Problem z predkością max.

Postprzez Xenocyd » 14 kwi 2008, 18:35

Kazde auto oklamuje nas licznikiem, np jechalem ostatnio w gory ze znajomym Golfem IV i na autostradzie przy licznikowych 160 nawigacja pokazywala bodajze 151.

Przeklamania licznika firmowe to jedno, drugie to to, ze malo kto zwraca uwage na srednice kola zmieniajac felgi na wieksze nie dobier juz profilu opony i licznik wtedy musi klamac. Oczywiscie u nas w klubie jest kulturka i wiekszosc zamienila standaroowe 175/70/R13 na 195/50/R15 ale przeciez stanowimy jakis nikly procent uzytkownikow drog :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Radek89 » 14 kwi 2008, 18:52

dokladnie ! większość to Golfy z silnikami ok 75 koników i felami 16" lub nawet 17" ktore sa w stanie conajwyżej pojechać 130 km/h:):):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Mazdaxxx » 14 kwi 2008, 20:07

jua moim 1,3 8v na gazie rozbujałem do 185 z gory z wiatrem i odrobina szczescia ;p na benzynie nie mao pcji zebym przekroczyl 160 to mnei dziwi na benzynie na 5 biegu dokreca sie do 150 wiecej nei ma sily na gazie idzie do tych 6tys sdalej neistety nei
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez krokko » 14 kwi 2008, 20:38

Xenocyd napisał(a):
plbubu napisał(a):ja mam 180 max w 323f Ba 1.5

a ile Ty bys chcial wyciagnac z tych 88koni?? to auto szybciej nie pojedzie, no chyba ze na autostradzie, z wiatrem to moze 190 pociagnie :)


nie gadaj tyle :P ja ostatnio wyciągnąłem prawie 190 :P i też 1.5
Mazda 323C(BA) 1.5, Z5(nieawaryjne), DOHC, 16V, 90KM, 94r, czerwone jest szybsze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 16:26
Posty: 18
Skąd: Warszawa, Gdynia, Gdańsk
Auto: Mazda 323C,(BA) 1.5, 90KM, 94r

Postprzez Bartg » 14 kwi 2008, 21:17

Zreszta nie oczekujmy ze auto po 10+ latach eksploatacji bedzie trzymac w 100% fabryke;]
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Radek89 » 14 kwi 2008, 21:26

wszystko zalezy od eksploatacji – jesli były przestrzegane regularne wymiany oleju, silnik nie katowany na zimnym, zmieniane filtry itd. to w sumie powinno być ciągle zbliżone do osiągów fabrycznych

tak wogóle to ile fabryka podaje 0-100 dla 323F BG 1.6 a ile dla BA 1.5 ?? Ciekawy jestem bo wydaje mi się że BG ma lepszą dynamikę – wiem bo mam i BG i BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez mazur » 14 kwi 2008, 21:53

323F BG 1,6:
Moc maksymalna: 84 KM
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 2500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,2 sek.
V maksymalna: 172 km/h
Masa własna: 990 kg

323F BA Z5:
Moc maksymalna: 88 KM
Maksymalny moment obrotowy: 132 Nm przy 4000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 sek.
V maksymalna: 175 km/h
Masa własna: 1115 kg

w BG moment obrotowy dostępny już w niskim zakresie obrotów a do tego mniejsza masa – dlatego auto jest bardziej dynamiczne od BA z Z5
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez Majlo » 17 kwi 2008, 10:42

tak piszecie tu i piszecie o tych osiągach.... mój kupel ma forda mondeo 1,8 16v 115km stary już bo z 1992roku.... co prawda miał załozone felgi 16" a ja 15". W piątek ścigalismy się do 100km/h.. tak ustalilismy.... jakie było jego zdziwienie gdy już od poczatku odchodziłem go systematycznie.... na końcu to było już prawie o długośc auta.... a ja mu mówię że to tylko 1,5... a on a małe masz auto i to przez to.... więc mocniejszy silnik to nie wszystko... liczy się stan auta, koła, waga przede wszystkim... a laguna 1,8 to też naprawde dla z5 nie jest problem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Devo_Y » 17 kwi 2008, 14:38

