Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gregorb » 14 kwi 2008, 11:41

1. Czy wiecie moze czy serwisy Mazda oferuja zamontowanie czujnikow parkowania w Mazdzie 3?

2. Moze tez macie informacje na temat zestawow glosnomowiacych Bluetooth, czy istnieje taka mozliwosc?
Widzialem w katalogu, ze sa takie zestawy (chyba w autach z systemem Bose), lecz ja chcialbym zainstalowac to dodatkowo bez systemu Bose.

3. Czy mozna zamowic te siatkowane, wysuwane "firanki" mocowane na podszybiu tylnych drzwi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mr_t » 14 kwi 2008, 11:52

gregorb napisał(a):1. Czy wiecie moze czy serwisy Mazda oferuja zamontowanie czujnikow parkowania w Mazdzie 3?

ASO w Katowicach tak. Biorąc pod uwagę, że to raczej prosta czynność to pewnie każde ASO to zrobi.

gregorb napisał(a):2. Moze tez macie informacje na temat zestawow glosnomowiacych Bluetooth, czy istnieje taka mozliwosc?
Widzialem w katalogu, ze sa takie zestawy (chyba w autach z systemem Bose), lecz ja chcialbym zainstalowac to dodatkowo bez systemu Bose.

Zadzwoń z tym do ASO, ale pewnie oryginalne będzie kosztować sporo. Zawsze możesz kupić oryginalne od producenta telefonu. Np. to z Nokii działa bardzo fajnie, łacznie z tym że wycisza radio.

gregorb napisał(a):3. Czy mozna zamowic te siatkowane, wysuwane "firanki" mocowane na podszybiu tylnych drzwi ?

Jest takie coś w katalogu akcesoriów Mazdy. Nie wiem ile kosztuje. Lepsze byłoby fabrycznie schowane w tapicerce drzwi, ale w Mazdzie nie ma tego chyba nawet w fabrycznej opcji.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DISItune » 14 kwi 2008, 12:52

mr_t napisał(a):
misiekwaw napisał(a):w większości auto cywilnych fotele poprostu nie są wyprofilowane, pomijajac wersje usportowione, wspaniałe Megane nie jest tu żadnym wyjątkiem(...)

Tylko, że Renault nie ma hasła reklamowego – Sport to nasza pasja – nic dziwnego, ze udzieliła sie naszym samochodom!, a Mazda tak. Po firmie z takim hasłem spodziewałbym się choć trochę wyprofilowanych foteli. Równie dobrze można by powiedzieć, że w Maluchach były jeszcze gorsze fotele – ale Mazda chyba nie mierzy tak nisko?


moze czas przestac zyc haslami reklamowymi? <zeby>

mr_t napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
mr_t napisał(a):Jest też ksenon. Ale według mnie świeci słabo – szeroko, ale blisko.

to sobie ustaw, słyszałes kiedyś o regulacji świateł? tak tak, pozycję "0" w xenonach też można wyregulować

Nie skądże... To już 3 samochód z ksenonem w mojej "karierze", więc mam ta jakiś punkt odniesienia. Ustawienie świateł sprawdziłem tuż po odebraniu samochodu, bo od razu mi się nie podobało jak świeciły – jak wyjeżdżałem z ASO było już ciemno. Teraz mam lekko podniesione i można jeździć. Ale na ustawieniu zgodnym z przepisami było fatalnie.


to zamiast tylko sprawdzic zlec zmiane ustawienia pozycji zero
mialem te samy wrazenia odnosnie swiatel po przesiadce z Octavii i po zmianie ustawienia jest OK.

mr_t napisał(a):
misiekwaw napisał(a):imho to opony, ponieważ u mnie nic takiego nie wystepuje

Nie wożę opon na dachu, a huk jest ewidentnie z góry. Poza tym co opony mają do tego że siedząc w samochodzie słyszę wyraźnie ludzi rozmawiających na zewnątrz, czy też że nie za głośno grajace radio słychać na zewnątrz? Inna sprawa, w piątek zmieniłem zimowki na letnie, przez weekend zrobiłem 700km i w moim odczuciu nic a nic się nie zmieniło w kwestii głośności, za to przednie zawieszenie trzaska się jakby głośniej.


