Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
odpowietrzyłem go chyba dzisiaj ale nie jestem pewien czy do końca bo na mój chłopski rozum jeżeli układ jest zamknięty to nie powinno być powietrza w nim a ja dzisiaj czekałem do 8 włączenia wentylatora a i tak nadal bąbelki powietrza wylatywały z układu .ale i tak po tej operacji cieplej się zrobiło w aucie.czy tylko z tym modelem madzi jest taki problem?
- Od: 2 sty 2008, 21:31
- Posty: 5
- Skąd: Nowa Dęba
- Auto: 626 GE 1.8 + LPG '96
prokopcio napisał(a):Witam. Dołączę się do tematu.
W moim "nowym" xedosie też było tak, że ogrzewanie działało tylko powyżej 2000rpm i to słabiótko– z tego tematu wyczytałem, że to zapowietrzenie układu....
Stwierdzenia:
1. w serwisie poprzedniemu właścicielowi(właścicielce) nie odpowietrzyli układu po wymianie płynu (nie czytają forum).
2. układ sam się nie odpowietrzył – zmieściłem ok.pół litra do chłodnicy pod korek mimo, że w zbiorniczku było max.
3. ogrzewanie działa już po kilku minutach nawet na minimalnych obrotach.
4. po pierwszym uruchomieniu zimnego silnika po odpowietrzeniu/dolaniu płynu włączył się prawie natychmiast wentylator ale tylko raz(nigdy tego nie robił).
5. ogólnie to na mocno rozgrzanym silniku i tak powietrze jest tylko ciepłe a ja chcę gorące !<diabel>
6. przy wybraniu nawiewu na szybę leci całkiem zimne powietrze przez środkowy wylot niezależnie od ustawienia temperatury (klima wyłączona)![]()
Hehe, masz identyczny objaw jak u mnie. Przy ustawieniu nawiewu na szybę ze środkowego tunelu leci zimne powietrze (z bocznych leci bardzo ciepłe). Jak przestawię nawiew na "full front" ze środkowego leci ciepłe, ale znacznie chłodniejsze niż z bocznych. Znalazłeś rozwiązanie? Może to jednak coś z tymi "klapkami"...
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
- Od: 11 sty 2006, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: Toruń
- Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS
nie wiem jak jest w xedosie ale w 626 masz po lewej stronie od przycisków nawiewu( jakies 3cm) takie jakby kótko na którym regulujesz czy przez srodkowe nawiewy ma leciec ciepłe czy zimne. Jeśli regulujesz( tzn.przesówasz taki dziobek do góry to leci chłodne a jak do dołu to ciepłe) i nie ma zadnej zmiany to bankowo linka spadła z zaczepu. najprawdopodobniej przy obudowie nagrzewnicy. dostać sie tam można przez wyjęcie schowka pasarzera.
edit: byłem przed chwilką i zrobiłem fotke jak to u mnie wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 659d1.html
edit: byłem przed chwilką i zrobiłem fotke jak to u mnie wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 659d1.html
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
camillo napisał(a):nie wiem jak jest w xedosie ale w 626 masz po lewej stronie od przycisków nawiewu( jakies 3cm) takie jakby kótko na którym regulujesz czy przez srodkowe nawiewy ma leciec ciepłe czy zimne. Jeśli regulujesz( tzn.przesówasz taki dziobek do góry to leci chłodne a jak do dołu to ciepłe) i nie ma zadnej zmiany to bankowo linka spadła z zaczepu. najprawdopodobniej przy obudowie nagrzewnicy. dostać sie tam można przez wyjęcie schowka pasarzera.
edit: byłem przed chwilką i zrobiłem fotke jak to u mnie wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea0 ... 659d1.html
hmm, a wiesz, że to możliwe... Ten suwak, o którym piszesz, u mnie jest "zacięty" – nie daje się go przesuwać (notabene od zawsze zastanawiałem się do czego służy, hehe, wielka tajemnica Mazdy rozwiązana). Dzięki za cynk. Gdy znajdę chwilę wolego popatrzę co z suwakiem nie tak.