widzę po niektórych postach, że te circa 180 km/h to dla z5 rzeczywiście v max. jak zacząłem swoją próbować, to też nie chciała pójść więcej. choć muszę przyznać, że jak na silnik okryty tak niedobrą sławą, i tak nieźle sobie radzi (no dobra, nie oszukujmy się... trochę mocy jednak brakuje). ostatnio jadąc A2 udało mi się pobić dotychczasowy rekord mojej 323c i przy sprzyjającym wietrze oraz nieco z górki kreska na liczniku przekroczyła 190 km/h :D (dwie osoby na pokładzie + średni bagaż). dobrze, że nieczęsto zdarza mi się pokonywać odległości autostradą, bo pewnie szybko zarżnąłbym ten silnik ;) . niestety minusem też jest to, że niby taka pszczółka, ale przy takich utrzymywanych prędkościach (ok. 180 km/h) pali przynajmniej 12l/100 km. więc jak się jedzie te 200 km A2 to wskaźnik paliwa szybko idzie w dół... :| najważniejsze jednak jest to, że przy v max to auto trzyma się elegancko asfaltu, czego nie mogę powiedzieć o golfie III (1.9tdi 110 KM), którym czasem jeżdżę i boję się przekraczać 170 km/h (z tego powodu nadal zagadką dla mnie jest jego v max :( ).

miałbym jeszcze pytanie do użytkowników BA z5:
a mianowicie do ilu obr/min kręci wam silnik na piątym biegu przy v max??

pytam bo u mnie przy 180 km/h jest ok. 5100 obr/min i dalej nie idzie, pedał gazu z resztą ma też jeszcze niezły kawałek do podłogi i dociskanie go nie ma żadnego sensu...

a jak to wygląda u was??

pozdrawiam i czekam na info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez Radek89 » 17 kwi 2008, 15:07

przy takich utrzymywanych prędkościach (ok. 180 km/h) pali przynajmniej 12l/100 km.


Razcej powiedziałbym że ok 22-23 litrów, nie ma się co oszukiwać , tak wyjdzie z palcem w ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez tiacocstoe » 17 kwi 2008, 15:32

troszke mi sie o temacie zapomnialo, takze sorka ze odpowiadam takpozno.
Po pierwsze oponki mialem takie na jakich hania z raichstagu przyjechala, zwykle bodajze 13 ( nie pamietam na bank ) firmowe hondy na stalowkach z nawet oryginalnymi kołpaczkami. Co do przekłamań licznika to się zgadzam, że idealnie nie jest nigdy, ja tylko mówie, że licznik zamknęła wskazując pole za 210 ( do tylu licznik był ).
Co do silnika to nie był v-tec a zwykła 1.5 16v zwana w kręgach hondziarzy d15b2.
Kolejna rzecz to ktośtam ( nie wnikam nawet bo czytałem hurtem posty ) zaczął zarzucać jakieś farmazony o głupich opowieściach i skąd tyle jadu luudzie. To jest wszystko porawda mogą to 2 osoby potwierdzić. To było jednorazowe, ale w okolicach 200 to wiele osób ze mna jechało i naprawde duża liczba ludzi może potwierdzić. Sam też mam mazde teraz i po prostu piszę jak jest a jak było w hance – hania była żwawsza. A koledze co zaczął marudzić mogę dopisać, że hanki jeszcze nie sprzedałem i jak sie nie boi to niech przyjeżdża to chętnie się z nim ścignę, ew. przejadę ponad 200, bo choć już nie jeżdżę tym autkiem, to założe się, że tyle rozwinie nawet teraz :P .
P.S. Wole wyścig na ćwierć bo takie prędkości to ja się troszke boję rozwinąć tym autem po prawie 200 miesiącach eksploatacji .
civic4gen 4ever :>
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona :)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2008, 21:13
Posty: 28
Auto: 323f 2.0 TD 2001r.