mam wrazenie jakbys opisywal samochod zrobiony na rynek Zimbabwe :| albo zupelnie inny model samochodu, huku w srodku nie stwierdza sie, radio ustawione na 6 a z zewnatrz tylko slychac ze w srodku cos gra, nie ma mowy o rozpoznaniu co, z baku sie nie wylewa

zmien auto, jestescie wyraznie niedobrana para
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Maciej Loret » 14 kwi 2008, 14:38

mr_t napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):
mr_t napisał(a):Citroen Xsara (już dawno nie produkowany), miał 4 pozycje pracy: OFF i 3 temperatury, a to ta sama klasa.

Pomyliłeś z Xantią.


100% Xsara.


100% Xantia.
Bo Xsara, to odpowiednik "323"... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mr_t » 14 kwi 2008, 14:56

Wcześniej napisałem:
mr_t napisał(a): (...)Teraz mam lekko podniesione i można jeździć. Ale na ustawieniu zgodnym z przepisami było fatalnie.

Po czym Ty piszesz:
misiekwaw napisał(a):to zamiast tylko sprawdzic zlec zmiane ustawienia pozycji zero (...)

Jak widzisz przestawiłem i teraz jest OK jeśli chodzi o oświetlenie, ale nie jest OK jeśli chodzi o przepisy. Tak czy inaczej raczej nikogo nie oślepiam, bo ani razu mi nikt nie błysnął. Na ustwieniu zgodnym z przepisami było fatalnie.

misiekwaw napisał(a):mam wrazenie jakbys opisywal samochod zrobiony na rynek Zimbabwe :| albo zupelnie inny model samochodu, huku w srodku nie stwierdza sie, radio ustawione na 6 a z zewnatrz tylko slychac ze w srodku cos gra, nie ma mowy o rozpoznaniu co, z baku sie nie wylewa

Z tego co widze masz MPSa, być może jest w odróżnieniu od mojej wyciszony. U mnie jak radio gra na 6 to muzykę na zewnątrz słychać bardzo wyraźnie – zupełnie jakby było otwarte okno! To jest naprawdę wkurzające :| Chyba że mi wszystkie maty wygłuszające w ASO zdemontowali przed wydaniem samochodu :D Tak czy inaczej mam zamiar ten samochód wygłuszyć przy okazji lekkiej modyfikacji audio – liczę że wtedy będzie lepiej tj. ciszej.

misiekwaw napisał(a):zmien auto, jestescie wyraznie niedobrana para

Chyba gdzies to pisałem – szkoda mi stracić kilka(naście) tysięcy zł przy odsprzedniu samochodu po 2 miesiacach.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 14 kwi 2008, 15:03

Maciej Loret napisał(a):
mr_t napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):
mr_t napisał(a):Citroen Xsara (już dawno nie produkowany), miał 4 pozycje pracy: OFF i 3 temperatury, a to ta sama klasa.

Pomyliłeś z Xantią.


100% Xsara.


100% Xantia.
Bo Xsara, to odpowiednik "323"... ;)


Hmmm... wydaje mi się że Xsara to dziś C4, odpowiednik Mazdy 323, dziś Mazdy 3,
a Xantia to dziś C5, odpowiednik Mazdy 626, dziś Mazdy 6?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maciej Loret » 14 kwi 2008, 17:36

mr_t napisał(a):a Xantia to dziś C5, odpowiednik Mazdy 626, dziś Mazdy 6?