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
- Od: 11 sty 2006, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: Toruń
- Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS
Mam podobny problem z ogrzewaniem, gdy auto chodzi na wolnych obrotach i jest włączone ogrzewanie na 2 biegu to wychładza, jak dam na 2 rpm to grzeje. Odpowietrzałem, i płyn który wleje do chłodnicy po paru godzinach jest w wyrównawczym aż się przelewa. I co dziwne czasem ale żadko zdaża się że jest jak być powinno i grzeje na wolnych obrotach przejadę kawałek i znowu na wolnych leci zimne. Co jest jeszcze niepokojące to przy większym obciążeniu silnika tj. przy prędkościach 150-160km/h wskazówka temp. rośnie, po zwolnieniu opada do stanu prawidłowego. Jeszcze jedna rzecz to wentylatory, chodzą bardzo często przy minusowej temp! przy normalnej jeździe, ledwo przystane i po 30s. już potrafią się włączyć. Z pewnością jest coś z układem chłodzenia nie tak! Jak miał Ktoś podobny problem i go rozwiązał proszę o kontakt.
- Od: 24 lis 2007, 22:42
- Posty: 14
- Skąd: Orzysz
- Auto: mazda xedos 6 2.0 v6
Witam Was! Przyznaję,że nie czytałam wszystkich wypowiedzi
... Mam pytanie. Mazda 323 c. Wymieniona pompa wodna (zostawiałam mokrą plamę;), pasek rozrządu i kilka innych "bzdurek". Nie ważne. Zastanawia mnie jedna rzecz, bo wyczytałam,że chłodnica nie pobiera płynu ze zbiornika wyrównawczego. Hmmm...może to głupie pytanie (bo raczej nie znam się na tym), ale dlaczego ubywa mi w nim płynu? Dolałam i po przejechaniu 200 km, jego poziom spadł do połowy. Znowu uzupenilam i po 200 km powrocie do domu znowu to samo. Nie przecieka na. Na postoju sucho...
-
shatsi
A...ten sam poziom utrzymuje sie przy goracym i zimnym silniku. Gdzies pomiedzy Hi a Low.Raczej mniej niz wiecej... Czy moze byc cos z uszczelka pod glowica?
-
shatsi
shatsi napisał(a):bo wyczytałam,że chłodnica nie pobiera płynu ze zbiornika wyrównawczego
Jedni twierdza, ze nie pobiera inni ze pobiera. Jak jest naprawde tego chyba nie wie nikt
Uklad byl odpowiednio odpowietrzony?

witam ponownie
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
- Od: 5 maja 2005, 14:30
- Posty: 34
- Skąd: Kielce
- Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r
witam ponownie
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
no nie wiem jak u was ale u mnie to juz dzieja sie naprawde dziwne rzeczy-mam mianowicie klimatronik i jak ustawiam temp wg wskazania cyfrowego to jest:jak jest 25 stopni to ledwo ledwo leci cieple, jak 27 jest cieplejsze a 29 cieple.niestety nie jest goraco jak u innych ale nie jest tez tragicznie-obawiam sie niestety zimy...ze bedzie za zimno i sam nie wiem co o tym myslec...czy czyscic nagrzewnice octem,czy jakimis specyfikami...i czy ew. zaslonic chlodnice tekturka...i mam jeszcze jedna sprawe-czy ten czujnik pod kierownica z prawej strony czasami tez nie odpowiada za cieplo w samochodzie, sam nie wiem, moze ktos ma jakies pojecie na ten temat to moze sie podzieli informacjami
tymczasem pozdrawiam
- Od: 5 maja 2005, 14:30
- Posty: 34
- Skąd: Kielce
- Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r
Mam prośbę czy ktoś z Was nie wymieniał nagrzewnicy w mazdzie 626 rok 92 2,0 PB. Moja się chyba zamuliła bo zaczyna słabo grzać i chciałbym się dowiedzieć czy jest przy tym dużo roboty.
