Skręcona kierownica – gdzie przyczyna?
Strona 1 z 1
Witam! Od czasu wymiany koncowki wachacza w mojej mazdzie kierownica jest skrecona, tzn. zeby jechac prosto musze miec skrecona kierownice o kilka centymetrow w prawo! Bylem w serwisie, zrobili mi geometrie kol i twierdzili ze wszystko jest juz w pozadku a tu sie okazalo ze teraz zeby jechac prosto trzeba skrecac kierownice troche w lewo (czyli generalnie wyszlo na to samo sprzed naprawdy a wtopilem dosc duzo kasy). Czy ktos mi moze powiedziec gdzie lezy tego przyczyna?? I czy wrocic z tym na warsztat i zareklamowac naprawe?!
-
talarmuchacho
lol to chyba Ci nie zrobili geometrii kol. Trzeba odpowiedno ustawic koncowki (odpowiednio skrecic lewo/prawo) tak aby kiera stala prosto!! A to, ze Ci tak powiedzieli to ja nie wiem... SMIECH NA SALI! Kierownica musi byc prosto. Ja mialem to samo przy wymianie koncowek... przy geomertii na miejscu mi wyregulowali calosc ok 1h trwala.
I nie daj sie na to, ze Ci powiedza ze trzeba kierownice przestawic, tu sie reguluje koncowki drazkow.
I nie daj sie na to, ze Ci powiedza ze trzeba kierownice przestawic, tu sie reguluje koncowki drazkow.
Ostatnio edytowano 12 kwi 2008, 08:32 przez Dry, łącznie edytowano 1 raz
Dry napisał(a):lol to chyba Ci nie zrobili geometrii kol!! Trzeba odpowiedno ustawic koncowki (odpowiednio skrecic lewo/prawo) tak aby kiera stala prosto!! A to, ze Ci tak powiedzieli to ja nie wiem... SMIECH NA SALI!! Kierownica musi byc prosto. Ja mialem to samo przy wymianie koncowek... przy geomertii na miejscu mi wyregulowali calosc ok 1h trwala.
I nie daj sie na to, ze Ci powiedza ze trzeba kierownice przestawic, tu sie reguluje koncowki drazkow!!
Ustawienie geometrii i kierownicy to dwie sprawy. Geometria może być prawidłowa, a mimo to kierownica ma prawo być skręcona, jeśli przy ustawianiu geometrii nie była wyprostowana. Czyżby przedmówca – fachowiec sugerował, że po ustawieniu geometrii i przestawieniu kierownicy na wale geometria kół także się zmieni? Bzdura na resorach.
Inna rzecz, że w zakładzie powinni wspomnieć o prawidłowym ułożeniu kierownicy przed rozpoczęciem pracy. Nie byłoby żadnego problemu w tej chwili.
Artur
Przestawianie kierownicy na wale. hah No ladnie, niezla szopka!! Jak zmieniasz koncowki drazkow to regulujesz 'obrot' kierowncy tylko za pomoca drazkow.
Chyba kolego wlasnie tego nie rozumiesz
Po co przestawiac na wale (badz wieloklinie) skoro reguluje sie to za pomoca drazkow! Nawet trzeba, bo inaczej wspomaganie bardzo zle dziala. Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca. Jesli juz ktoś przestawił kierownicę na wieloklinie, to przy wspomaganiu ciężko ustawić żeby nie ściągało – bo wlsanie ono pcha.
Wiaze sie to wlasnie z tym, ze kazdorazowo trzeba wykonac geometrie
chudya napisał(a):że po ustawieniu geometrii i przestawieniu kierownicy na wale geometria kół także się zmieni?
Chyba kolego wlasnie tego nie rozumiesz
Wiaze sie to wlasnie z tym, ze kazdorazowo trzeba wykonac geometrie
Dry napisał(a):bo inaczej wspomaganie bardzo zle dziala
a to z jakiego powodu
Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca. Jesli juz ktoś przestawił kierownicę na wieloklinie, to przy wspomaganiu ciężko ustawić żeby nie ściągało – bo wlsanie ono pcha.
Wiaze sie to wlasnie z tym, ze kazdorazowo trzeba wykonac geometrie usmiech
Weź to wytłumacz w ogóle, dlaczego niby ma ściągać i co ma ustawienie kierownicy do tego
Zdekoduj to prosze.. no chyba, że to wymyśliłeś

Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.
A tutaj to "odrobinę" przesadziłeś:
Tak się dzieje przy źle ustawionej geometrii, a nie kierownicy na wale.
A tutaj to "odrobinę" przesadziłeś:
Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca.
Tak się dzieje przy źle ustawionej geometrii, a nie kierownicy na wale.
Artur
Oczywiście mój tekst to odpowiedź na słowa Dry-a[/]. Tylko za poźno kliknałęm "wyślij" 
[/b]chudya napisał(a):Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.
A tutaj to "odrobinę" przesadziłeś:Dry napisał(a):Kierownica jest prosto i jedzie prosto ale jak puścisz to skręca.
Tak się dzieje przy źle ustawionej [b]geometrii, a nie kierownicy na wale.
Artur
Fabrycznie jest prosto. Załóżmy, ze kierownice przekręcasz specjalnie na wieloklinie na prawo o kilka zabkow. Chcesz to wyregulowac za pomoca drazkow. Ok jest prosto, ale nie widzisz ze wal jest przestawiony wzgledem wspomagania?! Bedzie jechal prosto ale jak puscisz to wspomaganie bedzie odbijac w lewo. Zwroc uwagę tez na to, że kierownica nie bedize wykonywac symetrynie tyle samo obrotow na max w lewo jak i w prawo. Nie wiem jak jeszcze to wytlumaczyc. Ja mialem bardzo krzywo na poczatku to i spedzilem troche czasu u mechanika az mi to metodami prob i bledow zrobil idelanie na wprost – wal wzgledem wspomagania.
łohohoh widze ze nerwowo. Musze uwazac na fachowcow.
Nie chce sie kłócić, skoro wiesz lepiej to jasne
Wierze, ze masz racje
A Twoje uwagi są jakże cenne dla innych.
chudya napisał(a):Nie doczytasz i śmiechy dziecinne odstawiasz.
łohohoh widze ze nerwowo. Musze uwazac na fachowcow.
Nie chce sie kłócić, skoro wiesz lepiej to jasne
No to przypuśćmy, że wszystko jest ok.. kierownic jest prosto itd.. Zdejmujesz ją z wieloklina i ustawiasz specjalnie krzywo. I co? Może więcej razy się obróci w lewo albo w prawo?? Wszystko będzie w porządku tylko kierunkowskazy się będą źle wyłączać.. Jak sobie robisz zawieszenie i po złożeniu kierownica jest krzywa, ale geometria jest zrobiona to wszystko będzie śmigać jak należy i nigdzie Cię nie będzie ściągać.. Po prostu ktoś Ci nie umiał geometrii ustawić i dlatego Cię znosiło.
Wtedy można albo kręcić drążkami, żeby było prosto, albo zbić kierownice z wieloklina i sobie ustawić
Wtedy można albo kręcić drążkami, żeby było prosto, albo zbić kierownice z wieloklina i sobie ustawić

hehe panowie, szczerze mowiac nie mam pojecia o czym rozmawiacie
! takie rozne fachowe nazwy uzyte tu sa! w kazdym razie wkurzylem sie pojechalem do innego warsztatu! tam do kol poprzystawiali jakies lasery czy cos i od razu pan mechanik wiedzial ze kierownica jest skrecona w lewo!
mowil ze trzeba bylo zbierznosc ustawic i teraz wszystko gra, bez zarzutu!!!! wystarczylo zmienic warsztat 
-
talarmuchacho
Witam
A u mnie problem następujący:
Wymieniłem łożysko koła przedniego lewego i zaczął się problem z geometrią.
Bezpośrednio po wymianie łożyska geometrii nie robiłem (majster powiedział ,że nie trzeba)-zawieszenie zachowywało się następująco: Kierownica lekko skręcona w prawo i ściąganie też leciutko w prawo.Pojechałem więc na geometrię, zrobili lekką korektę i teraz jest następująco:
Kierownica lekko skręcona ale tym razem w lewo i ściąganie w dalszym ciągu w prawo(co prawda leciutko, ale zawsze jednak).
Dodam jeszcze, że przed wymianą łożyska było idealnie.
Kto ma jakiś pomysł gdzie jest problem.Wydaje mi się i nie tylko mi(na diagnostyce też tak twierdzili), że wymiana łożyska nie powinna nic zmienić w ustawieniach.A jednak...
Pozdrowionka
A u mnie problem następujący:
Wymieniłem łożysko koła przedniego lewego i zaczął się problem z geometrią.
Bezpośrednio po wymianie łożyska geometrii nie robiłem (majster powiedział ,że nie trzeba)-zawieszenie zachowywało się następująco: Kierownica lekko skręcona w prawo i ściąganie też leciutko w prawo.Pojechałem więc na geometrię, zrobili lekką korektę i teraz jest następująco:
Kierownica lekko skręcona ale tym razem w lewo i ściąganie w dalszym ciągu w prawo(co prawda leciutko, ale zawsze jednak).
Dodam jeszcze, że przed wymianą łożyska było idealnie.
Kto ma jakiś pomysł gdzie jest problem.Wydaje mi się i nie tylko mi(na diagnostyce też tak twierdzili), że wymiana łożyska nie powinna nic zmienić w ustawieniach.A jednak...
Pozdrowionka
- Od: 15 wrz 2008, 00:24
- Posty: 38
- Skąd: Mazury
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003
Pamiętajcie że na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost ma wpływ ustawienie geometrii tyłu! Nawet jak ustawią prosto kierownicę przed regulacją przodu auta, to będzie krzywo gdy tył ma jakieś odchyłki. Jeżeli chodzi o 323F BA to z tyłu nie jest taka prosta sprawa z ustawieniem geometrii jak są śruby nie ruszane od fabryki i większość mechaników odpuści regulację wciskając kit że jest ok.
przed naprawa tez miales krzywa kierownice to miales jakas stłuczkę? W fiacie po stluczce wymiany czesci i gemoetri mimo to mialem skrecona kierownice, przelozylo sie ja na wielowypuscie, jazda ,,bez trzymanki'' byla prosta wspomaganie tez dzialalo
V6 24V / WRUUMMMMM


- Od: 21 lip 2008, 13:24
- Posty: 55
- Skąd: człuchów
- Auto: mx3 1.8 v6 24v 92r
u mnie po wymianie na 17nastki czuje tak jakby skrecenie w lewo lekkie
- Od: 29 lis 2007, 01:27
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG
Kurcze też u mnie kierownicę muszę ok 1,5cm lewo skręcić żeby jechał prosto, i mam też inny problem otóż przy skręcaniu w prawo i jednocześnie hamowaniu pojawia się nie przyjemne piszczenie. Tego problemu nie mam przy skręceniu w lewo. Co to może być??? Czy ktoś miał taki problem?
- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości