Skręcona kierownica – gdzie przyczyna?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez talarmuchacho » 10 kwi 2008, 18:23

Witam! Od czasu wymiany koncowki wachacza w mojej mazdzie kierownica jest skrecona, tzn. zeby jechac prosto musze miec skrecona kierownice o kilka centymetrow w prawo! Bylem w serwisie, zrobili mi geometrie kol i twierdzili ze wszystko jest juz w pozadku a tu sie okazalo ze teraz zeby jechac prosto trzeba skrecac kierownice troche w lewo (czyli generalnie wyszlo na to samo sprzed naprawdy a wtopilem dosc duzo kasy). Czy ktos mi moze powiedziec gdzie lezy tego przyczyna?? I czy wrocic z tym na warsztat i zareklamowac naprawe?!
talarmuchacho
 

Postprzez Dry » 10 kwi 2008, 18:38

lol to chyba Ci nie zrobili geometrii kol. Trzeba odpowiedno ustawic koncowki (odpowiednio skrecic lewo/prawo) tak aby kiera stala prosto!! A to, ze Ci tak powiedzieli to ja nie wiem... SMIECH NA SALI! Kierownica musi byc prosto. Ja mialem to samo przy wymianie koncowek... przy geomertii na miejscu mi wyregulowali calosc ok 1h trwala.

I nie daj sie na to, ze Ci powiedza ze trzeba kierownice przestawic, tu sie reguluje koncowki drazkow.
Ostatnio edytowano 12 kwi 2008, 08:32 przez Dry, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez chudya » 11 kwi 2008, 18:38

Dry napisał(a):lol to chyba Ci nie zrobili geometrii kol!! Trzeba odpowiedno ustawic koncowki (odpowiednio skrecic lewo/prawo) tak aby kiera stala prosto!! A to, ze Ci tak powiedzieli to ja nie wiem... SMIECH NA SALI!! Kierownica musi byc prosto. Ja mialem to samo przy wymianie koncowek... przy geomertii na miejscu mi wyregulowali calosc ok 1h trwala.

I nie daj sie na to, ze Ci powiedza ze trzeba kierownice przestawic, tu sie reguluje koncowki drazkow!!


Ustawienie geometrii i kierownicy to dwie sprawy. Geometria może być prawidłowa, a mimo to kierownica ma prawo być skręcona, jeśli przy ustawianiu geometrii nie była wyprostowana. Czyżby przedmówca – fachowiec sugerował, że po ustawieniu geometrii i przestawieniu kierownicy na wale geometria kół także się zmieni? Bzdura na resorach.

Inna rzecz, że w zakładzie powinni wspomnieć o prawidłowym ułożeniu kierownicy przed rozpoczęciem pracy. Nie byłoby żadnego problemu w tej chwili.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Dry » 11 kwi 2008, 19:07

Przestawianie kierownicy na wale. hah No ladnie, niezla szopka!! Jak zmieniasz koncowki drazkow to regulujesz 'obrot' kierowncy tylko za pomoca drazkow.

chudya napisał(a):że po ustawieniu geometrii i przestawieniu kierownicy na wale geometria kół także się zmieni?

Chyba kolego wlasnie tego nie rozumiesz :) Po co przestawiac na wale (badz wieloklinie) skoro reguluje sie to za pomoca drazkow! Nawet trzeba, bo inaczej wspomaganie bardzo zle dziala. Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca. Jesli juz ktoś przestawił kierownicę na wieloklinie, to przy wspomaganiu ciężko ustawić żeby nie ściągało – bo wlsanie ono pcha.
Wiaze sie to wlasnie z tym, ze kazdorazowo trzeba wykonac geometrie :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Bartek1986 » 11 kwi 2008, 19:19

Dry napisał(a):bo inaczej wspomaganie bardzo zle dziala


a to z jakiego powodu ??


Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca. Jesli juz ktoś przestawił kierownicę na wieloklinie, to przy wspomaganiu ciężko ustawić żeby nie ściągało – bo wlsanie ono pcha.
Wiaze sie to wlasnie z tym, ze kazdorazowo trzeba wykonac geometrie usmiech


Weź to wytłumacz w ogóle, dlaczego niby ma ściągać i co ma ustawienie kierownicy do tego :|

Zdekoduj to prosze.. no chyba, że to wymyśliłeś :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez chudya » 11 kwi 2008, 19:23

Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.

A tutaj to "odrobinę" przesadziłeś:

Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca.


Tak się dzieje przy źle ustawionej geometrii, a nie kierownicy na wale.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez chudya » 11 kwi 2008, 19:26

Oczywiście mój tekst to odpowiedź na słowa Dry-a[/]. Tylko za poźno kliknałęm "wyślij" :)

chudya napisał(a):Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.
A tutaj to "odrobinę" przesadziłeś:
Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca.

