Zbyt duze cisnienie ukladu chlodzenia lub nieustanne zapowietrrzanie sie

Postprzez VIP » 1 sty 2005, 22:20

Witam Mam kilka pytan jesli mi to nie pomoze chyba wywale XEDOS na Smietnik !!

odnosnie LPG tzn problemow z nim nie bede sie rozpisywal bo to nie ten dzial
ale nie tylko z tym mam wieczene problemy a dokladniej z ukladem chlodzenia jak i nie chce zapalic za pierwszym razem na zimnym silniku na benzynie musze krecic kilka razy

Ale wiekszy problem mam z ukaldem chlodzenia Po odpaleniu uuta nagrzewa sie w miare szybko, ale na wolnych obrotach zamaist cieplego leci zimne powietrze ! gdy silnik juz ma prawidlowa temp

na obrotach ok 2 tys po chwili z nawiewow zaczyna leciec gorace ale jak zejde z obrotow to znowu zimne !! po jakims czasie dluzszej jazdy juz jest dobrze i mam cieplo i na wolnych i na zimnych

dodatkowo dzisiaj stalem w korku i w pewnym momencie widze jak z pod nmojego auta zaczyna cieknac plyn, otweiram maske i widze ze plyn ten wydobywa sie z zbiornika wyrownawczego a dokladniej za duzo plynu wywala silnik do niego dodam przy okazji ze wentylator sie kreci.

po xchwili wylalo sie tego plynu tyle ze jak wkoncu ruszylem i pojechalem, kawalek to po pewnym czasie widze ze wskaznik temp jest na czerwonym. zatrzymalem odkrecajac powoli korek z ukl chlodzenia8 wyposcilem powietrze i troche plynu i jak juz cisnienie spadlo dolalem 2 l plynu chlodniczego w gorny korek przy odkrecopnym korku na dyfuzorze (ten zbiorniczek nad chlodnica) i lalem tak dlugo az wyopchal powietrze i zaczelo cieknac z tego drugiego korka.

potem dojechalem do domu i tak zostawilem ZLOMA !!

moje pytanie to dlaczego sie tak dzieje ?? myslalem ze mam nieszczelny uklad chlodzenia i sie zapowietrza ale przecierz nie wypchal by wtedy plynu do wyrownwczego bo nie mialby na to odpowiedniego cisnienia zpowodowanego nieszczelnoscia ukl chlodzenia.


pomozcie mi bo naprawde wykoncze sie nerwowo z tym samochodem !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez GofNet » 1 sty 2005, 23:31

Nie chcę Ciebie straszyć, ale wszystkie te objawy (problemy z ogrzewaniem, wywalanie cieczy chłodzącej, przegrzewanie się jednostki napędowej, zapowietrzony układ chłodzenia) to oznaki wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Nie zmniejszyła się dodatkowo dynamika (moc) auta ??

Tu przydałaby się jeszcze opinia Jaksy, ale sądzę, że się ze mną zgodzi w tej sytuacji.

Tak na marginesie: 2l płynu chłodzącego, to prawie połowa całego płynu w układzie chłodzenia. To dużo !!!!!!
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez VIP » 2 sty 2005, 00:05

MOC jest Okey Auto jezdzi co weekend na trasie i przyspiesza swietnie oraz jedzie prawie 200 km bez zadnych problemow. Do tego nie mam oleju w wyrownawczym.

A objawy przegrzania sie to spowodowane jest tym ze nie mialem plynu w ukladzie bo on zostalo wydalony do wyrownwczego.

wyglada mi to tak ze jak wleje plyn do ukladu to jest spoko i szybko sie nagrzewa i na wolnych jest cieplo ale silnik wyciska go do wyrownawczego nie zaciagajac go i tym to sposobem potem go brakuje ! do tego stopnia ze nawet polowe wywali nei zaciagnie i potem brak ogrzewania i przegrzewanie sie

pytanie pozostaje jedno dlaczego tyle plynu wyciska do wyrownwczego ??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Globy » 2 sty 2005, 00:07