Postprzez Devo_Y » 17 kwi 2008, 15:42

Radek89 napisał(a):
przy takich utrzymywanych prędkościach (ok. 180 km/h) pali przynajmniej 12l/100 km.


Razcej powiedziałbym że ok 22-23 litrów, nie ma się co oszukiwać , tak wyjdzie z palcem w ....


eee, no nie przesadzaj...
parę razy już sprawdzałem (metodą tankowania pod korek) spalanie w trasie po takim katowaniu auta (tzn. utrzymywaniu v max jak długo to możliwe, z uwagi na innych użytkowników drogi) i nie wyszło więcej niż 15 l/100km :] właśnie ostatnio tyle spalił na 190 km odcinku A2, średnia prędkość wyniosła ok. 170 km/h
w trasie na naszych "normalnych" polskich drogach, przy 90-120 km/h wychodzi mi ok. 7,2 l/100km (jeżdżę raczej dynamicznie)
moje pomiary oczywiście wykonane są niezbyt dokładnymi metodami, ale margines ich błędu nie wynosi 30%
(sorry za ot o spalaniu... ;) )
Ostatnio edytowano 17 kwi 2008, 16:34 przez Devo_Y, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez Radek89 » 17 kwi 2008, 15:54

1.5 16v zwana w kręgach hondziarzy d15b2.


Czyli 101 koni mechanicznych, a nie jak napisałeś 90


eee, no nie przesadzaj...
parę razy już sprawdzałem (metodą tankowania pod korek) spalanie w trasie po takim katowaniu auta (tzn. utrzymywaniu v max jak długo to możliwe, z uwagi na innych użytkowników drogi) i nie wyszło więcej niż 15 l/100km krzywy właśnie ostatnio tyle spalił na 190 km odcinku A2, średnia prędkość wyniosła ok. 170 km/h
w trasie na naszych "normalnych" polskich drogach, przy 90-120 km/h wychodzi mi ok. 7,2 l/100km (jeżdżę raczej dynamicznie)
moje pomiary oczywiście wykonane są niezbyt dokładnymi metodami, ale margines ich błędu nie wynosi 30%
(sorry za ot o spalaniu... oczko )


Słuchaj żeby utrzymac średnią prędkość 180 taką amzdą to trzeba nie lada komikadze 9 przy odcinkach powyżej 100 km ), wiesz moze ci sie zdawać ze taka była średnia ale jakby to przeanalizować dokładnie to założe się ze takiej średniej utrzymac się poprostu na dłuższą metę nie da. Pozatym polecam testy motoru ile auta naprawdę ,, palą "

i tak golfy 1,6 przy prędkośćiach max, spalały w okolicach 20l/100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez tiacocstoe » 17 kwi 2008, 15:58

Radek 90 – 16v 2-punktowy wtrysk 90 KM. Znam ten silnik bardzo dobrze :)

O a to ty pisałeś o nie oszukiwaniu licznika, to dowiedz się, że WSZYSTKIE auta oszukują na liczniku pare %
civic4gen 4ever :>
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona :)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2008, 21:13
Posty: 28
Auto: 323f 2.0 TD 2001r.

Postprzez Radek89 » 17 kwi 2008, 16:12

O a to ty pisałeś o nie oszukiwaniu licznika, to dowiedz się, że WSZYSTKIE auta oszukują na liczniku pare %


Zgadzam się w 100 %


Radek 90 – 16v 2-punktowy wtrysk 90 KM. Znam ten silnik bardzo dobrze


A ty miałeś IV gen czy V ? Bo w V gen to był właśnie 101 koni, a IV gen. była rozmiarów i ciężaru fiata CC, więc jeszzce jestem w stanie uwierzyć że poszła 200 km/h :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Devo_Y » 17 kwi 2008, 16:16

Radek89 napisał(a):

