Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez darekma » 7 sty 2008, 20:55

odpowietrzyłem go chyba dzisiaj ale nie jestem pewien czy do końca bo na mój chłopski rozum jeżeli układ jest zamknięty to nie powinno być powietrza w nim a ja dzisiaj czekałem do 8 włączenia wentylatora a i tak nadal bąbelki powietrza wylatywały z układu .ale i tak po tej operacji cieplej się zrobiło w aucie.czy tylko z tym modelem madzi jest taki problem?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 21:31
Posty: 5
Skąd: Nowa Dęba
Auto: 626 GE 1.8 + LPG '96

Postprzez Tharr » 13 sty 2008, 21:26

prokopcio napisał(a):Witam. Dołączę się do tematu.

W moim "nowym" xedosie też było tak, że ogrzewanie działało tylko powyżej 2000rpm i to słabiótko :( – z tego tematu wyczytałem, że to zapowietrzenie układu....

Stwierdzenia:
1. w serwisie poprzedniemu właścicielowi(właścicielce) nie odpowietrzyli układu po wymianie płynu (nie czytają forum ;) ).
2. układ sam się nie odpowietrzył – zmieściłem ok.pół litra do chłodnicy pod korek mimo, że w zbiorniczku było max :| .
3. ogrzewanie działa już po kilku minutach nawet na minimalnych obrotach :) .
4. po pierwszym uruchomieniu zimnego silnika po odpowietrzeniu/dolaniu płynu włączył się prawie natychmiast wentylator ale tylko raz :| (nigdy tego nie robił).
5. ogólnie to na mocno rozgrzanym silniku i tak powietrze jest tylko ciepłe a ja chcę gorące !<diabel>
6. przy wybraniu nawiewu na szybę leci całkiem zimne powietrze przez środkowy wylot niezależnie od ustawienia temperatury (klima wyłączona) :| <balwan>


Hehe, masz identyczny objaw jak u mnie. Przy ustawieniu nawiewu na szybę ze środkowego tunelu leci zimne powietrze (z bocznych leci bardzo ciepłe). Jak przestawię nawiew na "full front" ze środkowego leci ciepłe, ale znacznie chłodniejsze niż z bocznych. Znalazłeś rozwiązanie? Może to jednak coś z tymi "klapkami"...
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez akarzaephyr » 14 sty 2008, 20:34

nie wiem jak jest w xedosie ale w 626 masz po lewej stronie od przycisków nawiewu( jakies 3cm) takie jakby kótko na którym regulujesz czy przez srodkowe nawiewy ma leciec ciepłe czy zimne. Jeśli regulujesz( tzn.przesówasz taki dziobek do góry to leci chłodne a jak do dołu to ciepłe) i nie ma zadnej zmiany to bankowo linka spadła z zaczepu. najprawdopodobniej przy obudowie nagrzewnicy. dostać sie tam można przez wyjęcie schowka pasarzera.

edit: byłem przed chwilką i zrobiłem fotke jak to u mnie wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 659d1.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 16:35
Posty: 13
Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN

Postprzez Tharr » 15 sty 2008, 11:59

camillo napisał(a):nie wiem jak jest w xedosie ale w 626 masz po lewej stronie od przycisków nawiewu( jakies 3cm) takie jakby kótko na którym regulujesz czy przez srodkowe nawiewy ma leciec ciepłe czy zimne. Jeśli regulujesz( tzn.przesówasz taki dziobek do góry to leci chłodne a jak do dołu to ciepłe) i nie ma zadnej zmiany to bankowo linka spadła z zaczepu. najprawdopodobniej przy obudowie nagrzewnicy. dostać sie tam można przez wyjęcie schowka pasarzera.

edit: byłem przed chwilką i zrobiłem fotke jak to u mnie wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 659d1.html


hmm, a wiesz, że to możliwe... Ten suwak, o którym piszesz, u mnie jest "zacięty" – nie daje się go przesuwać (notabene od zawsze zastanawiałem się do czego służy, hehe, wielka tajemnica Mazdy rozwiązana). Dzięki za cynk. Gdy znajdę chwilę wolego popatrzę co z suwakiem nie tak.
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez piotrek boss » 15 sty 2008, 22:45

Mam podobny problem z ogrzewaniem, gdy auto chodzi na wolnych obrotach i jest włączone ogrzewanie na 2 biegu to wychładza, jak dam na 2 rpm to grzeje. Odpowietrzałem, i płyn który wleje do chłodnicy po paru godzinach jest w wyrównawczym aż się przelewa. I co dziwne czasem ale żadko zdaża się że jest jak być powinno i grzeje na wolnych obrotach przejadę kawałek i znowu na wolnych leci zimne. Co jest jeszcze niepokojące to przy większym obciążeniu silnika tj. przy prędkościach 150-160km/h wskazówka temp. rośnie, po zwolnieniu opada do stanu prawidłowego. Jeszcze jedna rzecz to wentylatory, chodzą bardzo często przy minusowej temp! przy normalnej jeździe, ledwo przystane i po 30s. już potrafią się włączyć. Z pewnością jest coś z układem chłodzenia nie tak! Jak miał Ktoś podobny problem i go rozwiązał proszę o kontakt.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 22:42
Posty: 14
Skąd: Orzysz
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6

Postprzez shatsi » 14 kwi 2008, 19:10

Witam Was! Przyznaję,że nie czytałam wszystkich wypowiedzi :( ... Mam pytanie. Mazda 323 c. Wymieniona pompa wodna (zostawiałam mokrą plamę;), pasek rozrządu i kilka innych "bzdurek". Nie ważne. Zastanawia mnie jedna rzecz, bo wyczytałam,że chłodnica nie pobiera płynu ze zbiornika wyrównawczego. Hmmm...może to głupie pytanie (bo raczej nie znam się na tym), ale dlaczego ubywa mi w nim płynu? Dolałam i po przejechaniu 200 km, jego poziom spadł do połowy. Znowu uzupenilam i po 200 km powrocie do domu znowu to samo. Nie przecieka na. Na postoju sucho...
shatsi
 

Postprzez shatsi » 14 kwi 2008, 20:30

A...ten sam poziom utrzymuje sie przy goracym i zimnym silniku. Gdzies pomiedzy Hi a Low.Raczej mniej niz wiecej... Czy moze byc cos z uszczelka pod glowica?
shatsi
 

Postprzez y » 14 kwi 2008, 22:12

shatsi napisał(a):bo wyczytałam,że chłodnica nie pobiera płynu ze zbiornika wyrównawczego

Jedni twierdza, ze nie pobiera inni ze pobiera. Jak jest naprawde tego chyba nie wie nikt ;)

Uklad byl odpowiednio odpowietrzony?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez roburex » 16 paź 2008, 20:19

witam ponownie
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 14:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez roburex » 16 paź 2008, 20:31

witam ponownie
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 14:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez darkos » 29 gru 2008, 17:50

Mam prośbę czy ktoś z Was nie wymieniał nagrzewnicy w mazdzie 626 rok 92 2,0 PB. Moja się chyba zamuliła bo zaczyna słabo grzać i chciałbym się dowiedzieć czy jest przy tym dużo roboty.
Pozdrowinka :)
darkos
 

Postprzez Redoo » 29 gru 2008, 19:00

a sprawdziłeś czy to na 100% nagrzewnica czy tylko ci ktoś powiedział?(zasugerował)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez qbass » 29 gru 2008, 19:51

darkos napisał(a): czy ktoś z Was nie wymieniał nagrzewnicy w mazdzie 626

A czy nie prościej sprawdzić w szukajce wpisując "wymiana AND nagrzewn*" ?
Dołączam do podobnego tematu i proszę o stosowanie się do regulaminu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Gnatek » 29 gru 2008, 22:20

Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?

Nie wiem od czego zacznę
Początkujący
 
Od: 3 cze 2008, 18:54
Posty: 7
Skąd: Lubicz
Auto: mazda 626 2.0 16V GLX aut. 95r

Postprzez darkos » 29 gru 2008, 22:46

Redoo – nigdy nie można być tego pewnym ale jeżeli pozostałe elementy układu są w porządku to poblemem jest chyba grzałka.
Pytałem dlatego że koszt zakupu podróby to około 150 PLN i nie wim ile jest z problemu z wymianą , ale już teraz wiem coś więcej.
darkos
 

Postprzez Hugo » 29 gru 2008, 23:12

Gnatek napisał(a):Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Jak nie ma wycieków płynu, a wciąż go musisz uzupełniać to odpowietrz układ chłodzenia i masz po problemie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Gnatek » 30 gru 2008, 00:01

dzieki Hugo też tak myslę.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2008, 18:54
Posty: 7
Skąd: Lubicz
Auto: mazda 626 2.0 16V GLX aut. 95r

Postprzez gargath » 31 gru 2008, 04:31

Witam, przeczytałem wszystkie posty w tym temacie, ja do wyżej wymienionych przez kolegów (braku ogrzewania itp) muszę dodać mokrą podłogę w mojej Madzi :/ pocieszam się faktem, że być może to będzie tylko wymiana węża, lub opaski. (wieczny optymista ze mnie, ale co tam) Widziałem na zdjęciach u Sanersa (str 4 wątku) demontaż elementów żeby się dostać do nagrzewnicy – roboty przy tym sporo, ale i oszczędności tez spore.
postanowiłem się za to zabrać w Nowy roku :) (takie postanowienie noworoczne :) )
Może ktoś już prócz kolegi Sandera przeprowadzał takie operacje ? na co zwrócic uwagę przy wybebeszaniu auta? z czym są największe problemy?
Z góry dzięki za pomoc i Najlepszego w Nowym 2009 roku <faja>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2005, 23:49
Posty: 5
Skąd: Darłowo
Auto: Mazda MPV 2.0 DTVI 2002

Postprzez pawelMX6 » 5 sty 2009, 12:53

Niestety i ja dopisuję się do tego tematu... Słabe ogrzewanie jest i u mnie. Do tego falowały mi obroty od jakiegoś czasu i wczoraj wziąłem się za uzupełnienie płynu oraz odpowietrzenie. Na obroty i przegrzewanie silnika pomogło od razu, w stu procentach, ale nie pomogło na ogrzewanie. Z tego co wnioskuję to zostały mi dwie rzeczy:
1. termostat,
2. nagrzewnica.

Nagrzewnicę zostawię sobie na koniec, ponieważ najpierw chciałbym się zająć termostatem. W FSie znajduje się on pod aparatem, dość nisko przy skrzyni czy gdzie? Na jaki wymienić?

A i bym zapomniał – może to kogoś naprowadzi na rozwiązanie problemu. Jeśli odłączę czujnik cieczy chłodzącej to z kratek leci naprawdę bardzo ciepłe powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez yaro626 » 6 sty 2009, 19:06

U mnie cieplym dmucha lecz nawiew na przednia szybe jest marny nawet na 3-4 biegu,co moze byc? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6