Wymien korki ukladu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez VIP » 2 sty 2005, 00:51

Korek akurat to groszowe sprawy ten stary ogladalem juz dokladnie i nie widac zeby byl uszkodzony tzn uszczelki ma okey wiec chyba jest sprawny i pozwala wodzie wrocic ale chyba tak zrobie kupie nowy i wyeliminuje ta kwestie

a tak se myslalem moze pompa malo wydajna i nie krazy w obiegu silnika na wolnych obrotach zawiazku na jalowych wytwarza sie wieksze cisnienie bo wieksza temperatura i to powoduje wyciskanie plynu potem go brakuje i sie zagrzewa itp

jak mozna sprawdzic pompe wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Globy » 2 sty 2005, 00:56

Kup oryginaly i wtedy sie upewnisz. Ja mialem podobna sytuacje w Cronosie 2.5 V6 A/T, zamarzal parownik i wybijalo plyn – korek wygladal OK i okazalo sie, ze to jego wina. Poczytaj sobie tutaj => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=732 Polecano mi wlasnie takze sprawdzenie pompy i w najczarniejszym scenariuszu awarie glowicy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 2 sty 2005, 00:57

Globy napisał(a):Wymien korki ukladu.
Punkt pierwszy....
GofNet napisał(a):Nie chcę Ciebie straszyć, ale wszystkie te objawy (problemy z ogrzewaniem, wywalanie cieczy chłodzącej, przegrzewanie się jednostki napędowej, zapowietrzony układ chłodzenia) to oznaki wydmuchanej uszczelki pod głowicą
Tam są dwie głowice,a tak szczerze to rzadki przypadek aby wydmuchało uszczelki z pod głowic. Kiedyś kobieta przyjechała do mnie z drugiego konca miasta praktycznie bez płynu w chłodnicy ( na motorze mozna było jajka smazyć ) wskaznik temp. oparł się o prawą czerwona stronę i jakos uszczelek nie wydmuchało ,myślę ze moze to byc wina ....hmmm.....termostat?Pompa wody? Trzeba to oblukać!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez VIP » 2 sty 2005, 01:06

No wlasnie tez tak mysle Termostat raczej bym wykluczyl bo chyba skoro wywala ciecz na duzym obiekcie to chyba jest otwarty wiec nie powiniem sprawiac problemu co do pompy to wlasnie tak sie zastanawialem czy to nei jej winy :) tylko jak to sprawdzic.

glowny problem w niej to dlaczego wypycha plyn !! rozumiem jak by mial go za duzo to wycisnie ale skoro ma malo i jeszcze potrafi go wypchac to juz dziwne

Jaksa kurde nie ukrywam ze ja widze chyba jedyny ratunek u ciebie tylko znowu zajecia do pozna i brak czasu zawitania u ciebie !! jutro jade znowu do wawy 400 lm a te auto jest w stanie :) powiedzmy nie sprawnym hehe

Jaksa jak sprawdzic pompe tak se mysle on na wolnych obrotach tak jakby nie mial obiegu, bo brak ogrzeasania na niskich obrotach chyba o tym by swiadczyl a moze zbyt mala ilosc tego plynu :) heh ja juz glopieje !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Jaksa » 2 sty 2005, 01:22

VIP napisał(a):Jaksa jak sprawdzic pompe tak se mysle on na wolnych obrotach tak jakby nie mial obiegu, bo brak ogrzeasania na niskich obrotach chyba o tym by swiadczyl a moze zbyt mala ilosc tego plynu
Pompy praktycznie tylko ciekną a to widać ale wiesz jak to jest moze być dużo rzeczy , w tej chwili jakoś nic mi do głowy nie przychodzi ale..............Od poniedziałku jestem więc wiesz gdzie mnie szukac ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 2 sty 2005, 02:19