Słuchaj żeby utrzymac średnią prędkość 180 taką amzdą to trzeba nie lada komikadze 9 przy odcinkach powyżej 100 km ), wiesz moze ci sie zdawać ze taka była średnia ale jakby to przeanalizować dokładnie to założe się ze takiej średniej utrzymac się poprostu na dłuższą metę nie da. Pozatym polecam testy motoru ile auta naprawdę ,, palą "

i tak golfy 1,6 przy prędkośćiach max, spalały w okolicach 20l/100



może masz rację, może i jestem kamikadze, ale nie zmyślam. nie przekonasz mnie, że to co tobie się zdaje i wyczytałeś w testach motoru jest bardziej wiarygodne od tego co mnie wyszło w pomiarach, jak wcześniej pisałem nie grzeszących dokładnością, jednak w miarę dla mnie wiarygodnych, bo powtarzalnych...
według tego co piszesz, to po przejechaniu 190 km autostradą starając się utrzymać v max, powinienem mieć już prawie sucho w baku. jednak udało mi się łącznie zrobić trasę w sumie 375 km na 44 litrach. trasa Poznań-Warszawa (A2-Stryków-Rawa-Wawa) zajęła mi 3,5 godziny (na trasie było w miarę luźno, jednak odcinek Stryków-Rawa znacznie wydłuża podróż, na gierkówce już wiadomo, lepiej, ale trzeba uważać na fotoradary)
tak więc nie zawsze to co wypisują w testach ma zastosowanie w życiu codziennym. osobiście, jeśli mam okazję, to wolę polegać na własnym doświadczeniu :P
pozdr

ps. jednak w swoim pierwszym poście nie chodziło mi o przechwałki, że szybko i w ogóle ani o spalanie (bo wyszło niechcący ot), chciałem tylko opisać sytuację i zapytać innych użytkowników z5, jakie u nich są wskazania obrotomierza przy v max i czy też mają jeszcze dużo miejsca do podłogi pod pedałem. nadal czekam na info :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez tiacocstoe » 18 kwi 2008, 08:09

Radek89 napisał(a):
A ty miałeś IV gen czy V ? Bo w V gen to był właśnie 101 koni, a IV gen. była rozmiarów i ciężaru fiata CC, więc jeszzce jestem w stanie uwierzyć że poszła 200 km/h :D


A przeczytaj mój opis pod każdym postem:) Oczywiście 4 gena miałem. Waga to niecałe 900 kg, no żeby być szczerym to tam kiedyś strumiennice założyłem i nie pamiętam czy to było z nią czy nie, choić wielkiej różnicy to nie robi :)
civic4gen 4ever :>
mazde dopiero poznaje – narazie jest miło :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52127 oto ona :)
Początkujący
 
Od: 15 mar 2008, 21:13
Posty: 28
Auto: 323f 2.0 TD 2001r.

Postprzez mario_tg » 18 kwi 2008, 23:17

a ja moją BG z hamulcami aerodynamicznymi osiągam 230km/h a setke robię poniżej 7.4s pozdrawiam
mario tg
Początkujący
 
Od: 7 mar 2008, 22:59
Posty: 4
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: 323F BG 1,8 GT/128 r91

Postprzez mietas » 19 kwi 2008, 14:32

.....czytam te opisy i zaczynam sie bać jeździć na naszych drogach. A później mówią ze pali 13l/100km...ehh.. pozdro i oby mniej takich prób.......
Lazurowa madzia jest fajna...i przyjemna
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 21:56
Posty: 12
Auto: PREMACY 1.8

Postprzez Radek89 » 19 kwi 2008, 17:03

Dlaczego oby mniej ??? Ja tam myślę że jak sie ma auto to trzeba iwedzieć na czym się stoi i nie wyobrażam sobie żebym na gładkiej, pustej i prostej autostradzie mógl nie sprawdzic V-max. ;):)

Po mieście szybko nie smigam, tylko raz czy dwami się zdarzyło 140 – 150 km/h na odcinku o ogrniczeniu 40 km/h ale to było w nocy i nie było ruchu tylko ja w madzi i kolega na XTZ 660
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323