Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PiotrG » 5 kwi 2008, 16:45

Grzyby napisał(a):a w nowo kupionym aucie to norma
Nie znasz w 100% przeszłości auta – nawet delikatne stuknięcie może rozszczelnić układ (zależy jak trafi)

Klima rzeczywiście miała nieszczelność i była "pusta" .Po drobnej naprawie i doładowaniu układu, wszystko pieknie działa. Dziękuję kolegom za wszystkie porady w temacie. Pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2008, 12:53
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Auto: mazda 6 , 2,0 CiTD 2005 rok,

Postprzez cube8080 » 6 kwi 2008, 18:43

A czy niski poziom czynnika chłodzącego może być powodem niedziałającej klimu?
Dodam że w poprzednim sezonie klima działała, tylko miałem wrażenie jakby trochę słabo chłodziła, od tego czasu nic z samochodem się nie działo.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2012, 23:34
Posty: 5
Skąd: Olecko / Olsztyn / Elbląg
Auto: Mazda 323 BJ 1.4 KAT 1998

Postprzez Valentino_ » 10 kwi 2008, 09:55

PiotrG napisał(a):
Grzyby napisał(a):a w nowo kupionym aucie to norma
Nie znasz w 100% przeszłości auta – nawet delikatne stuknięcie może rozszczelnić układ (zależy jak trafi)

Klima rzeczywiście miała nieszczelność i była "pusta" Mnie tak wlasnie powiedzieli w premacy tylko ze jak podlaczyl zegary to nie pokazalo nieszczelnosci...........zaproponowano mi nabicie za 150zl lub wstawienie auta do serwisu i oni wtedy wlacza klime na jakies cztery godziny i znajda nieszczelnosc.....................ostatnio nabijalem klime w sierpniu mozliwe zeby wszystko ucieklo??????
Początkujący
 
Od: 14 sie 2007, 18:54
Posty: 4
Skąd: czestochowa
Auto: Mazda Premacy 1.8+LPG 2000r

Postprzez kiero » 10 kwi 2008, 20:25

Dziś pojawił mi się pewnien problem z klimą. Wsumie pierwszy dzień kiedy było cieplej ok 19 stopni. Zawsze jeżdze na automacie klimy z temperaturą ustawiona na 21-22 stopnie. Ale dzisiaj zaczeła chyba pierwszy raz mocniej pracować. Gdy spręzarka zaczyna pracować spadaja mi obroty. Nie było by nic dziwnego gdyby to się działo tylko na biegu jałowym, ale u mnie dzieje się to nawet przy jeździe z prędkością 80-100 km/h. Jest odczuwalne nawet takie przydławienie auta i oczywiście spadek obrotów! Słyszalny tez jest taki dziwny dzwiek. Ktoś się z tym spotkał? Może brak oleju w spreżarce? Dodam że w zimie miałe czyszczoną i nabijaną klime!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez Pawnik » 10 kwi 2008, 22:29

kiero napisał(a):Dziś pojawił mi się pewnien problem z klimą. Wsumie pierwszy dzień kiedy było cieplej ok 19 stopni. Zawsze jeżdze na automacie klimy z temperaturą ustawiona na 21-22 stopnie. Ale dzisiaj zaczeła chyba pierwszy raz mocniej pracować. Gdy spręzarka zaczyna pracować spadaja mi obroty. Nie było by nic dziwnego gdyby to się działo tylko na biegu jałowym, ale u mnie dzieje się to nawet przy jeździe z prędkością 80-100 km/h. Jest odczuwalne nawet takie przydławienie auta i oczywiście spadek obrotów! Słyszalny tez jest taki dziwny dzwiek. Ktoś się z tym spotkał? Może brak oleju w spreżarce? Dodam że w zimie miałe czyszczoną i nabijaną klime!

Prawdopodobny znaczny ubytek czynnika. Nie właczaj klimy bo zatrzesz sprężarkę! Olej w klimie jest wymieszany z czynnikiem i krąży wraz z nim. Jedź do serwisu klimy. Skoro w zimie miałeś ją nabitą, to albo ci nabili niewłaściwą ilość czynnika albo masz nieszczelność i czynnik ucieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 10 kwi 2008, 22:49

Pawnik napisał(a): czynnik ucieka.
Jak bedzie za mało czynnika sprezarka nie ruszy ..... przynajmniej nie powinna. Mysle ze tak jak napisal przedmówca – jedz do fachowców ...... bez sprzetu i tak nic nie zrobisz .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pawnik » 10 kwi 2008, 22:55

Jaksa napisał(a):ak bedzie za mało czynnika sprezarka nie ruszy ..

U mnie w zeszłym roku przy naprawie alternatora "fachowcy" nie dobili czynnika ( brakowało 150 g z 450 ). Sprężarka ruszyła ale w upalny dzień rzęziła i grzechotała, bo dobiciu ustało, wiec stąd moja sugestia. ( wersja najgorsza – zaciera się sprężarka, albo łożysko sprzęgła sprężarki ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 10 kwi 2008, 23:44

Pawnik napisał(a):brakowało 150
Mam na mysli nie takie ubytki .... obecnie jestem na etapie czytania na ten temat bo własnie kupiłem cały sprzęt do obsługi klimatyzacji – pogadamy po sezonie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kiero » 11 kwi 2008, 07:42

Dzisiaj się postram podjechac do kogoś żeby mi sprawdził! Mam nadzieje że to tylko brak czynnika :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez szoszon1983 » 11 kwi 2008, 13:45

