ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.

Postprzez barrti » 10 kwi 2008, 09:32

A coś więcej kolego możesz napisać?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 09:15
Posty: 7
Skąd: Kutno
Auto: 323F V6, 97rok

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2008, 09:41

Nie, bo nie wiem gdzie to jest dokładnie w BA. Wiem że na pewno nie trzeba wchodzić pod auto :)
Pewnie zaraz się ktoś odezwie znający temat dokładnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez barrti » 10 kwi 2008, 12:53

Witam. Ostatnio chciałem odgrzybić klimatyzację w swojej F-ce V6, ale nie mogę znaleźć ujścia skraplacza. Na opakowaniu odgrzybiacza mam napisane aby tam wprowadzić przewód. Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika?!
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 09:15
Posty: 7
Skąd: Kutno
Auto: 323F V6, 97rok

Postprzez Jaksa » 10 kwi 2008, 14:15

barrti napisał(a):Czy ktoś orientuje się gdzie szukać tego kanalika
Myslę ze jest tam gdzie w kazdej mazdzie czyli w dolnej czesci grodzi / podszybia ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez barrti » 10 kwi 2008, 15:52

Faktycznie są tam jakieś rurki, jedna z nich jest zakrtya zielonym kapselkiem z literką L. Czy to tam mam wprowadzić odgrzybiacz czy szukać gdzieś niżej???
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 09:15
Posty: 7
Skąd: Kutno
Auto: 323F V6, 97rok

Postprzez Maciek 251 » 11 kwi 2008, 13:29

Jak otworzysz maske i znajdziesz miejsce gdzie aluminiowe przewody od klimy wchodzą w przegrodę czołową (z lewej strony niedaleko tego czarnego walcowatego pochłaniacza oparów paliwa), to jakieś 20 cm niżej jest taki czarny plastik poprowadzony po przegrodzie czołowej, z dołu tego plastika jest wylot skroplin :P
...ale można to też zrobić inaczej (wg mnie lepiej), o ile masz filtr kabinowy to odkręcasz tą zaślepke w obudowie parownika i widzisz wtedy cały wymiennik, wprowadzasz końcówke od odgrzybiacza i pryskasz po całej powierzchni, efekt odgrzybiania dużo lepszy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez barrti » 11 kwi 2008, 15:56

Dzięki za informację. Właśnie wczoraj wymieniłem filtr kabinowy więc juz mam wprawę w wiszeniu głową w dół;) Poszukam tego wylotu i tam też postaram się spryskać.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 09:15
Posty: 7
Skąd: Kutno
Auto: 323F V6, 97rok

Postprzez rafal_ldz » 16 kwi 2008, 13:19

w maździe 626 z klimatyzacją automatyczną są do wyboru dwa tryby pracy ECO i Normal, czym one się różnią i jaki jest cel stosowania trybu ECO – zmniejszenie zużycia paliwa? jeśli tak to jaką ilość paliwa mniej spali? Na czym polega zasada działania trybu ECO? mniejszy stopień sprężania czynnika w sprężarce? jakim czynnikiem fabrycznie była zalewana klimatyzacja? R134?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Yard » 25 kwi 2008, 21:16

ECO to tryb, w którym klimatyzacja pracuje oszczędniej czyli stara się być jak najbardziej leniwa <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jacek972 » 26 kwi 2008, 12:01

interesuje mnie wymiana filtru kabinowego gdzie się znajduje i jak go wymienić pozdrawiam jacek
jacek972
 

Postprzez Yard » 26 kwi 2008, 20:00

Filtr jest po lewej stronie nóg pasażera za radiem.
Instrukcja wymiany
Wyjąć pierwszą część
Wyjąć drugą część
Włożyć drugą część
Włożyć pierwszą część
i tyle ;)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mr_t » 29 kwi 2008, 12:59

Ja bym się podpiął pod to pytanie z rozwinięciem na różnicę w działaniu klimy w trybie auto i bez. A dokładniej chodzi o to że moja klima działa tak sobie tj. czasem jest za zimno, czasem za ciepło – nie utrzymuje stałej temperatury jak klimy w innych autach z którymi miałem doczynienia. ASO mi powiedziało (żebym się odwalił i nie zadawał trudnych pytań) że może tak działać jeśli ręcznie wyłączę klime – na trybie auto zawsze mi pracue ECO A/C więc czasem wyłączałem klimę żeby wogóle nie pracowała – naciskałem tylko przycisk AC. Podobno wtedy klima działa w trybie manualnym i nie działają wszystkie czujniki temperatury w kabinie (ile ich jest?) tylko 1 i przez to czasem powiewa zimny, czasem ciepłym powietrzem.
Jest to bzdura – bo jak klima pracuje na auto to też nie umie utrzymać stałej temperatury w kabinie, ale widzę że ASO nie ma pojęcia jak to działa, więc ich więcej pytał nie będę, ale może ktoś tutaj by coś więcej mógł powiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Pawnik » 29 kwi 2008, 17:41

