Głośna praca wentylatora dmuchawy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kobi » 5 sty 2005, 00:36

Słuchajcie, nie wiem co mam zrobić z usterką, która ostatnio zaczyna mnie dość mocno wkurzać <killer>

Zaraz po włączeniu dmuchawy na pierwszy stopień, słychać dość nieprzyjemny dzwięk, jakbym miał świerszcza w aucie. Jakieś parę miesięcy temu było cicho, wystarczyło włączyć radio i spoko, ale teraz staje się to dość nieznośne <killer>

Wczoraj dostałem się do silnika dmuchawy, odkręciłem go, oczyściłem z suchych liści zamontowałem i myślałem, że będzie spoko, no ale nic z tego. Chwilę pochodził cicho i zaraz zaczął mi świergotać.

Nie wiem co mam zrobić, czy próbować nasmarować jakoś ten silnik ( nie wiem w ogóle jak to nasmarować), czy może problem jest gdzie indziej. Pomóżcie :(

Aha.. przy przełanczaniu dmuchawy na wyższe stopnie problem nie znika, choć może jest trochę lepiej, jednak chwilę po przełączeniu na 1 stopień świergotanie znowu się pojawia.
Kobi
 

Postprzez navroth » 5 sty 2005, 00:45

Jak to nie lisciu to może łozyska wentylatora ? koniecznosc smarowania silniczka nawiewu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Redoo » 5 sty 2005, 00:59

no ja tez sadze ze czeba gdzies cyknac troszke smaru i bedzie oki!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Paweł » 5 sty 2005, 04:06

U mnie to samo. Slychac tylko na 1. i 2. biegu. Co ciekawe, moja i twoja pochodzi w calosci lub czesciowo z USA.

Kiedys podobny efekt mialem w termoobiegu kuchenki i wystarczylo wszystko skrecic do kupy – pojawily sie luzy osiowe. Sprawdz jeszcze, czy do wentylatora nie dostaja sie resztki papierowej tasmy klejacej, ktora jest uzywana przy montazu calego zespolu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Kobi » 6 sty 2005, 00:35

navroth napisał(a):koniecznosc smarowania silniczka nawiewu


Chyba właśnie spróbuję to zrobić


tco_tm napisał(a):Sprawdz jeszcze, czy do wentylatora nie dostaja sie resztki papierowej tasmy klejacej, ktora jest uzywana przy montazu calego zespolu

Trudny jest tam dostęp, ale mimo to sprawdzałem ręką czy nic nie wadzi i nic nie znalazłem. Podczas smarowania sprawdzę jeszcze raz- dokładniej. Dzięki


tco_tm napisał(a):Co ciekawe, moja i twoja pochodzi w calosci lub czesciowo z USA.


Zgadza się!! Prawdę mówiąc to dość mało wiem o mojej 626 , jestem w stanie dostrzec parę elementów, wspólnych z wersją europejską i amerykańską. Model GLE Special jest dość odmienny jednak od obu wersji, mam nadzieję, że wkrótce więcej się o niej dowiem.
Kobi
 

Postprzez adam626 » 6 sty 2005, 10:00

:D u mnie to samo było
ale swiergotał tylko przy przyspieszaniu
rozebrałem i oczyściłem silniczek
i po kropelce oleju w panewki
problem zniknął
zajeło to może z 30 minut
w GD łatwo się wyjmuje cały zespół silnika dmuchawy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6