EGR- mozna wywalic w mazdach...
Nie wiem gdzie ta różnica w składzie spalin jest jeżdżę już drugi rok z zatkanym EGR i nigdy nie było różnicy w składzie spalin na przeglądzie. Teraz zapewne po zmianie kolektora na ten bez katalizatora (Został tylko standardowy katalizator taki jak w każdej efce) będzie różnica, ale zobaczymy.
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
brii napisał(a):Jeśli będą badać skład spalin to bez EGR można oblać przegląd (różnica w składzie spalin niestety jest)...
Z drugiej strony, to który 15-to letni, zwyczajny samochód, trzyma jakiekolwiek normy spalin
gadula napisał(a):Z drugiej strony, to który 15-to letni, zwyczajny samochód, trzyma jakiekolwiek normy spalin oczko
pytanie ile z tych samochodów ma sprawny katalizator o ile w ogóle go ma

164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
o to mi wlasnie chodzi brii. ja tam wole niw ryzykowac bo u mnie wszyscy mechanicy jak na zlosc wscibscy sa

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Drodzy Panowie – widziałem na własne oczy wyniki z pomiary spalin w K8 w tym samym samochodzie (moim) z EGR i bez EGR i mogę z calą stanowczością powiedzieć, że różnica w ekologii jest duża (w mocy żadna).
Niewiele, ale nieznaczy, że wszystkie
Udesky napisał(a):pytanie ile z tych samochodów ma sprawny katalizator o ile w ogóle go ma
Niewiele, ale nieznaczy, że wszystkie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam, mam pytanie. Sporo sie naczytałem o EGR, o możliwości zaślepienia, ale jak narazie nigdzie (a na mechanice się nie znam) nie widziałem pokazanego gdzie co i jak.
Jak ustalę co i jak, to zrobię z tego coś i umieszczę na forum, może jeszcze się znajdzie ktos taki jak ja i będzie chciał coś z tym zrobić
Wobec tego pytanie, czy to co zaznaczyłem na zdjęciu to wlot od kolektora wydechowego do (poprzez te rurkę) zaworu EGR?? To tam wystarczy włożyć pieniążek żeby spaliny nie leciały do kolektora ssącego?? A jak ma się do tego komputer, trzeba resetować?? Będzie widział błędy czy nie, trzeba coś robić z tym?? Jesli tak to jak?? Pytam, bo przyda się takie jednoznaczne stwierdzenie, w jednym poście.
Co o tym sądzicie??
I o moim zdjęciu?? A jeśli to nie to, to co to jest??
Jak ustalę co i jak, to zrobię z tego coś i umieszczę na forum, może jeszcze się znajdzie ktos taki jak ja i będzie chciał coś z tym zrobić
Wobec tego pytanie, czy to co zaznaczyłem na zdjęciu to wlot od kolektora wydechowego do (poprzez te rurkę) zaworu EGR?? To tam wystarczy włożyć pieniążek żeby spaliny nie leciały do kolektora ssącego?? A jak ma się do tego komputer, trzeba resetować?? Będzie widział błędy czy nie, trzeba coś robić z tym?? Jesli tak to jak?? Pytam, bo przyda się takie jednoznaczne stwierdzenie, w jednym poście.

Co o tym sądzicie??
I o moim zdjęciu?? A jeśli to nie to, to co to jest??
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Nie będzie błędów bo nie blokujesz zaworu EGR i jego pracy tylko sam przewód. Z doświadczenia.. to zaślepienie nic nie daje poza wolniejszym nagrzewaniem się silnika. To nie diesel żeby waliło smołą w kolektor, u mnie przepustnica po 40 tys. wciąż nienagannie czysta i nie widzę sensu robienia tego zabiegu w Z5.
Artiks No dobrze, to juz coś. Ale na forum dużo jest o poprawie zachowania na wolnych obrotach bo silnik dostaje czyste powietrze więc też i poprawia się moc od dołu??
W takim razie to tylko bajka czy jest to realne? Przy gazie to byłaby znacząca poprawa, a przy okazji ekolodzy nie będą marudzić bo gaz i tak jest bardziej ekologiczny niż 10 zaworów EGR w samochodzie.
W takim razie to tylko bajka czy jest to realne? Przy gazie to byłaby znacząca poprawa, a przy okazji ekolodzy nie będą marudzić bo gaz i tak jest bardziej ekologiczny niż 10 zaworów EGR w samochodzie.
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Prawidlowo dzialajacy zawor EGR na biegu jalowym powinien byc wylaczony(inaczej zakluca prace silnika) mowie teraz o tych sterowanych elektrycznie.W mojej poprzedniej 626 99r.czyscilem go tak srednio co 4000km bo obroty ni spadaly za nisko i czasem silnik gasl,jednak zawsze czyszczenie pomagalo i nie potrzebne byly zadne resrty komp.W sumie mozna pomiedzy zawor i silnik co nim steruje wlozyc kawalek blaszki i zostawic podlaczony to nie wyrzuca bledu a zawor nie jest sterowanu(i tu nie wiem czy akurat w mazdzie mozna-to taki sposob mojego kolegi nie sprawdzalem).A co do EGR-u nie sterowanego elektrycznie to mialem escorta 1.4 95r. i tez ma cos co mozna nazwac jakims ukladem zawracania spalin i zaslepienie go nie przynioslo zadnego wzrostu mocy(uspokoily sie obroty na biegu jalowym).Co do BA to nie wiem,ale postaram sie dowiedziec.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Mr.M napisał(a):To ja może zadam pytanie laika
1. Gdzie EGR jest w K8 ?
2. Jak to zaślepic ?
A ja pytanie nie laika – po co??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje