ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.
Nie, bo nie wiem gdzie to jest dokładnie w BA. Wiem że na pewno nie trzeba wchodzić pod auto
Pewnie zaraz się ktoś odezwie znający temat dokładnie.
Pewnie zaraz się ktoś odezwie znający temat dokładnie.
Witam. Ostatnio chciałem odgrzybić klimatyzację w swojej F-ce V6, ale nie mogę znaleźć ujścia skraplacza. Na opakowaniu odgrzybiacza mam napisane aby tam wprowadzić przewód. Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika?!
- Od: 10 kwi 2008, 09:15
- Posty: 7
- Skąd: Kutno
- Auto: 323F V6, 97rok
Myslę ze jest tam gdzie w kazdej mazdzie czyli w dolnej czesci grodzi / podszybia ....barrti napisał(a):Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak otworzysz maske i znajdziesz miejsce gdzie aluminiowe przewody od klimy wchodzą w przegrodę czołową (z lewej strony niedaleko tego czarnego walcowatego pochłaniacza oparów paliwa), to jakieś 20 cm niżej jest taki czarny plastik poprowadzony po przegrodzie czołowej, z dołu tego plastika jest wylot skroplin
...ale można to też zrobić inaczej (wg mnie lepiej), o ile masz filtr kabinowy to odkręcasz tą zaślepke w obudowie parownika i widzisz wtedy cały wymiennik, wprowadzasz końcówke od odgrzybiacza i pryskasz po całej powierzchni, efekt odgrzybiania dużo lepszy
...ale można to też zrobić inaczej (wg mnie lepiej), o ile masz filtr kabinowy to odkręcasz tą zaślepke w obudowie parownika i widzisz wtedy cały wymiennik, wprowadzasz końcówke od odgrzybiacza i pryskasz po całej powierzchni, efekt odgrzybiania dużo lepszy
w maździe 626 z klimatyzacją automatyczną są do wyboru dwa tryby pracy ECO i Normal, czym one się różnią i jaki jest cel stosowania trybu ECO – zmniejszenie zużycia paliwa? jeśli tak to jaką ilość paliwa mniej spali? Na czym polega zasada działania trybu ECO? mniejszy stopień sprężania czynnika w sprężarce? jakim czynnikiem fabrycznie była zalewana klimatyzacja? R134?
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
interesuje mnie wymiana filtru kabinowego gdzie się znajduje i jak go wymienić pozdrawiam jacek
-
jacek972
Ja bym się podpiął pod to pytanie z rozwinięciem na różnicę w działaniu klimy w trybie auto i bez. A dokładniej chodzi o to że moja klima działa tak sobie tj. czasem jest za zimno, czasem za ciepło – nie utrzymuje stałej temperatury jak klimy w innych autach z którymi miałem doczynienia. ASO mi powiedziało (żebym się odwalił i nie zadawał trudnych pytań) że może tak działać jeśli ręcznie wyłączę klime – na trybie auto zawsze mi pracue ECO A/C więc czasem wyłączałem klimę żeby wogóle nie pracowała – naciskałem tylko przycisk AC. Podobno wtedy klima działa w trybie manualnym i nie działają wszystkie czujniki temperatury w kabinie (ile ich jest?) tylko 1 i przez to czasem powiewa zimny, czasem ciepłym powietrzem.
Jest to bzdura – bo jak klima pracuje na auto to też nie umie utrzymać stałej temperatury w kabinie, ale widzę że ASO nie ma pojęcia jak to działa, więc ich więcej pytał nie będę, ale może ktoś tutaj by coś więcej mógł powiedzieć.
Jest to bzdura – bo jak klima pracuje na auto to też nie umie utrzymać stałej temperatury w kabinie, ale widzę że ASO nie ma pojęcia jak to działa, więc ich więcej pytał nie będę, ale może ktoś tutaj by coś więcej mógł powiedzieć.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):Ja bym się podpiął pod to pytanie z rozwinięciem na różnicę w działaniu klimy w trybie auto i bez. A dokładniej chodzi o to że moja klima działa tak sobie tj. czasem jest za zimno, czasem za ciepło – nie utrzymuje stałej temperatury jak klimy w innych autach z którymi miałem doczynienia. ASO mi powiedziało (żebym się odwalił i nie zadawał trudnych pytań) że może tak działać jeśli ręcznie wyłączę klime – na trybie auto zawsze mi pracue ECO A/C więc czasem wyłączałem klimę żeby wogóle nie pracowała – naciskałem tylko przycisk AC. Podobno wtedy klima działa w trybie manualnym i nie działają wszystkie czujniki temperatury w kabinie (ile ich jest?) tylko 1 i przez to czasem powiewa zimny, czasem ciepłym powietrzem.
Jest to bzdura – bo jak klima pracuje na auto to też nie umie utrzymać stałej temperatury w kabinie, ale widzę że ASO nie ma pojęcia jak to działa, więc ich więcej pytał nie będę, ale może ktoś tutaj by coś więcej mógł powiedzieć.
Taki jest klimatronic w Mazdach. Jest jeden czujnik temp. i jeden czujnik nasłonecznienia. Klima jest prosta mieszalnikowa ( cały czas pracuje na maxa albo na pół gwizdka w trybie eco mieszając ciepłe powietrze z zimnym). W zimie w długich trasach zauważyłem że ma problemy z utrzymaniem temp. w trybie auto. Albo wieje zimnym albo gorącym. W lecie jest lepiej i chłodzi w miarę równo. Jednak jest mniej wydajna od aut europejskich, prawdopodobnie ze względu na mniejszą pojemność układu. Prostota budowy ma jednak swoje zalety – jest dość niezawodna. Wada – niestety nie działa idealnie.
Pawnik napisał(a):Taki jest klimatronic w Mazdach. Jest jeden czujnik temp. i jeden czujnik nasłonecznienia. Klima jest prosta mieszalnikowa ( cały czas pracuje na maxa albo na pół gwizdka w trybie eco mieszając ciepłe powietrze z zimnym). W zimie w długich trasach zauważyłem że ma problemy z utrzymaniem temp. w trybie auto. Albo wieje zimnym albo gorącym. W lecie jest lepiej i chłodzi w miarę równo. Jednak jest mniej wydajna od aut europejskich, prawdopodobnie ze względu na mniejszą pojemność układu. Prostota budowy ma jednak swoje zalety – jest dość niezawodna. Wada – niestety nie działa idealnie.
Dziwne, bo u mnie dziala bardzo dobrze, nie czuje zadnych wahan temperatury.
W zimie stara sie jak najszybciej nagrzac (pełną moc włącza dopiero po osiagnieciu temperatury roboczej przez silnik) a w lecie wychlodzic.
Z tego co wyczailem, to jak nie ma ostrego gorąca, to klima (sprezarka) sie wlacza i wylacza co jakis czas, takze nie pracuje caly czas jak napisales.
Pozdrawiam.
Cichyq napisał(a):u mnie dziala bardzo dobrze, nie czuje zadnych wahan temperatury.
potwierdzam
Cichyq napisał(a):klima (sprezarka) sie wlacza i wylacza co jakis czas
zgadza się – nie pracuje cały czas w żadnym trybie (ani w A/C ani w A/C ECO) – wczoraj nawet byłem u speca od klimy i sobie dokładnie obejrzałem wszystko jak działa
Nie chodziło mi o to że sprężarka cały czas pracuje, ale że pracuje cały czas z tą samą wydajnością. jak się załaczy to jedzie na maxa. W nowszych systemach ( wiekszość nowych aut europejskich) klima pracuje z różnym natężeniem zmienianym płynnie w sposób elektroniczny. W poprzednim samochodzie z takim właśnie systemem pracowała idealnie, ale tam było kilka czujników we wnętrzu. Co ciekawe klima mogła działac przy wyłączonym silniku nawet do kilkunastu minut wykorzystując spężony czynnik w układzie. Mam porównanie do tamtej klimy i dlatego twierzdę że klimatronic w szóstce jest do bani jeśli chodzi o utzrymywanie stałej temp. Jest za to prostszy i przez to na pewno mniej awaryjny.
Pawnik napisał(a):klimatronic w szóstce jest do bani jeśli chodzi o utzrymywanie stałej temp
U mnie utrzymuje stałą temperature, dlatego nie potwierdzam, ze jest do bani
Pozdrawiam.
klima zrobiona:)
wszystko poszlo szybko i sprawnie bez zadnych przerobek:)
odzyskano z ukladu 100 g a dodano 600 – efekt koncowy to bol gardla tak franca chlodzi:)
wszystko poszlo szybko i sprawnie bez zadnych przerobek:)

odzyskano z ukladu 100 g a dodano 600 – efekt koncowy to bol gardla tak franca chlodzi:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Nie mogło być inaczej .....freshbratek napisał(a):efekt koncowy to bol gardla tak franca chlodzi

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
I jeszcze jedno zauważyłem, że klima nie pracuje cały czas, włącza sie i wyłącza co pewiem czas, ale to jest raczej normlne.
Ale przy tych włączaniach i wyłączaniach klimy czuć bardzo delikatne szarpanie (spadek mocy), jakbym wciskał i puszczał pedał przyspieszenia.
Normalne to jest??
Ale przy tych włączaniach i wyłączaniach klimy czuć bardzo delikatne szarpanie (spadek mocy), jakbym wciskał i puszczał pedał przyspieszenia.
Normalne to jest??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki