Zacinający się pedał gazu.
1, 2
Ostatnio zauważyłem ,że przy pierwszym użyciu pedał gazu podczas porannego odpalania auta, ma on tendencję do lekkiego zacinania się.Dopiero po mocniejszym naciśnięciu odblokowuje się i jest ok. Proszę o radę.
- Od: 5 gru 2004, 12:30
- Posty: 42
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r
Hehe.To masz ten sam problem co ja.Ale dzieje sie to tylo rano jak jest zimno.Poprostu trzeba uzyc sily zeby "puscil".Najciekawsze jest to ,ze w poprzedniej 323 mialem to samo.Pryskalem WD 40 tu i tam ale nic nie pomoglo.Moze pryskalem w niewlasciwe miejsca?
pozdr.
pozdr.
Ahura Mazda – dobry bóg
Mam to samo. W GF, ktora czesto jezdze rowniez to wystepuje. Kiedys chyba Jaksa pisal, ze trzebaby przepustnice wyczyscic, bo sie tam syf zbiera. Chyba, ze cos pomieszalem
niech sie wypowiedza ludzie, ktorzy maja na ten temat wiecej do powiedzenia 
Dobre sobie. Od kilku dni mam to samo, ale temat musiałem odłożyć na później. Mam ciekawszy problem (proszę o wybaczenie to nie ten temat, wiem) ze stukającymi zaworami najprawdopodobniej. Po zakupie silniczek mruczał idealnie. Po wymianie oleju, filtra, pasków, po przejechaniu ok. 1kkm pojawiły się stuki. Jutro jadę do zaufanego mechanika. Na forum przeczytałem wszystko na ten temat. Śledziłem też forum Mitsubishi. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wynik opiszę w odpowiednim dla tego tematu miejscu.
Zakochałem się w Madzi, Ta na pewno nie zdradzi
- Od: 9 lis 2004, 01:04
- Posty: 16
- Auto: Mazda 626 GE FP 1.8i 90KM '96
Miałem ten problem w 626 GE. Powodem było złe ustawienie zamykania przepustnicy. Trzeba odkręcić dolot powietrza i wyczyścić wnętrze wlotu do przepustnicy oraz ustawić TPS. Ja zrobiłem to lekko podkręcając zderzak linki. Później regulacja TPS według instrukcji na forum.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Zgadza się.Piotrek napisał(a):. Kiedys chyba Jaksa pisal, ze trzebaby przepustnice wyczyscic, bo sie tam syf zbiera. Chyba, ze cos pomieszalem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zakładając, że nie zacina się:
1) linka w pancerzu
2) pedał gazu,
uważam, że powinieneś sprawdzić ustawienie śruby zderzakowej dźwigni przepustnicy. Wygląda na to, że klapa przepustnicy zaciera się w obudowie, bo wspomniana śrubka nie spełnia swojego zadania i klapa "za głeboko się zamyka". Trzeba to przeregulować i po problemie (wymagane oczywiście minimum myślenia).
Nagar i inne śmieci wewnątrz przepustnicy naturalnie nie pomagają jej właściwie funkcjonować, chociaż w mojej opinii nie są głównym problemem.
1) linka w pancerzu
2) pedał gazu,
uważam, że powinieneś sprawdzić ustawienie śruby zderzakowej dźwigni przepustnicy. Wygląda na to, że klapa przepustnicy zaciera się w obudowie, bo wspomniana śrubka nie spełnia swojego zadania i klapa "za głeboko się zamyka". Trzeba to przeregulować i po problemie (wymagane oczywiście minimum myślenia).
Nagar i inne śmieci wewnątrz przepustnicy naturalnie nie pomagają jej właściwie funkcjonować, chociaż w mojej opinii nie są głównym problemem.
Mówiłem ze to mozna samemu zrobić.waldi napisał(a):Dzięki za radę,po wyczyszczeniu wewnątrz przepustnicy pedał zaczął chodzić ok.Był nagar
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak do kompletu, to chcąc mieć pewność czy to przepustnica czy też pedał (gazu) lub linka, przed pierwszym porannym dodaniem gazu, otwórzcie maskę i ręką przekręćcie półksiężyc od przepustnicy, powinno wtedy się wszystko wyjaśnić. Mam to samo niestety nie miałem jeszcze czasu przeczyścić "gardła"
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
mi sie zacinała linka w pancerzu....odkręciłem ją i dobrze przesmarowałem naftą,potem wpusciłem jeszce pół strzykawki nafty w pancerz i narazie chodzi jak malina (3mieś)
czy madzia zakwitnie na wiosne?
jasne..moja juz przekwitła:(
jasne..moja juz przekwitła:(
- Od: 14 lut 2004, 12:10
- Posty: 142
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
a wiecie gdzei kupic?dorobić? założyc? nową linke do gazu.( Warszawa i okolice....)....ile to moze kosztowac linka + robota?
czy rosnące obroty na biegu jałowym moga miec inna przyczyne niz zacinająca sie linka gazu?
czy rosnące obroty na biegu jałowym moga miec inna przyczyne niz zacinająca sie linka gazu?
czy madzia zakwitnie na wiosne?
jasne..moja juz przekwitła:(
jasne..moja juz przekwitła:(
- Od: 14 lut 2004, 12:10
- Posty: 142
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
ale numer! od miesiąca mam ten sam problem! lekkie zacinanie sie pedału gazu przy odpalaniu samochodu. Dobrze ze przynajmniej teraz wiem co sie dzieje i jak temu zapobiec 
- Od: 20 mar 2005, 13:15
- Posty: 47
- Skąd: BIAŁYSTOK
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V
Witam,
mi ostatnio gasło autko na wolnych obrotach. Po wyjęciu przepustnicy z samochodu i zalaniu jej na 10 min. WD-40 i przeczyszczeniu, autko odżyło.
Przy okazji znikł efekt porannego zacinania się pedału gazu.
Pozdrawiam
Marek
mi ostatnio gasło autko na wolnych obrotach. Po wyjęciu przepustnicy z samochodu i zalaniu jej na 10 min. WD-40 i przeczyszczeniu, autko odżyło.
Przy okazji znikł efekt porannego zacinania się pedału gazu.
Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
u mnie wiem ze napewno chodzi o linke gazu...w wakacje sie zacinała ale przesmarowanie poskutkowało 7 miesiącami jazdy,ale od wczoraj mam znowu 3tys obrotów...na luzie i wymiana linki jest konieczna...stąd pytanie czy jest jakiś standart w wymiarze linki? czy trzeba zdemontowac zeby dopiero zaobaczyc jak winna być długa??!
czy madzia zakwitnie na wiosne?
jasne..moja juz przekwitła:(
jasne..moja juz przekwitła:(
- Od: 14 lut 2004, 12:10
- Posty: 142
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
waldi napisał(a):Dzięki za radę,po wyczyszczeniu wewnątrz przepustnicy pedał zaczął chodzić ok.Był nagar.Odbyło się bez regulacji TPSa
W związku z przepustnicą mam trzy pytania:
– Czym się czysci przepustnicę?
– Czy trzeba ją całą wykręcić, czy tylko odsłonić od strony wlotu powoetrza. Jeśli trzeba wykręcić całą, to czy konieczna jest wymiana uszczelki przepustnica-kolektor i skąd taka uszczelka (koniecznie oryginał czy jakiś zamiennik)?
– Skąd wiadomo, czy po wyczyszczeniu trzeba/nie trzeba ustawiac TPS?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6