Racja. Pisałem o "3", myśląc o "6"... :|
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez xANDy » 14 kwi 2008, 21:47

Jedno wtrącenie w kwestii DCS i podobnych dodatków:

Znanym problemem elektroniki w wielu autach jest niemożność ruszenia na lodzie albo zduszenie silnika na śniegu. Dlatego w maździe przy jeździe na wprost układ pozwala na obrót kołami (kilka razy chyba) po to by nie zdusić motorka, daje to również możliwość "sportowej" jazdy. Oczywiście układ ubezpiecza poślizg na skręconych kołach (układ różnicowy robi swoje). I ten system jest ZAMIERZONY przez mazdę a nie jest przypadkiem. Niech Mazda pod żadnym pozorem nie kupuje oprogramowania od bosh'a i innych firm. Podobnie ABS działa do prędkości niemal zerowej (co w wielu firmach jest nieosiągalne i zdarza się na lodzie walnąć komuś w tyłek przy 15km/h pozbawiając się lamp czy migaczy).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gregorb » 14 kwi 2008, 22:43

Mam jeszcze pytania.

1. Zamowiona przeze mnie 6-miesieczna 3-ka na wpisane w specyfikacji/wyposazeniu, ze ma przyciemniane szyby (jest to wersja Active). Czy Wy tez tak macie? Czy chodzi, ze sa delikatnie przydymione czy moze calkowicie ciemne ?
Wyczytalem na stronie jednego z polskich dealerow, ze tez tak maja. Moze ktos z Was napisac a najlepiej zamiescic zdjecie jak to wyglada ? W stojacych autach jakie widzialem w salonie nie zauwazylem tego przyciemnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 08:34

xANDy napisał(a):Jedno wtrącenie w kwestii DCS i podobnych dodatków:
Znanym problemem elektroniki w wielu autach jest niemożność ruszenia na lodzie albo zduszenie silnika na śniegu. Dlatego w maździe przy jeździe na wprost układ pozwala na obrót kołami (kilka razy chyba) po to by nie zdusić motorka, daje to również możliwość "sportowej" jazdy. Oczywiście układ ubezpiecza poślizg na skręconych kołach (układ różnicowy robi swoje). I ten system jest ZAMIERZONY przez mazdę a nie jest przypadkiem.(...)


W innych FWD z ESP/ASR nie miałem takich problemów z szybkim ruszeniem na skręconych kołach, chociaż muszę przyznać że takie ruszanie na letnich oponach Mazdzie lepiej wychodzi niż na zimówkach.
Jak narazie to w moim odczuciu w takich sytuacjach najlepiej spisywała się kontrola trakcji z Xsary VTS i Vectry Sport (ver. 2,5) (chociaż tą drugą to daaaawno temu jeździłem). Tam nie ma problemu z ruszeniem ani na prostych kołach, ani na skręconych. Fakt – koła będą buksować, ale co z tego, samochody zachowują tor jazdy i co ważniejsze jadą. Być może wynika to z faktu, że są to poniekąd usportowione wersje cywilnych samochodów – ale nie wiem czy w tamtych czasach miały one inną elektronikę niż wersje "cywilne".
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 08:44

gregorb napisał(a):1. Zamowiona przeze mnie 6-miesieczna 3-ka na wpisane w specyfikacji/wyposazeniu, ze ma przyciemniane szyby (jest to wersja Active). (...)

Ja mam Active i swoich szyb nie nazwałbym przyciemnionymi, albo Mazda tak minimalnie je przyciemnia, albo moja wersja nie ma przyciemnionych.
Raczej nie będziesz miał mocno przyciemnionych szyb. Zgodnie z przepisami przednie szyby musza przepuszcać nie mnej niż 70% światła a to oznacza że mogą być przyciemnione tyle co nic. Fabrycznie zazwyczaj wszystkie szyby są tak samo przyciemnone, mało kiedy tylne są mocniej, a już na pewno nie będą one "typowo" czarne.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gregorb » 15 kwi 2008, 08:53

Jeszcze jedno....czy w wersji Active sa biale zegary ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 10:34

gregorb napisał(a):Jeszcze jedno....czy w wersji Active sa biale zegary ?

Tak, fajnie wyglądają.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gregorb » 15 kwi 2008, 11:58

Okazuje sie, ze przyciemniane szyby maja wzystkie auta w wersji Active i jest to 60% przyciemnienia w kolorze zielonym (prawie niewidoczne), jest do od razu atermicznosc.

