EGR- mozna wywalic w mazdach...

Postprzez qbus » 3 maja 2008, 11:30

Nie wiem gdzie ta różnica w składzie spalin jest jeżdżę już drugi rok z zatkanym EGR i nigdy nie było różnicy w składzie spalin na przeglądzie. Teraz zapewne po zmianie kolektora na ten bez katalizatora (Został tylko standardowy katalizator taki jak w każdej efce) będzie różnica, ale zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez gadula » 3 maja 2008, 11:40

brii napisał(a):Jeśli będą badać skład spalin to bez EGR można oblać przegląd (różnica w składzie spalin niestety jest)...

Z drugiej strony, to który 15-to letni, zwyczajny samochód, trzyma jakiekolwiek normy spalin ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Udesky » 3 maja 2008, 12:11

gadula napisał(a):Z drugiej strony, to który 15-to letni, zwyczajny samochód, trzyma jakiekolwiek normy spalin oczko

pytanie ile z tych samochodów ma sprawny katalizator o ile w ogóle go ma <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mieczyslaw » 3 maja 2008, 15:35

o to mi wlasnie chodzi brii. ja tam wole niw ryzykowac bo u mnie wszyscy mechanicy jak na zlosc wscibscy sa
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez brii » 3 maja 2008, 16:09

Drodzy Panowie – widziałem na własne oczy wyniki z pomiary spalin w K8 w tym samym samochodzie (moim) z EGR i bez EGR i mogę z calą stanowczością powiedzieć, że różnica w ekologii jest duża (w mocy żadna).
Udesky napisał(a):pytanie ile z tych samochodów ma sprawny katalizator o ile w ogóle go ma

Niewiele, ale nieznaczy, że wszystkie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Tasior » 24 lip 2008, 17:51

Witam, mam pytanie. Sporo sie naczytałem o EGR, o możliwości zaślepienia, ale jak narazie nigdzie (a na mechanice się nie znam) nie widziałem pokazanego gdzie co i jak.
Jak ustalę co i jak, to zrobię z tego coś i umieszczę na forum, może jeszcze się znajdzie ktos taki jak ja i będzie chciał coś z tym zrobić :)

Wobec tego pytanie, czy to co zaznaczyłem na zdjęciu to wlot od kolektora wydechowego do (poprzez te rurkę) zaworu EGR?? To tam wystarczy włożyć pieniążek żeby spaliny nie leciały do kolektora ssącego?? A jak ma się do tego komputer, trzeba resetować?? Będzie widział błędy czy nie, trzeba coś robić z tym?? Jesli tak to jak?? Pytam, bo przyda się takie jednoznaczne stwierdzenie, w jednym poście.

Obrazek

Co o tym sądzicie??
I o moim zdjęciu?? A jeśli to nie to, to co to jest??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 24 lip 2008, 18:28

Jak na moje oko :) to jest ta rurka co pokazałes.
Ja u siebie tez chcialem cos z tym zrobic, ale za cholere nie moge odkrecic tej nakretki co wchodzi do kolektora :(
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Mr.M » 24 lip 2008, 21:38

To ja może zadam pytanie laika

1. Gdzie EGR jest w K8 ?
2. Jak to zaślepic ?

Pozdrawiam <ganja>
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez Tasior » 25 lip 2008, 08:35

To skoro to jest ta rurka, to czy wystarczy to zaślepić?? A co z komputerem?? Nie będzie błędów i problemów?? A może coś jeszcze trzeba by było zrobić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Artiks » 25 lip 2008, 08:47

Nie będzie błędów bo nie blokujesz zaworu EGR i jego pracy tylko sam przewód. Z doświadczenia.. to zaślepienie nic nie daje poza wolniejszym nagrzewaniem się silnika. To nie diesel żeby waliło smołą w kolektor, u mnie przepustnica po 40 tys. wciąż nienagannie czysta i nie widzę sensu robienia tego zabiegu w Z5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Tasior » 25 lip 2008, 09:01

Artiks No dobrze, to juz coś. Ale na forum dużo jest o poprawie zachowania na wolnych obrotach bo silnik dostaje czyste powietrze więc też i poprawia się moc od dołu??
W takim razie to tylko bajka czy jest to realne? Przy gazie to byłaby znacząca poprawa, a przy okazji ekolodzy nie będą marudzić bo gaz i tak jest bardziej ekologiczny niż 10 zaworów EGR w samochodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez keczu » 25 lip 2008, 15:44

Prawidlowo dzialajacy zawor EGR na biegu jalowym powinien byc wylaczony(inaczej zakluca prace silnika) mowie teraz o tych sterowanych elektrycznie.W mojej poprzedniej 626 99r.czyscilem go tak srednio co 4000km bo obroty ni spadaly za nisko i czasem silnik gasl,jednak zawsze czyszczenie pomagalo i nie potrzebne byly zadne resrty komp.W sumie mozna pomiedzy zawor i silnik co nim steruje wlozyc kawalek blaszki i zostawic podlaczony to nie wyrzuca bledu a zawor nie jest sterowanu(i tu nie wiem czy akurat w mazdzie mozna-to taki sposob mojego kolegi nie sprawdzalem).A co do EGR-u nie sterowanego elektrycznie to mialem escorta 1.4 95r. i tez ma cos co mozna nazwac jakims ukladem zawracania spalin i zaslepienie go nie przynioslo zadnego wzrostu mocy(uspokoily sie obroty na biegu jalowym).Co do BA to nie wiem,ale postaram sie dowiedziec.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Tasior » 26 lip 2008, 09:10

Ok, dziękuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Gib » 26 lip 2008, 11:39

Ciekawe czy taki ekolog jeden z drugim sam chodzi z rureczką między wydechem a dolotem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 28 lip 2008, 13:35

Mr.M napisał(a):To ja może zadam pytanie laika

1. Gdzie EGR jest w K8 ?
2. Jak to zaślepic ?

A ja pytanie nie laika – po co?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez feecle » 28 mar 2009, 19:12

Właśnie zaślepiłem EGR w moim Z5 (po lifcie). Polecam rozgrzać kolektor i wtedy zabierać się do odkręcania śruby. Do zaślepienia najlepsza jest moneta 50gr.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Tasior » 28 mar 2009, 21:01

feecle No i jest lepiej, jest jakas roznica???
Moze dasz jakies foto co gdzie wrzuciles?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Udesky » 28 mar 2009, 21:42

Tasior napisał(a):No i jest lepiej, jest jakas roznica?

Za pewne jakieś 5KM do przodu. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez 8dyb8 » 28 mar 2009, 21:56

Udeski wez skasuj prosze swoj podpis, bo mnie dolujesz, spalanie jak motorynka, a pewnie sie odpycha rownie dobrze jak moja honda....(albo lepiej) <killer> <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Udesky » 28 mar 2009, 22:29

8dyb8 napisał(a):skasuj prosze swoj podpis

Nie :P
8dyb8 napisał(a):wnie sie odpycha rownie dobrze jak moja honda.

Za pewnie porównywalnie. Szasowane 9.5s do 100, może mniej może więcej.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje