Zacinający się pedał gazu.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waldi » 2 sty 2005, 21:31

Ostatnio zauważyłem ,że przy pierwszym użyciu pedał gazu podczas porannego odpalania auta, ma on tendencję do lekkiego zacinania się.Dopiero po mocniejszym naciśnięciu odblokowuje się i jest ok. Proszę o radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Bokciu » 2 sty 2005, 23:43

Hehe.To masz ten sam problem co ja.Ale dzieje sie to tylo rano jak jest zimno.Poprostu trzeba uzyc sily zeby "puscil".Najciekawsze jest to ,ze w poprzedniej 323 mialem to samo.Pryskalem WD 40 tu i tam ale nic nie pomoglo.Moze pryskalem w niewlasciwe miejsca?
pozdr.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Piotrek » 3 sty 2005, 00:11

Mam to samo. W GF, ktora czesto jezdze rowniez to wystepuje. Kiedys chyba Jaksa pisal, ze trzebaby przepustnice wyczyscic, bo sie tam syf zbiera. Chyba, ze cos pomieszalem ;) niech sie wypowiedza ludzie, ktorzy maja na ten temat wiecej do powiedzenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez kaczor18 » 3 sty 2005, 02:42

Dobre sobie. Od kilku dni mam to samo, ale temat musiałem odłożyć na później. Mam ciekawszy problem (proszę o wybaczenie to nie ten temat, wiem) ze stukającymi zaworami najprawdopodobniej. Po zakupie silniczek mruczał idealnie. Po wymianie oleju, filtra, pasków, po przejechaniu ok. 1kkm pojawiły się stuki. Jutro jadę do zaufanego mechanika. Na forum przeczytałem wszystko na ten temat. Śledziłem też forum Mitsubishi. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wynik opiszę w odpowiednim dla tego tematu miejscu.
Zakochałem się w Madzi, Ta na pewno nie zdradzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2004, 01:04
Posty: 16
Auto: Mazda 626 GE FP 1.8i 90KM '96

Postprzez marcing » 3 sty 2005, 10:32

Miałem ten problem w 626 GE. Powodem było złe ustawienie zamykania przepustnicy. Trzeba odkręcić dolot powietrza i wyczyścić wnętrze wlotu do przepustnicy oraz ustawić TPS. Ja zrobiłem to lekko podkręcając zderzak linki. Później regulacja TPS według instrukcji na forum.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez Jaksa » 3 sty 2005, 10:34

Piotrek napisał(a):. Kiedys chyba Jaksa pisal, ze trzebaby przepustnice wyczyscic, bo sie tam syf zbiera. Chyba, ze cos pomieszalem
Zgadza się.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 3 sty 2005, 13:09

Zakładając, że nie zacina się:

1) linka w pancerzu
2) pedał gazu,

uważam, że powinieneś sprawdzić ustawienie śruby zderzakowej dźwigni przepustnicy. Wygląda na to, że klapa przepustnicy zaciera się w obudowie, bo wspomniana śrubka nie spełnia swojego zadania i klapa "za głeboko się zamyka". Trzeba to przeregulować i po problemie (wymagane oczywiście minimum myślenia).

Nagar i inne śmieci wewnątrz przepustnicy naturalnie nie pomagają jej właściwie funkcjonować, chociaż w mojej opinii nie są głównym problemem.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez xXx » 3 sty 2005, 23:22

Czasem po takim zabiegu trzeba na nowo ustawić TPS...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez waldi » 16 sty 2005, 19:23

Dzięki za radę,po wyczyszczeniu wewnątrz przepustnicy pedał zaczął chodzić ok.Był nagar.Odbyło się bez regulacji TPSa.Jeszcze raz dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Jaksa » 16 sty 2005, 21:19

waldi napisał(a):Dzięki za radę,po wyczyszczeniu wewnątrz przepustnicy pedał zaczął chodzić ok.Był nagar
Mówiłem ze to mozna samemu zrobić.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Koval » 17 sty 2005, 20:00

Tak do kompletu, to chcąc mieć pewność czy to przepustnica czy też pedał (gazu) lub linka, przed pierwszym porannym dodaniem gazu, otwórzcie maskę i ręką przekręćcie półksiężyc od przepustnicy, powinno wtedy się wszystko wyjaśnić. Mam to samo niestety nie miałem jeszcze czasu przeczyścić "gardła"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez janek » 26 wrz 2005, 16:31

czym czyscicie przeustnice i czy wystarczy wyczyścić ja odchylając czy trzeba cos jeszcze rozkręcać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez piotrek25 » 27 wrz 2005, 07:57

mi sie zacinała linka w pancerzu....odkręciłem ją i dobrze przesmarowałem naftą,potem wpusciłem jeszce pół strzykawki nafty w pancerz i narazie chodzi jak malina (3mieś)
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez janek » 28 wrz 2005, 22:29

to przepustnicę tyż mam naftą smarnąć czy jakimś specjalnym płynem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez piotrek25 » 30 wrz 2005, 21:28

przepustnice ..nie wiem...spytaj "fachowców":)...ale lince napewno nie zaszkodzi
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez piotrek25 » 8 sty 2006, 14:24

a wiecie gdzei kupic?dorobić? założyc? nową linke do gazu.( Warszawa i okolice....)....ile to moze kosztowac linka + robota?
czy rosnące obroty na biegu jałowym moga miec inna przyczyne niz zacinająca sie linka gazu?
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez LaCosaNostra » 8 sty 2006, 15:59

ale numer! od miesiąca mam ten sam problem! lekkie zacinanie sie pedału gazu przy odpalaniu samochodu. Dobrze ze przynajmniej teraz wiem co sie dzieje i jak temu zapobiec :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez genewa » 8 sty 2006, 18:03

Witam,

mi ostatnio gasło autko na wolnych obrotach. Po wyjęciu przepustnicy z samochodu i zalaniu jej na 10 min. WD-40 i przeczyszczeniu, autko odżyło.
Przy okazji znikł efekt porannego zacinania się pedału gazu.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez piotrek25 » 8 sty 2006, 22:21

u mnie wiem ze napewno chodzi o linke gazu...w wakacje sie zacinała ale przesmarowanie poskutkowało 7 miesiącami jazdy,ale od wczoraj mam znowu 3tys obrotów...na luzie i wymiana linki jest konieczna...stąd pytanie czy jest jakiś standart w wymiarze linki? czy trzeba zdemontowac zeby dopiero zaobaczyc jak winna być długa??!
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez stuk » 23 mar 2006, 09:41

waldi napisał(a):Dzięki za radę,po wyczyszczeniu wewnątrz przepustnicy pedał zaczął chodzić ok.Był nagar.Odbyło się bez regulacji TPSa


W związku z przepustnicą mam trzy pytania:

– Czym się czysci przepustnicę?
– Czy trzeba ją całą wykręcić, czy tylko odsłonić od strony wlotu powoetrza. Jeśli trzeba wykręcić całą, to czy konieczna jest wymiana uszczelki przepustnica-kolektor i skąd taka uszczelka (koniecznie oryginał czy jakiś zamiennik)?
– Skąd wiadomo, czy po wyczyszczeniu trzeba/nie trzeba ustawiac TPS?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6