Bo masz suchy wielowypust kolumny kierownicy i nie ma sie co tam nasmarowac bo niby czym?Sebal napisał(a):No u mnie ruszanie w rózne strony kierownica nie pomaga
Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiem Jaksa, że jestem może upierdliwy w tym względzie ale pierwszy raz sie spotkałem z czymś takim żeby brak jakiegoś smaru w kolumnie kierowniczej powodowało stuki jak przy rozwalonej końcówce drążka kierowniczego. Nawet szukałem na necie jakiegoś zdjęcia z budową kolumny do szóstki żeby obczaić o co chodzi ale nic nie znalazłem. Na razie pozostaje mi poczekać do przeglądu i poprosić Grześka żeby zrobił z tym porządek i mieć nadzieje że to rzeczywiście brak tego smaru. Maiłem jeszcze podejrzenie mocowania Mcphersona ale obejrzałem to z mechanikiem i wyglada że tam jest wszystko ok. nie widać żadnych niepokojących objawów i tych stuków nie czuć na mocowaniu Mcphersona więc pewnie to nie to. Jak sie okaże że smarowanie kolumny kierowniczej nie pomoże to zostanie już chyba tylko maglownica.
Sebal napisał(a):szukałem na necie jakiegoś zdjęcia z budową kolumny do szóstki żeby obczaić o co chodzi ale nic nie znalazłem
Wiesz ze w szostkach i trojkach masz mozliwosc wysuniecia kierownicy do siebie , jakos to musi działac aby nie tracic kontaktu z dalsza czescia kolumny czyli wyglada to jak .... uzyje tutaj mało precyzyjnego słowa " luneta ) ktora mozna rozciągac tak ? na tym własnie polaczeniu musi byc smar ktory tłumi luz medzy wielowypustem , nie jest to zwykły ŁT czy grafit , smar kupisz tylko w ASO
ale widze ze znasz sie z kolegą z serwisu wiec Grzegorz napewno wie o co chodzi ( jestes w dobrych rękach )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
powiedz mi jeszcze Jaksa czy to mozliwe żeby te stuki na wielowpuście przenosiły sie na pedał hamulca?
Sebal napisał(a):czy to mozliwe żeby te stuki na wielowpuście przenosiły sie na pedał hamulca?
Jaksa nie jestem
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
a w którym miejscu mniej wiecej się do tego dobrać żeby przesmarować? jest tam jakiś specjalny otwór do zadozowania smaru?Jaksa napisał(a): na tym własnie polaczeniu musi byc smar ktory tłumi luz medzy wielowypustem
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Ciezko mi to opisac ....musisz szukac w dolnej czesci kolumny ( przy pedałach )kiero napisał(a):a w którym miejscu mniej wiecej się do tego dobrać żeby przesmarować
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):musisz szukac w dolnej czesci kolumny ( przy pedałach )
a jest tam otwor do wpuszczenia smaru czy jakos z zewnatrz sie na widac gdzie smarowac? i ewentulanie jak byś powiedział mniej wiecej jak sie ten smar nazywa?
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Trzeba rozebrac kolumnę ....smar kupuje sie tylko w ASO ( opakowanie podobne do opakowania małej pasty do butów a koszt ok 150 zł )kiero napisał(a):jest tam otwor do wpuszczenia smaru czy jakos z zewnatrz sie na widac gdzie smarowac
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie ma co czekac – trzeba przesmarowac i po sprawie.miked napisał(a):Będę czekał na werdykt
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Byłem własnie wczoraj w ASO w Lublinie umówić się na przegląd i przy okzaji zapytałem sie o to smarowanie. Newbie powiedział że smaruje sie bez rozbierania kolumny ale ni cholery nie wiem jak i gdzie. mają mi to zrobić na przegladzie. Koszt narazie nieznany...
50 zł ( koszt smaru )kiero napisał(a):A jakie sa koszty takiej usługi
15-20 minut.kiero napisał(a):I ile to czasu zajmuje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
a mozna jakies foto?albo rysunek? byłem dzis u mechanika i nie potrafiłem mu wytłumaczyc gdzie znajduje sie wielowpust...chciałem mu powiedziec zeby mi przesmarował ale nie wiedział jak sie do tego dokopac...czy sie w koncu rozbiera kolumne czy nie... i czy smaruje sie tam gdzie są jakieś trybiki.....
Mazda 6
Piterx napisał(a):Grzyby kopne cie zaraz
mam wielką

Nie mam EPC na tym kompie więc Ci nie podeślę obrazka, może ktoś inny znajdzie.
Nie rozbierasz nic , trzeba tylko wysunac jeden patyk z drugiegoPiterx napisał(a):w koncu rozbiera kolumne czy nie... i czy smaruje sie tam gdzie są jakieś trybiki.....

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie rozbierasz nic , trzeba tylko wysunac jeden patyk z drugiego to wszystko znajduje sie przy pedałach , smarujesz jeden z patykow i zapinasz spowrotem .
no bez jaj
Mazda 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6