Czy moze ktos z Was wrzucic tutaj fotke tych bialych zegarow z wlaczonym i wylaczonym zaplonem ? :]

Ciekawi mnie jeszcze fakt rozrzadu i przebiegu przy jakim sie go wymienia. Czy ktos z Was juz to robil ? 240 tys.km to bardzo duzo km i chcialbym wiedziec czy zamierzacie sie trzymac tego przebiegu czy zmieniac wczesniej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 13:47

gregorb napisał(a):Czy moze ktos z Was wrzucic tutaj fotke tych bialych zegarow z wlaczonym i wylaczonym zaplonem ? :]


Hmmm.. te zegary ciężko opisać, bo mają 3 różne kolory – inaczej wyglądają przy wyłączonych światłach – ale to nie istotne bo i tak trzeba mieć zawsze włączone. Przy włączonych inaczej wyglądają w dzień, a inaczej nocą... na dobrą sprawę w półmroku jeszcze inaczej ;) porobię dziś fotki, na szybko możesz poszukać na google w fotach, znalazłem coś takiego:

Tutaj masz przy OFF
http://i226.photobucket.com/albums/dd261/mnapieraj/P1070400.jpg
W rzeczywistości środek jest ciut bardziej szarawy

Po włączeniu mniej więcej tak:
http://thehollywoodextra.com/mazda/mazda3big2.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 19:01

gregorb napisał(a):Okazuje sie, ze przyciemniane szyby maja wzystkie auta w wersji Active i jest to 60% przyciemnienia w kolorze zielonym (prawie niewidoczne), jest do od razu atermicznosc.


Dziś zmierzyłem swoje – przepuszczają 78% światła, czyli przyciemnienie ok. 22%. Jak przyłożyłem białą kartkę to są jakby zielonkawe. Sama atermiczność, czekam na słońce, narazie to ciężko coś powiedzieć ;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 15 kwi 2008, 19:21

scichy napisał(a):M3 to konstrukcja bliźniacza F. Focusa – ten samochód jest zazwyczaj chwalony za właściwości jezdne – nie widzę powodu, dlaczego M3 miałaby być się jakość szczególnie kiepsko prowadzić


"Zważyłem" dziś samochód. Nie wiem jak to wygląda w Focusie, ale u mnie wyszło tak:
Ciężar na każdym z kół w kg (za kierownicą był kierowca, ok. 1/4 baku paliwa):
LP- 441 | PP- 431
LT- 223 | PT- 254

A to daje:
przednia oś – 872 kg
tylna oś – 477 kg
cały samochód – 1 349 (w dowodzie 1465kg)

Pomiar nie jest dokładny jeśli chodzi o wagę, ale proporcje wagowe są zachowane, czyli trzeba dodać ok. 9% do masy na każdym z kół. Tak czy inaczej widać że przód jest duuuużo cięższy od tyłu, bez mała 2x cięższy. Myślę że to już tłumaczy dlaczego w moim odczuciu tył bardzo lubi uciekać na zakrętach.
To uciekanie dotyczy oczywiście jazdy z większymi prędkościami, to nie jest tak że ot tak jadąc przez miasto muszę walczyć żeby się utrzymać na drodze ;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 16 kwi 2008, 00:44

mr_t napisał(a):
LP- 441 | PP- 431
LT- 223 | PT- 254


a jak to bylo w renowce??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 16 kwi 2008, 08:31

DeadlY napisał(a):
mr_t napisał(a):
LP- 441 | PP- 431
LT- 223 | PT- 254

a jak to bylo w renowce??

Nie wiem, jej nie ważyłem. Przy niej nie miałem takich zastrzeżeń do uciekania tyłu jak w Mazdzie. Ale ogólnie Megan był lżejszy o jakieś 100kg od Mazdy, do tego miałem sedana. Więc pewnie m.in. przez to był tam korzystniejszy rozkład mas.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gregorb » 16 kwi 2008, 08:48

Rozklad mas ok, ale czy kontrola trakcji nie radzi sobie z tym ? Moze po prostu predkosc wchodzenia w zakret jest za duza i kontrola dziala z opoznieniem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323