mr_t napisał(a):Ja bym się podpiął pod to pytanie z rozwinięciem na różnicę w działaniu klimy w trybie auto i bez. A dokładniej chodzi o to że moja klima działa tak sobie tj. czasem jest za zimno, czasem za ciepło – nie utrzymuje stałej temperatury jak klimy w innych autach z którymi miałem doczynienia. ASO mi powiedziało (żebym się odwalił i nie zadawał trudnych pytań) że może tak działać jeśli ręcznie wyłączę klime – na trybie auto zawsze mi pracue ECO A/C więc czasem wyłączałem klimę żeby wogóle nie pracowała – naciskałem tylko przycisk AC. Podobno wtedy klima działa w trybie manualnym i nie działają wszystkie czujniki temperatury w kabinie (ile ich jest?) tylko 1 i przez to czasem powiewa zimny, czasem ciepłym powietrzem.
Jest to bzdura – bo jak klima pracuje na auto to też nie umie utrzymać stałej temperatury w kabinie, ale widzę że ASO nie ma pojęcia jak to działa, więc ich więcej pytał nie będę, ale może ktoś tutaj by coś więcej mógł powiedzieć.

Taki jest klimatronic w Mazdach. Jest jeden czujnik temp. i jeden czujnik nasłonecznienia. Klima jest prosta mieszalnikowa ( cały czas pracuje na maxa albo na pół gwizdka w trybie eco mieszając ciepłe powietrze z zimnym). W zimie w długich trasach zauważyłem że ma problemy z utrzymaniem temp. w trybie auto. Albo wieje zimnym albo gorącym. W lecie jest lepiej i chłodzi w miarę równo. Jednak jest mniej wydajna od aut europejskich, prawdopodobnie ze względu na mniejszą pojemność układu. Prostota budowy ma jednak swoje zalety – jest dość niezawodna. Wada – niestety nie działa idealnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Cichyq » 30 kwi 2008, 08:20

Pawnik napisał(a):Taki jest klimatronic w Mazdach. Jest jeden czujnik temp. i jeden czujnik nasłonecznienia. Klima jest prosta mieszalnikowa ( cały czas pracuje na maxa albo na pół gwizdka w trybie eco mieszając ciepłe powietrze z zimnym). W zimie w długich trasach zauważyłem że ma problemy z utrzymaniem temp. w trybie auto. Albo wieje zimnym albo gorącym. W lecie jest lepiej i chłodzi w miarę równo. Jednak jest mniej wydajna od aut europejskich, prawdopodobnie ze względu na mniejszą pojemność układu. Prostota budowy ma jednak swoje zalety – jest dość niezawodna. Wada – niestety nie działa idealnie.


Dziwne, bo u mnie dziala bardzo dobrze, nie czuje zadnych wahan temperatury.
W zimie stara sie jak najszybciej nagrzac (pełną moc włącza dopiero po osiagnieciu temperatury roboczej przez silnik) a w lecie wychlodzic.
Z tego co wyczailem, to jak nie ma ostrego gorąca, to klima (sprezarka) sie wlacza i wylacza co jakis czas, takze nie pracuje caly czas jak napisales.

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2008, 08:31

Cichyq napisał(a):u mnie dziala bardzo dobrze, nie czuje zadnych wahan temperatury.

potwierdzam :)


Cichyq napisał(a):klima (sprezarka) sie wlacza i wylacza co jakis czas

zgadza się – nie pracuje cały czas w żadnym trybie (ani w A/C ani w A/C ECO) – wczoraj nawet byłem u speca od klimy i sobie dokładnie obejrzałem wszystko jak działa
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 30 kwi 2008, 09:18

Nie chodziło mi o to że sprężarka cały czas pracuje, ale że pracuje cały czas z tą samą wydajnością. jak się załaczy to jedzie na maxa. W nowszych systemach ( wiekszość nowych aut europejskich) klima pracuje z różnym natężeniem zmienianym płynnie w sposób elektroniczny. W poprzednim samochodzie z takim właśnie systemem pracowała idealnie, ale tam było kilka czujników we wnętrzu. Co ciekawe klima mogła działac przy wyłączonym silniku nawet do kilkunastu minut wykorzystując spężony czynnik w układzie. Mam porównanie do tamtej klimy i dlatego twierzdę że klimatronic w szóstce jest do bani jeśli chodzi o utzrymywanie stałej temp. Jest za to prostszy i przez to na pewno mniej awaryjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Cichyq » 30 kwi 2008, 14:45

Pawnik napisał(a):klimatronic w szóstce jest do bani jeśli chodzi o utzrymywanie stałej temp

U mnie utrzymuje stałą temperature, dlatego nie potwierdzam, ze jest do bani :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez freshbratek » 5 maja 2008, 15:00

klima zrobiona:)
wszystko poszlo szybko i sprawnie bez zadnych przerobek:) <jupi>
odzyskano z ukladu 100 g a dodano 600 – efekt koncowy to bol gardla tak franca chlodzi:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Jaksa » 8 maja 2008, 21:57

freshbratek napisał(a):efekt koncowy to bol gardla tak franca chlodzi
Nie mogło być inaczej ..... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukaszp » 15 maja 2008, 10:41

I jeszcze jedno zauważyłem, że klima nie pracuje cały czas, włącza sie i wyłącza co pewiem czas, ale to jest raczej normlne.
Ale przy tych włączaniach i wyłączaniach klimy czuć bardzo delikatne szarpanie (spadek mocy), jakbym wciskał i puszczał pedał przyspieszenia.
Normalne to jest??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki