Rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej.

Postprzez xANDy » 30 lis 2006, 15:13

A to jest post na temat diesla!!
ropniaków! 2.0 DiTD 16 zaworków i w dodatku OHC
Więc przesiądź się tam, gdzie mowa o benzyniakach... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Bodek » 30 lis 2006, 15:17

Tak, ale objawy dokładnie te same !! Może pomożecie?? Oczywiście jak ktoś wie co go boli ?? PLEASE !!!

Dzieki, Pozdrawiam !!!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 16:16

xANDy napisał(a):A to jest post na temat diesla!!
ropniaków! 2.0 DiTD 16 zaworków i w dodatku OHC

Bodek napisał(a):Tak, ale objawy dokładnie te same !! Może pomożecie??


Ufff
Twardy zawodnik :|
Człowieku, zrozum, że pisząc w tym temacie nie tylko robisz bałagan,ale dodatkowo świadomie i z premedytacją obniżasz swoje szanse na rozwiązanie problemu!!!
Zdecydowana większość osób zaglądających tutaj jest użytkownikami DITD i nie wiele Tobie pomogą.

Jak sie upierasz i chcesz rady mogę spróbować:
Oddaj pompe wtryskową do MABI do sprawdzenia :) – tak się rozwiązuje 90% problemów DITD
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Bodek » 30 lis 2006, 16:51

Jak stworze nowy temat o gorszym odpalaniu na ciepłym silniku to wszyscy za chwilkę zasugerują żebym najpierw użył szukajki bo napewno o tym już było. Następnie moderator albo dałby mi jakiegoś negatywa albo wyrzuciłby temat. Czo to byłby sposób na rozwiązanie mojego problemu? Czytałem wszystkie odpowiedzi i rzeczywiście głównie pojawiają się tu silniki na "paciarę" a w temacie nie ma nic wspomnianego, że dotyczy on tylko silników DITD, więc nie rozumiem oburzenia na moje zapytanie. Przecież ten problem mają też inne silniki. Może stworzyć osobne działy PB i ON.

Ale dzięki za pomoc !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez magicadm » 30 lis 2006, 17:35

Bodek napisał(a): a w temacie nie ma nic wspomnianego, że dotyczy on tylko silników DITD, więc nie rozumiem oburzenia na moje zapytanie.


A ten wpis:
rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej
Mazda 626 GF 2.0 DiTD

???

Popatrz na cewkę zapłonowa? Może się kończy i po nagrzaniu traci iskrę??? Czujnik położenia wału korbowego ok? Proponuję poobserwować czy jest iskra gdy kręcisz rozruchem i nie pali...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 30 lis 2006, 17:36

Bodek – Ty zlituj się nad nami. 10 stron wałkujemy temat diesla DITD (Direct Injection Turbo Diesel) i jednak mam nadzieję, że doczytasz ten fragment postu i zrozumiesz, że popełniasz "mały" błąd...
Nie wciskaj tutaj benzyniaka, tylko odnajdź takie temat w poście o benzynie.
Nie masz co przewalać tych dziesięciu stron w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje problemy, bo to jest inny silnik, z naciskiem na INNY. Nie da się porównywać.
I na dodatek nikt z "Benzynowych szoferów" nie zajrzy tutaj, żeby Ci pomóc w kwestii Twego benzynowego motorka bo tutaj NIE ZAGLĄDAJĄ.
Czy mam napisać większą czcionką??
TO JEST TEMAT O DIESLU.

Amen...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez majkel » 6 gru 2006, 21:02

MABI jest w Warszawie, może poleci ktoś podobną firmę na terenie Dolnego Śląska? ;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 14:49
Posty: 9
Skąd: Lubin
Auto: Opel Vectra 2.2 (jeszcze...)

Postprzez xANDy » 6 gru 2006, 22:00

Wrocław
http://www.diesel-serwis-bochenscy.neostrada.pl/

Jedyną firmą pewną jest mabi. Ci już kilka razy naprawiali denso, ale nie mają zbyt wielkiego doświadczenia. Myślę jednak, że warto ich odwiedzić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MACIEKbm » 11 kwi 2008, 22:36

Witam...
mam problem z odpaleniem rozgrzanego silnika :( ,rano jescze nigdy mnie nie zawiodła pali zawsze z pół obrotu na dotyk <jupi> , po rozgrzaniu jak kręcę rozrusznikiem to tak jakby miała chęć odpalić bo trochę łapie/podobnie jak silnik benz.na trzech cylindrach/ Dopiero po kilku próbach odpala...Na popych odpala przed puszczeniem sprzęgła do końca, czyli też z pół obrotu..Praca silnika o.k, nic nie szarpie, nie kopci spalanie w normie,dynamika jak na diesla o.k.Jedyne co zauważylem to wyciek z SPV :( a kilka dni wcześniej w warsztacie dok.Jaksa zdiagnozował również wyciek z TCV :( ...Czy wymiana tych części wyleczy moją Madzię czy czeka mnie jeszcze bardziej kosztowna wizyta u monopolisty Mabi. :( :( :( .. z góry dziękuję za porady <soczek>
Dodam że nie jest tak non stop...czasamni jest dobrze czasami żle
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Jaksa » 11 kwi 2008, 23:02

Wymiana TCV – usuwa wyciek paliwa , odpalanie raczej pompa a dokładnie głowica rozdzielaczowa ( nie mam doswiadczenia z pompami ale na 50 przypadków 45 to głowica rozdzielaczowa albo SPV )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MACIEKbm » 11 kwi 2008, 23:07

Jaksa napisał(a):na 50 przypadków 45 to głowica rozdzielaczowa albo SPV

jak zdiagnozować padnięty SPV
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Jaksa » 12 kwi 2008, 00:03

Tego nie wiem , mysle ze w Mabi wiedzą <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 14 kwi 2008, 20:46

SPV? jeśli to on, to po prostu się zamula naszym paliwskiem. Najpierw wrzuć do baku mieszankę czyszczącą i przejedź na niej trochę (xeramic, stp) i jeśli przy tym będą widoczne zmiany (po kilkuset km) to znaczy że był zamuloiny SPV. On najczęściej robi ten numer na ciepłym.

Jeśli to nie pomoże – pompa (niestety).
Chociaż Mabi nie jest jedyne.... ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 14 kwi 2008, 21:09

xANDy napisał(a):Mabi nie jest jedyne

:D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Andrzej1971 » 23 kwi 2008, 16:03

jeżeli dobrze zrozumiałem to wymiana zaworów tcv i spv nie wiąże się tak naprawdę z jakimiś komplikacjami, jakie opisuja serwisy(ustawianie, regulacja, programowanie, demontaż pompy itp.)

czy to znaczy, że wystarczy obmyć pompę, wziąć klucz i odkręcić spv
zamontować nowy i po kłopocie?
i to samo z tcv?

tcv mi przecieka!
dlatego pytam
i jak jest chłodny silnik to szarpie koło 2000 obr.(spv?)

CYTAT
Standardowy koszt naprawy pompy wymontowanej:
950 + VAT = 1159 PLN
plus koszt zaworu (zamawiany po numerze)
demontaż / montaż pomy do samochodu: 150 + VAT = 183 PLN
plus filtr paliwa.
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez xANDy » 25 kwi 2008, 09:57

Andrzej1971 napisał(a):czy to znaczy, że wystarczy obmyć pompę, wziąć klucz i odkręcić spv
zamontować nowy i po kłopocie?
i to samo z tcv?
Tak.

Andrzej1971 napisał(a):jeżeli dobrze zrozumiałem to wymiana zaworów tcv i spv nie wiąże się tak naprawdę z jakimiś komplikacjami, jakie opisuja serwisy(ustawianie, regulacja, programowanie, demontaż pompy itp.)
Poprawne rozumowanie – nie trzeba NIC regulować ani dostrajać, ani podpinać kompa. Mówię to z 99,5% przekonaniem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Andrzej1971 » 25 kwi 2008, 12:49

czyli jak już padnie całkiem spv lub tcv
to zamówię w mabi nowe
zamontuję
i najwyżej jak nie zadziała to oddam do warsztatu
i mam gdzieś gwarancję
bo wolę dać 700zł za tcv
niż 2500 lub wiecej za tzw.naprawę pompy
DZIęKI za słowa otuchy!
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez Jaksa » 25 kwi 2008, 15:13

xANDy napisał(a): Mówię to z 99,5% przekonaniem
Znaczy ze nie masz 100% pewnośći ? <lol> ;) ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 26 kwi 2008, 20:18

Jaksa – pewność to mógłbym mieć, gdybym to sam robił. A nie robiłem jeszcze kilku rzeczy w mojej byłej... więc nie wszystko w niej znam. Pompa to była rzecz, z którą nie miałem ŻADNYCH problemów.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MACIEKbm » 27 kwi 2008, 08:38

100% pewności... odkręcasz montujesz nowy i śmigasz.jest tylko jeden warunek-zachowanie sterylnej czystości
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6