Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mr_t » 28 kwi 2008, 21:25

misiekwaw napisał(a):(...)
E 280 CDI

No to się OT zrobił ;) ale masz rację. Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi. 320CDI jest tylko w automacie dostępne. Wg. opinii ASO dlatego że manuale merca nie najlepiej znoszą tak duże momęty obrotowe – w sumie ogólnie manuale nie najlepiej sobie z tym radzą. Nie bez powodu prawie wszyscy producenci mocniejsze silniki wyposazaja głównie w automaty (z/ lub bez możliwości manualnej zmiany biegów – możliwość manualnej zmiany biegu to nie to samo co ogranicznie najwyższego biegu!)– mniejsza szansa ze kierowca rozwali skrzynie biegów na wskutek braku odpowiedniej synchronizacji lewej stopy z prawą ręką ;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Gnat » 29 kwi 2008, 16:59

Witam, mam pytanie o bagażnik Mazdy 3 Hatchback. W jednym katalogu mam że jego wymiar wynosi 300 litrów zaś w innym 346 ? Ile w końcu ma bagażnik w wersji hatchback. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez mr_t » 29 kwi 2008, 20:13

A w moim katalogu ma 340. Porównując do innych samochodów to może być prawdziwe. Może róznice wynikają z różnego podejścia do tego jak go pomierzyć.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Mateusz L » 29 kwi 2008, 22:01

mr_t napisał(a):ASO dlatego że manuale merca nie najlepiej znoszą tak duże momęty obrotowe – w sumie ogólnie manuale nie najlepiej sobie z tym radzą. Nie bez powodu prawie wszyscy producenci mocniejsze silniki wyposazaja głównie w automaty (z/ lub bez możliwości manualnej zmiany biegów – możliwość manualnej zmiany biegu to nie to samo co ogranicznie najwyższego biegu!)– mniejsza szansa ze kierowca rozwali skrzynie biegów na wskutek braku odpowiedniej synchronizacji lewej stopy z prawą ręką oczko


Automat,a właściwie przekładnia hydrokinetyczna jest dużo bardziej odporna na przeciążenia i jedyne co możesz zrobić to zagotować olej,ale wtedy to <dupa> zimna. Przekładnie hydrokinetyczne stosuje się do napędu koparko ładowarek, a także w pewnym sensie jako Retardery w niektórych ciężarówkach,ale tam jest chyba trochę inaczej.

mr_t napisał(a):ech.. nie lubię swojego samochodu krzywy


Ja tam swoje lubię,choć niemieckie i ma kilka wad,ale nadal nie rozumiem co takiego jest Premium w MB względem Mazdy...poza brakiem klimy w 98' :|
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez gregorb » 29 kwi 2008, 22:48

Chcialbym kupic gumowy "dywanik" do bagaznika, ale w Gdansku za oryginal zazyczyli sobie 300zl (!).

Moze gdzies u Was mozna kupic taniej taki oryginal lub mozecie mi zdecydowanie cos polecic z Allegro (pod wzgledem jakosci i dopasowania)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2008, 23:24

Zapytaj tu www.azauto.pl czasami maja dobre ceny <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mr_t » 29 kwi 2008, 23:33

gregorb napisał(a):Chcialbym kupic gumowy "dywanik" do bagaznika, ale w Gdansku za oryginal zazyczyli sobie 300zl (!).


Hehe, widać że Mazda Polska postawiła na wysoką rentowność ASO, marża 100%, pięknie... w DE 43EUR – ok. 160-170 zł. W Krakowie mi coś koło 220 chyba powiedzieli. Ale odpuściłem sobie, pewnie będzie nie taka rozmiarem, albo coś innego byle jak zrobionego będzie :| a oczywiście "od ręki" nie ma, żeby zobaczyć, na za tydzień i jak zamówię to już muszę kupić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gregorb » 1 maja 2008, 18:10

Moze ktos z Was kupowal wiec taki dywanik na Allegro i moze polecic taka aukcje ?

Czy mozecie mi powiedziec czy silnik PSA (1.6 diesel) to Common Rail trzeciej generacji z piezoelektycznymi wtryskiwaczami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez yakuzik » 2 maja 2008, 21:46

witam, zastanawiam sie nad lekkim tuningiem silnika w mazdzie 3 2,0, co byscie poradzili za jakies nieduze pieniądze, ale, żeby dało to pare koni i troche podniosło moment. Szczerze mówiąc myślałem nad jakimś markowym dolotem i stożkiem i może jakis chiptuning.
pzdr
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez Maciej Loret » 2 maja 2008, 22:04

yakuzik napisał(a):witam, zastanawiam sie nad lekkim tuningiem silnika w mazdzie 3 2,0, co byscie poradzili za jakies nieduze pieniądze


Jeśli to auto nie jest kolekcjnerskie bądź nie ma dla Ciebie jakichś innych szczególnych wartości, to sprzedać i kupić 2,3l.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez yakuzik » 2 maja 2008, 22:14