Tak się dzieje przy źle ustawionej [b]geometrii, a nie kierownicy na wale.
[/b]
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Dry » 11 kwi 2008, 19:28

Fabrycznie jest prosto. Załóżmy, ze kierownice przekręcasz specjalnie na wieloklinie na prawo o kilka zabkow. Chcesz to wyregulowac za pomoca drazkow. Ok jest prosto, ale nie widzisz ze wal jest przestawiony wzgledem wspomagania?! Bedzie jechal prosto ale jak puscisz to wspomaganie bedzie odbijac w lewo. Zwroc uwagę tez na to, że kierownica nie bedize wykonywac symetrynie tyle samo obrotow na max w lewo jak i w prawo. Nie wiem jak jeszcze to wytlumaczyc. Ja mialem bardzo krzywo na poczatku to i spedzilem troche czasu u mechanika az mi to metodami prob i bledow zrobil idelanie na wprost – wal wzgledem wspomagania.

chudya napisał(a):Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.

łohohoh widze ze nerwowo. Musze uwazac na fachowcow. :)
Nie chce sie kłócić, skoro wiesz lepiej to jasne :) Wierze, ze masz racje :P A Twoje uwagi są jakże cenne dla innych.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Bartek1986 » 12 kwi 2008, 01:30

No to przypuśćmy, że wszystko jest ok.. kierownic jest prosto itd.. Zdejmujesz ją z wieloklina i ustawiasz specjalnie krzywo. I co? Może więcej razy się obróci w lewo albo w prawo?? Wszystko będzie w porządku tylko kierunkowskazy się będą źle wyłączać.. Jak sobie robisz zawieszenie i po złożeniu kierownica jest krzywa, ale geometria jest zrobiona to wszystko będzie śmigać jak należy i nigdzie Cię nie będzie ściągać.. Po prostu ktoś Ci nie umiał geometrii ustawić i dlatego Cię znosiło.

Wtedy można albo kręcić drążkami, żeby było prosto, albo zbić kierownice z wieloklina i sobie ustawić :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez talarmuchacho » 13 kwi 2008, 16:34

hehe panowie, szczerze mowiac nie mam pojecia o czym rozmawiacie :P! takie rozne fachowe nazwy uzyte tu sa! w kazdym razie wkurzylem sie pojechalem do innego warsztatu! tam do kol poprzystawiali jakies lasery czy cos i od razu pan mechanik wiedzial ze kierownica jest skrecona w lewo! :D mowil ze trzeba bylo zbierznosc ustawic i teraz wszystko gra, bez zarzutu!!!! wystarczylo zmienic warsztat :D
talarmuchacho
 

Postprzez talkus » 31 maja 2009, 20:04

Witam
A u mnie problem następujący:
Wymieniłem łożysko koła przedniego lewego i zaczął się problem z geometrią.
Bezpośrednio po wymianie łożyska geometrii nie robiłem (majster powiedział ,że nie trzeba)-zawieszenie zachowywało się następująco: Kierownica lekko skręcona w prawo i ściąganie też leciutko w prawo.Pojechałem więc na geometrię, zrobili lekką korektę i teraz jest następująco:
Kierownica lekko skręcona ale tym razem w lewo i ściąganie w dalszym ciągu w prawo(co prawda leciutko, ale zawsze jednak).
Dodam jeszcze, że przed wymianą łożyska było idealnie.
Kto ma jakiś pomysł gdzie jest problem.Wydaje mi się i nie tylko mi(na diagnostyce też tak twierdzili), że wymiana łożyska nie powinna nic zmienić w ustawieniach.A jednak...
Pozdrowionka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Pioteq25 » 31 maja 2009, 21:34

Pamiętajcie że na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost ma wpływ ustawienie geometrii tyłu! Nawet jak ustawią prosto kierownicę przed regulacją przodu auta, to będzie krzywo gdy tył ma jakieś odchyłki. Jeżeli chodzi o 323F BA to z tyłu nie jest taka prosta sprawa z ustawieniem geometrii jak są śruby nie ruszane od fabryki i większość mechaników odpuści regulację wciskając kit że jest ok.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mx3 » 31 maja 2009, 22:34

przed naprawa tez miales krzywa kierownice to miales jakas stłuczkę? W fiacie po stluczce wymiany czesci i gemoetri mimo to mialem skrecona kierownice, przelozylo sie ja na wielowypuscie, jazda ,,bez trzymanki'' byla prosta wspomaganie tez dzialalo
V6 24V / WRUUMMMMM :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 13:24
Posty: 55
Skąd: człuchów
Auto: mx3 1.8 v6 24v 92r

Postprzez talkus » 31 maja 2009, 23:32

Przed wymianą łożyska wszystko było OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez creativedj » 1 cze 2009, 10:41

u mnie po wymianie na 17nastki czuje tak jakby skrecenie w lewo lekkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez szymgreg81 » 4 cze 2009, 12:18

Kurcze też u mnie kierownicę muszę ok 1,5cm lewo skręcić żeby jechał prosto, i mam też inny problem otóż przy skręcaniu w prawo i jednocześnie hamowaniu pojawia się nie przyjemne piszczenie. Tego problemu nie mam przy skręceniu w lewo. Co to może być??? Czy ktoś miał taki problem?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 13:07
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323