » 7 maja 2008, 13:04

Dortann napisał(a): I tego brakuje mi w mojej szóstce

Pogadaj z jakimś właścicielem '3', to może Ci nagra CD. Puścisz sobie głośno i będziesz miał, czego Ci brakuje hahaha .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Dortann » 7 maja 2008, 15:50

No, nawet na tym przez niektórych niedocenianym Bose brzmiało by to pysznie <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mr_t » 7 maja 2008, 20:27

mcbeth napisał(a):No właśnie tak mi się wydaje. M3 potrzebuje silnika benzyna 2.0 lub diesla 1.6. Pomyśleć sobie, że sprzedają też wersję 1.4 !!

Czy ja wiem, czy 1,6 diesel jest jakiś super. Mam 2.0 diesla i tak sobie oceniam osiągi, raczej żadna rewelacja, więc przy 1,6 nie może być powalająco. No ale w 1.4 benzynie to musi być niezła masakra, przynajmniej mniejsze zagrożenie mandatami :P
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 7 maja 2008, 20:56

yakuzik napisał(a):witam, zastanawiam sie nad lekkim tuningiem silnika w mazdzie 3 2,0, co byscie poradzili za jakies nieduze pieniądze, ale, żeby dało to pare koni i troche podniosło moment. Szczerze mówiąc myślałem nad jakimś markowym dolotem i stożkiem i może jakis chiptuning.
pzdr


Jak kiedyś dawno temu jeździłem benzyną to tak zrobiłem:
– przy wymianie świec założyłem – brisk premium
– filtr powietrza zastąpiłem wkładką K&N (stożek byłby lepszy, ale byłem na to za leniwy)
– "wywaliłem" bebechy z katalizatora
– kupiłem opony z bieżnikiem który uznałem że będzie miał małe opory toczenia

Świece i opony i tak musiałem zmienić – więc kosztów nie liczę. K&N chyba coś ok. 250zł. Wywalenie bebechów z katalizatora.... nie pamiętam.

Samochód był wyraźnie mocniejszy przy wyższych obrotach i chętniej na nie wchodził, a cała operacja kosztowała "grosze".
Ale... nie wiem jak mazda zareaguje na Brisk – ponoć niektóre silnik nierówno z tymi świecami pracują (np. Fiat). No i stożek, czy też wkładka – często przepływomierze padają, chociaż mój działał OK (nie była to Mazda). Ja po tych przeróbkach bez problemu przejechałem jakieś 80tys.(samochód miał ok. 40tys. jak go przerobiłem). Świece wymieniałem co 10tys. (tak zalecał Brisk) i tak samo co 10tys. czyściłem filtr powietrza, chyba że zauważyłem wcześniej że był za brudny.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323