U mnie sprężarka trochę żeziła po nabiciu klimy. Jak kupiłem auto, klima była pusta (za zimno było, żeby sprawdzić klimę), przyjechałem do PL, podjechałem ro warsztatu i okazało się, że jest nieszczelność, musiałem spawać jeden z przewodów i wymienić chłodnicę-strasznie skorodowana (dziwne, bo auto ma niecałem 3 lata). Potem gość 2 razy osuszał układ, nabił czynnik i zaczeliśmy ją sprawdzać. Sprężarka stawiała duży opór i wydawała dziwne dzwiąki. Gość zaczął dokładnie sprawdzać ciśnienia i stwierdził, że w układzie musiało zostać troszke wilgoci i zamarza zawór rozprężny. Odpaliliśmy silnik, żeby dobrze się rozgrzał, ptem włączaliusmy i wyłaczaliśmy klimę. Gość mówił, że w ten sposób wilgoś z układu osadzi się w osadniku w chłodnicy i to żeczywiście działało. Po kilku minutach wszystko się uspokoiło i pracuje normalnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez marcin711 » 11 kwi 2008, 22:47

Witam,
Ja mam manualną – napiszcie czy jak nastawię chłodzenie na max a dmuchawę na 2 to powinno mi być za zimno? na zewnątrz 15st. (to moja pierwsza klima) mam wrażenie że leci chłodne ale nie zimne.

ps. poproszę namiary na dobry serwis klimy /i ewentualnie mazdy/ w Lublinie.

dzięki pozdrawiam
Marcin.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2008, 09:40

marcin711 napisał(a):ewentualnie mazdy/ w Lublinie

http://mazda.lublin.pl/
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcin711 » 12 kwi 2008, 15:54

Wielkie dzięki umiem znaleźć ASO , szukam czegoś równie dobrego/albo lepszego/ a nie tak drogiego.

pozdrawiam Marcin.
pozdrawiam Marcin

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2008, 15:56

marcin711 napisał(a):czegoś równie dobrego/albo lepszego/ a nie tak drogiego

a znasz ich ceny?

Akurat ich można śmiało polecić. Pytałeś więc odpowiedziałem. Nie pasuje, to inaczej zadawaj pytania.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcin711 » 12 kwi 2008, 22:36

Grzyby OK. dzięki <peace>
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez Efka » 14 kwi 2008, 18:37

marcin711 napisał(a):Ja mam manualną – napiszcie czy jak nastawię chłodzenie na max a dmuchawę na 2 to powinno mi być za zimno?

powinno być bardzo zimno <lol> jak nie jest, znaczy że za mało czynnika chłodzącego
u mnie po dwóch latach zostało go ok 20 % czyszczenie i nabicie kosztowało mnie 170 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2006, 23:51
Posty: 417
Skąd: Przeworsk
Auto: 323 f –> civic EM2

Postprzez kiero » 14 kwi 2008, 18:51

Byłem dziś w serwisie z klima na ponowne nabicie. Odciągneli mi 500 mg czynnika (wg książki powinno być 470) i nabili 460. Oleju odciągneli 10 ml a dobili 20 ml. Wszystko z klimą wrócicło do porządku! Teraz nawet na wolnych obrotach jak załancza się spręzarka to obroty stoja na swoim miejscu! Czyli nawet niewielka ilosc czynnika w nadmiarze powoduje takie dziwne i niebezpieczne zjawiska! No może nie tylko czynnik ale też olej skoro go 2x więcej dali! Jak naraize działa ok. testowałem dziśiaj bo była okazja ku temu, jakieś 20 stopni. Dzieki za wskazówki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez jan » 14 kwi 2008, 19:19

Ja sprawdzając klimę podnoszę maske .Są tam dwie aluminiowe rurki od klimy jak klima pracuje to one muszą być lodowato zimne.A klimę nastaw na 15st.Jak niema temp to najpierw nagrzej a potem włącz klimę
jan
 

Postprzez Maciek 251 » 14 kwi 2008, 20:24

To nie dokońca jest tak, że miałeś czegoś za mało i teraz po dobiciu jest ok, główny problem w klimatyzacjach samochodowych to jest WILGOĆ!!! W oleju który ściągli Ci z układu moga być woda i to ona powodowała złą pracę sprężarki, ostatnio widziałem jak po ściągnięciu oleju z układu w Vectrze i postawieniu go na stole w plastikowym kubku po chwili wyraźnie rozdzieliły się olej i woda....
...mało kto o tym mówi ale poza odpowiednimi ilościami czynnika w układzie ważne jest wymienianie co pare lat osuszacza, np. jeżeli układ się rozszczelni i przez 72 godz jest bez gazu to osuszacz jest do wymiany – a kto go wymienia – prawie nikt a skutki są później właśnie takie.. ;P
W ekstremalnych przypadkach za duża ilość wody w układzie i używanie klimy w takim stanie powoduje że sprężarka koroduje od środka i nadaje się juz później tylko na złom <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez M&M » 15 kwi 2008, 12:18

Czy ktoś mógłby mi podać ile powinna wynośić temperarura na wylotach nawiewu na max działającej klimie, przy temperaturze zewnętrznej ok 18 stC. U mnie na wylocie wskazuje 7-8 stC (klima szczelna i nabity nowy czynnik ale wcześniej prawdopodobnie dosyć długo była pusta) natomiast u brata w Audi A4 jest ok 3-4 stC podobnie w Hondzie Accord ok 3-5 st C.
Czytałem że w japończykach układ ma mniejszą pojemność czynnika – czy to może być przyczyna?
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6