Ale mi dałes rade ;), wole wykrzesac raczej cos z tego swojego, niz kupowac inne auto
pzdr
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez Maciej Loret » 2 maja 2008, 22:22

yakuzik napisał(a):Ale mi dałes rade ;), wole wykrzesac raczej cos z tego swojego, niz kupowac inne auto


To najlepsze co możesz zrobić w wolnossącym silniku – kupić auto z mocniejszym silnikiem.
Można oczywiście z tego coś wykrzesać, ale bez żadnej rzeźby i taniej będzie pójść za tą radą...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez yakuzik » 2 maja 2008, 22:27

wiesz mi nie zależy, żeby osiągnac 50 koni wiecej, chce lekki przyrost mocy w okolicach 5-10 koni, więc chyba chip z dolotem wystarczą ??
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 18:43
Posty: 10

Postprzez Pawnik » 2 maja 2008, 22:53

yakuzik napisał(a):wiesz mi nie zależy, żeby osiągnac 50 koni wiecej, chce lekki przyrost mocy w okolicach 5-10 koni, więc chyba chip z dolotem wystarczą ??

Przecież to w normalnej eksploatacji jest nieodczuwalne, szkoda kasy i silnika. Jak napisał wyżej drogi Loretto przy wolnym ssaniu to rzeźba w g... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 2 maja 2008, 22:55

yakuzik napisał(a):wiesz mi nie zależy, żeby osiągnac 50 koni wiecej, chce lekki przyrost mocy w okolicach 5-10 koni, więc chyba chip z dolotem wystarczą ??


To różnica pomiędzy 2,3l a 2,0l to 50KM?
Nie wiem. Może wystarczą. Ale po co rzeźbić?
Tym bardziej, że nie wiem czy dokładając te pieniądze nie kupisz 2,3l bez żadnych kombinacji?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 2 maja 2008, 23:03

Tylko nie 2,3. Lubią sie zacierać.. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mcbeth » 5 maja 2008, 20:33

Z racji, że moja '6' stoi u blacharza na renowację kuferka zdefasonowanego w marcu przez bandę 'vectr', ujeżdżam od dzisiaj zastępczo M3 Exclusive 1.6 benzyna. Po wpasowaniu się w fotel kierowcy (jak to cholerstwo ustawić na wysokość ?) wyruszyłem w ok. 30km trasę. Po opanowaniu niezwykle lekko chodzącego gazu (w mojej '6' trzeba wyraźnie naciskać a tu leci w podłogę ;) ), paru kangurkach i zawyciach silnika (inaczej łapie sprzęgło) pojechałem. W mieście spokojnie, na światłach stoję – silnika prawie nie słychać (w przeciwieństwie do mojego klekota), spokojnie przebijam się przez korek – trochę stresu, bo nie do końca czuję jeszcze autko. W końcu dojeżdżam do obwodnicy, włączam się do ruchu, wciskam gaz trochę, potem do końca – czuję: turbodziura jak nic. Nie jedzie. Cierpliwie czekam na 'kopniaka w plecy' – turbodziura trwa nadal, silnik wyje jak w samolocie (nie ma problemu z szumami aerodynamicznymi :D ), dochodzę do 150 – autko prawie przestaje przyspieszać. Tzn. przyspiesza, ale powoooli, zwłaszcza pod górkę (pod tą górkę, pod którą zwykle szybko wyprzedzam maruderów 3-cim pasem). Pozostało mi spokojnie trzymanie się za tymi 'z przodu' próbując im dotrzymać tempa w atmosferze lotu Messerschmittem (nucąc mantrę : 'pamiętaj, że nie masz 6-tego biegu, tam jest WSTECZNY'). Opuszczam obwodnicę i zaczynam jazdę krętą drogą boczną. Autko świetnie pokonuje zakręty. Żadnego wynoszenia, pochylania – tylko podwozie dość głośno łomoce na dziurach. Dalej spokojnie, bo wyprzedzanie sobie odpuściłem. Poza tym klima niby automatyczna, ale jakby mało skuteczna – a może to emocje mnie rozgrzewały ;) . Trochę jeszcze tym 'cackiem' pojeżdżę, więc uwag będzie pewnie więcej. Teraz napisałem o 'first impression' po przesiadce z '6'.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Feat » 6 maja 2008, 10:23

Turbodziura w silniku 1.6 benzyna? Chyba chodzilo Ci o 1.6 diesel...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez DISItune » 6 maja 2008, 10:43

Feat napisał(a):Turbodziura w silniku 1.6 benzyna? Chyba chodzilo Ci o 1.6 diesel...


chodziło mu dokładnie o to co napisał <lol> że 1.6 benzyna jedzie tak jak jego diesel zanim nie dmuchnie turbina <zeby> przesiadka z doładowanego silnika czy to diesla czy benzyny do wolnegossaka o małej pojemności to zawsze jest koszmar :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Summit » 6 maja 2008, 11:07

mcbeth te same odczucia. Niedawno miałem okazję przejechać się Corollą 1.6 110 KM, której byłem posiadaczem przez 5 lat. Wciskam w gaz, silnik wyje jak w NFS, mało z maski nie wyskoczy i nic. Absolutnie. W porównaniu z moją 6 auto stoi w miejscu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323