Pozdrowinka
Pozdrowinka
-
darkos
darkos napisał(a): czy ktoś z Was nie wymieniał nagrzewnicy w mazdzie 626
A czy nie prościej sprawdzić w szukajce wpisując "wymiana AND nagrzewn*" ?
Dołączam do podobnego tematu i proszę o stosowanie się do regulaminu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Nie wiem od czego zacznę
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Nie wiem od czego zacznę
- Od: 3 cze 2008, 18:54
- Posty: 7
- Skąd: Lubicz
- Auto: mazda 626 2.0 16V GLX aut. 95r
Redoo – nigdy nie można być tego pewnym ale jeżeli pozostałe elementy układu są w porządku to poblemem jest chyba grzałka.
Pytałem dlatego że koszt zakupu podróby to około 150 PLN i nie wim ile jest z problemu z wymianą , ale już teraz wiem coś więcej.
Pytałem dlatego że koszt zakupu podróby to około 150 PLN i nie wim ile jest z problemu z wymianą , ale już teraz wiem coś więcej.
-
darkos
Jak nie ma wycieków płynu, a wciąż go musisz uzupełniać to odpowietrz układ chłodzenia i masz po problemie.Gnatek napisał(a):Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam, przeczytałem wszystkie posty w tym temacie, ja do wyżej wymienionych przez kolegów (braku ogrzewania itp) muszę dodać mokrą podłogę w mojej Madzi :/ pocieszam się faktem, że być może to będzie tylko wymiana węża, lub opaski. (wieczny optymista ze mnie, ale co tam) Widziałem na zdjęciach u Sanersa (str 4 wątku) demontaż elementów żeby się dostać do nagrzewnicy – roboty przy tym sporo, ale i oszczędności tez spore.
postanowiłem się za to zabrać w Nowy roku
(takie postanowienie noworoczne
)
Może ktoś już prócz kolegi Sandera przeprowadzał takie operacje ? na co zwrócic uwagę przy wybebeszaniu auta? z czym są największe problemy?
Z góry dzięki za pomoc i Najlepszego w Nowym 2009 roku
postanowiłem się za to zabrać w Nowy roku
Może ktoś już prócz kolegi Sandera przeprowadzał takie operacje ? na co zwrócic uwagę przy wybebeszaniu auta? z czym są największe problemy?
Z góry dzięki za pomoc i Najlepszego w Nowym 2009 roku
- Od: 3 paź 2005, 23:49
- Posty: 5
- Skąd: Darłowo
- Auto: Mazda MPV 2.0 DTVI 2002
Niestety i ja dopisuję się do tego tematu... Słabe ogrzewanie jest i u mnie. Do tego falowały mi obroty od jakiegoś czasu i wczoraj wziąłem się za uzupełnienie płynu oraz odpowietrzenie. Na obroty i przegrzewanie silnika pomogło od razu, w stu procentach, ale nie pomogło na ogrzewanie. Z tego co wnioskuję to zostały mi dwie rzeczy:
1. termostat,
2. nagrzewnica.
Nagrzewnicę zostawię sobie na koniec, ponieważ najpierw chciałbym się zająć termostatem. W FSie znajduje się on pod aparatem, dość nisko przy skrzyni czy gdzie? Na jaki wymienić?
A i bym zapomniał – może to kogoś naprowadzi na rozwiązanie problemu. Jeśli odłączę czujnik cieczy chłodzącej to z kratek leci naprawdę bardzo ciepłe powietrze.
1. termostat,
2. nagrzewnica.
Nagrzewnicę zostawię sobie na koniec, ponieważ najpierw chciałbym się zająć termostatem. W FSie znajduje się on pod aparatem, dość nisko przy skrzyni czy gdzie? Na jaki wymienić?
A i bym zapomniał – może to kogoś naprowadzi na rozwiązanie problemu. Jeśli odłączę czujnik cieczy chłodzącej to z kratek leci naprawdę bardzo ciepłe powietrze.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6