Identyczne objawy były w moim starym xedosie. Lokalni fachowcy nie mogli znaleźć przyczyny tych "efektów specjalnych", więc jeździłem z tym dalej. W międzyczasie wymieniłem termostat co polepszyło grzanie w aucie, niestety płyn od czasu do czasu wywalało dalej. Po sprzedaży auta Zombiemu okazało się że auto ma pękniętą głowicę. Po naprawie było ok. O szczegóły pytaj Zombiego.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez XsiX » 2 sty 2005, 02:20

GofNet napisał(a):Tak na marginesie: 2l płynu chłodzącego, to prawie połowa całego płynu w układzie chłodzenia.

nie w xedosie :D
u nas płynu jest widocznie 2x więcej niż u ciebie (7.5l ) :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez GofNet » 2 sty 2005, 03:24

W 323BG 1.6 16v jest 5 litrów :)
Cóż jeszcze się nie dorobiłem Xedosa, więc zwracam honor, ale obiecuję poprawę hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez VIP » 2 sty 2005, 11:42

peknieta glowica hmmm to by bylo nie wesolo :)

czyli pozostalem na etapie jezdzic i czekac az zapierd... auto albo rowzwale je gdzies na jakims drzewie bo mam juz czasem z nerwow na neigo taka ochote !

Jaksa wiesz ze bym podjechal z mila ochota ale zajecia mam od 7 do 17 i chyba to odpada.

wymienie termostat i korek (pewnie nic nie pomoze ale co mi szkodzi) a jak co to zostawie to

Jaksa a co ty myslisz na peknieta glowice ?? idzie to sprawdzic jakos ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Jaksa » 2 sty 2005, 13:06

VIP napisał(a):Jaksa a co ty myslisz na peknieta glowice idzie to sprawdzic jakos ?
Tylko po zdemontowaniu jej z silnika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 4 sty 2005, 11:25

VIP napisał(a):peknieta glowica hmmm to by bylo nie wesolo :)

czyli pozostalem na etapie jezdzic i czekac az zapierd... auto albo rowzwale je gdzies na jakims drzewie bo mam juz czasem z nerwow na neigo taka ochote !


zawsze możesz sprzedać auto.

VIP napisał(a):Korek akurat to groszowe sprawy ten stary ogladalem juz dokladnie i nie widac zeby byl uszkodzony tzn uszczelki ma okey wiec chyba jest sprawny i pozwala wodzie wrocic ale chyba tak zrobie kupie nowy i wyeliminuje ta kwestie


nie chodzi o stan uszczelek a jego otwieranie się/zamykanie przy określonym ciśnieniu w układzie.

Jaksa napisał(a):Tam są dwie głowice,a tak szczerze to rzadki przypadek aby wydmuchało uszczelki z pod głowic. Kiedyś kobieta przyjechała do mnie z drugiego konca miasta praktycznie bez płynu w chłodnicy ( na motorze mozna było jajka smazyć ) wskaznik temp. oparł się o prawą czerwona stronę i jakos uszczelek nie wydmuchało ,myślę ze moze to byc wina ....hmmm.....termostat?Pompa wody? Trzeba to oblukać!


też słyszłem już podobną opinię. w sumie wydaje mi się, że owa słynna przegrzana uszczelka pod głowicą to bardziej fobia użytkowników aut niż realnie możliwa sprawa. z tego co wiem, w xedach taka uszczelka to "zbitek" kilku(nastu?) warstw metalu i rozwalenie tego, to naprawdę wielka sztuka. a tutaj (na forum) czytam czasami wypowiedzi o wymianie uszczelki pod głowicą jakby to był zabieg niemal tak pewny i obowiązkowy do zrobienia, jak wymiana oleju i filtra.
oczywiście nie neguję, że przypadki wydmuchania uszczelki zdarzają się (ciekawe, jak tam moja ;) ), ale często widzę, że jakiekolwiek problemy z silnikiem są krótko i szybko diagnozowane – uszczelka pod głowicą. a ile w tym prawdy? kolega XsiX pisze, że miał w aucie pękniętą głowicę. a uszczelka trzymała (wnioskuję)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez XsiX » 4 sty 2005, 11:55

nie wiem czy uszczelka trzymała nadal
trzeba by zapytać zombiego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6